Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Onglooflijk! Mijn lekker ding ligt hier al een paar uur te slapen :D Wel naast mij, op de bank, maar dat maakt niet uit!
    Vanmorgen sliep hij ook al zo goed door toen we terug waren van de ha!
    Ik heb vandaag al heel benedenverdieping gezogen én al gepoetst! De, wc, het kantoor, de bijkeuken, de keuken, de zitkamer en de eetkamer, de slaapkamer van ons, de babykamer en de garderobekamer… Ik sta perplex! Ook heb ik alle verschoningsspullen terug verhuisd naar de bijkeuken, ik had eerst alles bij ons in de eetkamer op tafel liggen, dan hoefde ik niet steeds naar de bijkeuken te lopen (lekker lui he ;) maar hee, ik was toch net pas bevallen?) We konden toch altijd in de keuken eten, dat was net zo makkelijk. Nu is onze woonkamer weer leefbaar, haha! Ik had nog graag mijn 4 (!) manden strijk willen wegstrijken, maar dat is iets te veel van het goede, haha!
    Ik ga zo mijn kleine mannetje maar eens wakker maken, hij had eigenlijk al om 16 uur moeten eten, maar hij slaapt zo lief!

MerleQ: Kun je vocht vasthouden door de bv? Dat weet ik dus niet…. en als dat zo is, dan schept dat nog hoop voor mij ;)
    Wat goed dat het nu al werkt, van dat laten huilen! En hoe lang laat je hem nu huilen dan? Het lijkt me vreselijk, maar als het helpt dan is dat natuurlijk wel het beste…. Sommige baby’s huilen zich nou eenmaal in slaap… (tenminste, dat zei iemand tegen mij)

Derona: Hihi, van Mars? Daar komen toch alle mannen vandaan ;)

2. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh en nog iets vreselijk belangrijks: we hebben GEVREEËN gisteren! Het ging gewoon! :D Fjew…. dat schept weer hoop!

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Jee Yvette1983 jij bent lekker bezig geweest zeg!
    Hoop over een week of twee ook weer helemaal in de rondte te kunnen rennen want alles kost nu door de keizersnede zoveel energie

4. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hm. Misschien is het toch zijn regeldagje... Ingmar wil alweer drinken....elke anderhalf uur zowat

5. winter15

winter15 Niet meer actief

@Yvette: hoi meid, wat goed dat Valentijn nu lekker slaapt en dat jij zo onwijs veel in huis hebt kunnen doen!

Hier weer drama, Elle-Nova is ontroostbaar, heb vanmiddag van die Cinebaby druppels gehaald, maar dat werkt (nog niet)..he bah, vanmiddag heeft ze een paar uur geslapen en nu dit weer...! :cry:

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette: wij hebben ook weer gevreeen en ook hier ging het veel beter! Het eerste moment deed het wel weer wat pijn, maar al snel voelde ik het niet meer en kon ik helemaal ontspannen :) Ook weer klaargekomen! pfieuw!
    En wauw, wat heb jij lekker veel gedaan zeg. Dat moet een ongelofelijk opgeruimd gevoel geven!

@ libra: leuk he die regeldagen? ;)

Hier trouwens weer aan de buikspieroefeningen begonnen. Voelt toch wel lekker om weer wat te kunnen doen!
    Oh en ik zag net een foto van mezelf een dag na de bevalling en wat heb ik daar nog een ongelofelijke blubberbuik zeg hihi.

7. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    He jasses. Afwas moet nog gedaan, wilde nog stofzuigen en de was die Ingmar vannacht veroorzaakt heeft moet ook nog opgeruimd... maar ik zit met die kleine purk aan de borst op de bank gekluisterd... dit is ook wennen zeg. Ergens wel knus, maar wat moet ik nou? Volgens mij ben ik al helemaal leeg gedronken.

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Seks; jeetje dat jullie dat durven zeg... ik kan me haast niet voorstellen dat ik ooit zoiets als een gezond seksleven heb gehad of zal hebben... :confused: Ik durf dat litteken van de knip nog maar nauwelijks aan te raken.

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette, mooi dat ie zn excuses heeft aangeboden.....

en super dat je gesext hebt... :thumup:

zeg ben ik een verschrikkelijk mens als ik linette vanavond een beetje laat huilen in dr bedje? want ik wil gewoon dat ze gaat slapen na dr 9 uur flesje tenminste tot 12 uur want dat is dr laatste flesje voor de nacht... en dan hopen dat ze door gaat slapen tot de volgende ochtend....
    of benik dan erg bot gezien het feit dat ze nog geen 5 weken is....

