Mikmak, ik zit nu naar de babyfoon te luisteren, omdat Britt even ligt te huilen. Maar ik kan nog niet echt verstaan wat ze nou "zegt". Zal het eens in de gaten houden.
hai Yvette....super dat het nu geen pijn deed zeg,hoe was het trouwens bij je VK,je bent toch op nacontrole geweest? Hai sanne...rot dat ze zo blijft huilen meid ik weet dat je er ecgt moedeloos van kan raken. Hai Mikmak.....Ja waarom niet,als ze het doet,je moet toch even kijken hoe en wat het veste bij je meisje past. Dat kan wel kloppen wat je zegt,wij hebben jaimy ook niet tussen ons in,niet omdat het anders niet meer in zijn eigen bedje wilt,maar omdat ik het niet durf,jaimy ligt wel bij ons op de kamer in zijn wiegje,en daar zal hij ook nog even liggen omdat noël van zijn gehuil wakker word en wij liggen zelf op de zolder. Nou dat moet ik nu dus ook doen,omdat ze willen weten net wat jij zegt is het vele huilen echt veel huilen of is het omdat ik er niet zo goed tegen kan,dat wil je niet horen maar misschien hebben ze wel gelijk,ik hou die lijst ook helemaal bij,iedere 10 minuten moet ik invullen wat hij doet. je loopt niet te raaskallen hoor,ik snap het nog helemaal,dat is ook iets wat ik graag zou willen Hai merel.....ik hoop dat het ook gaat werken,maar eerlijk is eerlijk ik heb hier net zo hard gebruld als jaimy hij was 20 min overstuur aan het huilen echt hysterisch,ik voelde me zo slech en slecht,hij is in slaap gevallen en om 18.50 was het weer raak,dus ik heb het tot 19.00 volgehouden en hem er toen uitgehaald hoor,ik kon het echt niet meer. Die tips..jaimy ligt altijd op zijn rug en heeft echt de voorkeur naar rechts en het is ook al plat,dus als hij nu in de box ligt op zijn zij leggen met een rolletje achter zijn rug of het voedingskussen in een omgekeerde L leggen en daar dan tegen aan. Tijdens zijn verzorging of als we aan het spelen zijn,mijn hand aan de zijkant van zijn gezicht leggen van zijn bovenhoofdje tot zijn kin en dan zelf naar links hangen en hem zachtjes die kant op lokken en zo even houden,dat die spieren wordne gebruikt. Als we gaan wandelen en hij valt in slaap op zijn linkerzij in de wagen leggen. Andere arm fles geven,maar dat kan ik niet,en de andere schouder laten boeren..........ik hoop dat je er wat aan hebt,het beste is te voeden op mijn beiden knieen maar omdat ik klein ben kan ik dat niet jaimy past niet op mijn bovenbenen. Ik hoop dat je er wat aan hebt
mezlef......Nou ik heb tussendoor eigenlijk al geschreven hoe het hier gaat dus hoef niet echt meer te schrijven,ik hoop echt dat we met het huilschema eruit komen wat er aan de hand is,misschien dat ik zelf wel iets niet goed doe dat kan natuurlijk ook,maar als hij maar gewoon niets heeft en dat het niet komt omdat ik iets niet goed doe..........ze bleef ook doorvragen waarom ik dacht dat jaimy iets mankeerde en ik bleef maar herhalen omdat hij zo huilt,nee waarom voel je dat,waarom denk je dat hij iets heeft ik raakte geirriteerd en zei wat wil je nu horen omdat ik bang ben dat hij dood gaat omdat zoe* is overleden of dat noel een schedeloperatie heeft gehad,daar ga ik dus niet mee akoord want dat heb ik dus niet,dus toen gingen ze pas verder kijken,en kreeg ik dat huilschema,want ik vind niet dat ze zo naar osn verleden moeten kijken
@ik kan het er ook nog niet allemaal uithalen hoor.. maar het kost een beetje tijd... 1tje haal ik er wel uit en dat is het boertje, dat toontje had ze een half uur geleden, en het klopte... had er ook niet meer aangedacht tot net.. dus gelijk effe opgeschreven voor mezelf en kijken of ik het kan herleiden naar wat... en ja we moeten idd doen wat het beste lijkt voor ons kleintje zolang ze er maar geen trauma's ofzo aan overhouden en gelukkig zijn in het leven en leren te lachen... kortom gelukkig worden zonder dat wij mama's de boel nu al lopen te verstieren voor ons.... nou ik heb dr niet meer gehoord... denk dat het is gelukt... ik ga iig een thermoskan klaar maken en mee naar boven nemen met de rest en in bed liggen, misschien dat ik nu vast wat uurtjes kan pakken tot de volgende voeding.... oh ja en ik hoop dat het voor jou ook gaat werken met die huilschema's.... voor mij heeft het de boel gerelativeerd... maar dat wil niet zeggen dat ik goed tegen dat nachtelijk geweld kan...
