Mijn moeder heeft ook heftige bloedingen gehad tijdens haar zwangerschap van mij. Dat was wel wat verder en zij weet zelf niet wat het was (de VK heeft haar dat ook niet verteld) maar achteraf denk ik dat haar placenta niet goed lag (daar lijken haar verhalen wel op). Naja, het komt inderdaad dus wel regelmatig voor.
Ik heb mezelf net getempt. En toen ik zwanger was/ben had ik een temp van 37.2. Zonet een temp van 36.2. Is dit nu wel een miskraam? Krijg nu toch wel een beetje vage pijn onderin mijn buik. Absoluut geen krampen.
Pfloei, Libra laat ook weer even wat horen na een week van afwezigheid. Lijkt wel of vorige week de zwangerschap echt door is gezet of zo... Jeeeeetje! vermoeid en misselijk. Beroerd zeg... Ik hou gewoon geen energie meer over.
Hm geen idee eigenlijk of een temperatuursdaling wat zegt... Misschien dat ook aan je VK of HA vragen?
Hallo lautjuh85, wat een situatie weer.. Bah.. Ik heb geen ervaringen met tempen, maar zou de temp.daling echt op een miskraam kunnen duiden? Het lijkt mij niet namelijk niet, maar ik heb dus nog nooit getempt en weet ook echt niet hoe je de resultaten kan interpreteren. En net wat MerleQ zegt, die bloedingen komen echt vaker voor, zelfs met stolseltjes en krampen zonder dat het eindigd in een miskraam. Oh, wat balen he die onzekerheid! Groetjes SimplyMe
Hai Libra, daar was je dus. Ik miste je al... De zss hebben jou dus ook gevonden? Alleen heel misselijk of hang je ook boven de wc? Vervelend allemaal, maar het hoort erbij. Groetjes SimplyMe
Lautjuh.. heel vele sterkte meid.. en inderdaad je kunt nu even niets anders doen dan afwachten.... Hebben ze gezegd hoe lang je moet wachten? Krijg je nog wel een echo ofzo....? Over die kansberekening .. Hebben zelf direkt besloten om het niet te doen.. Heb de folder niet eens aangenomen bij de VK.. Heb zoiets van het blijft een kansberekening... en als je een hoge kans hebt.. zit je of met de keuze om het weg te laten halen, terwijl je niets zeker weet... of uit te dragen en af te wachten wat eruit komt... Heb wel eens gelezen van een vrouw die een hoge kans had, besloot te houden en daardoor een Rot zwangerschap heeft gehad en uiteindelijk een (gelukkig) een gezond kindje... Andersom kan dus ook... kleine kans maar toch down..... Ben 28 dus qua leeftijd heb ik er niet veel kans op, komt niet in me familie dus doe ik het niet.... Over die Angelsound.. Fijn dat jullie die hartjes gehoord hebben... Heb ergens gelezen dat de hartslag eerst heel hoog is... zo tot 180 en daarna gaat liggen tussen de 120 en 160... (meen ik) dus denk dat je nu zowiezo nog niet het geslacht kan bepalen aan de hand van de hartslag... (als dat al mogelijk is?) Zelf neem ik niet zo'n ding.. ben veel te bang dat ik het hartje niet gevonden krijg... en ja.. kan nu nog zeggen dat komt omdat ik geen 12 weken ben, maar wat als ik dat al wel ben.. en ik vind hem een dag niet?! Zou helemaal gek worden.. Trouwens schadelijk of niet (weet t ook niet) het geluid ervan schijnt een hoop stress bij het kind te kunnen veroorzaken... schijnbaar klinkt het voor het kind net of een helicopter boven zijn hoofd hangt.... (Nu begrijp ik ook dat mijn zoontje altijd wegkroop als de VK luisterde, moet ook niet van die rotherrie hebben als ik lekker lig te slapen ) Mijn zoontje is wel iets beter aan t worden... alleen met buien nog hangerig.. uitslag zit er nog een beetje.. ene keer weer duidelijker dan andere keer.. komt wel goed dus..! xxmona
Lautjuh heel veel succes meid! Hopenlijk heeft het niets te betekenen maar ik kn me voorstellen dat je er niet gerust op bent. En het allerergste lijkt me dat je nergens terecht kunt nu, die erge onzekerheid omdat niemand je kan helpen. Succes en laten we hopen dat je beebje gewoon blijft zitten
Nee ze hebben niet gezegd hoe lang ik moest wachten. Ik krijg pas tijdens de intake mijn eerste echo denk ik. Dinsdag moet ik naar de HA. Daar moest ik sowieso al heen omdat ik zwanger ben. Ik ga het hem gewoon vragen. Verder bedankt dat iedereen zo meeleeft. Het doet me goed dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Ik heb een maandverband in met wat bloed, verder niks. Net gegeten en wordt nu ineens misselijk. Ik hoop zo dat ons wondertje mag blijven....
Oh als ik hier op een zonnige dag door Amsterdam fiets, dan kom ik vaak langs een plein met een grote fontein waar ouders dan met kleine kinderen aan het spelen zijn. Dat is zo'n mooi plaatje! Dan krijgen ik echt die kriebels van 'oh volgens jaar wij hopelijk ook!' Ik zie ons dan al helemaal in het park zitten keutelen met onze kleine
Bloeden is al weer gestopt. Moest net ontlasting hebben. (sorry voor de details) en toen kwam er nog een sliert bloed mee. Heb maandverband voor en er zit bijna niks in. Ik hoop dat het hierbij blijft. Heb doodsangsten uitgestaan. Nog even met mijn moeder gebeld. Een beetje op een rare manier verteld dat ze oma wordt. Ze zijn nu onderweg naar Italie. Ze heeft me wel gerust kunnen stellen.
Hey hallo allemaal, @ Lautjuh: ik hoopd at het zo blijft, dat je verder geen bloed meer verliest. Meid wat schrikken zeg! @ weet niet meer wie (sorry): mijn babysite is: http://www.onswondertje1.beebiesite.nl P.S.: niet schrikken, je krijgt gelijk muziek te horen. @ de rest: ik weet niet meer wie wat heeft geschreven, ben pen en papier vergeten... Hier gaat het aardig goed. Ben nog wel heel erg moe, maar ik heb het idee dat het nu wat die moeheid betreft iets beter gaat... Vanmorgen even de boel gedaan en mijn mannetje heeft de was opgevouwen. Ik moet nog even een laatste wasje erin doen en dan ben ik weer klaar voor deze week. Morgen weer werken, dus ik ga vandaag denk ik maar vroeg mijn bedje in. Morgen ga ik voordat ik naar mijn werk ga, eerst nog maar even naar de supermarkt toe, even van die blikjes bier halen met zo'n trom-pet erbij. HIHIHIHIHIHIHI. Liefs en dikke knuffel, Patricia
zo, net even weer bij gelezen. Tjonge ik moet eerlijk zeggen dat ik erg schrik van de besluiten van sommige meiden, over kindjes weg halen als het grote kans op afwijkinge heeft. Ik ben dan misschien idd een van de meiden die het als een echte moord ziet, vooral als je hoort dat zo'n hartje al bij 6 weken gaat kloppen. Maar zoals er gezegt werd, ik zal jullie gedachten daarover en jullie besluiten moeten respecteren hoe moeilijk ik dat ook vind.....sorry ik moest dit toch echt even kwijt..... Dan wil ik Lautjuh even heel veel sterkte wensen...meid wat zal je geschrokken zijn zeg! Hoop dat je baby lekker op z'n plekje blijft zitten en dat het bloeden gauw weer stopt, succes meid..... Hier verder wel prima, vanmorgen enorm misselijk geweest zodat ik af en toe echt op het punt stond om naar de w.c. te rennen maar het is bij het gevoel gebleven en gelukkig heb ik niet boven de pot gehangen. Heb gemerkt dat ik na een glas ontbijtdrank er even tegenaan kan, dat de ochtendmisselijkheid dan weg is, moet daarna nog wel een beschuitje eten oid maar de misselijkheid komt niet als ik ontbijtdrank