@ anoniempje: sorry meid, had erover gelezen ja, ze zeggen dat bij een hartje de kans op mk daalt naar ongeveer 3% .. Maar het kan dus nog altijd, dat het hartje opeens stopt ofzo Spannend, morgen de echo! Ik duim voor je! Ik heb hem woensdag pas Daarstraks weer geluisterd en had het hartje meteen te pakken Nu spijtig genoeg niet heb ook wel een lege blaas nu ... Iig nog een kleine 3 daagjes & ik weet het verlossende antwoord slaapwel iedereen!
Ik las net dit ergens: - hartactie Vroege miskramen kunnen op deze termijn worden opgespoord. Wetenschappelijke studies tonen aan, dat indien er hartactie wordt gezien in de 7de week, 98% van de zwangerschappen goed door gaat en dus de kans op een miskraam is dan nog maar 2% Vanaf de 9de week kunnen er al foetale bewegingen gezien worden en zien we dan ook een goed kloppend hartje dan is de kans op een miskraam kleiner dan 1%. Nou ik hoop dat ze gelijk hebben Ik las trouwens ook op verschillende websites dat een groeiachterstand een slecht teken is, maar dan moet je wel zeker weten wanneer je eisprong was. Al met al begin ik me steeds zekerder te voelen over mijn zwangerschap en heb ik er eigenlijk aardig vertrouwen in dat het goed komt Het nichtje van mijn vriend heeft een miskraam gekregen met 20 weken omdat het lichamelijk heel erg mis was met haar baby, maar goed, laten we van zulke extremen maar niet uit gaan...
Oh meiden, wat heerlijk om te lezen, die (schoon)familie problematiek! Ik weet zeker dat dat bij ons ook gaat spelen, zodra we het hebben verteld. Veel goed bedoelde bemoeienissen in onze beide families... Hou jullie op de hoogte! Zen
Hallo again, @Lautjuh85: Hoe gaat het vandaag met je? Nog bloedverlies? Ik blijf duimen voor je... @Zen: Graag gedaan. Ik heb er zelfs ook last van, alleen tijdens het indommelen, maar dat is ook bloedirritant. Hopelijk werkt het. @Pregnantlady (Gaby) en anoniempjuh: Vandaag jullie 1ste echo! Spannend.. Veel suc6 en laat gauw weten hoe het was... @Moppy: Veel plezier bij de intake. @lb22: Hoe gaat het met het plannen van de bruiloft? En met die kleine boef en zijn driftbuien? @sjansie28: En hoe gaat het met jou en je moeheid en misselijkheid? Nog steeds volop aanwezig? @Cobi: En hoe was je feestje zaterdag? @black daliya: Vandaag krijg je de echo. Ik zal voor je duimen. Hoe gaat het verder met je? @Derona: Hoe was de echo afgelopen donderdag? Ik heb wat dat betreft geen problemen met de families. De familie van mijn man woont in Kenya en het grootste deel van mijn familie woont in Bosnië. Ik heb alleen mijn moeder, vader en 2 zusjes hier wonen en die zijn super! Wel geïnteresseerd, maar niet bemoeizuchtig. En met de rest van de families en hun adviezen heb ik alleen tijdens de vakanties wat te maken, maar dat is op te brengen. En niemand weet dat er een kleintje aankomt, dus geheim is veilig. Bij mij zijn het trouwens een paar vriendinnen die hun mond expres of per ongeluk voorbij praten, dus die vertel ik echt niks. En wat betreft het wel of niet laten geboren worden van een gehandicapt kindje, vind ik dat dat, net als abortus trouwens, een keus is die ieder voor zich moet maken. Ik denk dat ik persoonlijk pas een keuze kan maken op het moment dat ik in die positie sta. Ik kan voor beide standpunten iets zeggen, aan de ene kant is het inderdaad zo dat je een keus maakt om "iemand" wel of niet te laten leven en of wij die keus mogen maken is nog maar de vraag. Aan de andere kant kan je nooit van te voren inschatten hoe zwaar de handicap is en hoeveel plezier iemand aan zijn leven zal hebben en van hoeveel zorg die persoon van jou afhankelijk is, en later (als de ouders overlijden) van evt. de broers/zusters. Neem je dat risico? Moeilijke issue dus. Ik respecteer iedereen zijn keuze en sta dus neutraal in mijn mening hierover. Verder voel ik mij echt heerlijk, 9 weken alweer... Het schiet op. Nog maar 31 weken. Hihihi... Geniet van de dag, hier een heerlijk zonnetje en tot later. Groetjes SimplyMe
Ik bloed nog hoor. Ben hardstikke ongesteld lijkt het wel. Ik begin nu gewoon te twijfelen of ik wel zwanger ben/was. Maar dan kan je toch geen positieve testen hebben? Ik ga nu naar de HA.
