Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nettie
    Bedankt voor de tips...!
    Wist niet dat rennies mochten... maar probeer wel eerst de andere tips... kan ik beter aan de rennies gaan als het nog erger wordt...
    Nou veel eten, ligt het niet zo aan... (denk ik)..

Klopt heb ook een ukkie rondlopen...
    Maar heb er tijdens mijn vorige zwangerschap helemaal geen last van gehad... ook niet op het laatst...

Nieuwe zwangerschap en allemaal andere klachten!? Zou t dan toch een meissie zijn, deze?
    Vraag ik mezelf dan toch soms af.......

xxmona

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hoeft niet hoor, schoonszus had 2 jongens, derde zwang.schap was zóó anders als de eerste 2 en toch werd het weer een jochie, ze had er zóó op gerekend dat alle meisjeskleren die ze al gekocht had allemaal naar ons konden voor onze dochter......btw even voor de leuk: ze hebben er nu nog een tweeling bij....ook weer jongens.....5 zoons leeftijd tussen 6 en 1......druk! Vreselijk! maar ook best wel gezellig straks als ze allemaal wat groter zijn denk ik.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

@ alle nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
    Geniet er van...voor je het weet is het januari ;)

@ nettie, wauw 5 jongens! Lekkere gezellig drukte. Lijkt me wel super 5 jongens.

@ ramona, als je echt last hebt van je maag zou ik gaviscon gebruiken. Ik ben niet zo'n voorstander van Rennies...Gaviscon is dan toch beter.

@ Lautjuh, ik slik de Gravitamon...daar zitten alle vitaminen en mineralen in die belangrijk zijn tijdens zwangerschap.

Ik krijg echt al een buik...als het zo doorgaat hoef ik het niet lang meer te verbergen :(

4. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Die heb ik ook, zit een hele waslijst aan vitaminen etc in.

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Yvette, waar koop je zo'n doptone? En zijn die duur?
    @Ladybug, hahaha die reuk is van mij ook super sterk, maar ook van dingen die ik zie word ik al misselijk.....moest vandaag wat druppels bloed opruimen in de kleedkamer na de gym.....ging bijna over mijn nek. Vandaag bijna de hele dag misselijk geweest.
    @Snoopytje, schaapje lotus81 gefeliciteerd en welkom hier!
    @Lautjuh85, ik slik op aanraden van een verloskundige vanuit mijn volleybal team Gravitamon....speciaal voor zwangeren.Zit van alles in.

Nou hier weer een dag gym geven overleefd, dat valt me heel zwaar, moest iets klaar zetten en viel bijna op de dikke mat in slaap voor de les.....vanaf de tweede groep de kinderen zoveel mogelijk laten doen, als dit zo door gaat ben ik bang dat ik voor de vrijdag toch de ziektewet in moet, de rest van de dagen sta ik voor de klas en dat gaat me goed af. Kan je gewoon een stuk rustiger aan doen.
    Verder extreem moe hier, volgens mijn zijn de kwaaltjes nu wel op zijn top bij mij. En de rare lusten komen nu ook.....iemand had het over warme melk, en opeens heb ik zin in warme melk met anijs en honing, dronk ik vroeger ook.....weet alleen niet of dat mag? Ff googlen.
    Ben het van plan om het dit weekend aan mijn laatste beste vriendin te vertellen, kan ze lekker met mij toeleven naar de echo over 2 1/2 week.
    Nu lekker verder Nothing Hill kijken voor de zoveelste keer :)

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @chantalk: wat maakt gaviscon beter dan rennie? Ik kreeg van mijn vk de vorige keer het advies om rennie te gebruiken, en verder staat er ook reclame in de zw.schapsbladen, dat je dat gewoon kan slikken. Ben wel benieuwd wat jou reden is dat je liever gaviscon hebt dan rennie....

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

ik slik ook Gravitamon. Deze kun je ook gewoon bij de apotheek kopen.

@ de nieuwe meiden: GEFELICITEERD! En welkom hier!

