Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    heeeej ik heb even gekeken! super dit.. maarrrrrrr mijn ouders passen nu ook op mijn dochter en die krijg opa en oma subsidie en daar zijn ze mee bezig om het weg te doen per januari.. hoe gaat dat met dit?

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zat laatst ook op die site te kijken, maar ik kom op een hoger bedrag uit voor 2 dagen. Als je bij tarieven kijkt kun je het uitrekenen. Wat ik daar uit begrepen heb, is dat die 30 euro alleen de bureaukosten zijn die je aan flexmoeders betaalt. Daarnaast moet je ook nog oppaskosten betalen volgens mij, of zie ik het verkeerd? Maar dan nog vind ik het niet echt duur hoor...Het lijkt mij ook wel wat eigenlijk. Ik ga me ook inschrijven.

3. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja het is echt niet duur hoor... die 30 euro zijn idd bureaukosten maar met 1 kindje kom je er ook ongeveer wel op hoor.. ligt aan t aantal uren
    dit is echt ene prikkie hoor...
    als de opa en oma subsidie komen te vervallen meld ik ze hier aan....

4. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He he weer gevond... ik zat de hele tijd te zoeken naar de site flesimoeders.. ik had al gegoogled op felxi mam, flexi opvang, flexi ouders.. ik wist niet meer hoe het heette..

Thanks ;) Dit gaat ik ook nog evne uit spitten...

Verder is hier alles ok... wat ongi achtige verschijnselen onderin mijn buik, maar dat schijnt er bij te horen he.. Verders nog steeds helemaal niets.. Geen pijnlijke boobies, geen misselijkheid gewoon lekker een roze wolk ;)

5. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    heej nieuwbegin, wij zijn op de dag af precies hetzelfde.....
    nu sinds vandaag dus een beeeeetje misselijkheid.. bij vlagen... verder ook niks... op de pijntjes en steekjes na maar zoals al zo vaak gezegd dat hoort erbij :)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    *is jaloers*

Hier hebben de kwaaltjes wel toegeslagen!
    Ik zat gisterochtend kokhalzend in de trein :oops:
    Mijn boobs doen MEGA pijn...ik slaap sinds een paar dagen met een sportbeha aan zodat ze een beetje in bedwang blijven, en dat helpt wel.
    En gisteren was ik moeoeoeoeoe toen ik uit mijn werk kwam...ik lag er om 19.30 al in, beetje tv kijken en lezen enzo, ging uiteindelijk om 23.00 slapen, en ik werd vanochtend om 9.00 weer wakker. Heerlijk :)

7. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hmmmm nou je het zeg kokhalzend.. ik vanmorgen ook tijdens mijn broodje cervelaatworst.... moest ik me ook echt inhouden om niet over te geven...

8. lb22

lb22 Actief lid

25 feb 2008
    303
    0
    0
    meiden ik kan jullie echt niet volgen!
    heb niet zoveel tijd om hier te komen ivm de voorbereiding voor ons trouwen en ik moet echt heel erg streng en aanwezig zijn voor mijn zoontje want die heeft last van driftbuien... hij eet al een week amper maar komt wel steeds om lekkers vragen en als dan het antwoord nee is gaat hij gillen... en dan moet ik ook nog eens veel werken deze week dus jullie zullen me weinig zien hier sorry!

met de zwangerschap gaat het allemaal nog goed hoor, buikje begint te groeien!

nou tot een volgende

9. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hallo Meiden,

@dootje & Tom78 heel veel sterkte ik leef met jullie mee :cry:

Met mij gaat het opzich prima alleen heb ik volgends mij een te lage bloeddruk das best irritant!
    En ja heel moe heb echt nergens zin in ben niet vooruit te branden.......en ja die (.)(.) en misselijk en kokhalzen maar goed het is voor een goed doel wij redden het wel hahahaha.
    Ik ga nu maar eens wat doen in huis anders wordt het niet wat he?

Liefs Chantal.

10. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo Tom78 en Dootje24,

Heel veel sterkte met het verwerken van dit
    verlies. Een hele dikke knuf voor jullie en jullie
    mannen.

Heel veel liefs SimplyMe

11. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    @mikki en dagmar......
    Ik heb nogmaals gekeken op flexmoeders.nl/tarieven.

Dan kan je de kosten zo berekenen.
    Maandelijkse bureaukosten ( 1 x € 55,00 ) € 50,00
    Maandelijkse opvangkosten ( 50 x € 4,50 ) €225,00
    Totaal factuurbedrag: € 280,00

Je uiteindelijke kosten
    Werkelijke werkgeversbijdrage (1/3 deel): * per maand € 93,33
    Werkelijke bijdrage overheid (inkomensafhankelijk): per maand € 151,76
    Uiteindelijke kosten ouders: per maand € 34,91

* Nu ook uitbetaald door de Belastingdienst.

of kijk op: http://www.flexmoeders.nl/rekenmodule/index.php

Dus de vergoeding is afhankelijk van het inkomen.
    Maar je komt toch rond de 30-40 Euro per maand.
    En ze kunnen bij je thuis komen,
    en doen dan zelfs licht huishoudelijk werk. ook fijn.

He bah, ik had zo naar gedroomd.
    Dat ik weer een inwendige echo kreeg,
    en ik had een bloeding, en het ging niet goed.
    zo was het in januari....
    Maar ik ben gelukkig weer wakker, alles voelt goed.
    Beetje misselijk, beetje moe ;) dat is goed.

Hey fijne dag meiden!
    xcobi

12. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

De tweede heb ik al gehad, de vierde komt eraan. ;) Bij mij
    werken er ook een stuk of wat, maar alleen zij doet thuisbevallingen,
    vandaar...

@Merelrosie: Nog een paar uurtjes en dan.... Spannend!

@anoniempjuh: Wat een chaos he, twee huizen. :( Lekker
    onoverzichtelijk, maar vandaag dus de overdracht en dan
    ben je er vanaf. ;)

@nieuwbegin: Wel spannend zeg, kans op een meerling. Ik
    ben benieuwd hoeveel het er worden, 2,3,4... :)

@diane73: Welkom enne gefeliciteerd met je zwangerschap.

@iloveandres: Moeders voor moeders vandaag... Leuk! En
    het gevoel dat de test zegt "niet zwanger" herken ik wel een
    beetje. Hihi.. :) Ik had dat bij de termijn echo van mijn
    jongste, "als er nou niks in mijn buik zit..." Haha.. Vaag he?

@Indira: Gefeliciteerd met je mooie echo. Helemaal in de
    wolken nu? ;)

@dagmar1974: Jij gefeliciteerd met je misselijkheid. Enne ik
    voel ook zo goed als niks, alleen extreme vermoeidheid...

@lb22: Druk, druk, druk.. Neem je tijd om alles te regelen, het is ook
    niet niks. We zien je vanzelf weer wat vaker als de drukte voorbij is.
    Gelukkig gaat het lekker met het buikkie. :D

Groetjes SimplyMe

13. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @ Cobi... wow ho ho ho ik ben nog even aan het wennen dat het er 2 zouden kunnen zijn... dus 3 of 4 wauw even niet hahaha ;)

@dagmar1974
    He spannend, ben wel benieuwd of we ook dan op dezelfde dag bevallen ;)

@Mikki77 Ik wil wel wat kwaaltjes overnemen hoor haha...

Hmmm dat flexi moeders trekt dan ook wel, maar gaat het om inkomen of vermogen? Partner heeft ooit een slag geslagen dus heeft een behoorlijk vermogen, maar ons inkomen is net boven modaal omdat hij net aan loonkrijgt uit zijn bedrijf en ik ook zelfstandige ben met een gemiddelt inkomen.. Dus gaat het om inkomen of vermogen?

