Lieverd maak je niet te druk, dat maakt het misschien erger dan het is. Op zich is het vreemd, maar het kan heel veel oorzaken hebben denk ik. Zoals andere samenstelling van je urine omdat je meer of minder hebt gedronken of iets anders hebt gegeten.. Maak je je echt zorgne bel je vk gewoon ( ze heeft vast wel gezegd dat je bij klachtne snellen mmag bellen). Probeer even de rust te vinden...
Bedankt meid .. Ik moest er vannacht rond 3 u wel al uit voor een plasje. Maar het zou me verbazen als het daaraan zou liggen? Pff ben zo onzeker nu. Ik woon in belgie en dus geen vk. En ik betwijfel het dat we vroeger een echo zouden krijgen.. Afwachten maar
Das balen dan... hmmmben ondertussen aan het googlen voor je en kom in ieder geval tegen dat er periodes zijn waarin het iets minder is ( de hcg waarde) ook in de 16 weken kan het verschillen schijnt. Als het goed is hebben we toch ook een vk op het forum hier die vragen beantwoord? Ik gaat nog even verder zoeken voor je. Up dateje... Misschien kun je het hier vragen? http://www.allesoverkinderen.nl/ne_vragen.htm Sterkte
Hi, In belgie kun je toch gewoon langs de huisarts gaan om bloed te prikken..(of trekken, hihi) Als je dan toch twee keer gaat weet je toch dat je hcg nog stijgt... Bel die op! Denk dat je urine gewoon minder geconcentreerd was..... maak je niet druk ..(weet t tis gemakkelijk gezegd) xxmona
Bedankt meiden, Ik denk dat ik gewoon ga afwachten. Heb voor mezelf besloten dat als het misgaat, er toch niets aan te doen is. en dan zien we dat wel op de echo.. Het kan ook niets betekenen, en dan zullen we de 11de enorm opgelucht zijn! Ik hoop zo dat het niets betekent; maar ik hou in mn achterhoofd dat het wel kan misgaan.
hoi tasha kan begrijpendat het je een rot gevoel geeft, en opzich je plan om nog een test te doen, dat heb ik hier al van meer gehoord, ik doe t volgende week ook haha.had met 4,5 week 2testen gedaan met dikke streep, wil volgende week nog 1 doen, voor ik 9jun naar gyn ga voor echo, slaat misschien nergens op, maar doe het toch haha. nou maak je niet te druk en doe je dat toch, zou ik idd even langs je huisarts gaan of bellen om informatie ik moet nu weg voor me huis(overdracht) dus reageer straks wel verder op de anderen haha doeiii
@ Tom en Dootje; het is echt oneerlijk en ik leef heel erg met jullie mee. Heel veel sterkte! @ Nieuwbegin; echt spannend. Wanneer is je eerste echo ook al weer? Over dat trouwen; ik heb hem honderd keer gezegd dat ie me moest vragen maar is nooit gebeurd. Hij is niet zo erg vd romantische officiele dingen. Het duurde me te lang dus ben gewoon begonnen met organiseren vd bruiloft, datum, uitnodigingen enz. Ben dus nooooit gevraagd (Maar het was echt fantastisch hoor! . Met een dikke buik btw!) @ Goofychick, vreselijk die werkgevers . Dat kost zoveel energie. Veel succes, doorgaan tot het einde hoor, je hebt er recht op! @ ZEn ja idd, ik heb eigenlijk veel dingen om happy over te zijn he... Realiseer ik me ook wel goed hoor. idd die fijne hormonen (wat hebben mannen het toch makkelijk *zucht*) Goed dat je je rust neemt, is echt belangrijk hoor. Kun je er zoveel mogelijk van genieten! @ lb22 veel sterkte met je driftige puber peuter! Goed dat je volhoudt, als je steeds zijn zin geeft worden ze uiteindelijk