drink. Dat is dus wel zeer fijn. Gaan we dus morgen weer mee door. Verder ben ik behoorlijk moe nog steeds en heb ik gister een fijne zw.schapsspijkerbroek gekocht. Had nog wel wat kleren liggen van de vorige keer maar je moet toch wel wat nieuws erbij hebben want je loopt een behoorlijke tijd in die kleren en dan ben je het op den duur toch echt wel zat, en ik vind ze duur genoeg.....heb het er niet voor over om een hele garderobe aan te schaffen voor die 9 maanden.....waarvan je de eerste 3 toch vaak nog wel in gewone kleding kan lopen....ik wel iig... Maar ebn blij met mn spijkerbroek en mn voetenbadje....in groningen is een zaak geopend zoals de mediamarkt, alleen heet het saturn, gister even wezen kijken naar een droger en een vrieskast (droger wil ik al heel lang hebben maar hadden we nooit het geld voor en de 3 laden vrieskast wat ik nu heb vind ik vrij weinig dus die zou ik ook graag willen) Bij saturn hele degelijke maar goedkope dingen gezien wat me erg blij maakt, zo ook een voetenbadje met massage en bubbels, oh mehn wat een heerlijkheid, gister al lekker even in gezeten met mn voeten, wat geweldig lekker zeg! Zo en verder heb ik een heerlijk rustig dagje vandaag, geniet van mn dochter en hubbie, dochter doet enorm goed haar best, speelt heerlijk en is niet vervelend....wat geweldig en ook hubbie is niet vervelend...hahah dus dat scheelt ook.... Lekker dagje straks nog even naar de kerk en vanmiddag weer een poging wagen om buiten te zitten, is me nu te heet want tuin op het zuiden is de heetste zon op dit moment van de dag......niet te wezen buiten, echt om weg te branden daar, met parasol ook.... Ach binnen is het lekker fris en dat gaan we proberen zo te houden. Meiden wens jullie een fijne zondag toe
Ik persoonlijk zou het ook niet doen. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen extra testen te doen. Down komt in mijn familie voor, maar stel dat er idd uitkomt dat ons kindje down zou hebben....dan nog laten we het niet weghalen. Dus waarom dan risico's lopen door bijv een punctie te doen? Maar zoals je al zegt..we moeten andermans besluiten respecteren.
hey hoi Ja, tot voor een week geleden had ik niets te klagen. Weinig zss. Zondag begon 't plots en kwam de misselijkheid in alle hevigheid opzetten. Wel al boven het toilet gehangen. Vaker was 't loos alarm, maar 't is wel altijd zo erg dat ik uit voorzorg een teiltje naast m'n bed heb gezet. Voel me alsof ik 2 flessen tequila door m'n lijf heb razen ipv een overdosis hormonen! (bijwijze van spreken dan he.) Het vervelende is dat als de misselijkheid zelf weg is, het misselijke gevoel blijft. Heb heel erg last van brandend maagzuur... Drukt de eetlust behoorlijk... Weet iemand hier iets tegen?
