Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Ja erg leuk, beste vriendin moest huilen. Zijn bij haar ook nog bevallingshormonen denk ik, maar zo lief!

@ jeanette, sorry kan je niet helpen heb er nog geen last van, sterkte!

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Jeanette,

ik heb echt geen idee. Ik heb dat (nog) niet. Ik ben echt superblij. Ik hoorde zelfs van een collega (die overigens wel weet dat ik zwanger ben) dat ze vond dat ik straalde.

Komt vast nog wel goed. De HCG doet natuurlijk een heleboel met je en iedereen reageert er anders op.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

3. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoi hoi,

Lees wel dat al wat meiden last krijgen/hebben van de zwangerschapskwaaltjes.
    Het is natuurlijk fijn om door de kwaaltjes te merken dat je idd zwanger bent. Maar ben het misselijk zijn nu toch wel beu hoor.

Weet niet meer wie het was over de vaginale afscheiding, maar ik herken het wel. Echt van die kloddertjes dikkere slijm zeg maar. (lekker praatje).Dus ik ben benieuwd en lees mee.

Meiden waarbij het allemaal niet zo lekker verloopt, dikke knuffel.

Groetjes Taby.

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

nog even snel een berichtje voordat ik ga slapen...

Ik vraag mij af waar ik op betekenis kan zoeken voor een naam. Overal waar ik kijk moet je eerst een voornaam hebben, maar ik ben echt eerst opzoek naar een betekenis en zoek daarbij een naam.

Iemand een idee?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    merleq heb net naar je echo gekeken, gaaf zeg, geweldig.

maar ff een vraagje he, jij bent 8weken en op je echo staat 5.6cm, maar nou keek ik toevallig ook bij de echofoto van yvette (ook supergaafffff) en die was toen 9 weken, en daar stond bij 2.7cm (weet t niet pcies)
    maar wat houden die maten nou eigenlijk in, ze verschillen zo?

@jeanette:ik herken mij heel goed in je verhaal, las het hier net hardop voor, dat je vroeg of iemand dit ook had, nou me vriend gilde dat ik mij moest aanmelden, ik ben idd ook best chago, niet omdat ik niet blij ben, ben super blij maar komt denk ik omdat ik me te eel zorgen maak, is denk ik niet goed voor me humeur haha...heb me vriend vandaag ook al flink uitgefoeterd...

maaruh nog niks gehoord van nieuwbegin he?ben juist zoo benieuwd!

liefss

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gisteren van schoonzus gehoord dat ze dat ook heeft gehad en dat ook dacht maar toch een gezond jongetje van vijf rondlopen. Dus je weet maar nooit.

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Net hellogoodbye gekeken.........ging over een kleintje wat op papa zat te wachten....met ilove papa.....en die zaten op papa te wachten op het vliegveld. Op het eind zag je ze weglopen met de kleine die net kon lopen in het midden......tranen biggelden over mijn wangen (die rare hormonen ook!)
    Ga nu lekker studio sportzomer kijken in bed samen met mijn hubbie........trusten iedereen.

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mikki: probeer toch echt je rust te nemen hoor, als je aan jezelf voorbij loopt krijg je straks nog last.....Gewoon wel zeggen tegen je baas, is misschien vroeg maar heb hier al een aantal meiden gehoord die positieve reacties hebben gehad van hun werkgevers, nog geen 1 die er een vervelende ervaring mee had bij deze zwangerschap dan he? Misschien wel bij een vorige...Denk aan jezelf meid, neem je rust want het is zóó belangrijk voor je kindje!

@ladybug: het aantal zwangeren is helaas 51 ipv 52, voor degene die de lijst veranderen even denken omhet aantal....Al kan ik me voorstellen dat je het vergeet....zwangerschapsdementie....haha

@ramona: Ik herken je "probleempje" ook hier idd slijmerige rotzooi.....weet ook niet wat het inhoud maar volgens mij kan het geen kwaad....zal op zoek gaan maar ondertussen houd ook ik me aanbevolen voor eventuele antwoord..
    oh eneh...is heus geen rare vraag of vieze vraag, juist goed dat je het noemt daarvoor zijn we hier.