@ de rest: ik weet niet meer wie nou wat heeft geschreven, erg he?
    Ik lig ook al in mijn bedje met mijn lappie. Ben echt helemaal op.
    Ik zou morgen eigenlijk naar de voetbal moeten voor in de keuken, maar dat zeg ik maar af denk ik. Dat ga ik niet trekken.

Er was ook iemand die vroeg of ik wist dat mijn ruggewervel scheef is. Nee, dat wist ik niet. Er was me wel eens gezegd door mensen dat het leek alsof ik scheef stond, terwijl ik gewoon recht stond.
    Het is ook echt alleen maar het bovenste gedeelte. De rest loopt uiteindelijk wel weer recht. Dus mijn schouders staan scheef.

Ik ga er nu weer vandoor (sorry voor het ego berichtje).

Liefs en hele dikke knuffel,

Patricia

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Rennie is bij ons niet eerste keus.
    Wij adviseren altijd gaviscon bij zwangerschap.
    Rennies mag idd ook bij zwangerschap, maar ons is altijd gezegd beter de gaviscon te adviseren.

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @chantalk: ja okay maar wat is daar dan de reden van? Ik neem aan dat je bij een apotheek o.i.d. werkt, maar kun je uitleggen of dat dan iets te maken heeft met middelen die erin zitten? Ik heb er niet zoveel aan als je zegt dat het beter geadviseerd kan worden dan rennie.....sorry, niet vervelend bedoeld ofzo, maar zou graag een goede reden willen weten zodat ik misschien ook over moet/kan stappen op gaviscon......als dat beter is voor de baby, maar ben nu rennie gewend en als er geen hele goede reden is dat dat minder is stop ik er niet mee denk ik.

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heel apart... :-k
    Volgens deze echo was 'het kindje' van Merle idd 1,75cm met 8w1d.
    Ik dacht zelf 8w3d te zijn op de dag van mijn 1e echo, maar 'mijn kindje' was 1,88cm, wat volgens mijn gyn. overeenkomt met precies 8w... :-k

Zouden ze hier andere 'maatstaven' aanhouden dan in Nederland? Apart...
    Zal eens vaker vergelijken (als dames de zs-duur en lengte vermelden ;)), vind het wel interessant, hoe ze daar dan bij komen... 8)

En zoals je ziet wordt er dus ook verschillend gerekend. Één reden te meer niet te gaan lopen stressen om een paar dagen. :)

Verder ff geen reacties. Moeder is gisteravond weer richting 'naar huis' vertrokken en heb nu een paar dagen nodig om weer ff bij te kome, hoor! 8) :)

Ben ook volop bezig de nieuwe badkamer en w.c. te plannen (zijn al ca 30-35 jaar oud, dus langzaamaan weleens aan vervanging toe :rolleyes: ). Half september komen m'n ouders een weekje helpen, dus moet zorgen dat vòòr die tijd alles uitgezocht/gekocht/besteld is (tegels, bad, w.c. pot)èn alle 'oude troep' eruit is. Hebben dan maar een weekje om de 'nieuwe troep' erin te doen, dus moet precies op papier hebben, hoe we alles dan willen. Aangezien hubbie niet veel thuis is, ga ik er maar vanuit dat ik het meeste (ook sloopwerk) alleen zal moeten doen...
    Ons bed is ook hoog nodig aan vervanging toe en als de slaapkamer dan toch voor de helft leeg is, wil ik gelijk de muren verfen en e.e.a. omstellen, zodat de kamer ook gelijk wat meer 'babyvriendelijk' wordt. :D

Vrees dus dat ik komende tijd alleen af en toe eventjes 'voorbij' zal komen 'waaien'...

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ....zit of lig ik op de bank krijg ik opeens rare zeurdige steken links onder in mijn buik......is dat normaal? Pfff tis weer tijd voor een zorgenuurtje geloof ik....na het verhaal van nieuwbegin zijn mijn zorgen voor een BBZ nog steeds niet weg, niet altijd aanwezig maar toch...