Hey meis, je kan niet positief testen als je niet zwanger bent, dus je bent gewoon echt wel zwanger. Daar hoef je niet over te twijfelen, maar ik kan het mij wel voorstellen hoor. Nog steeds geen krampen en/of stolseltjes? Veel suc6 bij de HA dan maar en laat snel horen wat hij/zij gezegt heeft. Sterkte enne dikke knuf. Ik blijf heel hard duimen.. Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Liefs SimplyMe
Mijn moeder wordt dus voor het eerst oma en ze heeft het er ontzettend moeilijk mee om haar mond te houden. Op zich wel grappig, want vorig jaar was er hier in het dorp een stel dat het bekend maakte toen ze 7 weken zwanger waren en toen vond ze het echt stom dat ze dat al zo vroeg vertelden! En nu vraagt ze steeds aan mij: moet ik nog steeds mijn mond houden? Je kunt het toch best al vertellen? Nou ja, tot nu toe houdt ze netjes haar mond, maar heb "beloofd" om het eind van de week te vertellen. De directe familie weet het wel al allemaal (broer zus en schoonfam.) Schoonzussen weten het sinds afgelopen vrijdag, maar volgens mij kon een van hen de mond al niet houden, want gisterochtend riep de buurman over straat: Proficiat hé? Dus wij: Waarmee dan? Hij: Ja, uh, dat weet ik eigenlijk ook niet. Duh. Trouwens, een van mijn schoonzussen had haar mond gehouden tot na de 12wk echo. Alles was goed op die echo, dus zij natuurlijk meteen iedereen ingelicht (eindelijk!) en 's middags kreeg ze toen een miskraam... Dus heb besloten het met 8 wk te vertellen, dan weten mensen het ook als ik me kut voel wat er aan de hand is. Trouwens, een aantal vrienden hebben toch al sterke vermoedens omdat ik geen alcohol drink (en ik ben nooit vies geweest van een paar pilsjes...) @lautjuh85: ik hoop zo voor je dat het "maar" een innestelingsbloeding is... veel succes bij de ha!
Oh wat ben ik blij om het te lezen.. dat de ma minder kans is nadat je het hartje gehoord hebt.. ik heb vandaag mijn tweede echo.. ik had twee weken terug een voortijdige echo.. en nu weer eentje.. ze willen me in de gaten houden ivm dat ik vorige keer ma had.. ik heb het vanmiddag om kwart voor vier.. ben best wel zenuwachtig.. is dat eigenlijk normaal zenuwachtig zijn voor de echo.. of word ik gewoon gek? ik ben zo blij dat ik deze forum gevonden heb....
