Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Seilenna: nou dat kan heel goed hoor. Gisteren heeft het bij ons geregent. Mijn ouders wonen ook in Zwolle en zij hebben geen regen gehad. Maar in onze week heeft het flink geplenst.

HAHAHAHAHAHAHAHA.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

(die nu echt weer even verder gaat met de was ;) )

2. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Mikki: dat humeur herken ik helemaal... Heel erg soms.. Als blikken konden doden he! Dan denk ik waar gaaaat het over, zemel toch niet zo.

Vandaag echt zo'n bleeh dag.

Waren naar schoonouders en die hebben het nieuws doodleuk aan de werkster en aan een tante verteld, terwijl we nadrukkelijk hadden gemeld het aan niemand te vertellen. Bah. Die werkster daar is het zelfde als dat we het in de plaatselijke krant hadden gezet zeg. Ik was zo boos. en in tranen. hahaha lang leven de hormonen zeg.
    Gelukkig is dat niet de hele tijd hier, alleen af en toe zo'n dag.

Hier int zuiden ook geen regen. Wel en grijze lucht en beetje benauwd.

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hallo, kom ook weer eens buurten.

Hier ook behoorlijk wat bloed verloren bij de zwangerschap van mijn zoontje, zelfs met krampen. Ik was er al helemaal van overtuigd dat er niets meer zat...tot de echo :) Het is echt niet te voorspellen. Wel kwaaltjes, geen kwaaltjes.

En je temp veranderd inderdaad tijdens je zwangerschap. Komt namelijk door een bepaald hormoon en dat gehalte veranderd tijdens je zwangerschap.

Chago, daar doe ik ook aan mee. O, wat ben ik erg en ook ontzettend opgefokt. Mijn hubbie werkt minimaal 50% in het buitenland en was even anderhalve dag thuis, ik geloof dat ie blij was dat hij weer weg kon :rolleyes:

Verder hier nu toch echt echo zenuwen. Nog een paar daagjes en dan mag ik ook kijken. Mag ook wel he, dan ben ik iets verder dan 11 weken, tegelijk met de nekplooimeting.

Hier trouwens schitterend weer, de hele dag al :)

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey damesss

Denk dat tasha mijn vraag niet heeft gezien, dus vraag ik t nu even aan jullie?als je het hartje hebt gehoord is de kans op een ma dan kleiner?omdat zij zei dat ze daar nu niet meer bang voor is nu ze t hartje heeft gehoord, ik ben er zelf ook best bang voor, dus vandaar..heb morgen me eerste echo dus hoop het hartje ook te zien!

@lautjuh:goh meid wat een rotsituatie zeg, nou il denk aan je hoor!

En voor de rest ik vind dat iedereen idd zelf moet weten wat ie doet als blijkt dat ene kindje misschien niet goed is, ik las laatst van iemand die met zwaar gehandicapten werkt, dat zij er bijv voor zou kiezen eht weg te laten halen, juist omdat ze zo goed weet hoe zwaar het is....
    Ik wil ook een nekplooimeting laten doen, maar weet niet wat ik zou doen als de uitslag niet goed is, denk dat ik dan verdere onderzoeken doe, maar ga ervan uit dat ik geen verhoogde kans heb, ben jong en het zit niet in de familie dus...

Voor de rest voel ik me prima, nog steeds nergenssss last van, af en toe wat steekjes in me liezen, maar das echt maar af en toe.

nou suc6 iedereen

liefss

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn moeder heeft het toen ik in het ziekenhuis lag ook tegen de hele familie verteld. En dat terwijl ik ook had gezegd dat nog niemand het mocht weten. Zij dacht dat doordat ik daar lag, het toen opeens wel mocht. Ik ben daar helemaal niet blij mee...

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

gelukkig heb ik daar geen last van, dat iemand anders het verteld aan iemand anders.
    Mijn ouders (mijn moeder vooral) die durft nog niet eens iets leuks te kopen, laat staan vertellen dat ze weer oma word. HIHIHIHI.
    Ik kan me goed voorstellen dat dir niet leuk is, wat ze hebben gedaan. Dit is iets wat je zelf wilt vertellen. Dit behoren andere mensen (zelfs al zijn het je ouders) niet te vertellen...

Nu ben ik wel een beetje misselijk trouwens...misschien iets te veel gegeten? Heb een pizza op met een toetje erna....