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    het gaat om inkomen hoor.. vermogen praten ze niet over....

tja zelfde datum?!? ik weet het niet.. bij mij is de kans op vroeggeboorte dubbel aanwezig. mijn 1e dochter is van andere man en daar had ik ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging ik zat tegen HELPP syndroom aan.
    ze hebben altijd gezegd dat als ik zwanger wordt van andere man de kans erg groot is dat ik het weer krijg... zij is met 5,5 weken te vroeg geboren..
    en ik ben nu zwanger via ICSI en ook dat heeft risico zeg maar.. en en en.. ze hebben 2 teruggeplaatst... :D maarrrrrrrrrr dat is echt nog afwachten hoeveel er uitkomen.. theoretisch heb ik kans op een vierling maar ze zegt ga maar uit van 1 of niks....
    ik zit echt nog te wachten hoor.. heb vorige wel positief getest maar ik geloof het pas echt als ik die echo woensdag zie....

15. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zelfs de echo hebben we dan op dezelfde dag...

16. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    @ Coby,,,
    ja je hebt helemaal gelijk hoor... het klopt wel.. is echt goed man! moet ik zeker onthouden... weet jij ook of dit wel blijft bestaan? omdat ze voor opa en oma er af willen halen?

17. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Dootje: Wat ontzettend akelig voor je zeg… Had nog de stille hoop dat het er misschien 2 waren en dat er één was blijven zitten misschien… Arme jij. Dikke knuf hier voor jou en je mannetje en heel veel sterkte

@ Goofychick: Dat kunnen inderdaad al bandenpijntjes zijn, dat zei de VK in ieder geval afgelopen maandag al tegen mij. Ik dacht eerst dat dat pas kon als je al verder was en echt al een buik begon te krijgen, maar het kan dus nu al…
    En ehm… sterkte met die *** van een ex-baas van je!

@ Diane: GEFLICITEERD meid! Geniet er lekker van :)

@ Tom: Meid, wat akelig zeg :cry: Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het snel weer lukt en dat het goed mag gaan…

@ Re81: Mijn datum is 20-06-2008 ;) Ik trouw dit jaar pas, haha! En dat is voor ons ook wel speciaal, want we kennen elkaar pas sinds januari 2006 ;)

@ SimplyMe: Oh ja, stom ook van mij, dat had ik al lang eerder gezien, dat jij de vierde krijgt… pfff dom he :oops:

18. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    @nieuwbegin je zou alleen even moeten kijken of het niet pas rendabel is met 2 kinderen!
    Want waar ik eerst werkte was het geloof ik duurder voor hen als 1 op school zat en ik maar 1 kind had!
    je zou even op regeltante.nl kunnen kijken misschien.

19. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He thanks... ga gelijk zo even kijken...

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Goedemiddag dames.

Heb niet alles kunnen lezen maar toch:

Dootje & tom78: Heel veel sterkte met jullie verdriet :( Hopelijk kunnen jullie het een plaatsje geven en zijn jullie snel weer zwanger.. Echt erg :(

...................

Meiden ik moet ff vcan me afschrijven :( :( Jullie weten dat ik weinig klachten heb. En dat maakt me heel onzeker; Nu ben ik vandaag 8 weken en 2 dagen ongeveer zwanger. Ik had vanmorgen opeens het lumineuze idee (not!) om nog eens te testen! De streep kwam onmiddellijk, maar hij was lichter dan de laatste keer (op 7 weken) !

Nu ben ik de hele dag al down. Hij is echt goed te zien, maar niet meer zo donker als de vorige test.
    Betekent dat dat het hcg aan het dalen is?
    En betekent dat dat het misgaat?

Ik heb gelezen dat rond 9 weken het hcg-hormoon daalt en dan tot 16wkn ofzo stabiel blijft. Maar ik zit nog maar in week 8 :(

Ik ben echt verschrikkelijk bang nu. Heb geen krampen, geen bloed, maar toch. Ik zie het niet meer positief in. en heb pas de 11de een echo.. Ik ben zo bang dat er op de echo te zien zal zijn dat ons 'kindje' geen hartslag heeft :cry:

Heeft iemand ervaring hiermee?

sorry voor mijn ego-berichtje..

Deel Deze Pagina