Ben net bij de HA geweest en hij zegt afwachten. Naar het hartje luisteren heeft geen zin omdat ik zo bloed. Hij heeft met een speculum van binnen bekeken en mijn baarmoedermond staat ook een stukje open. Dat is vaak al geen goed teken. Donderdag moet ik weer komen en evt. wat urine meenemen. Misschien gaan ze nog weer een test doen. OOhhh wat ben ik verdrietig. Het kindje is zo welkom....
hey lautjuh Goh wat ontzettend k*t gewoon, en dan dat afwachten is natuurlijk helemaal verschrikkelijk, ik duim echt voor je , heeeel hard! NOu ik nga nu werken, heb vanaaf om 18.00 uur me echo, en ben behoorlijk zenuwactig, vor t zelfde geld ga ik vamdaag voor t eerst spuugen en dan niet door de beeb maar dor de zenuwen hahaha pffffffffffffffffffffffffffff alle anderen vandaag ook suc6 kusssss
Hallo Lotus1981, helemaal normaal hoor. Die zenuwen... Het is ook niet niks zo'n echo. Dit wordt dus je tweede echo? Konden ze bij de vorige echo al hartactie zien? En nu moet je wachten tot kwart voor vier... Wat duurt de tijd dan lang he? Sterkte met het wachten en suc6 vanmiddag. Groetjes SimplyMe
Lautjuh85.. ik wens je heel sterkte met het afwachten... ik hoop dat het niet erg is.. ik hoop dat hij/zij blijft lekker zitten waar moeten blijven..
Lautjuh.. Succes bij de huisarts.. en laat je niet afschepen hoor... Ik moest bij mijn Mk (net hiervoor) ook afwachten.. zelf heb ik een paar dagen na de bloeding nog een zwangerschapstest gedaan... Ik wist dat deze nog positief kon aangeven ondanks een mk. (dan wist ik dus nog niets) het duurde heel lang maar na een tijdje gaf cb digital NIET zwanger aan.. toen wist ik genoeg.. was wel verdrietig maar blij dat ik uit de onzekerheid was....... (was toen 4w en 4 dagen toen bloeding begon). Hoop dat dit bij jou niet nodig is.... maar hoop ook dat de arts niet hetzelfde zegt tegen jou als tegen mij.. Ik moest tot 8 weken wachten voordat er een echo gemaakt zou worden..... onmenselijk dat wachten..... maarja echo kost geld he en dat komt voor gevoelens! Sterkte, xxmona
Hallo lautjuh85, wat een rotnieuws... En nu weer wachten... Ach meissie, wat naar voor je. Ik wou dat ik iets voor je kon doen... Dikke knuf... Liefs SimplyMe
Dank je wel. We gaan pas vanavond dus we houden het nog even spannend. Ik ben hier niet veel door de toch veel negatieve verhalen die mij weer ongerust maken. Ik hoop na een mooie positieve echo er zekerder in te staan en hopelijk vaker te komen schrijven. Die eerste 3 maanden zijn al onzeker genoeg en ik heb ervaring met een mk dus ik zit nog niet op die roze wolk maar hoop er vanavond toch echt naar toe te stijgen Anoniempjuh jij ook succes en plezier vandaag met je echo. En ik zag weer iemand met bloedverlies. Dat hoeft niet altijd mis te gaan, ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap 4 maanden bloedverlies gehad en een mooie gezonde zoon op deze aarbol gezet. liefs, Gaby
Hallo,meiden ik kom mij hier nu ook zo af en toe melden Ik ben 25 Januari uitgerekend, en wij hebben afgelopen Donderdag een echo gehad, en wij zagen een hartje kloppen wij hebben al een zoon van 4 jaar Délano, we zijn nu al ruim 2 halve jaar bezig op zwanger te worden,na 2 jaar gelukt maar helaas een mk, en nu na 6 maanden weer zwanger en dolgelukkig
Dames die vandaag een echo hebben.... heel veel succes/ plezier...! En met goed nieuws terug komen he! Tja was ook super nerveus dus begrijp t wel.... en dan duurt vandaag nog lang hoor! vooral als je pas '-avonds mag... Hoor graag van jullie... xxmona
Of dat normaal is ,ik denk het wel,haha ik was afgelopen donderdag ook echt super zenuwachtig,en zxoo bang dat het msi zou zijn, dus ik denk weet wel zeker dat dat heeeel normaal is