Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Josien, ik heb zelfs 3,5 maand bloedingen gehad tijdens mijn vorige zwangerschap en het bewijs dat het goed kan aflopen ligt nu in zijn bedje... (te piepen) :)

Sterkte, ik snap dat je van slag bent. Maar een dokter kan zo vroeg in je zwangerschap ook niets voor je betekenen. Rust veel en hou goed in de gaten hoeveel je verliest. En hopelijk mag je bij 6 weken een vervroegde echo laten maken ter geruststelling.

2. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Josien: Op de site heb ik daar toch enkele keer over gelezen. Zolang het inderdaad geen helderrood bloed is, is er waarschijnlijk niets aan de hand.
    Groetjes

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weet je, ik krijg met 7 weken een echo. Ze zeggen dat dat extra vroeg is. Maar ik geloof er niks van. Volgens mij zijn er vrouwen die veel vroeger een echo krijgen. Ik ga ze morgen toch maar ff bellen. Mijn moeder heeft het trouwens ook de eerste 3 maanden gehad bij de zwangerschap van mij. Ik probeer mezelf rustig te houden. Maar het is niet makkelijk eerlijk gezegd...

Dank jullie wel voor jullie lieve opbeurende woorden!

Liefs,
    Josien

4. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Sophie, urineweginfectie is inderdaad een blaasontsteking.

Kan iemand voor mij op het lijstje erbij zetten?
    Moet 28 mei naar de gyn.
    Alvast bedankt.

Groetjes Taby.

6. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hier dus ook een licht streepje op de mc en cb digitaal binnen de minuut ZWANGER schrok er zelf van hahahaha was ook voor nod.
    Liefs Chantal.

7. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey Meiden,
    Ik heb een vraagje ik heb nu al 3 dagen trillende darmen(denk ik) onderin mijn buik doet niet zeer ofzo hoor voelt wel grappig aan hahaha.
    Wie herkent dit ik zou haast zeggen dat het een kindje is die je voor het eerst voelt (voor degene die al eens zwanger is geweest).
    Moet trouwens veel plassen en ben errug moe (wordt erger met dit mooie weer hahaha)
    Verder voel ik me prima af en toe misselijk en pijnlijke (.)(.).
    Mag over drie weken naar de gyn (7 weken)en als ik dan een mooie echo heb ga ik ook helemaal aan de top van de rose wolk zitten nu hang ik er een beeje tussen in ivm de vorige twee keren!
    Maar goed het voelt nu allemaal goed dus ik denk dat dat ook wel heel belangrijk is.
    Ik ga naar bed......liefs Chantal.

8. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Hallo, even een vraagje?
    Ik zie dat de meesten onder jullie al gebeld hebben naar de gyn.
    Is dat niet wat vroeg?

Zou eigenlijk ook graag bellen, zodat we toch iets 'gezien' hebben. Dan lijkt het terug allemaal 'echter'.
    Groetjes

9. mexi

mexi Nieuw lid

4 mei 2008
    1
    0
    0
    hey meiden,

Kom me ook ff aanmelden hier, 29 april getest en ja hoor een dikke vette streep! ben zo blij zijn bijna een jaar bezig geweest dus begon me al een beetje zorgen te maken.
    Ben uitgerekend voor 1 januari, dus 2009 kan voor ons niet mooier beginnen.
    Mag 29 mei voor eerste bezoek naar de v.k. en jeetje wat duurt het lang tot het zover is...
    Ben best wel onzeker of alles goed blijft gaan maar lees wel dat ik daar niet de enige in ben ;)
    zou het leuk vinden om met jullie mee te mogen kletsen over alles wat deze spannende en mooie periode met zich mee brengt!

groetjes

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hoor, je kan al bellen :) Maar niet iedere verloskundige maakt al zo vroeg een echo. Die van mij bijvoorbeeld niet helaas :(

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Overigens zat ik zaterdag bij een barbecue bij mijn vader en toen gingen er allerlei dingen mijn mond in waarvan ik dacht 'oh volgens mij mag ik dat helemaal niet meer eten straks'. Echt te erg ;) Dat wordt wel even wennen! En het lijkt me zooo lastig om dat verborgen te houden.

