hey, ik ga me er ook bijzetten ... ben zwanger en bevallingsdatum voorzien op 31 jan 2009.... grtz snoopytje
Yvette Nog ff wachten met luisteren.... lees maar komt van een vk site Vanaf 12 weken proberen wij naar het hartje van de baby te luisteren. Dit doen wij met een doptone. Eerder luisteren naar het hartje doen wij niet, omdat de geluidsgolven die een doptone uitzendt mogelijk schadelijke gevolgen kunnen hebben voor een hele jonge foetus. Verder heb ik gehoord dat het een heel storend geluid geeft voor de baby, dus ook later niet te vaak gebruiken..... Sorry hoor.. wil je alleen maar waarschuwen.... xxmona
Goedenmorgen meiden, ben weer wakker en ik zit aan een tosti. Zit het wel met tegenzin op te eten, maar ja, ik moet toch eten. Ik heb het gemaakt omdat ik daar zin in had, maar nu ik aan het eten ben....pfff Ik ga als ik op het werk ben, gelijk een email sturen naar de traffic of als het mogelijk is, ik eerder weg mag. @ MamaJet: je mag mij wel toevoegen hoor: iloveandres-4-ever@hotmail.com. Dit geldt trouwens ook voor de rest hoor. Ik ben er eigenlijk altijd wel, behalve overdag... Ik ga nu mijn ontbijt opeten en daarna naar m'n werk. Ik hoop dat het vandaag eindelijk een beetje rustig blijft, zodat ik eerder weg kan. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Goeiemorgen allemaal! @Yvette: herkenbaar, ik voel eigenlijk ook vrij weinig. Inderdaad ook vermoeidheid, maar ja ik ben altijd goed geweest in slapen , hihi! Ben wel een paar keer misselijk geweest 's middags, maar that's it. Ik denk dat wij dan maar gewoon bij die 20% horen, joepie! Alleen ik heb nog geen echo of intake vk gehad, dus dat is dan wel spannend! @snoopytje: welkom hier! Veel plezier! Mijn mannetje werd woensdagavond uit het niets opgebeld door een of ander bedrijf of hij daar alsjeblieft wilde solliciteren! Hij gisteren op gesprek geweest en ging super. Echt op zoek naar iets anders was hij niet, maar ik denk dat hij nu toch een switch gaat maken, hij gaat er maar liefst 1000 euro per maand op vooruit! Het enige wat hij een nadeel vindt, is dat het 2 ploegen is, nu heeft hij dagdienst. Maar verder klonk het allemaal erg goed! Hij gaat het vandaag tegen z'n baas zeggen, dus ben benieuwd...
hmmm! wat is het toch heerlijk om je banner elke dag weer te zien verspringen! 7 weken alweer! Jippie! I feel good!
Hallo! Bij hoeveel weken krijg je ongeveer een echo? Ik kan niet wachten, ik heb de eerste op 16 juni bij de gyn. Ik wilde hem heel graag eerder maar hij zit helaas al vol..... Volgens de verloskundige kun je voor de 9 weken niks zien, ik geloof dat ze daar geen gelijk in heeft. Ik zag de echo van mijn zus die ze met 8 weken kreeg en die was prachtig. Ik vind het zo spannend of alles het doet en of het goed gaat. Droom er steeds over maar zal toch echt moeten wachten helaas... Wel heb ik de 12e een intake, dus dat is wel weer leuk. Wat kan een zwangerschap je toch onzeker maken he...elk pijntje die je voelt wat overigens bijna altijd je darmen zijn. Hoop dat de 3 maand snel voorbij zijn! Iedereen veel plezier met de kleine beeb in wording!
Goeiemorgen dames. Hier ook weer 1 wakker. @RiMa81: Ik heb helemaal nergens last van. Soms heb ik het gevoel dat ik helemaal niet zwanger ben haha. Dan denk ik klopt dit wel? Straks kom ik bij de vk en zegt ze dat ik niet zwanger ben. Nergens last van. Mijn (.)(.) doen ook helemaal niet zeer. Ze jeuken wel enorm. Af en toe 's morgens een beetje misselijk, maar dat was het wel weer. @mamajet: Je mag mij ook wel toevoegen hoor op msn. De rest overigens ook wel. Vind ik wel gezellig. ldejong16@hotmail.com Wanneer gaan jullie ongeveer spulletjes uitzoeken voor de babykamer? Ik ben al wat op het internet aan het struinen, maar op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer. Pfff wat is er veel keus en wat ben je veel nodig zeg...