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Libra......Meid wat fijn dat de kleine steeds wat langer slaapt....ik hoop dat het wat helpt met het badje.

Hai mikki.........jeetje heeft hij alles weer uitgespuugd wat erg rot,jaimy hier toen straks ook,maar dat kwam omdat hij de hik kreeg :(

Hai Goofychick......Ik weet het niet meid,de V&D maken ook erge mooie foto's ,en hetis vrijblijvend dus vind je ze niet mooi dan koop je ze niet.
    Ja ik woon in DB en weet hier dus wel een goede fotograaf maar daar heb je weinig aan :(

hai Yvette.....Waarom vraag je bij je ha niet gewoon een verwijzing of bij het CB,ik kreeg vandaag te horen als ik denk dat er meer is dat ze mij doorsturen,maar ik denk dat zelf niet,dus ik moet nu een huilsschema bijhouden.

Hai Mikmak....zoals ik lees huilt jou kleintje ook erg veel,ik moet nu van het CB een huilschema bij gaan houden om er zo achter te komen wat het probleem is.....misschien is het ook iets voor jullie.

Hai mamalijntje....goed dat de kleine het zo goed doet,de mijne is hier aan het krijsen dat wil je niet weten,helemaal overstuur en ik weet gewoon niet wat ik moet doen,meestal is het daalijk weer even over en dan gaat het beter.
    Nou dat hoop ik dan ook maar jaimy is niet zo'n handjes zuiger volgens mij ;-(

Hai merel.....Hier dus hetzelfde,ik moet de kleine in bed leggen en mag iedere 10 min terug om hem zijn speentje te geven en anders laten huilen en ook moet hij echt dat uur in zijn bed blijven liggen ze zeggen dat jaimy moet ontstressen en dat hij dit dus nodig heeft,nou hij ligt dus nu van het uur 40 minuten op en af hysterisch te krijsen ik zit de klok naar 19.00 te kijken en de tranen rollen over mijn wangen ik vind dit dus echt verschrikkelijk,maar ze zegt dat het echt dit is,wel moet ik een huilsschema bij gan houden om te kijken of ze iets kunnen vinden waarom hij zoveel huilt.
    inmiddels heb ik hem er nu uitgehaald en verzorgd en hij ligt nu nog te sikken,ik heb hem heel lang moeten troosten,ze zegt 3 dagen en dan moet ik verschil gaan zien,maar ik vind dit echt verschrikkelijk :(
    Ik mocht trouwens wel van het CB over op de pepti,maar ik heb gezegd dat ik met overstappen even wilde wachten,of ze moeten het nodig vinden,nee dat zou weer uitproberen zijn dus laten we maar eerst dit doen dan,daalijk loopt alles zo door elkaar heen.

11. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mamamakka....Zo was Mart in het begin dus ook,tot ik echt brak en toen kon hij kiezen of we zouden heel duidelijk regels maken over hoe en wat en anders was het her over,dat klinkt erg hard maar ik zat er echt helemaal doorheen,nu je snapt wel dat hij dacht daar heb je haar,maar hij gng en ik belde die dag niet meer in de avond belde hij op en hebben we gepraat en duidelijk hoe en wat afgesproken en nu is het goed we zijn beiden moe nu ;),hij iets minder als mij omdat hij 2 dagen plat in zijn nest heeft gelegen,maar goed hij was ziek de lui griep had ie volgens mij ;)

Hia Sanne........moeilijk is dat he meid als ze zo huilen,ik hoop dat het wat minder is deze dagen.

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Sanne.....Bedankt,maar ik heb hem niet gemaakt hoor,maar een meisje hier van het forum,op een pagina hier bieden meiden hem aan te maken en ik had haar gepbt met mijn foto's echt super ;),wat ik er voor terug heb gekregen :)
    Ja mijn tante is beter af,ze was zo verschrikkelijk ziek,ik vind het alleen heel erg rot dat een andere tante ons had moeten bellen toen het zo slecht ging en dat heeft ze niet gedaan,dus we hebben geen afscheid kunnen nemen,ik neem ze dat erg kwalijk,ik zal niets zeggen op de crematie het is ook haar zus,maar als ik haar daarna spreek zal ik het haar wel zeggen,iedereen heeft afscheid genomen ja afscheid genomen haar gesproken want niemand wist dat ze zou overlijden,maar goed wij hebben haar dus niet gesproken,ja 2 weken geleden,omdat ik steeds die blaasontsteking had durfde ik niet bij hara te komen omdat ik bang was dat ze iets zou krijgen,ik was ook strontverkouden ;-(

Hai Merel......Jaimy heeft al fhsio omdat hij een erge extreme voorkeurshouding heeft naar rechts,het stelt niet veel voor maar heb wat tios gekregen.

