Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Klinkt bekend...ik maak me daar soms ook zo'n zorgen om dat ik er letterlijk niet goed van word en helemaal buikpijn krijg :(
    Ik wil straks 1,5 dag minder gaan werken, plus we krijgen de kosten van de kinderopvang erbij, dus we gaan echt wel flink in salaris achteruit. Soms hoop ik dat de oma's zullen zeggen: breng hem/haar maar een dagje per week bij mij. Dat zou ons gigantisch veel geld schelen, maar zoiets durf ik niet van ze te vragen he...

Het is ook geen makkelijke tijd nu, met die enorme benzineprijzen enzo. Daar gaat echt veel geld naartoe, soms denk ik wel eens: hadden we die kloteauto maar niet. Maar het is straks ook wel weer handig met zo'n kleintje..

2. winter15

winter15 Niet meer actief

Ja, erg hè? dat gepieker en gemaal....dat maakt het er ook niet beter op, ik wil er eigenlijk nog helemaal niet teveel over nadenken, maar dat doe je toch wel....

@Mikki, hele fijne middag! en komt vast helemaal goed!
    @ Anoniempje, Ja, erg dat voelen...heb net de gordijnen maar ff dicht gedaan, ik zit boven op de computerkamer en mijn overburen kunnen zo naar binnen kijken... :) maar missch. is het wel normaal dat het af en toe iets afneemt..gisteren had ik het namelijk weer veel erger....

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ja. Wij gaan nu al minder bij onze ouders op bezoek omdat ze allemaal zo ontzettend ver weg wonen. Als we dan langs gaan, maken we echt een rondje zodat we bijna iedereen gehad hebben. Zodoende proberen we ook minder benzine te verbruiken.

Die kinderopvang wil ik nog helemaal niet aan denken. Als dat omhoog gaat, hebben we wel een klein probleem. Ik hou mijn hart vast...!

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

dit komt mij ook best bekend voor hoor. Ik werk nog steeds (helaas) via een uitzendbureau en ben ook bang dat ik hierdoor geen verlenging krijg en ik straks zonder baan zit...maarja, ik houd het op mijn werk dan ook nog eventjes voor me...

Gisteren wel een nieuwe auto gekocht (zo goed als, althans, dinsdag horen we meer).
    We hebben een auto op gas gekocht. Een peugot 307 break (stationwagon is dat).
    Ik zal ffies kijken of ik een foto in mijn album kan zetten van de auto.
    Is echt een hele mooie auto en we gaan er flink op vooruit. We hebben nu een auto uit 1996 en de auto die we gkoch hebben komt uit 2003.

Dit hebben we gedaan met het oog op de kleine die in aantocht is, zodat we wat vaker naar mijn schoonouders kunnen met de kleine.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. winter15

Ze moeten inderdaad van die regeling Kinderopvang AFBLIJVEN!
    Mijn ouders wonen helaas ook ver weg en wij maken ook een rondje langs vrienden/familie als we richting noorden rijden, zijn ouders wonen hier wel in de buurt, maar durf dus ook niet te vragen of zij willen oppassen...(ze werken nog beide dus zal wel niet..).

Ja, meiden, durf het haast niet te zeggen, maar al met al wel een stress-periode dit! Was het alvast maar een paar weken verder!

6. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hier is het lekker weer, het is warm, de zon schijnt dus weer om vrolijk van te worden!

@ Ramona, ja leuk he! Ik heb die chinese horoscoop ook al in onze site gezet! Een ratje… hihi, klinkt niet zo geweldig, maar jah… ik ben een zwijn, is nog veel erger :S Maar wordt wel een lief kind, met een sterk eigen willetje! Haha :)

@ MerleQ: Ja, dat met die trouwjurk, dat is nog wat he! Die van mij wordt 2 dagen van te voren nog eens opgemeten en aangepast als het nodig is… (Dat is daar standaard, niet eens omdat ik zwanger ben, haha) Ik ben wel heel benieuwd naar je jurk zeg!

@ MerleQ, Sanne + Anoniempje: Wij gaan ook duurder wonen, dus het zal voor ons ook aanpassen worden, maar goed, wij hebben echt zoiets van: Als we het redden, dan redden we het. Ik wil ook nog maar 2,5 dag gaan werken, of maar 2 dagen… We zien het wel… Alleen, als ze de subsidie gaan afschaffen en we moeten het volle bedrag betalen, dan kan ik denk ik zelfs beter thuis blijven en voor ons Hummeltje zorgen, dan hem wegbrengen! Die overheid nu, die pakt ook alles af :cry:

@ Re81: Dat carpale tunnensyndroom hebben wel meer mensen, als je er last van krijgt, kun je een brees (of hoe je het ook schrijft) krijgen bij de huisarts… Niets gevaarlijks, wel vervelend.

7. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    nou hier nog steeds bloed.. bah ik baal zoooo.. ik ben zwanger geworden via ICSI en er zijn 2 teruggeplaatst. kan het zijn dat er nu 1 weg gaat en de ander lekker blijft zitten? ik heb gisteren echo gehad en hij zag wel wat zitten maar weet niet of het goed is niet goed is.. woensdag heb ik weer echo... wordt hier zooooo onzeker van... IK WIL HET ZO GRAAG!

8. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    O jee dna zit ik emt 2 ratten thuis.. mijn partner is ook een rat geloof ik... oeps dan word het dekking zoeken voor mij ;)

9. winter15

@ Dagmar, Meid, ik duim voor je dat alles ok is, vreselijk die onzekerheid! en nu nog wachten tot woensdag...? sterkte ! Knuffel!

10. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Zo he he bij gellest ;) je komt een dagje niet en er is weer heel vele geklesebest...

Ik ga het gewoon vanaf heir weer op pakken. Ik ga evne niet terug lezen wie wat ook weer geschreven heeft..

Er was iemand die schreef dat het jammer is dat je buikje nu alleen nog maar darmen zijn die opzetten... Dat klopt, maar dat komt toch ook doordat je baarmoeder opzet en hormonen produceerd?
    Uiteraard is mijn buik s avonds ook dikker als s morgens, dus neem ik de foto's rond dezelfde tijd dezelfde dag van de week. zaterdags rond 12 uur...

Ik hoop dat libra zich heerlijk ontspannend daar in die sauna vandaag ;) *** kijkt jaloers****

@patricia, goed te lezen dat het met de auto gelukt is ;)

Nou verders is er hier niets te melden... Nog 3 nachtjes en we weten hoeveel.. Merk wel dat mijn borsten groter zijn geworden, maar dat heb ik niet echt gevoelt, alleen wat jeuk...
    Ook nog steeds geen misselijkheid, well ene enorme pijn in mijn buik, een zeurende pijn,... maar dat hoort er bij...

Verder had ik nog een vraagje... Partner is er heilig van overtuigd dat er meer eitjes bevrucht zijn, want zo redeneerd hij. als er drie op de echo te zien waren en ze zijn niet alle drie bevrucht, waar zijn die andere 2 gebleven dan? Dus ik zeg, gewoon afgestoten.
    Maar dan had je een bloeding gehad bedenkt hij...

Weet iemand hoe dat zit ?

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Dagmar: ik duim heel erg voor je voor as woensdag.
    Het is je zo gegund meid!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

zo ben ent f flekker met me schoonmams wezen winkelen, erg gezellig!

Maaruh zoals ik al zei, die geldproblemen krijgen wij denk ik ook wel, ik wil dus nog maar 12 uur gaan werken, dus dat scheelt mij zo'n 400euro met nu plus de kosten van de baby, dan gaan we er zeker zo'n 600 op achteruit, en we wonen ook net sinds een maand in een nieuw huis.....ik denk er no maar niet te veel over na want dan word ik gek, ik hoef gelukkig geen opvang te betalen want mijn schoonzusje gaat oppassen, maar wij hebben ook nog s 2 auto's EN een motor, nou goed ik wil wel gewoon me eigen auto houden voor me werk en straks met de baby lijkt me dat ook wel erg makkelijk maar heb al tegen vriendlief gezegd, dat als t echt niet gaat zijn motot er toch uit moet, is toch zo'n 7000euro waard, dus dan zou ik even voruit kunnen haha.

@sanne:hahahah ik moest echt lachen toen ik je berichje las...over dat aan je borsten voelen, dat je de gordijnen maar even dicht had gedaan, zag het echt al helemaal vor me, zit nu nog in me eige te lachen..gaat helemaal nergens over

@nieuwbegin:ik heb ook clomid gebruikt maar had gewoon 1 eitje, maar ik denk idd dat die andere 2 misschien wel zijn gesprongen maar niet persee ook zijn bevrucht, want als je 3 eitjes hebt is t niet altijd zo dat je dan ook 3baby;s krijgt ofzo maja hoe t dan zit met die bloeding tja...is er niks op internet te vinden?k zal s voor je kijken

kusss

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    @NIEUWBEGIN
    Re: Clomid: 2 eitjes gesprongen. kans op tweeling?
    door ikke I. op 01 maart 2008, 19:36

ik heb ook een tweeling na Clomid...
    mijn dokter zei 10% meer kans op meerlingen dan zonder clomid...

