@ Zen, net had ik een gesprek met mijn partner over opvang. Op zich is een gastouder gezin voor flexibel tijden wel het makkelijkste, ten zij het zo flexibel moet zijn de je het een dag van te voren pas weet. We kwamen voor de gein net op een nanny uit. Een kinder juf bij jou thuis. Op zich is dat de duurste vorm van opvang ( 12.50 per uur, dagverblijf 5.95 hier en gastouder opvang 3.95 en 60 euro per jaar aan het gastouder buro) maar je kunt subsidie krijgen op ene nanny tot 10 euro per uur zelf en tja dan word het wel heel goed koop ( hoe dat precies zit? zie http://www.nanny.nl/) Bij ons is er een kans ( ivm gebruik van clomid) dat er ene meerling in mijn buik zit en tja dan word opvang ene dure bussiness.. Dus eerst volgende week woensdag de echo maar afwachten en dan verder kijken naar opvang...
He Tacha, de tekst onder je berichtjes, dat liedje heb ik een dag na de test aan mijn hubbie laten horen....hij moest toen echt huilen, zoooo toepasselijk voor ons als je niet bij de eerste zwanger bent geraakt.....
@ Mikki: ik zie als leerkracht zijnde een groot voordeel als kinderen naar het kinderdag verblijf gaan, mits je dit natuurlijk kan betalen. Kinderen leren veel op het verblijf en je ziet dan ook vaak een groot verschil tussen kinderen die op de basisschool komen die op het kinderdagverblijf hebben gezeten of thuis oid hebben gezeten. Vooral in omgang met andere leeftijdsgenoeten. Voor mij is het een vrij makkelijk besluit hierdoor. @ Dootje,meid we duimen denk ik allemaal met je mee. En ik zeg dan ook nog eens na een toilet bezoek tegen mijn kleine dat hij of zij moet blijven zitten......en als er niks te zien is geef ik hem in de spiegel een dikke pluim! @ Handig die tip van het kladblok op de computer, kopieren en plakken en klaar is kees. SUPER! Verder hier een super leuke dag op mijn werk met de kids gehad en op een andere school gekeken die het fase onderwijs hanteert in het basisonderwijs.....er inspirerend en dat is een mooie afleiding van mijn kleine.....in de auto rare steken nu rechts, iets onder waar je normaal zijsteek hebt. Begon wat ongerust te worden, maar na eten en drinken zakte het weer langzaam.....kan het al bandenpijn zijn? Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen, zaterdag mijn moeder en zondag mijn andere schoonzus. Mijn jongste schoonzus weet het inmiddels en die vindt het zooooo leuk........tja loop 4 1/2 maand achter op haar dus dat wordt gezellig. Ik ga lekker op de bank naar voetbal kijken.
@anoniempjuh: mijn man zegt ook dat mijn boobs gegroeid zijn. Hij mag er blij mee wezen, maar ik niet! Ik vond ze al wel groot genoeg en nu voelen ze ook alsof ik weer 12 of 13 ben, je weet wel dat alles wat er tegenaan komt pijn doet! Succes met de grote schoonmaak en dan lekker genieten van je nieuwe huis! @nieuwbegin: interessant, wat je allemaal uitgezocht hebt! Ik wacht ook even de eerste echo af en dan ga ik er eens achteraan. Vind kinderdagverblijf net als goofychick op zich wel goed voor kids, maar dat vind ik nog wel erg vroeg als ze echt nog maar 3 maanden ofzo zijn. Liever bijvoorbeeld na een half jaartje. Nou ja, eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt. @goofychick: leuk dat je zo dicht op je schoonzus zit! Dat wordt gezellig in de familie inderdaad! Volgens mij kan je buikpijn zeker al wel bandenpijn zijn, de baarmoeder groeit met name in het eerste trimester toch behoorlijk hard? Dat gegroei en gerek in de baarmoeder is volgens mij wat ze bandenpijn noemen of heb ik nu de klok horen luiden . En weet ik niet waar de klepel hangt Zen
Ik heb vorig jaar 2 dagen per week als nanny gewerkt via een gastouderbureau. Ik heb toen ook een nanny cursus gevolgd bij Hansje Görtz, we zijn nog op tv geweest en alles. Voor de mensen die mij aannamen was ik niet zo duur omdat je via de regering heel veel terugkrijgt als particulier. Ik denk dat zij zelf maar een paar euro per uur prive betaalden. De rest kregen ze allemaal terug. Ik heb het geluk dat mijn ouders op kunnen passen. Heb net...ondanks zwangerschap! te horen gekregen dat ik (hoogstwaarschijnlijk) een parttime baan heb op school... ben echt heel blij... gezellig bij de kleuters werken. (geen invalwerk meer joepie!) EN zwangerschapsverlof joepieeee.