onhandelbaar @ SimplyMe ben je bij alle drie thuis bevallen? En nu weer? @ Tacha; geen ego-bericht hoor. We zijn er hier toch voor elkaar?! Wat rot allemaal. Je woont ook in Belgie? Maar ik weet zeker dat in jouw geval, als ik de huisarts zou bellen ik langs mag komen en ze bloed gaat prikken. Bij jou zal dat toch ook wel zijn? Was het btw dezelfde test die je gebruikt hebt? Rustig aan meis, liefs! Zou wel echt even contact opnemen, zo is het ook niks. @ anoniempjuh; leuk verhuist! is het huur of koop? En indezelfde plaats gebleven? Nog veel klussen? Hier is sinds gister de misselijkheid begonnen . Vreselijk... Maarrr... Ik heb DE tip! GEMBER! Had dat al eens van de dokter gehoord maar ik heb sinds de gember vanmiddag NERGENS last meer van! Maakt niet uit verse gember of stemgember (potje) Vanmiddag 2 boterhammen met kaas en plakjes gember gegeten, super werkt het! Of knikker het door je yoghurt, of door de cake of wat dan ook! PS we gaan vanaaf luxe uit eten en ik bedenk me nu pas dat ik én geen wijn én geen zalige rauwe kazen kan eten . Sip zeg! Maarja alles voor de beeb. Verder let ik nergens op hoor. Geen drank en rauwe kaas en superrood vlees, voor de rest ben ik niet zo precies...
Ja kijk eens: Bijna 80 % van de zwangere vrouwen heeft tijdens het eerste trimester last van misselijkheid en/of braken. Er bestaan daar weliswaar geneesmiddelen tegen, de zogenaamde anti-emetica (antibraakmiddelen), maar die zijn net als alle geneesmiddelen af te raden tijdens de zwangerschap, want ze kunnen bijwerkingen veroorzaken. Zo kunnen anti-emetica teratogene effecten hebben die risico's inhouden op congenitale misvormingen. Bovendien werken ze in op de hersenen en het binnenoor (en niet alleen op de maag, zoals het geval is bij gember). Vandaar dat veel vrouwen kiezen voor vitamine B6 (pyridoxine), het meest gebruikte natuurlijke middel met doeltreffende en erkende antibraakeigenschappen. Een ander interessant alternatief is gember. In 1999 erkende de Wereldgezondheidsorganisatie dat het traditionele gebruik van de gemberwortel wel degelijk helpt om zwangerschapsmisselijkheid en -braken te voorkomen. De veiligheid ervan was echter nog niet volledig bewezen. Vandaar het belang van dit literatuuroverzicht, dat werd opgesteld door een team Italiaanse onderzoekers. Ze selecteerden zes kwaliteitstests op in totaal ongeveer 650 vrouwen. Uit hun analyse blijkt dat gember doeltreffender is dan een placebo om ochtendbraken en -misselijkheid tijdens het eerste trimester van de zwangerschap tegen te gaan. Bovendien bleek gember in vergelijking met vitamine B6 even doeltreffend, en zonder bijwerkingen. Geen enkele test kon een teratogeen effect aantonen van gember. Het gebruik ervan bleek dan ook geen risico's in te houden bij zwangere vrouwen. Conclusie: gember is een veilig en doeltreffend middel. Zwangere vrouwen krijgen de raad om gedroogde gember te nemen, met een maximum van 2 g per dag. Toch mogen ze ook verse gember gebruiken: een reep om te kauwen of op te zuigen, of thee van geraspte gember. In dat geval moet de dosis wel aangepast worden, want 1 à 2 g gedroogde gember komt overeen met ongeveer 10 g verse gember, met andere woorden: een stuk wortel van ongeveer 6 mm doorsnede en 7 mm dik. Praat erover met uw arts!