Hia mamalijntje....Inderdaad meid het is een mooie naam ;)
    Wat heb jij een supervent zeg,de mijne was bijna 6 weken thuis en ging er nog niet uit ;-(

Hia Libra......Bedankt meid ;)
    Wat betreft dat spugen,jij geeft bv he,volgens mij hadden er meer meiden last van en het scheen iets met de voormelk te zijn ofzo.

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mikki....Bij deze link,bieden mama's ze aan om ze voor je te maken,ik heb toen een pb gestuurd en ze hebben hem gemaakt voor me tof he.
    Hier is de link

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 12#4323712

Bedankt meid,het was toen straks erg moeilijk om bloemen te bestellen,het is waar wij zelf ook de bloemen van Zoe* hebben besteld en nu stond ik daar voor mijn tante de enigste die altijd noga an Zoë* denkt,en nu is zij bij mijn engeltje,jeetje moest bijna huilen in de winkel,kijk ook erg tegen maandag op.

Hai Journey...bedankt meid,lees het stukje bij Mikki en daar zie je hoe ik er aan ben gekomen ;)

Hai female...Mooi he,en ik vind het zo lief dat ze bij Zoë* wat speciaals heeft gedaan,de vlinder omdat ik had gezegd dat oë* is overleden.

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @patrieske, dat valt wel mee op zich... overdag is het gewoon het normale, huilen bij vieze luier, honger enzo en als ik haar neerleg wil het ook nog wel eens probleem zijn, maar dat kan komen door mijn state of mind...... als een ander haar neerlegt dan gaat het goed...
    ik vind gewoon dat ze in haar eigen bedje moet slapen snachts... anders zitten we over een half jaar wel met een probleem... en ik vind het heel vervelend als ze tussen ons inligt.. ze kunnen je meer vertellen over hoe je haar dan erbij moet laten liggen tussen je in, maar ik lig er absoluut niet relaxt bij en slaap nagenoeg niet... althans super licht en dat bevorderd mn gedrag weer niet, dus meer stress en een gestresst kind en ga zo maar door.. dan krijgen we een visueuze cirkel waar je niet in wil blijven...

daarbij heb ik ook al een boekje bijgehouden met wat ze huilt, om het voor mezelf te relativeren, en kwam erachter dat ze bijna niet huilt, en dat ze gewoon normaal gedrag vertoont hoor.. en dt het meer komt omdt ik zelf vermoeit was/ben en dat het snachts is dat ze huilt en dan klinkt het ook nog eens dramatischer.. waardoor je dus in die visueuze cirkel komt, want reken maar dat onze beebjes onze emoties kunnen voelen en dat als je je rottig voelt, en emotioneel en gestresst hun alleen maar meer gaan huilen.. en we willen juist dat ze minder gaan huilen... heb net uitgebreid effe met mannetje gesproken en haar 20 minuten geleden in bed gelegd en heb nog niets gehoord... als ze komt laat ik haar gewoon een paar minuten niet te lang huilen... zeker omdat ze moeite heeft zelf in slaap te komen.. misschien dat ze dan zelf in slaap gaat vallen....

nou ja gewoon voorzichtig aan proberen een nacht ritme vaster te gaan leggen... dan is het ook niet erg als ze om 4uur komt, want je weet dat ze om kwart over 4 ook zonder problemen in dr bedje terug kan, en op den duur gewoon lekker doorgaat slapen, want ze sliep 1.5 week geleden gewoon door van half 12/12 tot 6/7 uur die trend wil ik terug... snappie het nog of loop ik te raaskallen.... nou ja iig wil er een ritme in, want das beter voor ons allemaal...

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia joyce....Dat is niet erg hoor,jaimy krijgt teveel zei ze het uitertste is 1000 cc en daar mag ik niet overheen het mocht wel minder zijn,ik weet niet hoeveel je in een flesje doet?
    Bedankt meid.

Hai Chantalk.....xwaaaiiiiiiiiiiii terug ;)
    veel beterschap met je manneke

Hai mamalijntje.......hoe gaat het nu met je kater?

