Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette.....Super zeg hoe je manneke het doet,en wat fijn dat ze je eens begrepen daar,dat geeft ook wat meer vertrouwen in het CB....hebben zij nu gezegd wat je meer kan doen dan?

Hia jessica....Oke,maar ik durf niet meer terug over te stappen met dat 1 ene schepje omdat ik bang ben dat hij dan weer erge krampen krijgt,of heb je daar niets van gemerkt bij jou kleintje?
    Ik was zo blij maar ben nu alweer moe van een hele dag kreunen en jammeren en huilen,maar goed die ene nacht heb ik wel verdient ;)
    Ik zit wel weer in mijn eigen kleren wat ik weeg weet ik niet,mijn weegschaal is leeg ;)

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Meiden even naar het CB en dan kom ik weer verder met reageren ;)

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Zo, ben een experiment begonnen met afkolven. Ik heb nu 50 mililiter in een flesje staan. Eens kijken wat Ingmar daar van vindt. Mocht het niet werken dan kan ik 'm altijd weer aanleggen natuurlijk...

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Patrieske: Ja precies, dat was voor mij ook de reden. Ik kan ook niet goed tegen de pil...werd er echt depressief van. :S

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Jee, zat ik net alweer in het bevallingslijst forum... is echt een automatisme zo he. :( Ik moet er nog helemaal aan wennen dat we in het mama forum zitten tegenwoordig.

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Patrieske, gecondoleerd meid.
    Mooie banner heb je zeg.

Joyce, ik legde Britt ook telkens op een andere zij, omdat ik bang was voor een afgeplat hoofd. Maar het CB raadde het af om het nu nog te doen. Omdat er gevaar is voor doordraaien.
    Nu leg ik Britt steeds op haar rug en draai ik haar hoofdje naar links of naar rechts en zo ligt ze dus ook steeds op een andere kant om afplatting te voorkomen.
    En 5 voedingen ipv 6, ik had daar ook zo mijn twijfels bij of dat dat wel goed was. Britt kreeg 6x 110cc. Maar eigenlijk slaapt ze elke nacht door, dus nu heb ik haar voeding opgehoogd en krijgt ze nu 5x 120cc.
    En die enkele keer dat ze dan 's nachts wel komt dan maak ik gewoon een flesje met 60cc klaar daar is ze dan ook tevreden mee.

Rooibosthee is ook tegen darmkrampjes net zoals de venkelthee.
    Als je BV geeft kan je het zelf drinken en als je FV geeft kan je de thee in de voeding verwerken.

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    he meiden! Hier ff alleen een ego berichtje, Nona ligt nl heel de tijd te huilen :(

Gisteren heeft ze haar spûitjes gehad! Ocharme, ze krijste echt van de pijn. de tweede spuit bloedde ook heel erg :( Ze kan er koortsig van worden en heel huilerig (dat merk ik) ..

Maar het goede nieuws: ze is nu 55cm groot en weegt 5500gr! Overdreven he :D!
    De dokter zei dat het normaal was bij bv kindjes dat ze opeens heel fel bijkomen en dan een beetje stagneren.. Ben dus heel trots!

Nu ga ik weer weg mn kleine meisje troosten :(

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    op de zij slapen: Ik heb het nog aan de kraamhulp gevraagd. Je kunt ze gewoon op de zij laten slapen, maar dan moet je iets tegen de buik aan leggen zodat ze niet op de buik draaien.

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    wij hadden een Easy sleeper zodat Jamie niet op zijn gezichtje kon rollen maar ook dit werkte niet. Hij werd erg onrustig op zijn zij dus lekker op zijn rug.

10. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Nee ze heeft geen erge krampjes meer gehad. Het gaat juist met de dag beter.