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Eindelijk wat opgeknapt,jeetje wat ben ik ziek geweest,en met een kleine in huis en een mam die je moet verzorgen kan je bijna niet ziek zijn,dus als ik klaar was ging ik steeds meteen naar bed..........heb verschrikkelijke keel en oorpijn en hoofdpijn gehad,ik werd er gek van,en nu is het steeds weg en komt dan weer terug,maar nu gaat het even en ik dacht eerst even op de pc hoor ;) ................verder voel ik me wat beterft mijn zwangerschap normaal,het overgeven is denk ik ook van de griep heb er nu niet echt meer last van...........had de ha gebeld en die zegt toch paracetamol en uitzieken,dus dat doen we maar,en ik ben inmiddels ook bij de arbo geweest en ik zit nu de eerste 3 weken nog voorlopig thuis en waarschijnlijk blijf ik dat heel mijn zwangerschap maar dat zien we wel,een fijne man zeker om mee te praten heb flink mijn hart kunnen luchten wat betreft de angst om mijn zwangerschap.....

Nou reageren ga ik nu doen,want ik heb net alles zitten lezen,en dus komen er flink wat berichten aan :)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Patrieske16 (en andere moeders met een kind), ik heb er echt zwaar bewondering voor dat je die kwalen samen met een kind handelt. Nu ik er zelf zo´n last van heb, kan ik me echt niet voorstellen hoe ik dat zou doen als ik zwanger zou zijn van een tweede! Pfff... Ik zie dat nu echt als een onmogelijk taak, respect hoor!

Wel apart trouwens dat die lengte metingen en termijnvoorspellingen verschillen! Ik ben benieuwd wat ze met de termijnecho zeggen :) Die krijg ik met precies 11 weken!

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Britt.........ik lees dat je een echo hebt gehad met een mooi kloppenhd hartje meid,.......fijn is dat he :)

@ Selienna............ik las dat je angst had omdat je bruin boel had verloren.........hoe gaat het met je meid en met je duizelingen,je was bijna flauwgevallen las ik,misschien even je ijzer na laten kijken?

@ chantalk...........ik heb in ieder gestemd..............laat ons weten hoe het ervoor staat he?
    je vroeg voor ideetjes voor de babykamer.wij hadden voor Zoë* een jungle kamer,van die beestenkoppen aan de muur maar haar hemeltje en bedje waren echt op zijn prinsesjes alles met witte roosjes en sierlijsten op de muur met roosjes.............voor Noël hhebben we een strand kamer.........alles met whitewash de meubels en de muren zijn geschilderd door tekeneaars met strand en zee en lucht en een vuurtoren,je kunt fotos van de kamertjes zien op beiden hun sites als je dat wilt?

@mikky..............het is even geleden dat je zei dat je voor jezelf fruit als eten had gehaald en je man was vergeten ik moest er wel hard om lachen ;) voor hem natuurlijk minder :cry:

@ merelQ...............het gaat wel wat beter met overgeven,dat je niet zoveel hoeft als je die medicatie inneemt?
    ben je ook weer wat aangekomen?
    Fijn dat je echo helemaal goed is meid en dat je een kloppend hartje hebt gezien.......... :) en ik las dat je geslaagd bent voor een prachtig trouwkapsel :)

@merelrosie.............Jij hebt ook een prachtig kloppend hartje gezien meid........superfijn en dat geeft toch een wat zekerder gevoel he meid?

