ik bedoel om half 8 naar bed gebracht... 20 voor 8 eigenlijk... @mamalijntje, hier ligt ze al vanaf dag 1 in dr eigen bedje, en ze heeft ook al dagen doorgeslapen... maar de afgelopen week is het iedere keer rond 4u melden...haha wij hebben het geluk met onzr meid dat we alles kunnen doen.. zelfs stofzuigen. op aanraden van kraamzorg gewoon doen anders worden ze dus van ieder kuchje wakker
Hier is het ltijd s'avonds bingo dan blijft ze huilen tot ze in bad is geweets en lekker op bed ligt, vanavond ga ik haar gelijk na het eten in bad doen. Nou had mijn vriend na de nachtdienst de honden voor mij uitgelaten zodat ik na de 7 uur fles nog terug kon, afijn Tess had gepeopt maar het kwam helemaal uit de luier zetten was gisteravond ook al, hebben jullie dat ook? Ik heb trouens de Newborn van pampers maat 2. Ik Tess maar gelijk aangekleed en mevrouw wilde niet meer slapen huilen huilen en nog eens huilen, vind dat dan weer rot voor mijn vriend dus ben er maar uit gegaan en nu ligt ze in de box te gillen en wil nog niet stil zijn zal weer een lekker dagje worden.............
Bij ons blijft tot nu toe alles in de luier. Wij hadden steeds natte pakjes door die van kruitvat dus nu overgestapt op nr 2 van Etos. Heb ook nog die van pampers liggen/ Is haar ontlasting niet te dun?
Journey, hier ook hoor, wij gaan denk ik dit weekend over naar maatje 2! Hij was nu voor de tweede keer helemaal nat op zijn onderkant van zijn romper......tja kinderen worden groot 8) Overigens hier zo naar de dokter met Sven. Ben benieuwd! Hahaha moet wel lachen nu om de kleine man, pakt normaal zijn wieg niet en nu leg ik hem erin omdat ik ff mezelf op moet knappen....slaapt hij opeens....zou hij doorhebben dat hij naar de dokter gaat? Wel vervelend want dat is precies op zijn etenstijd. Wat een geregel. Tot straks meiden!
Wij hebben pampers maat 3 en Tobe heeft nergens last van. Terwijl ie er echt mega luiers tussen heeft zitten. Is het dun inderdaad? Tobe had gisteravond een hard keuteltje in zijn luier @ goofychick: ik ben heel benieuwd wat de kinderarts zal zeggen. Hopelijk kunnen jullie snel terecht. Wel fijn dat er eindelijk eens verder wordt gekeken Hier begon Tobe vannacht om half 4 uur te huilen. En ik dacht niet dat ie honger had... maar om 4 uur begon ik toch te twijfelen maar hij huilde nog steeds en ik wilde m niet zijn "zin" geven zeg maar. Dus even naar hem toe geweest, hij stil, vervolgens terug gelopen om 5 minuten daarna hem uit bed te halen haha. Hopelijk heeft ie me niet door Afijn hij drinken, tijdens het drinken nog wel wat overstuur (tijdens het boeren weer huilen nml, doet ie nooit) maar daarna heel braaf gaan slapen en ik moest hem vanochtend om 8 uur wakker maken (anders kom ik vandaag niet uit met de voedingstijden). Ben benieuwd wat vandaag gaat brengen... Ik hoop niet dat ik nu een huilbaby aan het kweken ben.
echt mega dun is het niet iets dikker dan vla denk ik, maar ze krijgt natuurijk nog steeds bv erbij. Vorige week net overgestapt naar maat 2 zou ze dan nu alweer maat 3 nodig hebben? heb nog 3 grote pakken liggen!
Hihihi........dat hij je niet door heeft........ja als je een slim kind hebt wel. Maar hoezo denk je dat je een huilbaby aan het creeren bent? Mij is aldoor gezegd dat dat op deze leeftijd nog niet kan. Ja ik vind het eindelijk eens tijd worden dat ze er naar gaan kijken. Als is het niks dan weten we dat ook weer. Dan ga ik mijn volgende stap naar de osteopaat zetten. Maar eerst dit afwahten, zit alleen precies met voedingstijd bij de dokter...... ....weet niet hoe ik dat weer ga oplossen. Niet iedereen en ik ook niet is er van gediend om een blote tiet te zien cq laten zien...
@ goofychick: ja lastig is dat he... de babyles van de zwangerschapscursus valt ook midden in een voeding. Dus moet ik daar gaan lopen kloten met flessen etc? Ik voed trouwens ook niet graag in het openbaar, maar goed dat is voor mij geen issue meer. Wat betreft het kweken van een huilbaby, die opmerking maakte ik omdat Tobe normaal gesproken nooit huilt en nu opeens behoorlijk veel, zelfs op momenten dat er eigenlijk niets is en hij gewoon bij ons is... Maar goed, hopelijk wordt het vanzelf weer minder als hij het zelf in slaap vallen door begint te krijgen...