Serenity heeft gister om half 9 haar laatste voeding gehad en kwam vanacht om 1 uur. Toen weer om 5 uur en daarna om half 10. Rond half 11 even in de box gehad en heeft ze liggen rond kijken en probeert ze te grijpen naar een rode spin die aan de babygym hangt. Heb haar rond 11 uur even op mijn bed gelegd op haar buikje. Heb me gewassen en aangekleed, toen ik ging kijken was ze weer vertrokken. Heb dus lekker kunnen stofzuigen en dweilen. En heb de badkamer kunnen schoonmaken en een babywasje aan kunnen draaien. Ze werd om half 2 weer wakker met een enorme volle poepluier. Na het verschonen was het etenstijd, na haar boertje was ze in slaap gevallen op mijn schouder. Nu ligt ze op haar buikje in de box en slaapt heerlijk verder. Lekkere rustige dag voor mij vandaag. :D

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe weegt 5240 gram! Grote kerel ;) Hij volgt precies zijn curve (plus 1 boven het gemiddelde) dus heel netjes.

Verder... heb ik dus gevraagd naar zijn slaappatroon. Zij zegt dat doordat hij overdags zijn slaap niet pakt, hij overprikkeld raakt en daardoor 's nachts ook slechter is gaan slapen. Dat zou wel kunnen kloppen aangezien het is begonnen met weinig slaap overdags en daarna pas 's nachts. Nu zegt zij ook dat het nooit wetenschappelijk is bewezen dat je baby's niet moet laten huilen en dat er echt niets met ze gebeurt als je dat dus af en toe wel doet. Conclusie is dus dat wij Tobe weer moeten gaan leren om overdags zelf in slaap te vallen. Tot 3 maanden horen ze namelijk gewoon veel te slapen en dat doet hij dus niet... Ik moet hem dus in zijn bedje leggen, hem laten muiten en als ie gaat huilen hem gewoon laten huilen. Dan zou het vanzelf weer beter moeten gaan omdat ie waarschijnlijk vanzelf wel uiteindelijk in slaap valt... Tussendoor mag ik hem wel een keer troosten in zijn bedje, maar ook niet te vaak.
    Naja ik heb mijn man opgedragen om op zoek te gaan naar wetenschappelijk onderzoek naar huilen en troosten en ondertussen ga ik dit maar even uitproberen... Ik geloof namelijk wel dat hij overprikkeld is want hij is echt heel erg veel wakker. En moe is ie wel want anders zou ie toch niet bij mij in de armen in slaap vallen?

Beetje jammer alleen dat ze nu weer keihard beginnen te boren hier beneden :rolleyes:

Oh en ik moet de babyfoon uitlaten want dat zou mij ook alleen maar onrustig maken :p Wel een punt op zich... :p

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wij proberen nu ook het laten huilen uit. Gaat wel door hart en nieren hoor. Kleine man die zo aan het huilen is maar we merken wel al verschil. Is alleen door de krampjes niet altijd haalbaar

Veel succes Merle! Ik vind het niet gemakkelijk

13. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ MerleQ: Tegen mij is ook gezegd dat ik Serenity moet laten huilen als ze op bed ligt. Doe ik ook maar tot een zeker punt. Als ze langer dan een half uur achter elkaar huilt haal ik haar uit bed en ook als ze zich helemaal overstuur huilt. Uiteindelijk gaat ze natuurlijk wel weer naar bed maar niet direct.

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, vanmorgen bij de huisarts geweest: Hij maakte zijn excuses! Ik liet hem die prints zien en hij zei: “Sorry, dat wist ik echt niet” Nou heeft hij voor Valentijn zijn eigen flesje Nystatine meegegeven en mogen we allebei aan de kuur. Ik gaf het Valentijn al en nu zegt de ha ook dat dat achteraf goed is geweest… Fjew ;)
    Verder ken ik mijn kind niet meer terug! Of jah, eigenlijk juist wel, van in de kraamtijd. Het is een supervrollijk mannetje, hij lacht de hele dag, brabbelt er vrolijk op los en is gewoon super tevreden! Ja, als hij moe is, jammert ie nog wel wat, of als ie niet op tijd zijn eten krijgt, maar allez, dat is logisch!