Tascha1987: Meiske, het is makkelijk gezegd, maar probeer je niet zo druk te maken... Waarom zou het mis moeten gaan? En die lichtere streep... tjah, als het me zelf zo overkomen zou ik er ook van in de stress schieten, maar nu, zoals 'outsider' zou ik zeggen, het kan allerlei oorzaken hebben. Zoals inderdaad niet zo'n goed geconcentreerde urine of zo... Of een andere test? Probeer je zelf niet te druk te maken meid. Sterkte!
@ Female: Ja, dat is wel even balen natuurlijk, had laatst ook zo'n zin in een glaasje... Doe ik natuurlijk niet, maar dan word je wel even weer goed met je neus op de feiten gedrukt Ach ja, je kunt ook lekker uit eten zonder wijn natuurlijk! In ieder geval veel plezier en smakelijk eten!
Ik heb wat rondgekeken en het blijkt dat ik niet de enige ben die rond 8 weken een lichtere test had. Bleek normaal te zijn want tijdens de echo was alles goed.. Dat heeft me wel gerustgesteld hoor. Dus ik ga geen bloed laten trekken. Ik wacht netjes nog een (dikke) week af en dan hebben we meteen zekerheid! duimenn jullie mee? @ Female: geniet van je etentje!
Natuurlijk duimen we mee meid! Zie je nou wel En nu dan toch eens eindelijk lekker gaan genieten! Met pijn of misselijkheid je zwangerschap door is ook geen pretje!
Hallo meiden, Net terug van de verloskundige. Het was leuk om haar weer terug te zien en zij vond het leuk om de kleine weer te zien en kon niet geloven dat dat kleine hummeltje (ze woog bij geboorte 2710 gr. en was 46 cm.) al zo groot was geworden. Het was leuk om even bijgekletst te hebben. Volgens haar berekeningen was ik 8 weken en 1 dag zwanger en uitgerekent op 8 januari 2009, maar ik wacht de echo even af voordat ik mijn banner verander. Verder was alles ok en mag ik 23 juni komen voor een echo. Dat is nog 3 1/2 week wachten..... @Yvette1983: Niet dom, zwanger... @Female: Alleen bij de eerste in het ziekenhuis. Ik had mij er toen nog helemaal niet in bevallingen verdiept en ging er eigenlijk vanuit dat je altijd in het ziekenhuis beviel. Toen ik zwanger werd van de tweede was ik wat beter op de hoogte en heb ik voor thuis gekozen. Dat is mij zo heerlijk bevallen (hihi) dat ik niet anders meer zou willen. @Merelrosie: Hoe was trouwens je echo vandaag? @Tacha1987: Ik duim mee. Groetjes SimplyMe
@ SimplyMe: Jah, zwanger ja... :S Haha Wat grappig dat je volgens haar al langer zwanger bent! Heb je vandaag dan geen echo gehad, omdat je zei: "Ik wacht de echo nog even af?" @ Re81: Ach jah, al net zo zwanger... hihi @ Melrosie: Meid, heb je de echo al gehad? Vertel vertel!
Hai Yvette1983, Nee, geen echo gehad, pas de 23ste. Ik heb de eisprong gevoeld en daarop gebasseerd ben ik 7w4d. zwanger en uitgerekent op 12 jan. '09. Zij gaat uit van mijn laatste menstruatie en heeft de dag van de eisprong wel genoteerd, maar niet mee- genomen in haar berekeningen. Ik denk dat ze op de echo namelijk zien dat ik niet zover ben als zij denkt, al scheelt dat maar een paar dagen. Vandaar dat ik de echo even afwacht. Groetjes SimplyMe
hey meiden alles goed hierzo? met mij alles goed, af en toe beetje last van me buik maar verder geen klachten, ik hoor waarschijnlijk bij die 20% die geen last heeft van misselijkheid joepieee Zen:Bedankt voor je reactie nog over me werk, ja ik hoop zelf ook dat ik dan recht heb op die 24 uur, maar vraag het me af, met dat soort dingen kom je er vaak slechter uit, ga maar s goed informeren. simpley:ja was idd wel chaotisch 2 huizen ben ook erg blij dat het er nu 1 is, is al werk zat haha female:wij hadden en hebben een koophuis, wonen nog wel steeds in dezelfde plaats, maar ik woon bhier pas 4 jaar, kom uit de andere kant van het land maar mijn vriend woonde hier, dus tja je moet er wat voor over hebben he hahaha We hebben nu lekker een eensgezinswoning met tuin vor de hond dus ben erg blij, we hebben nu al 2 mnd geklust en wonen er nu 3 weken, maar het is nog lang niet af pffffff....mijn vriend is niet 1 van de vlotste.... liefsss
Pfew! lange dag achter de rug! en nu lekker weekend was ik echt aan toe! Ga lekker zondag met m'n vriend naar de Sauna; lekker ontspannen en even helemaal niets... zoooo'n zin in!