@iloveandres: vervelend dat je het zo druk hebt, maar wle goe dvan je dat je het gezegt hebt en dat je nu dus extra pauzes kan inlassen, scheelt toch zeker lijkt me. Leuk hoor namen uitzoeken.....Veel plezier, hier staan ze al een tijdje vast snel he? Jongensnaam hebben we nog van de vorige keer en meisjesnaam hadden we de doopnamen al alleen nog geen leuke roepnaam die daarbij paste, ong. een halfjaar geleden hoorde ik op t.v. een hele gave naam vallen en die past en we zijn er helemaal weg van, nu nog steeds dus das wel fijn daar hoeven we ons geen zorgen over te maken, wat ik wel zie bij vrienden die over een week of 3 uitgeteld zijn....hebben volgens mij net de namen vast liggen.....wat een ellende! Oh ja ik heb werkelijk geen idee over die betekenis, idd alleen maar andersom.....ik zeg keep looking......sorry zodra ik iets verneem daarover dan meld ik me...

@merleq: wat een mooie echo, zo duidelijk ook al, weet je zeker dat het niet al groter is? "normaal" gesproken zie je altijd zo'n heel klein vlekje en die van jullie is echt veel duidelijker lijkt wel.... Echt gefeliciteerd wat super dat het allemaal goed gaat!

@rima, welkom terug leuk dat je er weer bij bent! Kan me wel herkennen hoor in je verhaal, van vermoeidheid geen puf hebben om te reageren, maar a;s je eenmaal weer begint is het wel weer echt leuk! Eneh...houwe zo he? niet boven de pot hangen, heerlijk voor je!

@jeannette: Welkom bij ons cluppie, gezellig en gefeliciteerd! Hoop dat alles goe mag gaan met jou en jullie baby. en om gelijk even door te gaan op je verhaal over je humeur: herkenbaar! Maar niet aan 1 stuk door, ik schiet van emotie in emotie maar dan ook heel diep zeg maar. Als ik boos ben nou berg je dan maar en het volgende moment kan ik weer helemaal verliefd zijn op mn hubbie of dochter maar dan ook echt smoorverliefd....Maar het humeuristische heeft helaas wel de overhand, kan echt veel minder hebben. Succes ermee iig, het komt echt wel weer hoor, vaak hoor je dat na de 12 weken een vrouw zich helemaal op en top voelt, dan heb je je hormonen weer in de hand, ben je niet meer misselijk en heb je ook nog geen last van een in de weg zittende buik e.d. Maar dat gaat natuurlijk niet altijd zo, maar over het algemeen wel, dus blijven hopen dat het wel goed komt. Hoop iig dat je wel blij bent met je zwangerschap.

Zo poeh he, wat een verhalen weer.....
    Nu nog eventjes over mezelf, begin steeds meer last te krijgen van heupen en bekken.....na het boodschappen doen was ik helemaal kapot, heel moe gevoel in buik, heupen en onderrug en moeilijk om na een tijdje te hebben gezeten weer te starten zeg maar....Moet er toch aan geloven om de ha te bellen en een verwijzing te vragen voor fysio....ben alleen bang voor de bevstiging... Hubbie krijgt als het goed is over niet al te lange tijd een oproep om geopereerd te worden aan zijn schouder waarna hij 6 weken helemaal niets mag doen......maar dan ook helemaal niets! Het komt gewoon zóó slecht uit dat ik dan met mn bekken zit....Dan kunne we allebei niet zorgen voor onze kleine meid en hebben we dagelijks hulp nodig, daar zie ik echt enorm tegenop. Eerst wilden we dat het maar snel voorbij was die operatie van hubbie maar nu hopen we eigenlijk dat het nog maar lang word uitgesteld het liefst tot aan volgens jaar maart oid.....
    Maar goed als het wel bi is dan moet ik er vroeg bij zijn dat zou het beste wezen, maar ebn echt bang voor de bevestiging......

Maar nu ga ik heerlijk mn bed op zoeken, ben echt compleet aan de latten.
    Meld me morgen wel weer, al dan niet met uitslag wat de ha zei....

Slaap lekker!

9. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Nettie, of ik zie ze vliegen of er staan er toch echt 52. Kijk je er niet langs meis?

10. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hi allemaal,

Ik ben Roger, de partner van nieuwbegin... helaas met wat minder fijn nieuws.

Vandaag zijn we naar Gent afgereisd voor een echo. Tijdens het maken van de echo (wat een beetje hardhandig verliep) bleek de baarmoeder leeg. De arts vertelde ons dat er een kans was op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar dat een bloedproef dat moest uitwijzen.