Owh ben dus niet de enige die zich er voor schaamt ja schamen is een te groot woord,maar die het niet echt fijn vind om in het openbaar te moeten gaan voeden,
hoi meiden, ik vind het zo moeilijk om bij te blijven met lezen, maar ik wil jullie toch even iets vragen... gijs huilt namelijk erg veel, en gisteren zijn we bij het cb geweest en daar hebben ze me een boekje meegegeven.... gewoon om eens door te lezen en te kijken of het iets voor ons is. gijs is volgens de kinderarts een erg pittig manneke, en ik denk zelf dat hij erg gevoelig is voor prikkels. de laatste weken hebben we heel veel bezoek gehad, was gijs dus veel beneden met als gevolg daarna een huilend kind. het boekje heet "rust door regelmaat". het komt er in principe op neer dat je telkens hetzelfde patroon aanhoudt waardoor gijs de regelmaat gaat herkennen en daardoor vanzelf rustig wordt. het gaat zo: wakker worden- voeden- knuffelen- 10 min. spelen in de box en daarna wakker in zijn bedje leggen zodat hij leert zichzelf in slaap te krijgen. dit houdt dus wel in dat als hij gaat huilen in bed, dat je hem dan wel moet laten liggen (niet tot in de extreme natuurlijk). het cb zegt dat een baby tot de 3 maanden, ca 3/4 uur inclusief voeden wakker hoort te zijn en daarna weer moet gaan slapen. dit haalt gijs echt nooit. op zich klinkt het allemaal heel logisch en wil ik het ook graag gaan proberen, maar ik weet niet of ik het laten huilen wel aankan..... ook houdt het in dat je tot dat de regelmaat er is, wel heel rustig aan moet doen met het op pad gaan met je kindje want dat wordt het patroon al meteen verbroken... dus veel thuis zitten en niet beneden halen voor bezoek. iemand hier ervaring mee, of lijkt het jullie wat?
@journey hier pampers newoborn maat 1 en 2, want ze is nu iets meer dan 3500gram en maat 1 is 2 tot 5kg en maat 2 3 tot 6kg... en af en toe poept ze gewoon teveel om binnen de luier te houden, maar das niet extreem veel naast de luier.... wel tot op dr ruggetje onder @lob.. sorry meid kan je er niet mee helpen.... ze huilt niet extreem lang of veel.... ik dacht dat ze dat deed tot ik ging bijhouden hoeveel ze eigenlijk huilde.. maar klinkt logisch, knuffelen voeden spelen en slapen... want ze slapen de eerste tijd ongeveer 16 tot 18 uur... en als hij zich verveelt, dan gaat ie huilen... hier merk ik dat linette ook wat meer te doen moet hebben dan in dr wieg liggen... of kinderwagen.. zij moet ook wat te spelen hebben en zeker wat te zien, want ze kijkt graag.... daarvan wordt ze weer moe en dus gaat ze slapen
@ lob: haha volgens mij zit het in de lucht ofzo. Hier in ieder geval ook de tip gekregen van het CB dat ik Tobe moet laten huilen in zijn bedje. Hij slaapt overdags namelijk ook heel weinig waardoor ie overprikkeld is geraakt en daardoor nog lastiger in slaap komt. Een vicieuze cirkel dus. Hij moet nu dus gaan leren om echt zijn slaap te pakken overdags en ik moet hem dus laten liggen in zijn bedje ondanks dat ie klaarwakker is. Ik ben gister begonnen en het is wel onwijs moeilijk... Maar hij slaapt nu als een roosje! Dus ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie weer een beter slaapritme te pakken heeft. Zondag hebben wij alleen ons kraamfeest dus ik hoop dat ie dat een beetje goed doorstaat Ik vind het helemaal niets voor hem... Maar ja, kan me moeilijk blijven op sluiten met hem zolang ie nog klein is natuurlijk.
pfffffff ik weet echt niet wat Tess heeft vandaag maar slapen hoo maar, effe dutten en dan weer wakker Wij hebben morgen weer een verjaardag en vorige keer is dat uitermate slecht bevallen maar nu neem ik de reiswieg mee en vraag ik of ze daar boven mag staan en ABSOLUUT niet weer van hand op hand dn zeggen ze maar dat ik een bitch ben ben ik toch al in mijn vriend zijn familie omdat ik mijn kleine meid niet afsta
grrrr en alweer mijn kleren nat... dit is toch om GEK VAN TE WORDEN! Sorry, dat moest ik even kwijt... ben bezig met de reacties
merleq, zelfde tip inderdaad! wij moeten ook deze cirkel doorbreken. ik vond het eerst zo zielig om een wakker kind in zijn bedje te leggen, maar op zich vind ik het allemaal heel logisch klinken... hij moet leren zichzelf in slaap te krijgen, en niet via mijn pink of het wiegen in mijn armen. en doordat hij overdag weinig en slecht sliep, werden de avonden en de nachten ook een drama.... hij was gewoon oververmoeid. ik heb hem nu in zijn bedje gelegd, en natuurlijk huilen... maar het wordt al wat minder dus ik probeer het nog even aan te kijken.