@Zen Ja in principe vind ik 3 mnd ook te vroeg, maar tja het leven gaat op gegeven moment wel door en ik kan niet nog 3 maanden extra vrij nemen. Dus zou er toch ene oplossing moeten komen.,... MAar eerst de echo @Fleur He wat gaaf een partime aanstelling bij de kleuters... He dus het klopt wel wat er op die website stond dat je eigenlijk maar 2 euro kwijt bent als je de subsidie aanvraagd? Vond jij het leuk om bij de mensen thuis te werken? Zou jij hetzelf doen, een nanny in huren?
@nieuwbegin: helemaal eens, ik moet na die 3 maanden ook absoluut weer melden bij mijn werk. Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik er over na zit te denken die eerste maanden nog iemand thuis te hebben omdat die beeb dan no zooo ienemini klein is, en als hij/zij wat groter en steviger aanvoelt dan de kinderdagopvang ofzo. Maar niet dat ik al die maanden thuis ga zitten, zou niet weten waar ik dat van moest betalen....
Hahaha ja dna zou een nanny of gastouder buro dus wel iets zijn... Ik gaat mij echt verdiepen in het nanny gebeuren. Lijkt mij wel fijn omdat ik van uit huis werk en als ik klaar ben met werken kan ik dus gewoon de zorg direct weer over nemen...
@ Dootje; ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het heel rot en vervelend dat je nu zo in onzekerheid moet zitten. Ik wens jou en je man heel veel succes en sterkte nu. En ik blijf sowieso keihard voor je duimen! Hoe is het nu? @ Iedereen; bedankt voor jullie adviezen over rechten mbt werk. Vind het nog steeds wel lastig maar stel DAT ze me er uit gooien heb ik nog niet echt iets te verziezen want dan heb ik gewoon weer recht op zorgverlof. Moeten we alleen weer zuiniger aan doen. Maar is geen ramp. Het is tenslotte natuurlijk ook maar voor 2 dagen per week... @ mikki77; niet raar hoor dat je nu al aan opvang denkt. Blijkbaar is dat op sommige plekken noodzakelijk. Fijn dat het geregeld is! Hey Zen; Van jouw woorden word ik helemaal vrolijk, dankje! Zo lief van je! Irritant he zo moe zijn... Houd je het nog goed vol? Heb je een zware job? @ Nieuwbegin; oei jouw echo wordt helemaal spannend, mss wel 2?! @ diane; welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Over dat antwoorden-probleem; Ik open 2 internetpagina's; 2 x zwangerschapspagina. Op de ene internetpagina lees ik alles en ondertussen typ ik in de andere internetpagina steeds de antwoorden. C'est tout, heel simpel hoor. Je moet er alleen ff tijd voor maken
Hey meiden, beetje ego berichtje (sorry, is echt te veel om weer bij te lezen hoor. HIHIHIHI, jullie kletsen te veel ). Ben net gebeld door moeders voor moeders. Morgen om 17.00 uur is ze bij me. Morgenochtend even urine klaarzetten en dan gaat ze eerst een test bij me doen. Hierna gaat ze uitleggen wat de bedoeling is. Ik ben echt heel erg benieuwd en hoop echt dat ik andere meiden opweg kan helpen hiermee. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hallo meiden. Ik heb niet zon leuk nieuws. Ik mag van de lijst, ik heb afgelopen maandag helaas een miskraam gekregen.