Ze zouden de uitslag morgen doorbellen; We zouden dan in Nederland kunnen besluiten wat er verder moest gebeuren.

Na het prikken van bloed liepen we de trap af en de gang in waarna ze scherpe steken in haar buik kreeg, met name aan de linkerkant.

We besloten om terug te gaan.

De bloedproef is daarna met spoed doorgevoerd. De HCG waarde bleek op 3000 te zitten; wat neerkwam op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Gezien de pijnen vonden ze het onverantwoord om terug naar Nederland te rijden, aangezien de pijn wees op een mogelijk scheuren van de eileiders en zoiets zou kunnen resulteren in een levensgevaarlijke bloeding.

Een spoedoperatie was dan ook nodig, echter werd ons verteld dat dat meestal neerkwam op het verwijderen van een eileider. Dat was een flinke domper.

Na enig twijfelen over wat nu onze opties zijn hebben we besloten te blijven en de operatie uit te laten voeren, met de kanttekening dat we aan de arts hebben gevraagd om te proberen geen eileider te verwijderen.

We hadden verder niets aan spullen bij ons, en hier uiteraard echt niet op gerekend. Geen kleding, geen bril voor mijn partner (die lenzen draagt), niets.

Het ging allemaal heel snel.

Nog geen drie uur later is de operatie uitgevoerd, om zes uur ging ze onder het mes, en rond kwart over zeven was de chirurg klaar. Gelukkig is haar eileider gespaard gebleven, daar het vruchtje zich in het uiterste puntje van de eierstok bevond.

Ze was nog wat misselijk toen ik uit het ziekenhuis weg ging om 11 uur 's avonds, maar maakt het naar omstandigheden goed.

Uiteraard zijn we er allebei ondersteboven van; we hadden op iets blijer nieuws gehoopt; we gingen heen voor een echo maar kregen een spoedoperatie, en helaas niet zwanger meer.

Aangezien we nogal wat huisdieren hebben, en om ook nog wat rust te krijgen ben ik daarnet vanuit Gent naar huis gereden (250km), en morgen ga ik terug om haar op te halen.

Bedankt voor jullie steun,
    Roger

11. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Nieuwbegin en Roger heel veel sterkte toegewenst! Uiteraard heel fijn voor jullie dat de eileider gespaard is gebleven en dat het allemaal op tijd is ontdekt maar ik kan me voorstellen dat het op zijn zachtst uitgedrukt een grote domper is als je met goede moed voor een echo gaat en dat het zo uitpakt...

Dikke knuf voor jullie beiden!

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen allemaal,

@ Nieuwbegin en Roger: jeetje, dat is inderdaad echt op zijn zachtst gezegd een domper. Wel fijn dat de eileider gespaard kon blijven.
    Ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen de komende tijd.

Heel veel liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @nieuwbegin en roger: Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd! Fijn dat je tijd hebt gevonden om het hier te melden, zo kunnen we gelukkig met jullie meeleven, dat is toch uiteindelijk het enige wat we kunnen.......Vervelend bericht zeg....helemaal uit mn doen, sterkte met het geven van een plekje en ben uiteraard heel blij voor jullie dat haar eileider gespaard kon blijven. Veel kracht!

poeh........ben even van de kaart....ff bijkomen en dochter naar psz brengen, ben er zo wel weer......

14. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo lieve Nieuwbegin en Roger,

wat ben ik geschrokken van dit berichtje. Bah...
    Ben er helemaal stil van. Ik vind het heel erg
    voor jullie. Ik wil jullie alletwee heel veel sterkte
    toewensen met het verwerken van dit verlies.

Heel veel liefs en een hele
    dikke knuffel voor jullie beiden.

SimplyMe

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje nieuwbegin en Roger, wat heftig zeg :( Echt heel veel sterkte. Dat is een behoorlijke domper op een echo inderdaad. Ik hoop dat het snel wel raak mag zijn voor jullie.