Ellen, geen regels als er maar 1 bevrucht is. Die sterft gewoon af. Je maandstonden zijn eigenlijk het weefsel dat aan de baarmoederwand komt na de eisprong. Hier nestelt de eicel zich in als ze bevrucht is. Moest je je regels hebben dan komt ook die eicel af.
    Maar het is ook niet zo dat je zeker geen regels hebt... Als beide eicellen bv bevrucht zijn, en één resulteert in een miskraam, dan heb je wel bloedverlies terwijl je toch nog zwanger kan zijn...
    Heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd?ikke I.

14. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    He thanks, maarre is er een vertaling dit is wel echt echt vlaamse he;)

Als ik het goed begrijp kan het volgend dit antwoord dus idd zo zijn dat er 1 bevrucht is en je de andere 2 afstoot zonder bloed verlies?

Want dat is dus het punt, ik heb echt nog geen drup, nog geen veegje niets gehad...

15. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Dagmar: Meid ik wens je heel veel sterkte!

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Goedemiddag meiden!

Heb geen tijd alles weer te lezen hoor :D!

Nog 10 dagen en dan echo! Brr wat ben ik bang! Als de echo goed is dan ga ik kunnen genieten van mn zs! Dan gaan we meteen iets kopen voor de beeb ook.. Ik kijk er zo naar uit!

Ik ga zo eten bij mn vader, fijne avond nog iedereen!

Liefs!

17. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mag ik mij hier ook even melden? Ik heb zojuist getest en hij gaf positief aan. Volgens de calculator moet ik 28 januari 2009 bevallen. Spannend allemaal hoor.

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey lautjuh gefeliciteerd!

@nieuwbegin:ja ik denk dat ze dat bedoelen haha, ach wij zullen allebei de echo af moeten wachten om te zien of het er gewoon 1 is, of misschien meer door de clomid..

Pff terwijl ik dit bericht zit te tikken voel ik voor het eest wat misselijkheid opkomen...hoop dat het snelw eer afzakt.

@sanne-female EN ALLE ANDEREN DIE STRAKS EEN EXTRA CENTJE KUNNE GEBRUIKEN::Behalve kinderbijslag kun je ook kiindertoeslag en combinatiekorting krijgen, dit kun je allemaal vinden als je even googeld op die woorden.
    hier alvast wat infö:

Vanaf 1 januari 2008 is er een nieuwe toeslag: de kindertoeslag. Net zoals de andere toeslagen is dit een tegemoetkoming van de Belastingdienst. De kindertoeslag vervangt de oude kinderkorting De kindertoeslag vervangt de kinderkorting. De kinderkorting was tot en met vorig jaar een korting op de inkomstenbelasting. Sommige gezinnen konden echter niet profiteren van de kinderkorting, omdat ze bijvoorbeeld te weinig belasting betaalden. Dat is nu veranderd met de komst van de kindertoeslag.

Wie komt in aanmerking?
    Er is een recht op kindertoeslag indien:

u één of meer kinderen heeft die jonger dan 18 jaar;
    u kinderbijslag ontvangt;
    uw verzamelinkomen niet hoger is dan € 46.700.
    Om de hoogte van de kindertoeslag te bepalen kijkt de Belastingdienst naar het inkomen van u en uw eventuele partner. Dit wordt het gezamenlijke verzamelinkomen genoemd. Is het gezamenlijke verzamelinkomen lager dan € 29.913, dan krijgt u het maximale bedrag van € 82 per maand. Hoe hoger uw inkomen, hoe minder kindertoeslag u krijgt. Bij elke 100 euro inkomen meer, krijgt u € 5,75 minder kindertoeslag per jaar. Bij een inkomen hoger dan € 46.700 ontvangt u geen kindertoeslag meer.

Combinatiekorting
    Als werkende ouders met kinderen tot 12 jaar komt u in aanmerking voor de combinatiekorting. Deze korting is bedoeld om het aantrekkelijker te maken arbeid en zorg voor kinderen te combineren. In 2007 bedroeg de combinatiekorting 149 euro. Voor mensen van 65 jaar of ouder was de korting dat jaar 71 euro. In 2008 is de combinatiekorting 112 euro. Voor mensen van 65 jaar of ouder is de korting in 2008 54 euro .
    Om in 2008 in aanmerking te komen voor combinatiekorting moet u aan de volgende drie voorwaarden voldoen:

u verdient jaarlijks meer dan 4.542 euro uit arbeid of u komt in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek voor ondernemers;
    er woont in 2008 gedurende ten minste zes maanden een kind bij u in huis dat op 31 december 2007 jonger was dan 12 jaar;
    tijdens die periode is dit kind op uw woonadres ingeschreven.
    Als u als ouders beide aan de voorwaarden voldoet, heeft u allebei recht op deze korting.