@Indira: Geweldig zon kloppend hartje! Gefeliciteerd! @nieuwbegin: Leuk, trouwen op Hawaii! Ik ben er geweest, is echt een hele grote aanrader. Heb me zelden lekkerder gevoeld dan daar, met cocktails in de hand en bloemen in het haar! Ik weet nog niet wanneer mijn echo is, duurt in elk geval nog wel een paar weekjes! Spannend, kan eigenlijk niet wachten! Bij jou schiet het al op, 5 dagen vliegen om! @dagmar1974: Ik voel ook dat gerek en gestrek en verder niet veel! Behalve nog steeds pijnlijke (.)(.) en dat ik aan het eind van de dag zowat omval van vermoeidheid en in de ochtend mijn bed niet kan uitkomen Dat je gewoon kans hebt op een 4-ling hee, dan verandert je leven wel ECHT heel erg, hihi. Benieuwd naar je echo! @lb22: Klinkt inderdaad erg druk allemaal, sterkte! Hou je het een beetje vol allemaal en ben je niet te moe? Het zijn natuurlijk ook leuke dingen, huwelijksvoorbereidingen enzo! Succes ermee! @Cobi: Dat zijn geen leuke dromen. Lekker is het dan als je weer wakker mag worden, he? Bedankt voor al je rekenwerk. Very helpful! @tascha1987: Je hoeft je echt niet te verontschuldigen voor je ego berichtje. Kan me goed voorstellen dat je onzeker bent. Ik denk niet dat het echt iets hoeft te betekenen, bij de meesten daalt HCG kennelijk in week 9, maar bij anderen misschien al wat eerder? Plus de ene test is de andere niet. Zoals nieuwbegin al zegt, misschien was de consistentie van je urine anders op het moment van je laatste testje. Denk dus niet dat je daar iets uit af kan leiden. Ik lees net dat je al een beetje rust hebt gevonden door andere verhalen op het internet. Knap van je, kalm blijven is inderdaad het beste denk ik. Volgende week zekerheid en natuuuuuurlijk duimen we! @Female: Wat een geweldig verhaal over je huwelijk, dat je gewoon zelf de touwtjes in handen hebt genomen! Fenomenaal! Hoe reageerde hij daar op? Wordt toch wel genieten vanavond denk ik bij je luxe diner, ook al mag je bepaalde dingen niet. In echt goede restaurants zijn ze heel goed in oplossingen voor zwangere vrouwen. Veel plezier! Ben jaloers! @anoniempjuh: Wat heerlijk, geen misselijkheid. Ik ook nog niet, maar voor mij is het nog te vroeg om te denken dat ik bij die 20%hoor die er geen last van heeft Je moet je inderdaad maar goed orienteren wat betreft je werk, en hou me op de hoogte, want ik ga ook terug in uren! Als ik meer weet vertel ik het jou natuurlijk ook. Wat niet is kan in mijn geval nog komen, vrees ik.. Fijn dat je over bent naar je nieuwe huis! Succes met klussen. @Libra: Ik had gehoord dat je niet naar de sauna mag als je zwanger bent staat ook in mijn Zwangerschapsbijbel. Is dat weer een fabeltje? XX Zen