Mamalijntje: Ja, dat geloof ik, lijkt me niet echt een pretje, zon keizersnede! Libra: Hoe is het vandaag met Ingmar, was het gisteren inderdaad zijn regeldag? Ja, hallo zeg! Ik durfde toen ik 2 weken bevallen was ook nog niet aan seks te denken hoor! Raak het litteken pas sinds week 4 aan en vorige week heb ik het laatste stukje hechting er pas uit kunnen trekken Niet vergeten dat jij pas 2 weken geleden je kindje daar doorheen hebt geperst! Komt wel goed hoor, ik spreek jou over een week of 4 nog wel eens Sanne: Ach arme ik heb zó met je te doen! Weet nog heel goed hoe het was toen Valentijn zoveel huilde Gék word je ervan! Hoe is het vandaag meid? MerleQ: Wat een leuke foto in je avatar! Sjonge, wat geeft het een opgelucht gevoel he, dat de seks weer gaat!?! Fjew Succes met studeren vandaag! Kun je niet van die rolletjes kopen, om Tobe op zijn zij te laten liggen? Wij hebben ook van die rolletjes Als je wil, kan ik er wel een foto van maken, dan weet je wat ik bedoel De kraamzorg heeft Valentijn daar meteen in gelegd! Lieverd, weet je zeker dat Tobe misschien niet toch spruw heeft of zo? Daar huilen ze ook veel van en daar hoef je niets van te zien! (Heeft overigens niet met slechte hygiëne te maken, vertelde het cb, ik wist niet hoe ik het had; kook alle flessen uit na éénmalig gebruik, de fopspenen ook meermaals op een dag en was mijn handen helemaal kapot, zo vaak!) Anders kijk eens op internet bij de symptomen, misschien herken je iets? http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Up ... 2_IB_1.pdf Goofychick: Lieverd, ik had je wel al gesproken, maar je weet niet half hoe blij ik ben dat ze nu verder gaan kijken wat er met je kleine man is! *knuf* Patrieske: Ik denk dat het nu goed gaat met Valentijn hoor even afwachten en afkloppen, maar ik ga vanaf vandaag weer volledig over op borstvoeding, eens kijken hoe dat gaat! Grrrr, die cbs willen je altijd woorden in de mond leggen he Als jij toch denkt dat er misschien iets is, hoeft dat niet te betekenen dat je bang bent dat hij dood gaat of iets dergelijks, wat een stommeriken af en toe! Ik hoop dat het huilschema gaat werken! Nacontrole zet ik hier straks even op. MikMak: Dat ga ik eens in de gaten houden, grappig zeg! Journey: Ik heb ook NewBorn maat 2, maar daar gebeuren nagenoeg nooit ongelukjes mee! En hij poept maar 1 keer in de 2 dagen dus dan is het best veel (Moet het afkloppen hoor, zul je zien dat hij dadelijk alles onder heeft ) Hij heeft trouwens tot begin deze week met maar 1 gedaan, dus ik denk niet dat jij al over moet stappen naar maat 3 hoor! Ze kunnen ook te groot zijn en dan gaat het ook mis Tsssssss, beter een bitch met een tevreden kind, dan een lieverdje met een kind dat slecht in zijn vel zit! Lob: Geen ervaring mee Ik heb wel regelmaat met het voeden, maar niet met het slapen eigenlijk
Hia Mikmak........Ja niet 3 uur hysterisch,hij is een half uur hysterisch en dan een minuut of 20 jengelen en dan weer een minuut of 20 hysterisch en zo gaat het dan door,en het is alleen meestal in de avonden,meestal dan hoor,nu is het vanaf gisteren 22.00 stil en heeft nog niet gehuild alleen om de fles en als ie een natte luier heeft,maar goed dan is hij daarna ook weer stil dus ja dat is heel anders huilen als dat hysterische. Ja ik snap dat je bang bent en heb je geen wiegje of de kinderwagen op de kamer zetten,dat ze je wel hoort. Wij hebben nu als jaimy naar bed gaat de radio aan op zijn kamer niet zo hard maar net genoeg dat hij iets hoort,hij kan niet tegen stilte denk ik,ik moet nog wel kijken of het helpt hoor,ik ga straks een klassieke zender opzoeken,want dat schijnen ze mooi te vinden,gevonden met googelen dus ja we proberen alles he Nou ik mag niet klagen ,ik ben om 22.00 in slaap gevallen en Mart heeft jaimy de fles gegeven om 20.00 en hij moest om hem om 00.00 nu maar Mart had mijn wekker niet gezet en ik heb dus doorgeslapen en om 2.00 melde jaimy zichzelf en ik voelde me natuurlijk keischuldig,boos op Mart en hij heeft gegeten en is weer gaan slapen en melde zichzelf weer om 6.00 en is toen weer gaan slapen tot 9.00 en geen een keer gehuild,dus ja ik mag zeggen dat we een supernacht hebben gehad. Het ontstressen geholpen,of toeval ik weet het niet. Hai ramona......Jeetje meid,bij jou is het ook al raak,en dan nog de oudste die nu ook zo huilt dan is het ect dubbel op,en zelf heb je nog steeds last van je BI........een dikke knuf meid en ik hoop dat het snel wat rustiger word. En wat het slapen betreft jaimy slaapt dus ook zo weinig over dag ;-(