Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Yvette, welkom bij de januari mamma's en gefeliciteerd!

2. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    goeiemorgen meiden :D

sjansie28 ok dan dus ook jij had een vaag streepje en met cb digi meteen zwanger? dat geeft hoop
    als er over dag of 3 niks doorbreekt dan ga ik die ook doen durf het nu nog niet aan durf eigenlijk op dit moment helemaal niet meer te testen hihi

sophie je smaak kan echt zo snel veranderen tijdens zwangerschap niet normaal meer met de meiden moest ik totaal geen vlees als ik erlangs liep alleen al bleagh en met damian moest ik echt elke dag wel wat vlees eten haha

merleQ dat is nou eens een goeie die ga ik onthouden mocht ik een smoes nodig hebben haha

mexi gefeliciteerd :D

merelrosie met me jongste dochter mocht ik met 8 weken naar de vk en als ik nu idd echt zwanger blijk te zijn ook gelijk onder controle bij de gyn met me zoontje heb ik een aantal bloedingen gehad en kreeg toen ook echt veel echo s en dat is super elke keer even je kleintje zien.

marloes80 wat super spannend meid ik duim voor je :D

lammetje hoe is het nou met jou?

yvette gefeliciteerd met je zwangerschap :D

josien wat bloedverlies betreft je kan altijd als je het niet vertrouwt de vk bellen daar zijn ze voor ikzelf heb tot 3x toe bloedingen gehad met me zoontje de eerste keer was met 6 weken schrok me rot moest plassen en was dus echt heel veel en ik schreeuwde me longen uit me lijf op de wc en had ook buikkrampen dus wist zeker dat het mis was dag erna voor de echo en wonder boven wonder daar zag ik me kleine man met een flink kloppend hartje meid het zegt echt niet altijd wat het kan ook zijn dat er een adertje is geraakt.
    heel veel sterkte want ik weet hoe moeilijk het is als je wat bloed verliest de ergste dingen gaan er in je hoofd rond probeer om rustig te blijven en bel de vk misschien kan zij je gerust stellen.

hier verder alles ok ben alleen elke keer zo vroeg wakker s ochtends en gistermiddag/avond was ik bekkaf en heb niet echt veel gedaan even het zwembad in geweest met de meiden en daarna lekker gebbqt verder niks maar me ogen vielen gewoon echt dicht toen ik op de bank zat en werd niet goed van de chloorlucht in het zwembad (moeten chloortabletjes in) verder was het super gezellig met me schoonouders en zijn de meiden en me jochie flink verwent :D
    gingen rond half 1 pas naar bed mannetje had me laten liggen op de bank vond dat ik zo lief lag te slapen dat ie me eerst niet wakker wou maken haha daarna dus naar boven gegaan en vanmorgen half 7 klaar wakker en niet meer kunnen slapen :(

vandaag is het weer super mooi weer en vanavond gaat de bbq dus weer aan hebben nog zoveel over van gisteren haha en natuurlijk weer even lekker zwemmen man lief gaat er zo weer wat warm water in doen dan is ie gelijk goed op temperatuur anders is het water echt koud haha
    fijne dag allemaal en geniet van het mooie weer :D
    groetjes joyce

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn huisarts zei anders net nog dat je zo snel mogelijk moet bellen omdat de verloskundige dat fijner vindt. Zodoende zijn afspraken makkelijker in te plannen namelijk. Als je pas bij 6 weken belt is de kans groter dat ze geen gaatje kunnen vinden.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ik heb vandaag weer 2 testen gedaan. Eerst eentje van predictor die een iet wat duidelijkere streep gaf maar nog steeds te licht naar mijn zin. Dus toen toch maar weer de digitale gedaan en die gaf gelukkig nog steeds zwanger aan ;) Ik heb er inmiddels al 6 gedaan :oops: En volgens mij gaan er nog veel volgen de komende weken :oops:

Net de verloskundige gebeld maar ik moest helaas inspreken op het antwoordapparaat. Wel spannend hoor allemaal :D De huisarts, of de assistente van hem, was heel vriendelijk en deed heel enthousiast. Heel fijn, het is namelijk de eerste tegen wie ik het heb verteld (behalve hier dan ;)).

5. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Zo hé, wat hebben jullie veel geschreven de afgelopen dagen!

Ik lees dat al veel mensen last van kwaaltjes hebben, wat wel erg vlug zou zijn. Ik zelf voel nog helemaal niets, maar de vorige keren is dat ook later pas begonnen. En hopelijk blijft het deze keer weg en heb ik een hele fijne zwangerschap!

Ik heb de Vk zojuist gebeld, en mag met 9 weken voor de eerste keer komen, dat is op 3 juni! Oef, en voor ik dan aan de beurt ben voor een echo, duurt vast weer héél lang, want hier mag je pas bellen voor een echo als je bij de VK geweest bent.

Zo, nu ga ik jullie weer goed bijhouden, was een paar dagen weg zonder internet,

Groetjes Ploetertje

6. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    He MerleQ, ik lees dat je in juli gaat trouwen. Hopelijk heb je nog niet een dik buikje. Of is dit nog goed aan te passen in je jurk.
    En geen champie op je huwlijksdag ;) maar ja je krijgt er meer dan genoeg voor terug. En wat fijn is dat je dan de 3 maanden grens over bent en het ook iedereen kan vertellen.
    Dubbel gefeliciteerd dus

7. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Aansluitend op jouw bericht (en omdat ik de berichten hier anders opgevat heb, nl. niet dat het altijd met rood bloed fout zal gaan, wat inderdaad ook niet zo is): Met rood bloed zeggen ze dat de kans 50% is dat het goed blijft gaan (en 50% dus dat het misgaat). Maar zolang het geen helderrood bloed is, is er zeer weinig kans dat het misgaat. En Josien zolang het alleen bruinverlies is zoals bij jou, is de kans dus heel klein dat er wat aan de hand is. Maar ik zou ook altijd even de vk of gyn bellen voor de geruststelling.

xx Sophie

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Yvette gefeliciteerd :D :p

x Sophie

9. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ploetertje, bij Sophie had ik pas vanaf 6 weken last van misselijkheid. Verbaast me ook dat ik het nu al week voor NOD had.
    Mijn moeder vroeg me of dat wel al kan zo vroeg....Tja ik verzin het echt niet hoor :rolleyes: :) Dacht pas wel ineens 'zal ik zwanger zijn van een tweeling' omdat ik nu al af en toe zo misselijk en moe ben :confused: :)

x Sophie

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Joyce, leuk dat het zo gezellig was! En bbq daar heb ik ook zo'n zin in. Zijn gister nog naar de AH to go geweest om te kijken of ze wegwerpgeval hadden. Maar nee...helaas. Vandaar die kip :)

MerleQ verslavend heh testen, ben er ook zo verzot op :p
    Ben nu inmiddels gestopt omdat ze op zijn, maar ben in staat nieuwe te kopen :oops: Nu niet meer om te bevestigen, maar gewoon omdat ik gek ben op testjes en tweede streepjes haha.
    En toen ik voor NOD testte wilde ik ook graag dondere streep zien. Op een gegeven moment was ie rond NOD donker genoeg :D
    De digi spreekt echt de waarheid hoor :)

Gaby, heb je al een afspraak? Leuk heh.

x Sophie

11. ninja

ninja Lid

1 mei 2008
    11
    0
    0
    hee wat leuk... ik hoor hier ook bij. weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben en volgens berekeningen zou 1 januari de bevaldag zijn. spannend...

leuk, kan ik hier een beetje lezen wat iedereen die ongeveer even ver is meemaakt en voelt :)

doeii

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ja, ik moet over 2 weken mijn jurk komen passen dus zal even melden dat ik zwanger ben en mijn buik nog gaat groeien ;) Dan kunnen ze er rekening mee houden. Maar volgens mij is een klein buikje aardig goed in te passen (hoop ik ;)).
    En geen champagne ja, pfff! Krijgt mijn vriend extra veel ;)

Mijn vriend en ik zijn al een paar keer bij babywinkels geweest, enkel om te kijken. Nu gaan we donderdagavond weer en dan mag ik van mezelf eindelijk iets (kleins) kopen! :D Wanneer gaan jullie?