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Tacha..............meid als jij voorjezelf die bevestiging een test moet doen meid dan moet je dat doen,en als het jou dan die rust geeft dat je een dikke vette streep ziet staan is dat perfect toch meid,en weet je ik heb hem vanochtend ook weer gedaan,ik weet dat het onzin is,maar toch het geeft mij op dat moment het vertrouwen dat ik even mis :) ............en wat betreft dt je denkt dat je gevoel mis zit,meid ik heb dat gevoel met Noël heel mijn zwangerschap gehad en hij is gewoon hier bij mij,dat wil niks zeggen,oke soms komt dat gevoel uit,ik denk nu ook weleens van jeetje zou het mis zin omdat ik niet durf te genieten omdat mijn gevoel zegt dat het niet goed zit zit het niet goed,nee dat heb ik met mijn gevoel niet in de hand,ik ben gewoon bang en erg negatief ingestelt en heb geen vertrouwen in mijn lichaam en ook niet in de gyns of artsen.......maar dat is een heel ander verhaal...........en dit had ik ook niet met Noël.................en die is er wel..............en hoe :) ...maar het is gewoon denk ik ls we daalijk eenmaal weer een goede echo hebben gehad en in jou geval de eerste goede echo dat we wat rustiger worden,,,,,,,,,,,hopelijk

@ female.............ja hoe het met mij ging dat heb je inmiddels wel gelezen ik voelde me echt rot :cry:
    Meid gefeliciteerd met je contract ben blij omdat te lezen meid :)

@ patricia............ik las dat je het met je baas allemaal hebt kunnen regelen meid,fijn is dat dan kan je wat beter uitrusten tussendoor :)

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ merel 69 en nieuwbegin......................lieverds heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies.........ik hoop dat jullie kracht krijgen van fam en vrienden of waarvandaan dan ook om jullie verlies wat te verwerken want het is niet niks om je kindje te verliezen of je nu 4 weken zw bent of 10,of verder als je een test doet voel je je al meteen mama en dan ga je al fantaseren over hoe het kan en zal zijn,en dan is zo'n verdriet niet makkelijk...een dikke knuf voor jullie samen......

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ simply me...............ik geef nu niet meer over,ik denk dat het vand e griep is geweest,ik weet het niet................ik probeer natuurlijk positief te blijven,maar zal blij zijn als ik dinsdag een goede echo heb gehad en dat ik dan wat kan genieten........

@ mirella en schaapie en lotus................gefeliciteerd met jullie zwangerschappen meid en welkom hier...............

@ patriesie.......ik had dat ook,maar ik eet nu mijn avond eten in 2 of 3 keer dan gata het wel,dus begin wat vroeger met eten :)

@ yvette............dus het klopte wel van de vruchtzak :) .............dat is ook zeker minder ja als je op privisiebasis werkt :cry: je had ook weer een goede echo meid,super :) ............en de doptone heb je gekocht en het hartje al gehoord,echt super dat geeft wel een wat geruster gevoel of niet?...........het idee vand e babykamer klinkt erg mooi meid.......

@ Ramona 0309...............is het nu al wat minder geworden het slijm meid?
    Hoe is het met je kleine man?
    tja word de 2de eerder geboren of niet,ze zeggen dat het sneller gaat tijdens de bevalling en of het eerder of later is dat is tegenstrijdig,de mijne was 3 weken eerder,maar die was ook gepland met een ks...en dat is bij deze ook :)
    Je vroeg over brandend maagzuur,ik heb dat heele rg en heb bij de apotheek antagel gehaald,dat is een drankje het is supergoor,maar helpt echt super een dopje en je hebt nergens meer last van is ook goed tegen de misselijkheid,en het is speciaal voor de zw vrouwen :)

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ anoniempjuh..........ik ben blij dat ik wat ben opgeknapt,was erg rot hoe ik me voelde,voel me nog niet echt top maar goed,dat komt wel weer hopelijk..........meid je moet geen sorry zeggen,ik snap dat je dat dubbel vind omdat er meiden een mk hebben gehad,maar juist daardoor ben je misschien nog wat banger geworden en dan moet je van je afpraten meid,en daar hoort zo'n forum ook bij.......verschijnselen ja dat hoeft niet echt,ik heb ze bij noël ook niet gehad,maar ik snap dat je ze wilt hebben,ik heb ze ook liever hoor................je zegt je bent bang voor een missed abortion,ik heb dat ook gehad met mijn eerste zw..........mag ik vragen waarom je dat denkt meid?

@ re 81.............hoe gaat het met je misselijkheid meid?.....en je man gefeliciteerd met zijn nieuwe baan..........