Hai Mikmak......... wat goed zeg dat jij er al 1 tje hebt uitgehaald zeg Ja dat heb ik dus ook,ik dacht tpen straks als hij maar niet denkt dat ik hem pest ofzo of niet van hem hou omdat ik hem niet kom troosten,echt dat dacht ik echt Ik ook meid,ik ga zo afsluiten en dan naar bed toe.......Mart neemt nu de zorg over,jaimy huilt nog steeds is nu al dik 3 uur aan het huilen,ik neem een pil voor e hoofdpijn en ga even liggen
@ mikmak: de meeste baby's zijn toch ongeveer even goed? Tobe is in ieder geval maar een paar dagen ouder en ook over hem zeiden ze dat ik hem moest laten huilen. Overigens was ie net na 10 minuten huilen stil... Ga ik 5 minuten later kijken (om te zien of zijn hoofdje wel opzij lag), is ie gewoon wakker! Nu is ie dus weer aan het huilen omdat ie heeft gemerkt dat ik binnen ben geweest... Pfff dat gaan een paar lange dagen worden vermoed ik. Nu gaat mijn vriend morgen thuis werken zodat ik elders kan studeren dus het wordt een lekker dagje voor hem morgen. Naja wel fijn dat meerdere dames hiermee bezig zijn zodat we elkaar kunnen steunen terwijl we dat zielige gehuil aan moeten horen Oh ja, wat betreft soorten huil: geen idee wat ie nu doet... Lastig te horen hoor... Het klinkt meer als een 'mwaaooh' ofzo.
Hai Merel....volgende keer kruipend overd vloer Ik heb wel een camera dus dat vind ik dan wel fijn ik kan hem wel goed zien. Wij denken nu dat owlll zegt maar ligt te spelen
@patrieske, nou slaap lekker dan.. maar oeps al 3 uur... dat heeft linette dus helemaal nog nooit gedaan, het langste is gisteren geweest en dat was op en af... 40 minuten, waarvan mide helft misschien huilen is geweest, de rest stonden ik en almar om de beurt naast het bed, tot we het zat waren, linette in bed hebben genomen.. toch maar en we konden gaan slapen, zij iig... wij maar half omdat je bang bent dat.... maar ga eens googlen naar huilbaby's want daar hebben ze ook nog tips voor... nee we hebben haar nog nooit langer dan 10 minuten laten huilen.... maar ze is er ook wel eens 1.5 uur zoet mee geweest, met pauzes van 10minuten op en 10 minuten af.... ik zou zeggen neem er een slaappil bij en een stevige borrel... @merle, oke dan... laten huilen dus, voor mij heeft het nu 1 keer gewerkt, nonchamant in bed leggen... wel zeggen slaap lekker, of ga nu maar lekker slapen 1 keer een muziekje opgezet... 20min stil, 5 min laten huilen even gaan kijken, boertje laten doen, op mn arm gelegd, half slapend weggelegd, en nu al meer dan 1 uur stil... dus die slaapt... inmiddels thermoskan met warm water boven, voeding boven, flesje boven, dus ook hier richting boven.... nu hoop ik dat dit DE methode is en dat het voor het laatste flesje ook zo gaat werken en voor de komende dagen ook... ben je wel mooi in de aap gelogeerd zeg.. beter niet kijken dus.... stil is stil.... linette heeft ook wel eens op dr buik geslapen en ben niet gaan kijken of dr hoofdje opzij lag hoor... ik weet dat ze zich kan optillen, dat ze zich kan draaien. zie het dagelijks... wel de volgende morgen naar binnen geslopen en effe mn hand op dr rug gelegd.... en naar buiten geslopen hihi... slaap lekker iig en ik hoop dat je mannetje snel slaapt... en dat jullie ook gauw kunnen...
