@SimpleMe: Wat grappig, twee van die wijsneuzen, hoe oud zijn je oudste twee eigenlijk? Jammer, geen tips tegen die benen, misschien dat ik die tabletjes wel ga kopen, baat het niet dan schaadt het misschien ook wel niet?! @Ramona0309: Dat is inderdaad even schrikken, je mannetje onder de rode vlekjes. Ik hoop dat het weer beter met hem gaat! @Yvette1983: Wat geweldig, zulke vriendinnen. Klinkt als een topavond. Geen betere voorbereiding op het grote feest! @goofychick: Heb ook zin in voetbal! Ga het hier in Amerika om 11 uur in de ochtend in een kroeg kijken, haha. Vandaag 6 weken! Weer een mijlpaaltje. Loop op jullie allemaal achter, maar ik ben dan ook op 31 jan uitgerekend Zen
Hallo allemaal! Hier snel een berichtje van de vakantieganger. Ben weer thuis helaas... met tegenzin de koffers weer ingepakt gisteren. Het was echt HEERLIJK! Zo genoten. Super weer, fantastisch mooi huis midden in een tropische tuin en een super zwembad erin.. en allemaal prive. Wat relaxed zeg.. Prachtig weer gehad, 1 dag was het echt te warm voor me. Dankzij super femke (geweldig meid! ) helemaal bijgebleven met haar updates. Wat lees ik daar een hoop rot nieuws en ook een hoop goed nieuws. pfff.. Ik ga me er later even in verdiepen en op reageren. Nu eerst boodschappen doen anders hebben we niets te eten... En das lastig met een zwangere hongere vrouw.. haha.
Ohhhhh we zijn bij babydump geweest...........zooooo leuk............en zoveel babykamers! Veel meer dan bij prenatal. En even weer naar kinderwagens gekeken, ons oog blijft vallen op de be bugaboo....
JEEJ! Ik weet nu helemaal hoe de commode en het kastje gaan worden! Wauw, heb zon leuk idee gezien! Kan het helemaal niet uitleggen, maar zal het toch proberen: Poten zijn een beetje klassiek, vierkant op de grond, pyramide achtig naar boven toe gefreesd en een uitgesneden babyhoofdje met zon typische krul in zijn haar op de voorkant. Ik kan het echt niet omschrijven, maar is gewoon ontzettend leuk! Onze babysite is trouwens: http://hummeltje.burgers-tegelaers.com @ Tascha1987: Meid, ik heb wel veel water van te voren gedronken, zodat mijn baarmoeder iets omhoog kwam. Ik wist ook al waar ons Hummeltje zich verstopte, omdat ik al een echo heb gehad. De hartslag gaat zo ongeveer als een galopperend paard. Doe jezelf een lol en luister heel eventjes naar het geluidfragmentje van onze opname: http://hummeltje.burgers-tegelaers.com dan kijk je in dagboek en op 5 juni (het eerste berichtje, geschreven door Marco) daarin staat een linkje: hartslag5juni2008-2 (je kunt ook rechtstreeks op deze link klikken) Er is inderdaad een hoop ruis, maar na +/- 7 seconden, hoor je het steeds beter. Als je het dan nog niet hoort op deze manier bij jou, dan is het gewoon nog te vroeg denk ik Maak jezelf niet al te druk, er staat niet voor niets bij dat je moet wachten tot 12 weken! SUCCES! (Leuke site trouwens!) @ Birthe: Meid, wat heerlijk, je vakantie verlang je niet alweer terug? Haha Nou ja, nu kun je wel weer helemaal zelf meelezen op het forum! @ Zen: Leuk he, iedere week dat je de week ziet verspringen! Ik heb nu ook alweer zin in morgen Belachelijk eigenlijk
De site is idd gratis maar je kan niet veel foto's kwijt Leuke site Yvette! En idd, zo klinkt mijn geluidje niet! Ik ga wachten tot na de echo voor ik nog eens probeer Echt super dat je het al kan horen!
@Tascha: nét boven mijn schaambot, aan de rechterkant! bijna in mijn lies zeg maar! Ik wist dat ie daar zat, omdat ze bij de uitwendig echo ook even moesten zoeken en voila, daar zat ie verstopt! Succes meid (Ik heb trouwens het halve internet afgestruind met de zoekterm 'angelsound schadelijk' en bijna overal wordt gezegd dat het níet schadelijk is voor je beebje, alleen kan het hem wel storen in zijn rust!)
Goeienavond meiden, Ik ben de hele dag op pad geweest met mijn mannetje....Pfff ben nu bekaf. We gingen naar hardenberg om naar tuinmeubels te kijken. En wat zat er naast? Een babywinkel. Toch maar even gekeken naar wat onze smaak is. Echt helemaal leuk. Onze smaak is gelukkig hetzelfde, en we denken over veel dingen ook hetzelfde. Dat is wel makkelijk. Gisteravond al bezig geweest met namen. Haha daar denken we toch een beetje verschillend over. Maar we komen er wel uit.
@ Tacha, de site van Luca is lucahanssen.babysite.nl Straks als iedereen het mag weten komt daar ook het brusje bij ow pizza klaar tot zo...
