Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Tacha.................als je een babysite hebt kan je je banner onderin zetten dan kunnen we hem zo aanklikken,als je dat wilt dan he :) >........Nou ik heb er gisteren dus 1 gehad een hele korte maarw el een goede :) ,ik krijg vandaag een uitgebreide en dan ook mjn hele gesprek en bloedprikken en de afpsraken maken voor de nekplooimeting enz enz..................en jij krijgt hem woensdag toch meid?........niets te danken meid,daar zijn we toch voor,om elkaar vooral door de angsten heen te helpen..............nou ik denk als ik vanmiddag mijn echo krijg ik dan niet zo bang ben,al ben ik wel zenuwachtig hahahahah................wat fijn dat je met de angelsound het hartje hebt gehoord meid echt super........ben je nu niet meer zo bang?

@ chantalk.................Bedankt dat je bij Zoë* bent gaan lezen,dat vind ik erg lief van je..........ja ze is een prachtig meisje,met alles erop en eraan..ze was 8.5 pond en 52 cm een hele grote meid..........maar ja helaad mocht ze hier niet blijven...........vanavond ga ik naar een paranormale vrouw ze schijnt heel goed te zijn en hopelijk krijg ik te horen dat het goed met haar gaat..............sorry dst je verdrietig werd meid van Zoë* haar verhaal,daarom zeg ik ook altijd tegen de mensen dat je het moet durven en anders het niet moet doen.........want voorjezelf kan zoiets natuurlijk ook heel angstig zijn..........ja dat verdriet heb ik voor altijd.............het word wel minder natuurlijk,het is nu 4 jaar geleden en het begint langzaam een plekje te krijgen,maar ik kan je niet uitleggen wat dat is,de boosheid is weg,het gemis zal altijd blijven want het is mijn eerste kindje mijn enigste dochtertje.........

@ zen..............meid nog gefeliciteerd met je 6 weken zwanger zijn :)

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik heb gisteren ook een babyssite aan gemaakt
    de link staat in mijn onderschrift :D

3. pregnantlady

pregnantlady Bekend lid

29 mei 2007
    635
    0
    0
    Bedankt voor de lieve reacties op mijn echobezoekje.

Ik moet de scanner nog aansluiten. Wanneer de kleine slaapt zal ik dat doen en een kopie van de echo in mijn album plaatsen.

Ik moet vandaag toch binnen zitten aangezien er iemand langskomt van de verzekering en die komt (hoe handig) tussen 9 en 5. Ik heb altijd de pech dat ze aan het einde van de dag komen of zelfs later. Wel jammer want vandaag is de laatste lekkere dag.

Inderdaad leuke banners meiden.

En voor wie vandaag voor haar echo gaat. Succes!

Liefs, Gaby

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Birthe...........wat fijn om te lezen meid dat je een heerlijke vakantie hebt gehad meid.............

@ Lautjuh.............meid jeetje wat schrik ik van je verhaal,meid ik blijf voor je duimen en hopelijk is het bloeden van iets heel andres,ik las nu dat het een stuk minder is geworden toch meid?.......verschrikkelijk is dat he meid als je moet afwachten...........dikke knuf voor je.......wat betreft de pukkels die had ik heel erg in mijn zw van Zoë* zat helemaal onder,bij Noël had ik dat helemaal niet ;) .....hopelijk helpt de zal voor de jeuk ...........

@ merel Q.................wat een mooie namen meid...............ik laat eerst alleen de nekplooimeting doen en dan zie ik vanuit daar wel verder.......

@ nettie...........dat is ook zo meid,je moet iedereen zijn keuze respecteren.ik ben het totaal niet eens met abortussen,ik heb Zoë* moeten laten gaan en wilde mijn leven voor haar geven,maar ze had geen bestaan hier op de wereld de artsen deden ook niets meer,maar ik moest wel mijn handtekening zetten dat ze haar behandelingen stopte,ik had geen keuze die werd voor mij gemaakt..............mijn vriendin liet een abortus doen 1 jaar later,ik had er geen woorden voor maar respecteerde haar keuze,ik had het liefts gezegd hou het en ik breng het wel groot,maar ze had haar eigen redenen,die ik onzin vond maar voor haar belangrijk waren..............wat betreft wat je zegt over die testen en dat je het dan toch niet zou laten weghalen.ik doe een nekplooimeting en als daaruit blijkt dat er iets mis is dan zal ik zeker voor de punctie of de vlokkentest gaan,als er uit blijkt dat het een licht vorm van een handicap is zal ik het kindje zeker houden...........maar helaas door het vrijwilligerswerk wat ik doe,weet ik ook dat er zoveel verschillende afwijkingen zijn waardoor je kindje binnen het eerste levensjaar overlijd en veel pijn kan hebben,en dat doe ik mijn kindje niet aan.............ook niet mezelf..........en dat wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben maar soms heb je geen keuze...hopelijk snap je wat ik bedoel uit te leggen......
    hoe gaat het met je duizelingen,heb je gekeken of het bloedarmoede is?
    Ja kleppen kunnen ze hier zeker,maar dat is wel gezellig toch :)

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Patrieske
    Vind het helemaal niet gek hoor dat je je soms zo voelt...
    De meeste van ons zijn soms al onzeker (ik ook) en hebben bij lange na niet meegemaakt wat jij meegemaakt hebt.... en zeker met de bekende hormoontjes erbij.. speelt natuurlijk alles op...!
    Fijn dat je gelijk terecht kon... en dat je je ukkie gezien hebt, al was het door de tranen door...!
    Dikke knuffel...

Pregnantlady..
    Gefeli met je goed echo.....

Hier vanochtend naar de huisarts geweest.. urine gebracht.. denk dat ik dus blaasontsteking heb.. weet het eigenlijk wel zeker..
    Urine was zo troebel dat ik niet eens door het potje heen kon kijken :confused:
    en na zowat 3,5 jaar blaasontsteking en allerlei onderzoeken, weet ik wel hoe het voelt.... (auw)..
    Het is wel 2 jaar geleden dat ik het gehad heb, met mijn vorige zwangerschap....
    "grappig"heb nu allemaal nieuwe zwangerschapsklachten en die ontsteking geven ze dan wel weer......
    Moet om 11 uur bellen voor de uitslag.....

xxmona

6. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Laatst hadden we het hier over het drinken van cranberry sap tégen blaasontsteking. Toen waren er wat tegenstrijdige verhalen, dat het slecht zou zijn enzo, door bepaalde toevoegingen. Het sap dat ik thuis drink, is niet slecht, het staat zelfs in zo’n boekje over zwangerschap dat je dat sap wel mag drinken. Het is van het merk Ocean Spray en het sapje is “Cranberry Classic”. Deze is ook vrij van allerlei toevoegingen en conserveringsmiddelen…
    Misschien een tip voor meiden die vaker last hebben van blaasontsteking..

@ Patrieske: Meid ik heb zó met je te doen! Verschrikkelijk lijkt me dat, dat je door je eerdere ervaringen, totaal niet meer kunt genieten van je zwangerschap. Gelukkig heb je vandaag (weer) een kloppend hartje gezien. Weet je trouwens dat je, als je bij 9 weken (en die ben jij al voorbij) een echo hebt met een kloppend hartje en een bewegend beebje, de kans op een mk mínder is dan 1%? Misschien stelt dit je iets gerust…
    En weet je, als je je angsten een keer van je wilt afschrijven, dan stuur me maar een PB’tje, ik kan er wel tegen, je maakt mij er niet bang mee lieverd… Misschien dat het je door zo’n dagen heen helpt…

@ Ramona: Wijst troebele urine dan op blaasontsteking? Dat wist ik niet eens…

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    pff, nog maar 10 dagen en dan trouwen wij! Wat komt dat nu snel zeg!

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ mikky......ik weet het meid,ik kan ook zo lekker sjagie zijn,maar flap er ook gewoon echt van alles uit :oops: ..meid als je het niet vol houd op je werk,moet je jezelf gewoon ziek melden meid,dat is niet anders.....

@ seilenna............fijn dat je duizelingen wegzijn meid.....

@ anoniempjuh....................toevallig had ik het er gisteren over met de gyn ze zei dat mijn kans op een mk naar 10% gegaan was nadat we dat kloppend hartje hadden gezien..............dat je een week verschil hebt in je echo dat kan,dat is gewoon goed zeiden ze bij de eerste echo van mij,bij mij zat er 5 dagen verschil in........

@ lotus............dat is heel normaal hoor meid dat je bang bent voor een echo,ik heb hem gisteren gehad en heb hem vandaag weer en alles is goed en nog ben ik zenuwachtig voor vanmiddag meid............fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien op de echo meid,lekker is dat he meid.

@ derona en marieke....gefeliciteerd met jullie zwangerschap..........

@ sanne...........jeetje meid jij moet dus ook afwachten tot donderdag meid,wat erg spannend en zenuwachtig zul je zijn meid,ik zal voor je duimen meid.

@ merelQ.............ik heb ook zo'n vent hoor,hij heeft natuurlijk ook zijn streken ;)

@ female...........jeetje meid dat je zo moe bent van je werk,ja jij kunt je ook niet ziekmelden,dat kun je je niet veroorloven net met een nieuwe baan :cry: ................meid gewoon lekker van je afklagen hier :)

@ gaby............wat leuk dat je je babietje zo hebt zien spartelen :) hahahhahahah moest wel lachen dat je zei dat de hele stad voor jullie aan het juichen was hahahahah..............nou dat is minder dat je binnen moet zitten voor de verzekering,heb je geen tuin waar je in kan zitten dan?

@ mirella............jeetje meid dat is minder dat je zo misselijk op je werk zit...................en wat betreft wat je zegt daar heb je helemaal gelijk in als mensen zeggen wat snel,want inderdaad het is jullie leven.........maar mag ik vragen waarom ze dat zouden zeggen?
    inderdaad een leuke banner :)
    Ik ben inderdaad zwanger via de medische weg,maar dat is niet waar mijn angst vandaan komt...........dat komt omdat ik een kindje ben verloren.............

9. ramona0309

Urine hoort in principe helder te zijn...
    Vaak als je onsteking hebt en je doet het in een potje zie je er vanalles indrijven... bij mij was het zoveel dat je er niet meer door kon kijken... en het was toch gewassen plas...
    (gewassen plas voor diegene die het niet weten.. boel schoonmaken, beetje in de wc plassen en uit het middelste van de stroom in het potje doen)

Thanx voor je tip... (bij mij werkt het alleen niet.... maar was ook een uitzondering zei de uroloog... hahahaha... )

xxmona

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ ramona.............jeetje nu zit ik hieer te sniffen met je lieve berichtej emo muts die ik ben......... :( ja was echt heel blij dat ik mocht komen,ik heb zo hard zitten huilen in die wachtkamer die vrouwen werden allemaal bang van mij :oops: .bedankt voor je kunffel meid.......jeetje meid waarschijnlijk toch een blaasontsteking,heel veel beterschap meid,heb je veel,pijn in je onderbuik ook,ik had dat namelijk wel heel erg.........en ik moet nu ook iedere einde van de maand mijn urine langsbrengen omdat je vaak niet voelt dat het een blaasontsteking is........ik lees dat je er ook veel onderzoeken voor hebt gehad?

@ yvette.............Ik ben het nog steeds vergeten te vragen ik zal het vanmiddag vragen als ik bij de gyn moet zijn,als ik het niet vergeet :rolleyes:
    Weet je meid ik had het zo anders gewild deze zw,het is ook mijn laatste zw dan mag ik niet meer,dan heb ik 3 ksdes gehad en adviseren ze het ook niet meer te doen.........dus we zeiden nog we gaan echt genieten en ik lijk wel een halve zool ............ik moet zeggen dat ik nu wat geruster ben nadat ik gisteren de echo heb gehad,en mijn gyn die ik normaal heb die zei ook met onze geschiedenis dat 4 weken gewoon veel te lang was,3 weken zou nog net kunnen ...............ja ik probeer nu maar in te denken dat het gewoon goed zal blijven gaan,dat probeer ik dan he........bedankt dat ik je dan een pb mag sturen erg lief van je meid..tnxxxxxxxxx

Nog 10 dagen en dan ben je iemands vrouw..hoe voelt dat nu :)

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Patrieske: Ik ben even iets kwijt: Wat ga je navragen? (Sorry hoor, heb echt zwangerschapdementie ;) )
    En natúúrlijk mag je met Pb'tjes sturen, ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat je je zo'n zorgen maakt (niet dat ik weet hoe het voelt, maar je begrijpt wat ik bedoel).
    En ja, hoe het voelt dat ik over 10 dagen getrouwd ben? Ik weet het eigenlijk niet... Specialer denk ik, echter... Ik ben zo'n hele ouderwetse wat dat betreft, haha! Alles traditioneel, dus ook trouwen (en helemaal in stijl ;) )

12. ramona0309

hahaha zo ouderwets ben je niet hoor!
    Je bent toch zwanger? onbevlekte ontvangenis.....?

(sorry hoor even dollen....)

xxmona

13. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    haha! Nee, dat klopt ;) Maar ik wilde wel altijd trouwen vóórdat we aan kinderen zouden beginnen ;)
    We zijn al 1,5 geleden begonnen met plannen en hadden ook niet gedacht dat het meteen raak zou zijn nu, maar goed, ach... we zijn er super blij mee. :)

14. ramona0309

Tuurlijk ben je super blij!
    En geloof me sommige dingen komt, zoals het komt en valt niet altijd te plannen....!

Ben trouwens benieuwd naar je jurk, maar neem aan dat je wel wat foto's op hyves/jullie site zet!

xxmona

15. dinnetje

dinnetje Lid

24 mei 2008
    34
    0
    0
    secretaresse
    Delft
    Hier vandaag erg nerveus.
    Heb straks m'n eerste echo.
    Verleden jaar kwamen we er bij deze echo achter dat het kindje met 6 weken al gestopt was met groeien. Voel me nu wel heel anders dan toen en hoop er he beste van, maar ben wel erg nerveus.

Groetjes

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette1983: waar en hoe gaan jullie trouwen? Hoe ziet jullie dag eruit? Heb je er ook zo'n zin in? :D En gaan jullie op huwelijksreis? En waar zijn jullie met de huwelijksnacht? Ik hoop voor je dat het mooi weer is!

Wij trouwens over minder dan 4 weken, gaat ook snel zeg! Ik kan niet wachten! :D

17. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Patrieske
    Oh wat vreselijk! Ja dan is het heel logisch dat je bang bent. Als je zoiets niet hebt meegemaakt ben je al een beetje bang.
    Mijn buurvrouw d'r kindje was overleden bij de geboorte. Daar moet ik nog vaak aan denken. Niks is zeker, maar je moet jezelf niet gek laten maken.

En over die reacties, tja, blijkbaar vinden ze als je na 15 maanden weer zwanger bent snel in mijn familie. Ik vind het wel meevallen. Snap die reacties niet zo en vind het ook niet zo leuk om elke keer te moeten aanhoren " nou we zijn wel verbaasd hoor, wat snel zeg". Mensen zijn zowiezo wat minder enthousiast als je de 2e keer zwanger bent, daar had ik al een beetje rekening mee gehouden. Maar blijf het niet zo tof vinden want zelf zijn we heel blij. Tja...
    Bij ons is het anders thuis, mijn man is brandweerman en daardoor vaker thuis dan ik. Dat gaat er nog steeds moeilijk in bij andere vrouwen lijkt wel. Ik moet me telkens verdedigen dat ik 4 dagen werk en dat mijn man 4 tot 5 dagen per week voor de kleine zorgt. Zou ook wel minder willen werken maar dat zit er financieel gewoon niet in. We zijn nu aan het nadenken over verhuizen uit de randstad, dan zouden we in een minder duur huis kunnen wonen bijvoorbeeld.
    Maar dat is best een grote stap. Even goed afwegen dus.

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ooh meis spannend,ik denk aan je,
    hoelaat moet je?

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    meestal als je blaasontsteking hebt is je urine toch ook heel donker?
    ik heb 1 keer blaasontsteking gehad,maar dat is echt geen pretje zeg

20. ramona0309

Hoeft niet ligt eraan of er bloed inzit... en dat kan natuurlijk...
    Heb wel meer dan eens potjes ingeleverd, wat meer bloed was dan urine.. echt extreem..
    Zegt die weekendarts nog heel droog: zo gaan we even kijken of er een ontsteking in zit!

dinnetje
    Succes vandaag!

Mirella
    Ja herken t... bij mij vinden ze het ook snel...! zoontje van 10-01-2007 en idd.. ze reageren heel anders als je zwanger bent van de tweede...
    Sommige familieleden feliciteren ofzo nog niet eens.. net of het krijgen van een tweede zo vanzelfspreken is... is ook maar afwachten of het lukt!

Zwanger worden is net zoiets als beleggen... ieder behaalde resultaten geven geen garanties voor de toekomst!
    waar in Rotterdam woon je? ikke in Hoogvliet... (ff nieuwsgierig)

xxmona

Deel Deze Pagina