Ik ga zo echt mijn bedje opzoeken. Ben helemaal op. Druk geweest vandaag. De was gedaan, de benedenverdieping gedaan, een verjaardag gehad, eten maken, weer was gedaan.....pffff. Ik vind het zo vervelend, dat ik door deze dingetjes al helemaal moe ben....
    Ik hoop echt dat dat straks beter word.

Morgen ga ik voor m'n werk nog ffies naar de supermarkt om zo'n trom-pet te halen en dan hebben m'n vader en oom morgen ook lekker bier. HIHIHIHI.
    Vrijdag gaan we met een groep van ongeveer 17 man BBQ-en en voetbal kijken. Mijn vriendin gaat ook de trom-pet halen, dus dan gaan we samen trommelen. HIHIHIHIHIHIH.

Meiden slaap lekker voor als jullie er aan toe zijn.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat heb ik dus ook meegemaakt. Mijn stiefmoeder had het grote nieuws al aan mijn broer verteld voordat ik zelf de kans had om het aan hem te vertellen. Ik was echt woest! Dus dat is via via weer bij haar terecht gekomen, en nu is ze gekwetst dat ze het nieuws bij wijze van spreken nog even niet in het dorpsroddelkrantje mag zetten. Ik wil niet dat de halve wereld het al weet, maar dat snappen ze niet of zo. Mijn vader vroeg nog: oh, maar als wij het niet aan de familie mogen zeggen ga je het zeker zelf vertellen op mijn verjaardag (die vandaag was)? NOU NEE DUS. Ik wil het gewoon aan helemaal niemand vertellen voordat ik een positieve echo in handen heb (behalve aan ouders, broers en aanhang). Is dat nou zo raar?

Ik heb ook gejankt hoor, toen ik hoorde dat ze het al aan mijn broer had verteld! Ik weet precies wat je voelt. Grrrr.... :evil:

8. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Hoi zwangere meiden,

Wat een lekker weertje vandaag, behalve een half uurtje in Zwolle dan las ik. Weer is ff wat aan de tuin kunnen doen. Wat groeit onkruid toch snel! Was wel helemaal gebroken daarna.
    Gelukkig heeft hubbie gekookt vanavond en het meeste aan de was gedaan. Hij heeft zelfs gestreken en dat is in 3 jaar tijd nog nooit voorgekomen. Hij vond dat ie het nu maar eens moest leren en wie ben ik om dat tegen te spreken haha.

@ Lautjuh heel veel sterkte en hoop op het beste, meer kan je helaas niet doen. Ben aan het duimen voor je *Knuf*

@iloveandres wij gaan morgen ook voetbal kijken met vrienden. Moet weer iets verzinnen voor het niet nemen van een wijntje zucht wordt dat tijd dat we een goede echo hebben dan ga ik het tegen al onze vrienden zeggen. Hopelijk hebben ze nog zo'n trompet en winnen we morgen! Veel plezier.

Ga ook maar vroeg naar bed ben moe en morgen weer groep 8.

Liefs Rima

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Fijn he, dat anderen mensen voor jou gaan denken!
    Kan daar zelf zo pissed om worden....
    Vorige keer had mn schoonmoeder heel de familie afgebeld ... ik word oma.. Leuk hoor...
    Heb nu gezegd dat ze niemand hoeft te bellen...
    Daarom heb ik het deze keer zelf op hyves gezet... zo weet iedereen het tegelijk en hoeft niemand snel iedereen af te bellen...
    vandaar dus dat sommige tantes (ook kranten) kwaad waren... tja nu wisten zij het nieuwtje niet als eerste..... en hadden ze niets te ouwehoeren..

Zeg dan ook maar niet tegen haar wat het wordt... als je dat wilt weten.. wat dat wordt dan waarschijnlijk ook rondgestrooid...
    of er worden roze of blauwe dingen gekocht in bijzijn van anderen.... pfff... en dan gezegd... maar ik heb toch niets verteld hoor?!

Zo herkenbaar....pfff...

xxmona

10. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    @ Mikki en Merle wat ontzettend jammer dat familie niet begrijpt dat je het ZELF wilt vertellen! Het is tenslotte jullie nieuws. Ik zou ook heel boos zijn, begrijp heel goed dat jullie dit niet leuk vinden, zacht uitgedrukt!

11. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die om zoiets in tranen is.... haha. Als ik dan thuis zit denk ik van he, misschien toch te overdreven gereageerd? En dan baal ik. Maar ik heb precies hetzelfde: eerst een goede echo voordat ik het verder aan iemand anders ga vertellen.