MikMak: Nou, zie hier, hij maakte zijn excuses!
    Je hebt inderdaad gelijk… het leek mij ook veel makkelijker, een baby…. Maar moet zeggen dat het hier ook niet helemaal ‘eerlijk’ was… hij had natuurlijk erg veel pijn door die lactose intolerantie en daarna nog last van die spruw… Mag nu eigenlijk niet meer klagen

MerleQ; Nee, hij heeft een tijdje alleén de soya voeding gehad, omdat hij zo slecht reageerde op de lactose in mijn bv. Nu ben ik de bv weer aan het combineren met de fv en hij krijgt nu 3x bv en 2x fv. Het gaat tot nu toe goed! Ik sta zelf wel weer streng op lactose-vrij dieet…
    Oh vreselijk he! Dat eisen om die speen! Dat deed Valentijn ook! Moet je zeggen, sinds we aan de medicijnen tegen de spruw zijn (sinds een dag of 2) spuugt hij de speen soms zelf uit, wil hij hem gewoon niet meer!
    (Bij Valentijn was de spruw trouwens niet zichtbaar, was alleen wat jengelig en wilde de godganse tijd die speen!)

*zware jaloezie* Grrrr, ik moet nog 7,5 kilo! Snap niet waarom er niets meer af gaat? Iedereen zegt dat ze me elke dag zien afvallen, maar dat kan helemaal niet, de weegschaal blijft gewoon steken… Voel me moddervet!

Over dat hoofdje: Valentijn ligt nooit op zijn achterhoofd, altijd naar links of rechts en hij ligt door die bakerzak altijd op zijn rug.

Jee, grote kerel, die Tobe!

Libra: Jeetje meid, balen zeg! Heeft hij zijn regeldag al gehad, anders was het dat misschien?

Derona: Dat klopt vaak inderdaad, dat je er met kolven veel minder uit krijgt dat wanneer ze zelf aan je borst drinken…

MamaMakka: Meid, die vent van jou spoort af en toe echt niet! Heb het er met mijn man over gehad (hoop niet dat je het erg vindt) maar die vindt het dus ook complete bullshit! Alsof jij het leuk vindt wanneer Rayn huilt! Je vroeg hoe andere vaders het doen? Als Marco wakker is, probeert hij Valentijn altijd direct rustig te krijgen…

Mikki: Hier heeft de kraamzorg de speen aan Valentijn gegeven omdat hij een abnormale zuigbehoefte had… Kon het dus niet helpen en toen hij die eenmaal had, was hij verslaafd ;)

Patrieske: Mooie banner!
    Gecondoleerd met je tante meid, dikke knufff

Sanne: Hehe, wat vervelend, zo’n huildag… Gaat het verder wel goed? Je hebt denk ik niet veel gemist hoor…
    Hier is Valentijn wel goed ziek geweest van zijn lactose-intolerantie, maar dat heb je misschien nog meegekregen?
    Female: Haha, ja die stuwing is bij mij niet meer over gegaan! Ze zeiden dat het 1 dag zou duren en toen ging het niet over… toen zeiden ze: Als je weer wat gaat doen volgende week, gaat het vast over… maar het ging niet over en het gáát ook niet over! Kolf bijna elke voeding zo’n 200 tot 350 cc per keer… abnormaal dus… Maar goed, ik klaag maar niet, ik heb in ieder geval genoeg melk ;) Jammer alleen dat ik nu door de spruw de hele opgebouwde voorraad moet weggooien :(
    Ja, inderdaad dubbel glas, maar eerst kijken hoe duur het is, we moeten natuurlijk wel het geld hebben!
    Oh Celest had dus wel een netjes gewicht, een lekker kleintje :D Die van mij is een joekeltje ;)

Hmmm, handig inderdaad… de olie op! :(

Chantal: Beterschap met Luca!

Mamalijntje: Ach, arme kater, beterschap voor hem!

Tacha: Poeh hee, wat doet Nona het ontzettend goed zeg! Op haar gecorrigeerde leeftijd is ze zelfs nog zwaarder dan Valentijn! Maar jah, ze is nu natuurlijk wel al 2 maanden… :) Echt super dat ze het zo goed doet!
    Wat zielig dat ze zo’n last heeft van haar spuitjes zeg :(

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: toch wel fijn dat je huisarts heeft beaamd dat ie ongelijk had. Al helemaal vervelend als ze stug blijven volhouden. En meis, het komt vast wel goed met die kilo's! Je hoort wel vaker dat na een paar maanden een vrouw alsnog heel veel afvalt. En je produceert natuurlijk kilo's aan melk ;) Zou je daardoor niet nog steeds vocht vasthouden?

