Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hallo dames

ben momenteel bij mijn ouders dus kan f fniet alles teruglezen maaruhh

tasha, gaaf man dat je het hebt gehoord!maar als je eenmaal het hartje hebt gehoord is de kans op een ma dan kleiner ofzo?ik ben daar ook best een beetje bang voor en heb maandag me eerste echo dus hoop echt heeel veel dat ik t hartjre dan ook kan zien!

lonnekaki:haha je hebt het gevonden zag ik, nou welkom he haha.

@de rest:hoop dat alles met iedereen goed gaat, mag ook wel weer s na al die rottige berichten, met mij gaat iig alles goed, nog steeeds nergens last van, behalve (.)(.), kan snacht gewoon bijna niet op me buik liggen zo'n pijn doen ze.

Maar nog maar 2 dagen en dan me echo, vind t zoooo spannend!

liefsss

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Lautjuh: leuk he, namen bedenken :) Ik had eigenlijk al een paar jaar een lijstje klaarliggen, en één naam blijft steeds maar terugkomen in mijn gedachten. Mijn vriend is daar ook helemaal gek van, dus als het een meisje wordt staat het eigenlijk al vast hoe ze gaat heten. En mijn naam krijgt ze als tweede naam. En als het een jongetje wordt...dan hebben we een probleem :) Ik weet dus echt niks voor een jongetje!

@Tacha: wat geweldig dat je het hartje nu al hebt gehoord! Dat klinkt echt prachtig. Ik kan me voorstellen dat dat je echt goed doet. Nu weet je eigenlijk wel zeker dat het goed zit, ja toch?

@Yvette: is de kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie/vlokkentest niet heel erg klein? Iets van 0,5% had ik een keer gelezen...da's bijna niks. Maar ja...0% kans zou nog beter klinken natuurlijk. Het is wel een moeilijke keuze, of je het moet doen of niet. Voor mij is de keuze eigenlijk al gemaakt: ik kan niet eens een combinatietest doen, omdat ik dan op vakantie ben. Misschien maar beter ook.

@Anoniempjuh: hier ook pijnlijke boobs...ze kriebelen de hele dag, en op mijn buik liggen kan ik ook wel vergeten. En ze groeien als gekken! Ik heb vandaag een zwangerschapsbeha gekocht, en dat is wel een verademing hoor! Ik trek die ook 's nachts aan, anders 'bungelen' ze zo rond in bed, en dan gaat het nog meer pijn doen :(

3. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    wij zitten te denken aan de Quinny Buzz 3. Vrienden van ons hebben hem ook en hij is echt heel makkelijk in gebruik

4. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    @MerleQ: leuke die namen. Fijn dat jullie daar in principe al uit zijn.

Hier heb ik de voor mij perfecte meisjesnaam in gedachte maar mannetje vindt het niets omdat zijn zusje laatst zei dat als hun een meisje zouden krijgen dat ze zo zou heten...Nu krijgen ze geen kids meer want ze hebben al twee jongens dus wat maakt het uit lijkt me...grrrr en ik kan maar geen enkele andere naam echt perfect vinden zeg! Voor een jongen zou het veel makkelijker zijn denk ik.

5. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    @Tacha: super leuk dat je de baby hebt gehoord zeg! :D

6. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ik ga daar ook wat vragen over stellen aan de VK. Ik heb zowiezo begrepen dat je dat zelf moet betalen als je onder de 36 bent?

Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik die test ook wil en dat wanneer het down blijkt te zijn dat ik het weg zou laten halen. Maar nu ik eenmaal zwanger ben begin ik er al genuanceerder over te denken zeg! Stel nu ze zeggen dat ik een kans van 1 op 50 heb op een kindje met down ( en dat is hoog) dan weet ik niet of ik het zou kunnen nom het weg te halen, ik zou het enkel overwegen als het 100% zeker zou zijn. Maar 100% kunnen ze je nooit geven dus blijft het altijd een gok, tenminste zo voelt het voor mij. Wel maf dat iets waar je je hele leven al een mening over hebt dat dat in een paar weken tijd helemaal kan veranderen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Er zijn wel altijd extreme gevallen waarbij het zo goed als zeker is dat er wat mis is met het kindje. Dat had het nichtje van mijn vriend maar haar baby is toen met 20 weken ook overleden in haar buik. Daar zat het dus goed mis. Ik geloof dat dat ook een extreme vorm van het syndroom van down was.

Mja ik weet ook niet wat ik zou doen als er een kans was, maar niet overtuigend... Want stel inderdaad dat je gewoon een gezond kindje weg laat halen, pfff... Maar als de kans zo goed als zeker is, laten wij het wel weghalen. Naja, ik zie wel hoe het loopt. Mijn gevoel zegt toch dat wij geen verhoogd risico zullen hebben :)

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    GAAAAAFFFFFFFFFFFFFFFFF! Ik wil ook zo'n ding! Waar heb jij hem gekocht?

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gewerkt met een kindje van down syndroom en het hangt echt van de ernst af.....want ze kunnen echt nog heel veel als ze niet heel ernstig zijn..........

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lautjuh ik heb er ook weer last van.....vroeger altijd last van eczeem en dus weer. Ik gebruik NUTRICS, abrikozencreme, kan je overal voor gebruken, is een vettige creme en echt super. Niet zo goedkoop maar zonder troep.

11. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Zo te horen denk je er precies zo over als wij. Iedereen heeft daar natuurlijk zijn mening over en ik kan me de heftige discussies nog herinneren met mensen die er totaal anders over denken en het als "moord" zien. Maar zoals ik die mensen hun mening respecteer zou het wel fijn zijn als ze ook de mijne zouden respecteren. Neemt niet weg dat ik het er niet moelijk meer zou hebben natuurlijk.

Bij ons in de familie komt het niet voor en bij hubbie ook niet dus daar maak ik me geen zorgen over, tis alleen mijn leeftijd die me een verhoogde kans geeft.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja weet ik, maar bij iedere vorm van down zal ik het weg laten halen... Ook bij iedere vorm van down is extra begeleiding nodig (volgens mij VK althans). Tsja, ik heb heel veel redenen voor deze keuze maar ik heb liever niet weer de discussie. Ik weet namelijk dat sommige mensen deze keuze echt vreselijk vinden.

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik heb net iets verschrikkelijks meegemaakt. Ik ging vanmorgen naar de wc en het was allemaal bloed. Geen stolsels, geen krampen...alleen slierten slijmerig bloed. Net of het mijn 1e ongidag is. Ik heb net naar de huisartsenpost gebeld, maar ze kunnen niks voor me doen. Ik moet nu afwachten. Ze zegt dat het een innestelingsbloeding kan zijn of een miskraam. Ik ben zo bang....

14. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Ojee Lautjuh, kan me verstellen dat je enorm geschrokken bent! Kun je je vk niet bereiken?

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Kan ik die nu ook bellen? Ik weet niet welke VK mij is toegewezen. Zal ik gewoon bellen? Er zitten nu nog een paar druppeltjes bloed in mijn inlegkruisje.

Ik heb de VK gebelt. Die zegt ook afwachten. Ze hebben me even gerustgesteld. Het bloeden is inmiddels bijna gestopt. Heb nog een paar druppies met afvegen. Ik moet het afwachten....

16. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    sorry, moest even weg.

Fijn dat de VK je wat gerust heeft kunnen stellen!

17. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

@Zen: Ik heb trouwens enorm veel gevonden via google, zoek maar
    eens op "onrustige benen". Wel interessant. Ik blijf even door zoeken,
    want ik ben wel benieuwd of er iets tegen te doen is. Tekort aan
    magnesium wordt als oorzaak veel genoemd trouwens. Je kan veel
    vinden over mineralen en hun eigenschappen op deze site:

http://www.natuurlijkerwijs.com/mineralen.htm#magnesium

Ik slik multivitaminen en daarin zit maar 30% magnesium. Het zou dus
    een tekort kunnen zijn. Al eet ik wel veel voeding die rijk is aan
    magnesium. Ook kwam ik dit tegen:

"Magnesium is het enige mineraal waarvan je geen overdosis kan nemen.
    Wat je lichaam nodig heeft wordt opgenomen via je darmen, wat je
    lichaam niet nodig heeft, verdwijnt uit je lichaam via je ontlasting."

Het lijkt mij dus wel veilig om eens te proberen... Ik zal de 23ste eens
    vragen aan mijn verloskundige wat zij ervan weet. Laat ik je nog wel
    weten. Enne mijn oudste 2 banjers zijn trouwens 12 en 10 jaar.

@Yvette1983: Helemaal te gek. Idd. wel solidair van je vriendinnen. Ben
    blij te horen dat het een geslaagd feest was. Nog een kleine twee
    weekjes en dan ben je een getrouwde vrouw... ;) Spannend!

@Tacha1987: Jij ook al hartje gehoord... Wat ontzettend te gek zeg.
    Misschien dat ik binnenkort ook eens ga proberen het hartje te vinden.

Vreemd idd. Ben benieuwd hoe het nou eigenlijk zit. Ik zal het eens
    vragen aan de echoscopist. Misschien kan hij mij meer vertellen.

@Ramona0309: Hoe is het met je kleintje?

@Birthe: Ik wil ook op vakantie! :) Hihi.. Klinkt echt heel relaxed...
    Lekker bijgekomen?

@lautjuh85: Jeetje, ik zou mij ook rot geschrokken zijn. Gelukkig geen
    stolsels en krampen, maar ik kan mij voorstellen dat alleen het bloed al
    genoeg is om je enorme zorgen te maken. Nu dus afwachten, meer kan
    je niet doen. Gelukkig dat het bloeden al bijna gestopt is. Hoe voel je je
    verder?

Groetjes SimplyMe

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Ik voel me verder (naar omstandigheden) goed. Net even weer naar de wc geweest, maar toch weer bloed verloren. Heb nu een maandverbandje in gedaan. Ik wacht het af. Verder geen krampen of stolsels, het is alleen bloed. En het komt wat in slijmdraadjes naar beneden. (sorry)

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje Lautjuh, misschien een stomme vraag maar heb je misschien seks gehad gister? Want het kan zijn dat daardoor een bloedvaatje is beschadigd. Op zich klinkt het mij wel goed dat je geen krampen hebt, maar ik ben geen VK ;) Ik zou me in ieder geval ook wezenloos schrikken! Ik ga voor je duimen...

20. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    @MerleQ: Nee ik heb geen seks gehad gisteren. Dat vroeg de VK ook. Ik heb net mijn moeder gebeld in tranen. Ze wist nog niet dat ik zwanger was. En zij vertelde dat ze dit ook had toen ze in verwachting van mijn broertje was. Een soort nabloeding.

Deel Deze Pagina