Dochterlief EN zoonlief hebben zowat heel de dag samen zitten janken... (vanaf 6 uur vanochtend).. moet zeggen dat het huilen me ook nader stond als het lachen.... Mn zoon is nu echt aan t Peuterpuberen... en toen ik hem vanmiddag naar bed bracht heeft hij alles bij elkaar geschreeuwd en gekrijst... (het kon zo een scene uit "the nanny" zijn...echt absurd)... Ook mevrouw wil maar niet slapen.... heeft vanmiddag 1 uurtje geslapen... (wel een paar keer wat gedoezeld) en is zeker vanaf vanochtend 06.00 uur tot 19.30 wakker geweest.. Is toch niet normaal voor een baby...! Al was zoonlief ook zo.... ze wil dan alleen maar op de arm.. of bij mij zijn... en zodra ze in de box, wipstoel of bed ligt... begint ze gelijk echt te huilen, waardoor ze weer begint te spugen.... nouja.... erg vermoeiend... ga nu ook zo naar bed... vent is trainen... pffffff.....
oh ramona, bij jou ook al een gedoe thuis... wil je mn hamer effe lenen... ik hoop dat ook bij jou de rust snel wederkeert.... truste dan maar voor zometeen
Nou net even mijn hand op zijn hoofdje gelegd en toen werd ie weer stil... Maar nu toch weer aan het huilen @ mikmak: hij begint iets een afplatting te krijgen op de achterkant van zijn hoofdje omdat ie vaak omhoog kijkt zeg maar ipv op zij. Vandaar dat ik hem nu zelf op zij probeer te draaien als ie (half) slaapt (want dat lukt niet als ie wakker is, dan werkt ie te veel tegen) omdat ik bang ben dat het straks te erg wordt... Maar ja, dat werkt nu dus niet echt aangezien ie dan weer gaat huilen... Dit is echt bizar hoor. Hij heeft vandaag meer gehuild dan al die weken bij elkaar. Hij huilt vrijwel nooit!
He hier even een ego berichtje, kom morgen weer reageren...... Met mijn kleine man naar het CB geweest naar de arts, eerste afspraak... MIJN MOEDERGEVOEL IS GOED........ook zij vond dat het huilen -lees krijsen- wel erg veel was. Gisteren op een site onrustige baby.nl symptomen van reflux cq verborgen reflux gezien, en Sven heeft bijna alle symptomen, ook de arts zei dat dit heel goed mogelijk was. Moet nu langs de huisarts om een verwijzing naar de kinderarts te vragen en te kijken of er lichmalijk is niet goed is. Eindelijk word ik gehoord! Vandaag heeft Sven veel geslapen, je merkt dat hij dan bijtankt, en ik ben al blij als hij slaapt want dan voelt hij de pijn niet. Verder was er vandaag kraamvisite en diegene die is verpleegkundige op de verlosafdeling van het ziekenhuis, zij zei dat hij ook last kan hebben van het KISS syndroom, hierbij is een wervel verschoven in de nek. We wachten eerst de arts af, als dat te lang duurt voordat we daar terecht kunnen gaan we naar de osteopaat of manueel therapeut. Voor het eten een spaarzame 10 min. een wat heldere kind gehad, en dan is het zoooo genieten......onze tijd komt nog dat week ik zeker. Nou lieve schatten ik probeer morgen te reageren, ben bekaf, en ga zo richting bed. PS Zaterdag gaan we een andere laptop kopen voor beneden, dan kan ik wat meer komen....gniffel.