Vanmorgen hebben we geprobeerd het hartje nog eens te horen, maar nu lukt het ons niet. Hier geen paniek hoor, ik denk dat ie er gewoon geen zin in heeft! Vanmiddag gaan we naar een communiefeest van een nichtje van me. Wat gaat de tijd toch snel! Die is nu ook alweer 8 jaar! Pfff... @ Mikki77: Ja, die kans is wel klein, maar ik wil het risico niet lopen Er komt bij ons in de familie in de verste verte niet voor dat er iets mis is met de kinderen en al geeft dat geen garantie, daar ga ik dan toch ook liever maar gewoon van uit! Ik wil het risico op een MK niet lopen en áls het dan gebeurt, achteraf te horen te krijgen: Oh, er was niets aan de hand. Dan sla je jezelf ook voor je kop, denk ik dan Ik vind het heel moeilijk, het is voor iedereen persoonlijk, maar bovenstaand is voor ons de reden om het niet te doen. De 20 weken echo laten we wel uitvoeren. @ Lautjuh85: Meid wat vreselijk Ik hoop ontzettend voor je dat het goed zit en dat het goed blíjft zitten Kun je niet toch al eerder een echo krijgen? Toen ik zon pijn had (van mijn bekken, bleek achteraf) bleef de VK erop aandringen dat ik kwam voor een snelle echo! @ Nettie: Oh wat lekker om te lezen dat je weer beter in je vel zit! En dat je dochter en je man ook wel helemaal lief zijn
Hallo meiden, @MerleQ: Leuk is dat he? Heerlijk op dat roze wolkje wegdromen... @lautjuh85: Gelukkig dat het nu weer rustig is. Doe vandaag lekker rustig aan en hopelijk blijft het bloed verder weg. Hoe reageerde de aanstaande oma trouwens? @iloveandres: Wat een ramp he, die moeheid? Vooral in combi met dat heerlijke weer. Ik lig vaak met mijn jongste in de hangmat te niksen, heerlijk briesje erbij... Lekker relaxen... Gelukkig heb ik het ergste ook al gehad en voel ik mij weer wat fitter. Daar is mijn man ook heel blij mee. Hihihi... @Nettie: Ik ben ook niet van plan om veel geld uit te geven aan zwangerschapskleding hoor. Ik heb zowiezo tot een maand of 7 zowat geen buik en kan bijna al mijn broeken nog aan, dan moet ik wel met een elastiekje de broek dichthouden hoor, de knoop kan niet dicht, maar met een mooie blouse/shirt valt dat niet op. En de laatste maanden draag ik zowiezo veel stretch en joggingbroeken. Ik heb bij geen van de drie kids een grote buik gehad, dus dat kon makkelijk. Bij de eerste vond ik het echt jammer dat ik niet zo'n grote toeter kreeg, vond het echt prachtig, maar nu ben ik daar echt blij mee. Ik heb een bescheiden, klein, laag buikkie waar ik weinig last van heb tijdens de zwangerschap. @Libra: Ik krijg alleen een beetje een weeïg gevoel als ik niks in mijn maag heb, dus ik eet steeds kleine beetjes om dat gevoel tegen te gaan, maar ik ben niet echt misselijk, dus daarvoor heb ik geen tips. Wat het maagzuur betreft... Ramona vroeg daar ook tips voor. Misschien heb je er wat aan. Je mag trouwens ook Rennie's en Gaviscon nemen werd er geschreven, dus als het echt te erg wordt... @Tacha1987en Yvette1983: Hihi... Nu Sophie en jullie twee het hartje al zo vroeg hebben gevonden met de angelsound kon ik mijzelf niet inhouden en ben ik ook even gaan proberen... En ja hoor. Ik kreeg hem meteen te pakken. Wat een mooi geluidje is dat toch! Ik lag echt even met een grote smile te luisteren. Groetjes SimplyMe
@ Lautjeh: Hopelijk was het een innesteling meid, ik duim voor je dat alles goed is. @ Goofychick: Het was idd super gaaf, echt het mooiste geluidje van de wereld! Heb hem via mp gekocht voor maar 20 euro, tweedehands en werkt perfect! Ik ga vandaag weer proberen, pas vanavond. En als ik het niet vind, dan zal ie idd geen zin hebben Het is nog zo klein dat het echt toeval is dat we het gevonden hadden! Maar ik loop al de hele dag op wolkjes! Nog 3 daagjes!