Aanvullende combinatiekorting
    Als minstverdienende partner of als werkende alleenstaande ouder heeft u recht op de aanvullende combinatiekorting. Deze extra korting bedroeg 700 euro in 2007 en bedraagt 746 euro in 2008.

zo dat was een heel verhaal, maar geld is geld hahaha

grtjsss

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Meiden

Ook allemaal wat aan het genieten van het betere weer :) .........wij zijn toenstraks even lekker naar de kermis geweest,Noël heeft genoten,ik geniet dan ook heerlijk hoor :) ,daarna is Mart naar zijn moeder gegaan,maar ik ben niet meegegaan ik was moe en had weer wat buikpijn dus ben even gaan liggen,nu ga ik naar mijn ouders om te koken voor hun :)

@ Anoniempjuh.............Ik weet het van de kraamzorg,maar ik wacht tot ik nog een echo heb gehad en dan ga ik pas bellen,met Noël heb ik pas met 13 weken gebeld..............wij kunnen hier wel kiezen uit 2 kaarmzorgerg dus dat scheelt wel..............ik heb helemaal geen gevoelige borsten dus ik kan daar geen antwoor dop geven.

@ Chantalk............bedankt voor het kijken naar de echo meid,en nu op naar de jouwe he meid :) ..rot is dat wachten he :cry:

@ Sophie............ik vraag het wel even aan de harts en anders bij de apotheek...............

@ female.....................Vandaag ben je begonnen,ben benieuwd hoe je het hebt gehad meid?
    Bedankt erg lief van je :)
    Ik heb nooit bandenpijn gehad,maar jeetje het is erg heftig dan als het dat is,gisterenavond ook weer zo erg gehad kon alleen op mijn rug liggen en was weer erg bang :cry:

@ Yvette...........Meid daarom geen zorgen maken,vraag het even na en dan hoor je het van haar..................laat je me weten hoe het was het spelen bij die kleintjes :)

@ Chantal..........Ik ben ook wel niewschierig wat het word,want als het een meisje word moet ik alles nieuw kopen,heb echt alleen jongensdingen en van Zoë* heb ik niet veel meer,en dat mag een ander kindje toch niet dragen......vertellen jullie het wel als jullie het weten,tegen fam en vrienden?

@ re 81...............Ik heb er wel vaker van gehoord,een mama die ik ken had het ook,maar moest wel fhysio tijdens haar zwangerschap dus vraag het anders even na bij je vk of ha.

@ Ramona....................nou een rat dat zegt iets hahahahhah..................nou dan is het praten geen probleem meer dan,dat is alvast een opluchting :) ....bedankt dat je het hier hebt neergezet erg lief van je meid..........

@ mikki..............fijn dat het bloeden is gestopt meid................wat zal je opgelucht zijn

@ dagmar.................jeetje meid nog steeds bloedverlies.......wat zul je bang en onzeker zijn...en dan duurt woensdag nog erg lang................dat kan wel zijn dat er 1 tje afkomt meid en de andere blijft zitten.maar het is en blijft erg onzeker................heel veel sterkte meid,en een dikke knuf..........en ik zal voor je duimen een woensdag meid.......

@ nieuwbegin..............je hebt al een antwoord gehad zie ik,bij mij waren er ook 3 eitjes er zijn er maar 2 gesprongen die laatste niet........en ik heb maar 1 vruchtje gezien op de echo,ik heb ook geen bloedverlies gehad of veegje bloed dus dat wil niets zeggen............bij mij zagen ze in de vruchtzak nog een dooierzakje zitten dus dat was waarschijnlijk het andere eitje dat het niet heeft gehaald,maar dat moet ik nog navragen wat dat inhield............

@ tacha......we mogen samen gaan aftellen meid,en hopelijk kunnne we dan wat gaangenieten he meid :)

@ lautjuh85 ...gefeliciteerd met je zw meid..........

Iedereen een fijne avond misschien zien jullie mij later nog maar het is weer zondag avond mijn series tijd hahahah

20. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @lautjuh85
    gefeli en welkom hier... alleen het gaat heel snel hier hoor.. ;)

Thanks voor het uit zoeken en beantworden... Ach nog maar 3 nachtjes slapen en dan weten we meer....

Deel Deze Pagina