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Roger en Nieuwbegin, ook ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd! *kus*
    Het is niet alleen de onverwachte ingreep en het verliezen van het vruchtje, maar ook het verliezen van je net gemaakte toekomstplannen... :(
    Neem de tijd om dit te verwerken en ik hoop dat jullie daarna gauw weer nieuwe toekomstplannen (mèt een uk) mogen gaan maken! ;) *knuffel*

Verder reageer ik ff niet, hoor (loop inmiddels geloof ik een pag. of 40 :confused: achter), want m'n moeder is al op en geloof dat zoneman ook zo langzaam de 'wereld der wakkeren' weer gaat betreden. :D

17. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Vanmorgen vol goede moed naar de verloskundige. Wel in mijn achterhoofd het idee dat het niet goed zou kunnen zijn, maar toch de hoop dat het bruinverlies met een menstruatie te maken zou kunnen hebben (je hoort wel eens dat meiden menstrueren de eerste maanden.)

Nou inwendige echo en ja hoor........een vruchtzak, maar daarin geen kloppend hartje zoals de vorige keer. Het vruchtje was tegen de baarmoeder wand gaan liggen en was dood gegaan. Gezien de meting is het de dag na de vorige echo mis gegaan.

Helaas moeten wij nu voor de 2e keer in 4 maanden dit meemaken. Nu is het wachten (een week) op de spontane miskraam. Zo niet dan curretage...

Ik wens alle meiden die gelukkig zwanger zijn heel veel plezier en zelfs genietern van de kwaaltjes die je hebt!

Nieuw begin: Heeeeeel veel sterkte en beterschap. Hoop dat je snel weer opknapt!

Dus ik neem bij deze afscheid van deze gezellige club. Succes en een mooie bevalling in januari!

Liefs Merel

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    verdikke wat een ellende zeg.....@merel69: heel veel sterkte gewenst hoop dat jullie het een plekje kunnen geven! Sterkte met het herstellen en het wachten, en hopelijk mag je weer zwanger worden en mag het dan eindelijk wel eens goed gaan, het is je gegunt meid!

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    januari mama's 2009

1 januari
    Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    2 januari
    Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    3 januari
    Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-bv
    Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    4 januari
    Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv
    Yvette1983[/b]-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv?
    Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv
    5 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    6 januari
    Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv
    8 januari
    Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    9 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    11 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv
    12 januari
    Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv
    14 januari
    Sjansie2827 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv
    Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet
    15 januari
    Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    18 januari
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv
    Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv:(
    20 januari
    Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv
    Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv
    anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv
    21 januari
    Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv
    22 januari
    Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    23 januari
    iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv
    24 januari
    lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:zh- bv
    25 januari
    Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv:(
    26 januari
    Mikki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    28 januari
    Lautjuh85-23 jaar- 1e kindje-geslacht weten:(-bevalling:thuis-bv
    31 januari
    Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet

Er zijn tot nu toe 50 januari mama's

agenda 2008/2009

05 juni:
    - Sanne85 1e echo - Muissie vk
    09 juni:
    - Gaby 1e echo - Moppy intake vk - Black Daliya intake vk - Anoniempjuh 1e echo gyn
    10 juni:
    - Patrieske16 2e echo-RiMa81 intake vk-Naomiadaeze 1e echo
    11 juni:
    - Tascha1987 1e echo - Birthe 1e echo
    12 juni:
    - Patriesie vk - chantalk intake vk+1e echo
    13 juni:
    - Moppy 1e echo -nieuwbegin intake vk
    16 juni:
    - iloveanders 1e echo gyn-Ib22 1e echo-Libra intake vk + 1e echo
    17 juni:
    - Sjansie28 2e echo gyn-Naomiadaeze intake vk
    18 juni:
    - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho
    - Mirella28 1e echo
    19 juni:
    - Peaceful intake vk + 1e echo
    20 juni:
    - Mikki77 intake vk
    23 juni:
    - Muissie 1e echo-SimplyMe 1e echo + VK-Yvette1983 3e echo
    24 juni:
    - Indira vk
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo
    26 juni:
    - Goofychick intake vk
    30 juni:
    - Nettie intake vk
    2 juli:
    - Cobi termijnecho -
    7 juli:
    - RiMa81 1e echo -
    8 juli:
    - Re81 intake vk + 1e echo
    9 juli:
    - Female: 12 weken echo gyn.
    28 juli:
    - Cobi 2e afspraak vk

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug

met tranen in mn ogen en pijn in mn hart heb ik nieuwbegin en merel69 van de lijst gehaald......

Verder de afsprakenlijst ge-update.....

20. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    He bah Merel ook al zo een naar bericht...Heel veel sterkte meis en hopenlijk gaat het de volgende keer wel in orde komen. knuf

Deel Deze Pagina