Hia Libra.....Ja ik werd er erg dik van,en mijn ene borst ging dus heel hard groeien en de andere niet,daarom heb ik nu ongelijke borsten en moest stoppen met de pil.

Hia taby.....bedankt mied.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ patrieske: oh dus jij ook al dat advies! Ik ben heel benieuwd of je het bij Jaimy gaat merken. Wat voor een tips heb je gekregen van de fysio?

@ libra: met 2 weken moest ik er ook nog absoluut niet aan denken hoor ;) Maar je zult denk ik heel snel merken dat het opeens heel snel heel veel beter gaat. Dat had ik namelijk wel rond die dagen dat het opeens veel beter aanvoelde van de 1 op de andere dag.

@ mikmak: ik zou zeggen, lees een aantal berichten terug aangezien ik en nog volgens mij 3 dames hebben aangegeven hun kleintje te moeten laten huilen in bed ;) Dus nee, je bent geen monster :p

17. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hij moet op dieet :oops: van de dierenarts en was gelukkig loos alarm maar wel last van blaasgruis.

Jamie heeft weer zijn flessie keurig leeg gedronken. Gaat lekker zo.

Nu bezig met mijn man zijn cursus van excel.. Heb ik zelfs moeite mee en heb toch examen erin gehad tijdje geleden :oops:

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha.......Wat zielig zeg der prikjes,en ook bloeden was dat normaal dan,noël heeft nooit gebloed daarom vraag ik het.
    Wauwwwwwww wat een gewicht jaimy weegt nu 5555 ,ik kreeg zelfs op mijn donder,ja hij heeft gewoon 6 maal 150 cc dus dat mag hij,hij mag zelfs eigenlijk al wat meer maar dat doe ik al niet,want hij komt nachts nog steeds.

Hia jessica...nou ze doet het super meid :)
    Nou jaimy poept slecht dus ik blijf het even bij de omneo houden,en ik mag nu even niets veranderen van het CB omdat we nu met een schema bezig zijn en dan komen ze er geen wijs meer uit ;-(

Hai merel.....precies hetzelfde verhaal wat ik te horen heb gekregen......

Hai yvette....goed dat je terug bent gegaan naar je ha en het hebt gezegd en netjes van hem dat hij sorry heeft gezegd,lekker om meteen te zien dat hij al weer een heel eind zijn oude ik is.
    Bedankt meid.
    Lekker he dat je zoveel hebt kunnen doen :)

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @merle, ja maar volgens mij waren die al wat ouder.. maar goed.. heb haar om 20 voor 8 in bed gelegd, 2 voor 8 begon ze.. 5 min later naar boven... weer beneden..... eend zien wanneer ze weer losbarst... en anders hopen dat ze tot 10 of 11 doorslaapt voor het volgende flesje.. maar ik betwijfel het... ga in iig 5 minuten per keer wachten om naar boven te gaan... men raad namelijk aan om dat pas te doen vanaf 6 weken en ze is nog geen 5 weken..... ik moet ook gewoon leren wat relaxter met het gehuil om te gaan... maar het hoeft me ook niet koud te laten... dus ook voor mezelf een goede balans vinden in het laten huilen en bij me pakken....
    ze moet zich ook veilig voelen, want toen ik net boven kwam viel ze binnen 2 tellen in mn armen in slaap.. heb dr traantjes weggeveegt een kus gegeven en nog een boertje laten doen...

heb trouwens op mn hyves van een kennis de verschillende soorten huiltjes gekregen met hun betekenis.. zal ze hier op zetten voor degene die dit willen

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Nou een kennis heeft dus bij Oprah Winfrey vorig jaar iets gezien en heeft dat toen opgeschreven want ze wilde de kijken of het echt klopte, en jah hoor.... een baby maakt 5 soorten geluidjes ik probeer het je zo goed mogelijk te beschrijven misschien hebben er een aantal iets aan;

Nou het eerste geluidje klinkt als Neh... dit betekent dat ze honger heeft

het tweede geluidje is Eair..... dan heeft ze buikkrampjes

derde geluidje klinkt als Owl.....hier geeft ze aan dat ze moe is.

het vierde geluidje klinkt als Heh.... hier vooelt ze zich oncomfortabel, dit kan zijn hoe ze ligt of wat dan ook.

En het laatste geluidje is Eh....dan zit haar een boertje dwars.

Deel Deze Pagina