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou, dat is ook weer zoiets ja; het geslacht van het kind. Wij willen dus weten wat het wordt, en vertelden dat ook. Nou, dat vonden ze maar raar! En ZIJ wilden dus absoluut NIET weten wat het wordt!

Eh...jamaar....als het bijv. een meisje wordt, en wij een rood/roze kamertje gaan maken, dan weten jullie het snel genoeg hoor, dacht ik...
    En buiten dat, het is ons kind, en als wij aan iedereen willen vertellen dat het een jongen of een meisje wordt, dan doen we dat, punt uit.

Oeh...lekker even mopperen...heerlijk dit :evil:

13. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Anoniempje ik weet het niet maar is het niets om je vraag te stellen aan de verloskundigen hier op het forum? ik denk dat je dan het beste antwoord kunt verwachten. Mocht je het weten dan ben ik wel beniwued eigenlijk.

14. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Haha herkenbaar ik heb een schoonvader die het geslacht niet wil weten. Alsof hij ons kan verbieden het dan maar niet te zeggen in zijn bij zijn. Dat werkt toch niet?

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat bedoel ik :) Dat is geen doen. Misschien moet je het dan maar een naam geven: frummel ofzo. En dan steeds die naam gebruiken in plaats van hij of zij :)

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn vader en stiefmoeder gewoon superblij en trots zijn, en daarom willen ze het aan iedereen vertellen. Ik snap dat ook wel, maar toch zullen ze onze keuze daarin moeten respecteren. Maar ouders hebben er volgens mij soms moeite mee dat jij nu niet langer alleen hun kind bent, maar dat je nu zelf een vader/moeder wordt, en dat je daarbij je eigen keuzes maakt.

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    die van mij ook :D
    We hebben ook een kamer bij babydump

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Wij doen ook een nekplooi meting en ook ik laat het weg halen, we heben 6 jaar een buurjongetje gehad met down syndroom en ik zal dat echt niet kunnen.

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ik ga ook ffies lekker mopperen...
    Ik zit namelijk ook met een probleem.... of in iedergeval een toekomstige onenigheid...

Me schoonma is bij mijn vorige bevalling geweest en heb daar achteraf zo'n spijt van gehad... ook is ze hier in de kraamweek geweest (hele dagen!) om te helpen... (en zich met dingen te bemoeien)...

Elke keer als ik bezoek had en die vroeg aan mij hoe de bevalling geweest was ging zij het hele verhaal vertellen NET OF ZIJ BEVALLEN WAS!
    Ook tijdens mijn vorige zwangerschap heeft zij zich overal mee bemoeit... tja ze bedoelde het wel goed, maar toch... als ik iets wilde kopen zei ze dat ik dat niet hoefde te doen omdat ik wel genoeg had en zij kwam elke keer met rotzooi aanzetten..... tja lief bedoeld maar toch...

Dus ik moet straks duidelijk maken dat ze dus NIET bij deze bevalling mag zijn en hier NIET hoeft te helpen...
    Zij helpt niet om te helpen maar om zich met dingen te kunnen bemoeien...

Ik wil nu dus ook niet dat zij (of mijn moeder) weet wat het wordt.....
    maarja zal dus nog een heel karwei worden... en zal me schoonma wel kwaad zijn.....

Vind toch net of ze doet of ze de moeder is van mijn kind... ze zei zelfs laatst (per ongeluk? mama tegen hem...?
    Hoe kun je je nu vergissen als je al zoveel jaar uit de kleine kinderen bent?

Sorry hoor.... kan er gewoon zo chago om worden....
    Dit is MIJN zwangerschap en waarschijnlijk de laatste deze keer wil IK bepalen hoe dingen gaan en niet weer geleefd worden!

xxmona

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hihi, ik ken veel familiefrustraties. Eigenlijk is de familie van mijn moeders kant het simpelst (boeren en vrachtwagenchauffeurs) maar wel het fijnst. Zij zeuren nooit ergens om! Bij mijn andere families heb ik continu het gevoel dat ik rekening met ze moet houden en dat is af en toe zooo vermoeiend...

Wij gingen net the pianist kijken en ik heb deze film echt al tig keer gezien maar ik kon m gewoon niet afkijken :( Ik werd er echt ontzettend emotioneel van!

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    hier ook heel herkenbaar maar ik heb al duidelijk gemaakt dat het iets van ons samen is en niet van haar.
    Ze hoeven ook niet mee naar e echo dat vijnd ik ook voor ons samen de foto kan ze zien en verder niet.

Deel Deze Pagina