Nou het heeft nu in ieder geval geholpen het laten huilen. Hij slaapt nu! Alleen huilt ie tussendoor soms even 5 seconden, zo apart, en dan slaapt ie weer verder. Nog wel wat overstuur dus... Maar het is inderdaad zo ontzettend zielig om hem te horen huilen :( Ik heb direct manlief opgebeld want ik moest het echt even kwijt... Mijn hart brak echt. Maar als ik zie dat ie toch vrij snel in slaap valt, zal het inderdaad wel even beter zijn... Ik haalde hem er echt snel uit zodra ie begon te huilen (omdat ie dat nou eenmal niet zo snel doet...).

@ jessica: ja die vrouw zei dat ik het 3 kwartier moest geven en waarschijnlijk zou hij binnen dat tijdsbestek wel in slaap vallen. En anders mocht ik hem inderdaad wel even troosten... Om het vervolgens weer opnieuw te proberen. Maar inderdaad, hij is zelfs al binnen het kwartier in slaap gevallen.

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @MerleQ: hier hetzelfde probleem wat betreft huilen...
    Hij is vanaf vanochtend 8.30 al bijna continu aan het huilen...misschien is hij in totaal twee uur stil geweest. Ik kan zelf ook wel huilen nu :(
    Ik laat hem nu ook maar even gaan, maar mijn god wat is dat moeilijk zeg...ik hoor hem helemaal over zijn toeren gaan, vreselijk :cry:
    Maar troosten lukt ook niet...als ik hem bij mij in bed leg gaat hij ook door... Af en toe is hij even stil, en dan hoor ik hem ineens weer kreunen en dan begint het weer...

Ik loop dus al de hele dag in mijn pyjama rond...geen tijd en geen puf om me aan te kleden... :(

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Je moederhart breekt he als ze zo huilen ik laat Tess ook weleens haar gang gaan maar nooit langer dan een kwartier dan ga ik altijd even kijken gelukkig slaapt ze wel goed eigenlijk al sinds ze de fv krijgt is ze overdag goed gaan slapen.

merleq heb je het nog gevraagt of je het met de friso extra kan mengen?
    Tess doet het vrij goed op de extra alleen een heel groot nadeel is dat je het hier bijna niet kan krijgen alleen bij het kruitvat en de minerva :(

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Journey: oh wat apart, hier bij de etos hebben ze het wel altijd! Ik heb er niet meer naar gevraagd omdat zij dacht dat dit het probleem was en niet omdat ie honger zou hebben... En dat klonk op zich wel aannemelijk. Dus ik ga eerst dit een paar dagen proberen (ze belt over een week op om te vragen hoe het gaat, wel prettig) en als het over een week niet veel beter is, dan ga ik weer verder kijken.

@ mikki: heeft hij geen last van krampjes? Misschien dat ie daardoor wel zo moeilijk te troosten is... Tobe laat zich wel heel makkelijk troosten namelijk, zodra ik hem oppak, is ie direct stil. Dan kun je zelfs niet eens aan zijn gezicht zien dat ie een paar seconden daarvoor nog zo aan het huilen was. Dat mannetje weer me dus goed te bespelen ;)

Mijn moeder vertelde trouwens dat ze mij ook moest laten huilen omdat ik 's avonds altijd zo overstuur was en mijn moeder daar niet tegen kon. En ik ben gelukkig ook goed groot geworden zonder hechtingsproblemen ;) Toch wel prettig om te weten, dat geeft weer iets meer moed als ik hem moet laten liggen...

Nu ligt ie trouwens ook te slapen in zijn bedje :) Maar dat is toeval volgens mij, hij is gewoon compleet gecrasht na zijn voeding (niet eens een boer gelaten dus ik hoop dat alles er in blijft....).

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hi

ik heb de mini monkey gekocht en vind hem ideaal ! hij is ook niet zo heel duur geloof nieuw 35euro ofzo !

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Yvette van welk planeet komt jou huisarts,wel fijn dat hij zijn excuus heeft aangeboden

Deel Deze Pagina