Zo heb ik, ik vermoed, ergens volgende maand mijn vrijgezellenfeest. En geen alcohol prediken zal wel even lastig worden ;) Ik heb maar iemand in vertrouwen genomen die mij zal helpen indekken, ik denk dat ik een blaasontsteking verzin!

12. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Mexi, welkom en gefeliciteerd :D :p

Merelrosie, omdat ik in maart een miskraam heb gehad mag ik bij deze zwangerschap eerder terecht. Met zeven weken zou ik al mogen, maar ze gaf aan dat met acht weken je al zoveel meer kunt zien. Dus ga ik met acht weken en mag ik rond de twaalf weken nog een keer.
    Het wordt een vitaliteitsecho genoemd en is dus om gerust te stellen.
    Normaal gesproken tussen de 10 en 12 weken de eerste echo bij vk.
    Maar heb hier ook al eens gelezen dat sommigen sowieso wel eerder echo mogen en dan bijv. die van twaalf weken zelf betalen.
    En als je vanwege medische indicatie bij de gyn. loopt, is het sowieso weer anders. Dan heb je volgens mij veel meer echo's, maar dat kunnen anderen je beter vertellen. Daar heb ik geen ervaring mee.
    Heel verschillend dus.

x Sophie

13. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gisteren hadden we eten besteld (wok). Is normaal altijd heerlijk en ziet er kwalitatief goed uit dus durfde ik t wel aan. De kipsate is daar altijd erg mals etc. Ik nam een hap van de kip en spuugde :oops: alles zo weer uit op mn bord bllllll Ik vond de smaak ineens zo raar en vertrouwde het niet. Volgens m'n man ligt het aan de zwangerschap :)
    Maar hij was het er wel mee eens dat het taaier was dan anders.

Ik bestel dus niet meer eten want was gelijk heel erg ongerust of de kip wel goed was. Gelukkig heb ik bijna niks binnengekregen ;)

x Sophie

14. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    MerleQ, ja antibioticum is altijd goede reden!

x Sophie

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lees gewoon al stiekem mee he...
    maar ik heb bij de gyn gelopen vanaf 16 weken ofzo en kreeg elke keer een echo! erg leuk dus.
    Kreeg verder geen fotootje mee ofzo, maar wel elke keer snel even kijken

16. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Marloes, ik ben hier gewoon helemaal hyper en zenuwachtig voor jou :D :p :D
    Laat je weten wanneer je gaat testen? Spannnnnnnuuuuund!

x Sophie

17. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey, je banner is ook verdwenen ;)

x Sophie

18. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    hey meiden,
    Ik ben ook onder behandeling bij de gyn,ja en vele echo's dus mag zelfs tot de 12 weken om de 2 weken komen.
    Heb nog niet gebeld hoor heb nog tijd zat ik mag met 7 weken ook komen maar ik denk dat ik ook pas met 8 weken ga?
    Als ik geen bloedverlies krijg in ieder geval.
    bel over 2 weken ben dan 6 weken dus dat is vroeg genoeg en dan hoef je niet zolang te wachten om te komen.
    Ben vandaag 4 weken schiet al op hahahha.
    Liefs Chantal.

19. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee allemaal! Ik kom me ook even aanmelden! :) Ik ben op 4 januari uitgerekend :)
    En JIPPIE ik ben ZWANGER! Vind het zo speciaal en ook ontzettend spannend! :)
    Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap en ik hoop voor jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap :)

20. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Ik ga zo naar mijn VK bellen voor het inplannen van de afspraken. Ze hebben het altijd heel druk en ik kan maar 1 dag in de week (zonder mijn werk al mee lastig te vallen) voor een afspraak. De echo doen ze daar ook maar vaak in de avond wat wel zo fijn is. Die plannen ze dan ook gelijk in.
    Wanneer ik weet wanneer ik mag komen zal ik het toevoegen aan het lijstje.

Nogmaals voor Josien want ik lees hier steeds dat het met roodbloed fout zal gaan. Dat is dus in mijn geval niet waar geweest.
    Bel gewoon even naar je VK of Gyn. die maken dan wel afspraken met je. Bloed je nog veel of is het al minder.

Marloes, ook vanaf deze topic! Succes.

Liefs, Gaby

Deel Deze Pagina