hoi tom goh jeetje wat een rotnieuws zeg, zomaar ineens of? wat een kloote zooi zeg, nou het enige wat ik kan zeggen is dat ik je heeel veel sterkte wens, en hoop dat je wens alsnog snel vervuld word liefss
@ tom78: wat erg voor je zeg! Ik weet niet wat ik moet zeggen... Word er een beetje stil van zeg.... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen de komende tijd. Liefs en dikke knuffel, Patricia
@de dames die bezig zijn met kinderopvang. ik heb net op www.flexmoeders.nl gekeken. Ik ben heeeeelemaal enthousiast! Als je je aanmeld kan je direct vanalles lezen over de potentiele oppasmoeders. En voor 2 dagen opvang kost het je netto maar iets van 30 euro per maand! je krijgt werkgeversvergoeding, en overheidsvergoeding. Sjonge, ik denk echt dat ik dit ga doen. Manlief en ik werken allebij onregelmatig in de zorg. dat wilde ik even mededelen.
@Female Tja en partner is er echt heilig van overtuigt dat het er meer zijn... Ik weet het niet, als ik nu zie wat voor buikje ik heb voor 5 1/2 week terwijl ik afgevallen ben. 2mnd gelden woog ik 69 door clomid gebruik. Na 2 mnd pauze van de medicatie ( clomid en pryg) en goed mijn best doen woog ik weer 66 nu weeg ik 64/65 maar heb het buikje van toen ik 69 woog... Ook als je bekijkt dat moeders voor moeders net aangeeft dat ze officieel pas met 6 weken urine aannemen endie mevrouw aangaf dat de hcg streep zo duidelijk was dat ik nu al mag beginen... Dan ben ik bang dat er toch meer dan 1 vruchtje aanwezig is in mijn buik... Spannend hoor nog die 6 nachtjes voor de echo... @iloveandres er is niets ego aan ene berichtje over het helpen van meiden die moeite hebben met zwanger wordne toch haha... Ik heb hier dus net de dame gehad... Omdat ik de volle 10 weken inlever kreeg ik een dvdtjevan baby opkomst.nl ( of is dat gewoon standaard?) en ik heb gekozen voor het boek... Partner heeft net gister "in the womb" besteld bij amazone dus de dvd is al onder weg ( dan zonder nl ondertitelling...) Wat een ervaring zeg, het word steeds echter....
@ tom... He tjee wat K... shit.. zit bijna te janken... heel heel veel kracht in deze moeilijk periode... hoe vol meid...
Heyhey, ik denk ook dat ik voor het boek zal gaan hoor, nieuwbegin... Ben best zenuwachtig hoor voor morgen. Bij mij komt die mevrouw om 17.00 uur morgen en moet morgenochtend dus eerst een urinedingetje klaarzetten (afgedekt) en dan gaat ze eerst een testje doen. Ben zo bang dat de test zegt: niet zwanger....raar he? Liefs en dikke knuffel, Patricia Gieling
@Yvette: 07-07-07 was inderdaad een erg mooie datum en we hadden geluk dat we alles geregeld kregen voor die dag, want mijn schatje had mij een half jaar van te voren pas gevraagd... Jij hebt trouwens ook een leuke datum 20-06-2007 (2006-2007)! @Tom: wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte! @Iedereen met tips voor het reageren: Bedankt! Oja, heb me gisteravond ook opgegeven voor moeders voor moeders, maar nog niks gehoord. Nou ja, ik zie het vanzelf wel!