Oh en ik kwam net op een vlindersite van iemand met daarin allemaal foto's van overleden baby's :( Ik werd er echt een beetje misselijk van... Niet goed om naar te kijken!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik heb trouwens het boekje zwangerzapnotities van Mariel Croon, echt een aanrader!

En deze site heb ik me ook uren op vermaakt: www.poobies.com :)

14. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Zwangerzapnotities...ok, dat zal ik eens op gaan zoeken.

Hier is het de derde, dus ik heb heel erg het gevoel dat ik er bewust van moet genieten, hoewel ik niet weet of dit de laatste zal gaan zijn.

Ook leuk: onze kinderwagen en maxi cosi zijn helemaal versleten en op...dus ik mag nieuwe uitzoeken!

O, en het viel me ook op dat sommige zwangere dames nog héle kleine kindjes hebben, pfieuw, lijkt me zwaar hoor! Hoewel, mijn twee handenbinders (1 en 3) zijn denk ik net zo zwaar, maar die lopen tenminste zelf!

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Thanks voor de tip!
    En poobies is inderdaad leuk. Wij hebben daar het geboortekaartje van Sophie zelf gemaakt. Is erg leuk geworden (al zeg ik het zelf ;))
    Met name mij man overigens hoor, hij kan vormgeven en ik zeg wat ik wil hahahaha

x Sophie

16. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Yip Sophie, ik heb mijn telefoontjes gepleegd met een gillende zoon op de achtergrond. Die heeft vandaag niet zijn dag.

Uitslag uitstrijkje was goed :D
    Intake VK op 3 juni
    Echo 9 juni

En zij houden ook 6 januari aan als uitgerekendedag. We zullen zien haha.

Spannend hoor maakt het wel allemaal echt die afspraken. Leuk!

Zal het zo even toevoegen aan de lijst.

We gaan zo maar wandelen misschien wordt die kleine dan een beetje rustig.

Liefs,
    Gaby

17. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Hoi hoi word het ineens heel werkelijk he gaby met al die afspraken leuk joh echt genieten ben reuze jaloers

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie Ben zo blij voor jullie dames !

18. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ninja, gefeliciteerd :p :D :p En leuke datum!

MerleQ wat leuk dat je gaat trouwen! Ik vind dat wel wat hebben een zwangere bruid :p :D
    Ik ben via dit forum ook al eens op een vlindersite terecht gekomen om een berichtje achter te laten. Vond het in en in triest en zoooo vreselijk oneerlijk, maar ook heel mooi hoe mensen afscheid hebben genomen. Het is tijdens je zwangerschap niet echt aan te raden nee. Ik huil dan echt tranen met tuiten.
    Voor deze mensen zijn de foto's een mooie 'tastbare' herinnering aan hun overleden kindje...

Ploetertje, hier zo'n dame :D Vorige zwangerschap was Sophie helemaal jong, maar dat werd een mk. Sophie zal nu in elk geval wel lopen. Dat vind ik wel fijn.
    Leuk dat je nieuwe spullen kunt gaan kopen!

xx Sophie

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gaby, wat super dat je uitslag goed was! Waren ze verbaast dat je al zwanger bent :D :p
    Heerlijk ook die afspraken en ook al snel voor een echo!

Een knuffel voor je ventje. Hopelijk wordt ie tijdens het wandelen lekker rustig.
    Als Sophie wakker is gaan we ook lekker naar buiten.

Gezellige dag!

xx Sophie

20. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    1 januari - lob - 29 jaar - 1e kindje
    1 januari - Cindy - 26 jaar - 1e kindje
    1 januari - Mexi - ? - ?
    1 januari - Ninja - ? - ?
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    4 januari - Yvette - 24 jaar - ?
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Josien - 27 jaar - 1e kindje (een echt ICSI-wondertje!)
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    8 januari - Belly82 - 26 jaar - 1e kindje
    9 januari - Journey - 28 jaar - 1e kindje
    11 januari - Merelrosie - 28 jaar - 2de kindje
    12 januari- Sjansie28- 28jaar -3e kindje
    15 januari - Joyce26 - 27 jaar - 4e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha