Nee, het is naar het Archeon, en daar zijn geen spannende attracties geloof ik. Maar niemand vindt het leuk dat we daar naartoe gaan, dus de afmeldingen stromen binnen. En dat vind ik dan wel weer een beetje zielig voor mijn collega, zeker als ik nu ook nog ga afzeggen. Mijn collega weet het al, als enige op mijn werk. Mijn andere collega's nog niet, dus het enige dat ik kan doen is een griepje voorwenden en hopen op begrip van de collega die het al weet... Slaap lekker zometeen
Vreselijk he, die pukkels! Hier ook, op mijn kin en kaaklijn. Scrubben reinigen maskertjes... erg helpen doet het allemaal niet. Charmant is het! haha. Hopelijk blijft dat niet de gehele zwsch.
Ola was ik weer. Ben een tijdje weg geweest. verjaardag, promotie op het werk, enz enz. Maar zet me maar op 8 januari hoor ipv 1 januari. Ben een week later uitgerekend. Maar alles gaat toppie!
En weer een dilemma erbij... Vlak voordat ik zwanger werd heb ik een stagiaire aangenomen voor het nieuwe schooljaar, dat in september start. Ze moest haar propedeuse nog halen, en zou mij nog bellen daarover, anders kon haar stage niet doorgaan. Daarna hoorde ik maar niks, en inmiddels was ik zwanger, dus ik hoopte stiekem dat het niet meer door zou gaan. Maar nu belde ze net dat ze alsnog kan komen op 1 september. En dat terwijl ik half december met verlof ga De stage is voor 10 maanden, 4 dagen per week. Dat betekent dus, dat een collega van mij het zal moeten overnemen. En ik weet nu al dat ze daar niet op zitten te wachten. Dus...nu denk ik erover om mijn baas alvast maar in te lichten, zodat hij een oplossing kan bedenken. Maar ik wil het eigenlijk nog helemaal niet vertellen! Wat moet ik nou weer... Wat zouden jullie doen?
Jeetje Mikki, dat is wel lastig ja. Ik denk dat ik in jouw situatie inderdaad toch maar mijn baas in ging lichten en met hem overleggen wat de beste oplossing is. Misschien kan die stagiaire nog op zoek naar een andere plek? Ik zou wel aan m'n baas vragen of hij het nog even voor zich wil houden.
Haha, wat dacht je van 70A (had ik voor mijn vorige zwangerschap) of 75AA (heb ik nu), probeer dààr maar eens iets in te vinden... Kon de vorige keer ook nà de bevalling 75B nog niet eens helemaal vullen (maar borstvoedings-BH's vind je dus helemààl niet in grootte A ) en aangezien ik het idee heb dat het nà de BV alleen maar minder is geworden (loop nu ook vaak met sprottop of helemaal zonder), ben ik erg benieuwd of ik deze keer wat meer 'vulling' ga krijgen (en houden). Wat Yvette schrijft over het verschil tussen een (spontane) miskraam en 'missed abortion', klopt niet helemaal, hoor! Een 'missed abortion' is nl ook een miskraam, maar dan één die het lichaam in eerste instantie 'gemist' (= niet opgemerkt) heeft... Heb al eens eerder een stukje van Wikipedia over het verschil tussen een 'spontane miskraam' en een 'missed abortion' op een forum gezet, maar in een spoiler (kun je kiezen of je de tekst wilt zien of niet), omdat niet iedereen op zulke uitleggen zit te wachten. Hier kan dat helaas niet, maar omdat het voor sommigen misschien toch prettig is het precieze hoe en wat te ervaren, heb ik het stukje hieronder wat kleiner afgedrukt. Wie het niet wil lezen: de kleine letters hieronder dus overslaan! Soms weet een vrouw nog niet dat het vruchtje in haar buik is overleden. Vaak komt zij er achter bij de eerste echo, die vanaf 2007 tussen de 8ste en 11e week van de zwangerschap wordt gemaakt door de verloskundige of de gynaecoloog. Het hartje van de foetus klopt dan niet, en soms is de foetus niet eens waar te nemen en ziet men enkel een lege vruchtzak. Vaak is in dit soort gevallen de foetus al een aantal weken dood. Men spreekt dan van een missed abortion. Er zijn dan verschillende mogelijkheden: afwachten tot de miskraam op natuurlijke wijze op gang komt; met behulp van medicijnen de uitstoting van het overleden vruchtje opwekken; een curettage laten doen door de gynaecoloog in het ziekenhuis. Soms komt een miskraam spontaan op gang. De mogelijke eerste tekenen van een spontane miskraam zijn het afnemen van zwangerschapsverschijnselen (zoals misselijkheid en gespannen borsten), bloedverlies of menstruatie-achtige krampen. Men spreekt van een "abortus imminens" (=dreigende abortus). Enkel bloedverlies is lang niet altijd de voorbode van een spontane abortus: 50% van deze zwangerschappen wordt dan toch nog succesvol uitgedragen. Als echter de baarmoederhals zich opent, en/of de vrucht bij echografie reeds overleden blijkt, spreekt men van een "abortus incipiens" (=onvermijdelijke abortus), en is het optreden van de abortus zeker geworden.
Hallo, Ik ben ruim 9 weken zwanger (de banner is aanmaak hoor!). Wij verwachten ons kindje op 12 januari 2009! Het lijkt nog zo'n lange tijd maar wij zijn helemaal in de wolken. Zijn er nog meer mamma's uit Noord-Holland die in januari hun kindje verwachten? Groetjes Mar.
Zou het idd toch ook m'n baas dan maar alvast vertellen... De kans dat alles goed gaat is - gelukkig! - vele malen groter dan de kans dat het evt. misgaat, dus de kans is gewoon héél groot dat je half dec. idd met verlof gaat en dan is het wel zo fair - vooral tegenover de stagiaire - dat de stage goed geregeld wordt, of anders (desnoods met een goede smoes ) wordt afgezegd. Zou het zelf als stagiaire ook niet leuk vinden vol goede moed aan een stage te beginnen en dan na 3 maanden opeens te horen krijgen dat de stage wordt afgebroken i.v.m. zwangerschapsverlof. Zou me dan flink genomen voelen, dat er geen vervanging geregeld is of de stage evt. al vòòr het begin afgezegd... [-( Maar je bent volgens mij niet verplicht het nù al te vertellen, dus denk dat je je moet afvragen wat belangrijker voor jou is, het nog geheimhouden van de zwangerschap (omdat het evt. toch nog mis zou kunnen gaan), of de zekerheid van stageplek voor de stagiaire...
Hoi ik ben er weer. Ik moet zo werken om 18.00 uur. Beetje afleiding gelukkig. Vanmiddag even met mijn beste vriendin de stad in geweest. Heb het haar ook verteld. Ze was helemaal blij voor me. Gelukkig vanmiddag ook wat afleiding gehad. Ik bloed niet veel meer. Mijn tampon zit niet eens helemaal vol. Ik wacht het gewoon af. Donderdag moet ik weer naar de ha. Ik heb vanmiddag andere zalf voor mijn eczeem opgehaald. Die andere mag ik niet gebruiken tijdens zwangerschap.
lautjuh.. Denk zelf dat het verstandiger is om nu maandverband te gebruiken... misschien wel minder prettig, maar tis makkelijker te checken en uhhh alles kan eruit lopen.... al hoop ik natuurlijk dat het niet meer nodig is en dat je niet meer bloedt... xxmona
Nee dat bedoel ik niet.... Maar het is ook geen ongesteldheid nu.... ik bedoel mochten er toch stukjes, stolsels etc uit willen komen (wat ik niet hoop natuurlijk) dan kunnen ze gemakkelijker je lichaam verlaten.... Trouwens denk omdat alles beter doorbloed is je wel makkelijker de binnenkant kan beschadigen met inbrengen van de tampon en dat je misschien daardoor wel weer wat bloedverlies kan krijgen... (net als na de sex).. xxmona
Oke ik snap het...maar ik heb bijna geen bloed meer. Gelukkig. Maar misschien als ik geen tampon in doe dat het wel weer meer is... Naja we zien het wel..
heyy meiden Zo zeg wat hebben jullie vandaag veel gel*ld hahahahahha, nee gezellig juist, maar tis me ff teveel om allemaal bij te lezen, want ik ben zenuwachtigggggggg heb zo om 18.00 me eerste echo, pfieuwwwww ben echt ontzettend zenuwachtig, hoop dat we wat kunnen zien en dat wat we zien prima in orde is haha. liefsssss
Ohh spannend anoniempjuh! Ik moet om 18.00 uur werken, maar ik lees dan vanavond wel even hoe dat is gegaan. Leuk hoor!
Vanaf vrijdag heb ik niet meer gelezen, en heb nu bijgelezen vanaf 175. @Female: ik was er al en tijdje hoor, was geloof ik de vierde mama die zich aanmeldde. Ik ben er alleen niet elke dag, want heb al twee kindjes en een drukke baan @MerleQ: ook wij laten testen uitvoeren, Het is voor ons het derde kindje, we hebben twee gezonde kindjes, in beide families komt niks voor, én ik ben nog jng, maar toch is er in ons gezin en leven geen plaats voor een sterk gehandicapt kindje. Ook omdat ik er mijn kinderen later niet mee achter wil laten. En nee, ook ik zit niet op de discussie te wachten. @Lautjuh: Sterkte en succes met het afwachten. Groetjes, Ploetertje
@ Mikki77: Wat voor een werk doe je? @ Iuno: Oh, goed dat je het even hebt opgezocht! Tjah, ik wist ook niet helemáál zeker, ach ja En wat betreft jou maat ik wist helemaal niet dat dat ook al een moeilijk maat is! Pfff, misschien een gat in de markt MOOIE voedings-/zwangerschapsbehas in IEDERE maat @ Marieke: GEFELICITEERD meid! Wij zitten ook allemaal op een roze wolk, dus dat is helemaal niet gek, ook al ben je pas 9 weken (je zit bijna op een kwart hoor! ) @ De meiden die nog hun echo krijgen: Leuk! Laat even weten hoe het gegaan is!
Heyhey, ben inmiddels bij de huisarts geweest, nadat ik de gynaecoloog had gebeld. Ik moet gewoon afwachten, maar de gyn had me aangeraden om wel ff naar de huisarts te gaan om te kijken of het blaasontsteking is. Dus ik gelijk na 13.00 uur de huisarts gebeld en ik mocht vanmiddag toch even langskomen met urine. Er waren wel wat ontstekingscellen te zien, maar niet dat je echt van blaasontsteking mocht spreken. Dit is namelijk normaal en helemaal als je zwanger bent. Ook zij hebben me geadviseerd om even af te wachten tot volgende week maandag. Ik hoop echt zoooooooo dat alles gewoon goed is. Het bloed dat er nu nog een beetje af komt is bruinig. Weet iemand wat dat betekend? Liefs en dikke knuffel, Patricia