Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nee hoor Mikki mij werd ook geadviseerd om het nu al te doen.. Heb hier een info pakket van het skos maar weet eignelijk niet of dat wat voor ons is. Ik heb iets nodig met flexibele tijden. Soms heb ik s morgens werk en dna zou het kindje opgevangen moeten worden. Maar asl ik geen werk heb, dan heb ik het liever bij mij. Dus ik denk dta wij uit eindelijk richting een gastouder zullen gaan...

Het is moeilijk en heel logisch dat je daar nu al mee bezig bent.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Gelukkig maar :oops:
    Wij zitten ook nog na te denken over een gastgezin. Dat lijkt me ook erg vertrouwd, en vooral flexibel. Maar dan moet er zeker wel een klik zijn tussen ons en de gastouder. Ik zat op zo'n gastouder website te kijken, en daar zag ik een meisje van 15 dat zich aanbood als gastouder. Nou sorry hoor...ik ga mijn kind, mijn leven, mijn alles, natuurlijk niet 3 dagen per week onderbrengen bij een puber van 15. Bij een kinderdagverblijf weet ik tenminste zeker dat het gediplomeerde medewerkers zijn.
    Maar ik ga me zeker ook inschrijven bij een gastouderbureau hoor...gewoon eens kijken wat eruit komt, je weet maar nooit of je een hele leuke gastouder treft.

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Oooo, nog een uurtje en dan komt mijn mannetje me ophalen voor de echo. Pffffffffff, ik ben zo zenuwachtig, niet normaal. Ik doe nog liever een presentatie voor de directeur van Philips, dan dit, ahhhhhhhhhhhh.

Tot straks!

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Spannend Dootje! Heel veel succes en vooral plezier gewenst voor zometeen!

5. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Heel veel succes Dootje!

6. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi Mikki,

Dankjewel, maar volgens mij heb je mijn eerdere berichtjes niet gelezen. Verlies namelijk weer bloed en krijg een echo om te weten of het wel of geen miskraam is. Is dus niet echt voor mijn plezier....
    Maar snap het wel hoor, wordt ook zo veel geschreven op een dag. En hopenlijk zal de uitkomst toch plezierig zijn......al ben ik bang van niet......

Tot straks

7. Female

Female Niet meer actief

@ dootje je hebt vandaag toch geen bloedverlies meer gehad?
    Liefs

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ooh wat stom...sorry, dat had ik inderdaad niet gelezen :oops:
    Nogmaals sorry...

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

even over dat werk....
    Heb er zelf slechte ervaringen mee... tenminste in mijn omgeving..
    het is waar dat ze niet vanwege zwangerschap mogen ontslaan....
    maar vaak geven ze dan een andere reden op, want zij weten dit ook....

Op mijn werk werd een tijdelijk contract niet verlengd (gene had net na haar proeftijd gemeld dat ze zwanger was) omdat het opeen rustig was en ze haar dus konden missen...
    Tja als ze een andere reden op geven ben je nergens hoor.... en tja wie zegt dat jij degene bent die echt goed functioneerd in hun ogen tijdens de proeftijd.... misschien pas je toch wel niet goed in de groep....
    (je hebt er *&* bij)

Hoop dat ze het begrijpen en anders verdienen ze je niet...!

xxmona

10. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Dootje ik duim me suf voor je...

Hier is de miskraam (of noem je het menstruatie?) losgebarsten, krampjes die iets feller zijn dan bij menstruatie, maar ben nog steeds blij dat het lijf het zelf doet.
    Succes allemaal!

11. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @ dootje heel heel heel veel kracht meid, ik hoop zo mooi bericht te lezen vna jou.

@ miki, Nee een puber van 15 lijkt mij ook niets als gastouder, dus mag best eens een avondje oppassen, maar 2 of 3 dagen in de week bij een 15 jarige onderbrengen.. nee dankje...

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hallo meiden

ik heb alles wel gelezen maar weet niet meer wat van wie is....moet er ook maar s iets op verzinnen.

Molly:vind t echt kloote voor je, je zult je wel behoorlijk rot voelen, hoop dat het snel over is en je snel weer zwanger bent, als je dat weer meteen wil natuurlijk.

Wat ik mij afvraag over werk en zwanger zijn:ik heb nu een contract van 24 uur, maar als de baby er is, wil ik nog maar 1 uur werken, nou vraag ik mij af of je dan tijdens je verlof recht hebt op die 24 die je alijd gewerkt hebt, of die 12 die ik erna ga werken.
    Ik werk in de thuiszorg,en als ik straks met een maand of 6-7 mijn werk niet meer 24uur per week kan doen, hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat, voor ik al die dingen niet weet vertel ik het zowieso niet op mijn werk.

dootje ben je alweer terug?ben erg benieuwd duim voor je!

grtjss

13. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    zo dames,
    ik ben weer klaar met mn werk, en eindelijk vandaag een goede dag....
    De afgelopen 7 dagen moe en misselijk. Helemaal de laastse 2 dagen. Maar vandaag niets nada!
    Ik was niet moe, niet misselijk.....
    Ik heb wel mn best gedaan om geen lege maag te hebben.
    Dus crackers en cola (kleine beetjes).
    Maar is dat raar dat het ineens van heel heftig naar (haast) niks aan symptomen gaat?
    Ik heb zelf geen flauw idee.
    En ik wacht het opzich rustig af hoor,
    maar vroeg me af of iemand van jullie dat ook heeft....