@ dani 08...........ja ik zeg gewoon dat ik zwanger ben als mensen het mij vragen,maar goed dat is iets wat je zelf moet beslissen natuurlijk........en de meesten mensen weten ook van ons dat we al een tijd in het zkh lopen om zw te worden............

@ black daliya........ik las meid dat je tot een maandag moet wachten tot je een echo krijgt om iets te bevestigen,,jeetje wat duurt dan dat lang meid,veel sterkte metw achten,maar ik blijf duimen voor je misschien dat er nog hoop is dan he meid.........

@ nettie................dat was ik die het vroeg van je zuster,maar fijn om te lezen dat ze een goede echo heeft gehad,maar ik snap dat ze nog bang is meid..............goed he dat we nog steeds niet roken,ik moet ook wel eerlijk zeggen dat ik het echt niet meer durf,sinds ik een kloppend hartje heb gezien,durf ik het helemaal niet meer.............ik ontwijk zelf ruimtes waar veel gerookt word...................hoe gaat het met je kleine meid,ik las dat ze nogal geschrokken was?

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai dagmar......meid ik had net een heel stuk naar de andere meiden geschreven om ze veel sterkte te wensen en nu lees ik dat jij ook een mk hebt gehad......jij ook heel veel sterkte meid en die woorden gelden ook voor jou....ik vind het zo erg voor jullie..............

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ sjolie...............jij hebt ook een kloppend hartje gezien.meid erg fijn om te lezen en voor jou fijn om te zien natuurlijk :)

@ ploetertje...............meid wat rot dat ze het niet konden horen en dat je je nu zorgen maakt dat zou ik dan dus ook hebben...wanneer mag je weer komen?

@ cobi...............nog gefelicteerd met je verjaardag meid,en morgen vier je feest..veel plezier :)

@ allinkullu....meid wat fijn om weer van jou te lezen en dat het goed is super meid..............hoe gaat het? hoe voel jeje?

@ jeannette.......gefeliciteerd met je zwangerschap meid....en ja ik herken het................ :cry: vandaag helemaal,kon echt niets hebben,misschien omdat ik ook ziek ben,maar jeetje werd moe vanmijzelf...........

@ rima 81..........bij mij is het met de verschijnselen ook op en neer,maar goed ik kan nu aan mijn lichaam helemaal geen touw meer vastknopen,ik hoop dat ik snel wat opknap............

@ mama jet..heb je toevallig ook hyves dan?
    ja weet je de ene vk vind dit en de andere dat,er is meer te zien op een echo als je verder bent,ik heb er 1 met 6 weken en 3 dagen laten maken en daar zie je alleen een vruchtje op waar het hartje van klopt,wat erg prachtig is hoor,maar met 9 weken zie je veel meer,en omdat je maar minder echo's krijgt adviseren ze dan wat langer te wachten..........

@ snoopytje......gefeliciteerd met je zwangerschap meid :)

@ lautjuh.............ja wanneer spullen kopen voor de babykamer.....de babykamer op zicht het ligt eraan of je het nieuw koopt of een showroommodel koopt..........bij Zoë* en NoëL heb ik het met 3 maanden besteld en werd het met 7 maanden gebracht zolang moest ik er op wachten voordat het binnen was.............en was nog niet alles binnen..........en wat betreft de vitaminen ik heb bij al mijn zwpen Gravitamon geslikt,daar zit meteen alles is,en je kan het ook blijven slikken tijdens de BV daar zitten dan ook weer goede vitaminen in.........maar toen ik de eerste keer zw was,was er niets anders dan gravitamon nu heb je veel meer..........

@ merelQ...............bedankt voor je lieve berichtje...maar weet je ergens haal je de kracht vandaan als je zo'n kleintje hebt rondhuppelen,maar afgelopen maandag was ik zo ziek,dat Mart thuis moest blijven van zijn werk,toen kon ik het echt niet :cry:

Nou dames....veel leesplezier ik ga er van tussen :)

Deel Deze Pagina