Ik had gisteren ook een 'goede dag'. Dus niet overgeven 's ochtends, en 's avonds niet abnormaal moe. Dat kwam waarschijnlijk doordat ik de nacht daarvoor 10 uur geslapen had. Ik was gewoon enorm uitgerust. Vandaag is het weer wat minder....heb net alweer overgegeven en ben zwaar misselijk
Wie was het nou hier, die het hartje van de baby ook al gehoord heeft? Zij het via de doptone thuis of via de VK? @ Ramona: Lief van je, maar als ik hier even goed lees, zijn er al meiden die een echo hebben gehad bij de VK en waar de VK zelf al heeft geluisterd naar het hartje. Dan kan het toch niet zo slecht zijn? Mijn VK wilde er geen uitspraken over doen, omdat de gevolgen niet bekend zijn. Er zijn geen medische onderzoeken naar geweest, maar er is ook nog nooit een kindje slechter door geworden in de afgelopen 25 jaar, bij hun weten TJah, ik ga het niet te vaak doen, maar we konden het gisteren goed horen, dus 1 keer in de week zal niet zo veel kwaad kunnen denk ik @ Re81: Meid, gefeliciteerd met de bijna-nieuwe job van jou mannetje dan! Dat is inderdaad financieel wel een hele vooruitgang! @ MamaJet: Meid, ze kunnen met 5 weken al wat zien, zij het inwendig. Dan zien ze in ieder geval dat er een vruchtje zit, meer nog niet. Met 6 weken zien ze het hartje kloppen en met 8 weken (toen kreeg ik mijn eerste echo en die was zelfs uitwendig) kun je het kleintje ook al echt herkennen. Met 9 weken zie je je kleintje wel al bewegen, dus dat is heel erg leuk! (Ik heb met 8 weken een snelle spoed-echo gehad en die was zelfs uitwendig, moet je eens kijken in mijn album hoe goed je die kunt zien!)
Goeiemorgen meiden, Ook ik wil me graag aanmelden voor de januari-mama's. Heb eigenlijk best lang gewacht maar wilde eerst even de eerste echo afwachten omdat ik al een miskraam heb gehad! Gisteren een prachtige echo gehad en alles ziet er fantastisch mooi uit! We zijn dan ook super blij! Heb al een beetje terug gelezen, maar wil iedereen een fantastisch mooie zwangerschap toewensen! Liefs Schaapje
nieuwbegin had het erover dat van 1 op de 5 vrouwen in de eerste 3 maanden de zwangerschap wordt beeindigd, maar daarmee worden anderen naar mijn inziens onnodig bang gemaakt. 1 op de 10 miskramen wordt namelijk geconstateerd. Er vinden wel veel meer miskramen dan dat plaats, maar die vinden in zo'n vroeg stadium plaats dat je dat meestal gewoon niet merkt. Dus we hoeven nu niet bang te zijn dat van de 50 vrouwen er maar liefst 10 een miskraam zullen krijgen. Deze vrouwen zijn namelijk allemaal al verder dan 4 weken. Overigens denk ik zelf dat hier meer zwangerschappen in een miskraam eindigen omdat vrouwen die problemen in hun geschiedenis kennen, sneller naar een forum als deze gaan om hun ei kwijt te kunnen. Volgens mij zitten hier dus relatief meer vrouwen met een voorgeschiedenis in de miskramen, BBZen en IVF/IUI etc. Daarom zit het gemiddelde boven het landelijke gemiddelde. Maar goed, dat is een vermoeden.
wow dat klinkt niet slecht en als ie het werk ook nog helemaal graag doet dan is het helemaal mooi! proficiat met zijn nieuwe baan!
Nou, hier ben ik dan. Dankzij Anoniempjuh die me even op weg heeft geholpen. Ook ik ga bevallen in Januari op de 20ste. Maar het zal wel ergens rond de 20ste worden. Fijne zwangerschap allemaal! Groetjes Lonneke
hoiiii Ik heb gisteren met de verloskundige gebeld en heb en intake-gesprek op 11 juni en 23 juni nog een gesprek met de gyn. , dacht dat die nog even op de afspraaklijst konden. Hier gaat alles trouwens goed weinig last, denk soms gewoon ben ik nu wel zwanger? Maar het bewijs hangt bij ons in de keuken de eerste echo. groetjes sjolie
Dit heb ik nu ook. Ik heb nergens last van. Ik heb 24 juni mijn eerste afspraak bij de vk. Ik ben benieuwd.
vreemd is dat, heb zolang we er mee bezig waren elke maand wel een kwaaltje ingebeeld en nu het echt zo is heb ik weinig last. groetjes sjolie