xcobi

14. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hier ben ik weer, terug van het ziekenhuis. Ik heb vanmiddag meer bloed verloren met krampjes, dus ging van het slechtste uit. Op de echo was een hartje te zien. Het vruchtje is 5 weken en 4 dagen. Veel korter dan verwacht dus. Dat betekent dat ik met 3 weken en 2 dagen al positief heb getest. Dat kan bijna niet, dus het vruchtje ontwikkeld zich niet goed. Het bloedverlies is ook best wel erg nu, dat vond zij ook, dus het ziet er niet echt positief uit allemaal. Ik kan helemaal niks doen. Rusten en afwachten. Maandag heb ik dan de echo bij mijn eigen verloskundige. Hoop zo dat die kleine erwt blijft zitten..........ga nu even mijn moeder en vriendin bellen.

Kus dootje

15. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hai Dootje24,

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik vind het ontzettend
    naar te lezen en hoop ook dat het er maandag een stuk positiever
    uitziet. Ik zal heel hard voor je duimen. Ik wil jou en je man in
    ieder geval heel veel sterkte toewensen en een hele dikke knuf
    geven. Ik zal aan jullie denken.

Heel veel liefs SimplyMe

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Dootje...
    Tja val er even stil van.... hoop dat het goed gaat...
    duim voor je...
    en hou je echt rustig, ok?

xxmona

17. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Je balen meid... nog geen goed nietuws... gelukkig ook neit zo slecht het hartje klopt wel...
    Wat is dit K zeg..

Ik baal met je mee en tuur je heel heel veel kracht

18. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    @ Dootje, knuffel van mij.
    In december was met 8wk mijn vruchtzakje goed van formaat, maar het vruchtje kleiner dan 5wk en met een hartslag. 2 dagen later is het gestopt. Is je ook verteld of het vruchtzakje wel goed van formaat is?

19. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Lieve Januari Mama's,

@Dootje24: Wat moet dat zwaar zijn voor je, het afwachten. Het bloed is natuurlijk inderdaad geen goed teken en ik wil je ook geen valse hoop geven maar ik heb wel positief getest bij 3 weken en 2 dagen, dus dat kan misschien toch wel... Nou ik duim duim duim voor je, dat je kleintje zich vasthoudt daarbinnen!

@mollyvg: nogmaals veel sterkte...

@anoniempjuh: volgens mij heb je dan recht op 24 uur hoor!

@Cobi: Ik lees hier wel meer dat meiden af en aan symptomen hebben, ik zou me geen zorgen (proberen te) maken!

@Mikki77: Goed dat je al nadenkt over oplossingen met werk/kinderdagverblijf enzo. Kan je volgens mij niet vroeg genoeg mee beginnen! Ga ik binnenkort dus ook maar eens doen...

@Libra: wat leuk dat iedereen in je omgeving zo blij is! Lekker genieten!

@SimplyMe: ik voel me precies zo, ik kan 10 uur slapen en nog voel ik me alsof ik de beest heb uitgehangen en nog laaaang niet op kan staan. Ook mijn yoga oefeningen maken mij binnen een paar minuten buiten adem, terwijl ik die al maanden zonder problemen doe!

@Sophie: gefeli met je mooie echo! Heerlijk voor je.

@Re81: mijn truc is dat ik gewoon een paar aantekeningen maak op een kladblok met een pennetje terwijl ik de pagina's van het forum lees, en daarna typ ik mijn antwoorden in...

@nieuwbegin: Ik wil ook een broekpakmeisje! Een TomBoy noemen ze dat in Amerika, stoere jongensachtige meisjes, haha. Trouwens, ik ben ook op zoek naar opvang voor flexibele tijden. Is een gastoudergezin dan het beste denk jij?

@Female: Wiiiihaaaaaaaa gefeliciteerd met je nieuwe baan! Jij klinkt echt stukken beter dan een paar dagen geleden! Fijn dat je je weer voldaan voelt! Maak je geen zorgen over die proeftijd. Ramona heeft gelijk, ze kunnen altijd een andere reden opgeven, maar je doet gewoon je best en dan zul je zien dat ze je niet kwijt willen. Geen reden tot vertellen hoor, tot na het eerste trimester!

Bij mij alles nog hetzelfde als gisteren. Ben nog niet misselijk, maar heb hele pijnlijke boobies, niet echt meer buikpijn gelukkig, alleen heeeeeel moe dus, de hele tijd.

Zen

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

dootje:goh wat kloote zeg, an dan nu alleen maar kunnen afwachten lijkt me helemaal verschrikkelijk, maar het vruchtje is dus 5weken en 4 dagen, hoe lang dacht je eigenlijk dat je was dan?maar is het dan niet zo dat zo lang het hartje klopt dat het goed is?

zen:ik ken je gevoel wat betreft je pijnlijke boobs, die van mij zijn ook super gevoelig, vooral de zijkanten, maar vind het niet erg want dat geeft mij een positief gevoel, hoe gevoeliger hoe beter haha, volgens mijn vriend zijn ze ook al behoorlijk gegroeid, hij vind t wle prachtig haha.

Pff vanavond me oude huis nog even schoonmaken, morgen is de overdracht, heerlijkkkk eindelijk weer gewoon 1 huis!

liefss

Deel Deze Pagina