Yvette, ik kan idd ook nergens vinden dat het schadelijk is voor de baby. Ik heb op mp geboden op zo'n ding, maar als dat niks wordt ga ik er toch echt 1 in de winkel kopen Lautjuh, haha leuk namen verzinnen..gelukkig hebben mannetje en ik dezelde smaak wat dat betreft. We waren er al uit voordat ik zwanger was van Luca en nu alweer Alleen de jongensnaam is nu veranderd. goofychick, als je voor die site betaald kun je wel meerdere foto's plaatsen. Ik betaal geloof iets van 20 euro per jaar. Birthe, welkom terug. Fijn dat het zo'n geslaagde vakantie was. jammer als je dan weer naar huis moet
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA IK WORD GEK ! IK HEB HET HARTJE GEHOORD ! Na de tip van Yvette te hebben gelezen van eerst véél te drinken heb ik ff bijna een liter water gedronken & het nog eens geprobeerd met mijn angelsound! Na 10min zoeken en het bijna op te geven hoorde ik opeens een toek-toek-toetoek geluidje Net een treintje! Ik kon wel huilen van geluk! Heb het getimed en het was zo'n 180 slagen/minuut! Zeker de baby dus! WAUW wat een zalig gevoel is dat! Ik ben übergelukkig nu Morgen laat ik mn mama eens meeluisteren! En dan wacht ik tot de echo. Wat super seg .. Ben helemaal in de wolken!
Cool Tacha! Nu hoef je ook niet bang te zijn voor een missed abortion Volgens mij zou ik helemaal verslaafd raken als ik zo'n ding had haha! Weten jullie trouwens al of jullie een combinatietest willen doen? Wij gaan het wel doen. En inderdaad, babynamen! Wij hebben voorlopig al 2 namen staan. Merle Joanna (mijn vriends vader heet Joan en mijn moeder Johanna) voor een meisje en Quinten Michiel voor een jongen (mijn vriends tweede naam is michiel). De roepnamen zijn de eerste namen. En zoals jullie kunnen zien hadden we deze namen al voordat ik zwanger raakte Maar goed, het kan nog veranderen
Thx Merel! Het is idd zoooooooooooo leuk! Maar ik ga het enkel morgen nog doen en dan misschien dinsdagavond voor de 'zekerheid' Idd, MA ben ik niet meer bang voor! Wij hebben nog geen (vaste) namen, wel al wat favorietjes Combinatietest, is dat bloed laten nemen en testen op down enzo? Als het dat is, dan doe ik het wel. Enkel vruchtwaterpunctie enz doe ik alleen als het écht nodig is!
geweldig meid dat je het hartje hebt gehoord...geniet er van Heb dit nog even op gezocht: Is het gebruik van de Angelsound veilig? Het gebruik van de Angelsound (doppler) is veilig. De Angelsounds werken allen volgens het Doppler principe, net als de apparatuur die uw verloskundige of gynaecoloog gebruikt om uw zwangerschap te controleren. De doppler techniek maakt gebruik van onschadelijke geluidsgolven. Deze techniek wordt al sinds 1965 toegepast om de zwangerschap te controleren, Deze methode is bewezen volkomen veilig. De Angelsounds maakt gebruik van geluidsgolven met een zeer laag vermogen, ongeveer 50% van de apparatuur die uw verloskundige gebruikt. De Angelsounds is een gecertificeerd, veilig, europees toegelaten apparaat.
Ja de combinatietest is bloed afname en nekplooimeting. Ik hoorde laatst dat ze meer kunnen meten zoals het bekijken of de baby een bepaald botje in zijn of haar neus heeft. Maar het is wel risicoloos Vruchtwaterpunctie doe ik alleen als de kans heeeel erg groot is dat we een kindje met down hebben. Maar die keuze vind ik veel moeilijker om te maken.
Leuk zo'n angelsound Wil ik ook wel. Kost ook wel wat heb ik gezien. Hier gaat het op het moment iets minder. Ik heb erg last van eczeem en ik heb op internet gevonden dat ik mijn hormoonzalf niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Om heel eerlijk te zijn heb ik het wel even gebruikt maar toen wist ik het niet. Nu wordt ik gek van de jeuk. Ik kan niet zonder mijn zalf. Ik gebruik het niet hoor. Ik ga geen risico's nemen. Dinsdag moest ik toch al naar de HA om over mijn zwangerschap te praten. Ik hoop dat hij iets voor mij heeft. Ik had gehoopt er minder last van te hebben als ik zwanger ben. Dat hoor je wel vaker... Nou ik heb er alleen maar meer last van *zucht* ben helemaal onrustig van de jeuk!
JEEJ! Tascha wat goed! Nou kijk meid! Nu ben ik heel benieuwd, er wordt gezegd dat een hoge hartslag een meisje is, haha! En eerlijk gezegd... heb ik het gevoel ook dat het een meisje is, wat de VK zei, dat kon ik niet gelijk krijgen met mijn gevoel zeg maar! Leuk hoor! @ ChantalK: Ja, super is zo'n ding! Ben blij dat je dat regeltje nog even opgezocht hebt Ik ga denk ik vanavond nog een keertje luisteren En wat een leuke site trouwens! Super leuk mannetje heb je @ Merle: Ik vind je namen echt super! WIj hebben eigenlijk wel al namen, maar ik weet niet of we die nog gaan veranderen... haha Verder laten wij geen combinatietest doen, alleen de 20 weken test. Als wij namelijk een verhoogde kans zouden hebben bij de combinatietest, dan durf ik toch geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen, uit angst dat je dan een miskraam krijgt, want die kans is namelijk zeker aanwezig! Pfff...