Huilende babies die normaal bijna niet huilen: Boek oei ik groei: zij spreken van rond de 5 weken over een sprongetje in de mentale ontw. Kinderen zijn hangeriger, huilen meer, etc etc. Vaak merk je na deze moeilijk periode dat een kind weer meer kan en helderder is. Echt leuk om in dat boek te lezen trouwens.
Oh hier is het er doorheen, ik ga mijn contract veranderen naar de maandag dinsdag en woensdag waarvan ik de woensdag ouderschapsverlof op ga nemen.......waarschijnlijk totdat de volgende zich gaat melden, hihihihihi.....gaan ff tijdelijk wat achteruit in salaris (13 weken krijg ik dan wel uitbetaald gedeeltelijk).....manlief kan dan ff meer op zijn werk en carriere richten (als alles goed gaat merken we straks niet meer dat ik minder ga werken ) Hij vindt het belangrijker dat ik het goed trek met mijn werk en de kleine dan dat alles op zijn schouders komt. Dus zodoende. Ben er wel blij om, geeft me ook weer wat rust. Dus werken, de maandag en dinsdag. Geen idee hoe dat gaat bevallen. Liefs
Gloeiende gloeiende, open ik net een mailtje van mijn school.......ik heb destijds mijn wensen besproken mbt tot mijn zwangerschap......heeft hij het zelf maar ingevuld dat ik volledig verlof zou willen hebben........ Echt niet normaal, en er staat dat ik maar 9 weken zou hebben...... Zo ben ik nog met mijn werk bezig.................wil alleen voor de woensdagmidag opnemen....wat denkt hij wel.
Jeeminee... half 12 en Ingmar ligt eindelijk in zijn bedje. Huilt (nog) niet maar ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft... ik heb dus echt de hele dag zowat met die kleine pruts op mijn arm gezeten he... en maar voeden en maar voeden. Voel me nu zo'n leeggedronken melkkoe. Ik ga er maar naast liggen geloof ik, nu het nog kan. Trusten meiden...
goedemorgen, nou al met al best een goede nacht gehad... heb de kleine om half 6 baar bed gebracht, toen was ze 20 minuten stil, na 5 minuten huilen heb ik haar gepakt, liet ze een boer en viel in slaap... heb dr terug gelegd en heeft ze tot half 12 geslapen.. heb dr verschoont, flesje gegeven envervolgen tot half 4 geslapen, weer een flesje en terug in bed gelegd, maar dat was denk ik een beetje te veel in 1 nacht op dr eigen kamer, want om om kwart voor 5 en kwart over 5 kwam ze..ik geef de schuld aan manlief want hij gaf haar de speen toen en die viel telkens uit... maar gezien het feit dat ze slecht had gedronken vannacht heb ik haar de rest van t flesje net gegeven en in de wieg gelegd, maar dat gaat niet goed, want ze heeft de hik nu.... zucht.. ik zelf heb van half 10 tot 4 geslapen met de tussen komst van 2 flesjes en zij heeft in dr bedje geslapen vanaf een normaal tijdstip... ga het vanavond weer proberen... ik laat haar nu even huilen om de hik weg te krijgen, was een tip van mn moeder ipv drinken geven.... moeten ze zich effe boos maken en dan gaat de hik weg.... heb gisteren toen ik van adecco terugkwam een naambord voor buiten besteld.. pffff zijn ook niet heel erg goedkoop zeg... 84 euro....maar goed wel tof..
Goeie morgen! Mikmak we hebben hier dezelfde drinktijden. Hier ging gelukkig alles goed, Jamie heeft beide goed opgedronken en liep rond 4 uur even te jengelen maar viel in slaap. Nu al drie nachten in zijn eigen bedje. Ik ben zo blij want hij lag twee weken lang in de reiswieg naast ons en dat was toch wel erg vermoeiend want ik lag bij elk kuchje wakker.