Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    hey hey hey :D

Bedankt voor de felicitaties ;)

@ anoniempje: mooie foto meid! De mijne staat ook in mn album ;)

@ MerleQ: Thx meid! En idd, dokter zei dat kans op mk nu wel héél klein is!

@ Yvette: Ja, ben nu toch wel gerustgesteld hoor! 26 juni volg echo en dan gaan ze nekplooi meten! dan mag ik dvd's meenemen dan zet ie het filmpje erop :D ik vind het hartje altijd een centimeter boven schaambeen, en dan ofwel pal in het midden, ofwel naar rechts een beetje.. Maar soms moet ik echt lang zoeken hoor! En vooral veel gedronken hebben! En ook proberen of je het beter hoort door minder hard te drukken, soms hoor ik niets als ik echt duw, en als ik dan wat loslaat hoor ik het!

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

Over het pendelen: Er is op een andere site door een aantal personen voor mij gependeld. Een aantal hadden het (uiteraard) mis, maar er waren er 3 die zeiden dat ik in mei zwanger zou worden. (in iedergeval positief zou testen) En dat klopte uiteraard ook. HIHIHIHI.
    Dus best apart. Ook zeggen ze alledrie dat het een meisje word. De chinese kalender zegt ook dat het een meisje word. Nou we zullen zien, toch? Ik wil het toch niet weten, dus dat scheelt. HIHIHIHI.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat als ik vroeg (20.00 uur) naar bed ga, ik de dag veel beter (als ik moet werken) door kan komen, dus ook vanavond ga ik lekker vroeg mijn bedje in.

Nog een paar dagen en dan is het alweer 16 juni en dan krijgen we de 1e echo!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

3. Cobi

Cobi Actief lid

4 mrt 2008
    143
    0
    0
    Verpleegkundige
    Amsterdam
    Dag Dames,
    Volgens mij is het alweer een heel aantal dagen geleden dat ik voor het laatst me gemeld heb hier ;)
    Ik ben veeeeeel moe, en misselijk.
    Na mn werk slaap ik, voor mn werk slaap ik.
    best heavy.
    Vandaag heb ik me ziekgemeld, moest overgeven vanmorgen, en de misselijkheid ging maar niet weg.
    Dus de hele dag op bed gelegen en geslapen.
    Heeeeeeerlijk!

Oh ja, vandaag is mn kleintje een foetus!
    Ik ben in de 9e week aanbeland.
    Wat een heerlijk idee.

Wel apart he dat eigenlijk iedereen zich zo moe voelt.
    Maar er gebeurd natuurlijk ook giga veel in ons lichaam.

sorry voor de ego bericht. Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen,
    maar het lukt me gewoon niet helemaal meer.

Nog 3 weekjes en dan heb ik de echo!
    Wat lijkt dat nog ver weg zeg,
    veel van jullie dames hebben de echo al gehad.

Sterkte vandaag, (ach het is al bijna 19.00 uur)
    De tijd vliegt.

xcobi

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai allemaal

Nou ik heb maar even tijd,maar even vlug zeggen dat alles goed is met de kleine,heb een mooie lange echo gehad en een lang gesprek...alle bloedonderzoeken gehad ook bloed voor de nekplooimeting die ik trouwens wel zelf moet betalen omdat ik 31 ben ik dacht ik zeg het even hier dat mensen niet voor verrassingen komen te staan het is 128 euro,de echo word wel vergoed die ik over 2 weken krijg...............ik zet de echo in mijn album en ik zal later nog reageren...............ik heb gisteren niet meer gemaild omdat ik zo moe was van het zkh en we zijn daarna flink wezen shoppen,noël gaat een nieuwe maat in dus die moest nieuwe kleren en daarna bvlug naar huis eten koken en toen naar die paranormale vrouw,erg heftig is het geweest,vooral als we het over Zoë* kregen......erg raar maar ze had alles goed,en ik zei bijna niets,en ineens zei ze tegen me dat ik niet zo bang moet zijn dat het met deze kleine goed zit en dat het een meisje is,ze zag 4 kindjes bij mij,de eerste was ene mk van 9 weken...dat klopt helemaal,Zoë* was doorgeboren en ik zei maar ze hefet wel geleefd,ze zei voor mij maar Zoë* zelf niet ze bleef hier hangen omdat de machines haar in leven hielden.........en dat ik me niet schuldig moest voelen omdat we haar leven hebben beeindigd want ze leefde toch niet meer..........ze is bij mijn op a Gerrit en mijn oma Fien en bij mijn ome theo Tante Cis en bij mijn overgrootoma,die het niet leuk vind dat ik zo'n grote tattoo op mijn rug heb,rara ik had een truitje aan!dus dat kan ze gewoon niet weten toch! noël is een laatbloeier maar ik moet me geen zorgen maken,echt ook een heel verhaal en alles klopte.........dus noël is het 3de kind een jongentje en de 4de word weer een meisje en dat zal helemala gezond zijn,nou we zullen het weten over een week of 9 ;)

Voor het lijstje 24 juni krijg ik mijn 3de echo en dat is de nekplooimeting en 2 juli krijg ik de uitslagen bij mijn gyn,ik weet niet of ik dan weer een echo zal krijgen :)

nou ik ga leter reagereb op iedereen,ik moet nu Noël in bad doen en mijnventje even kijken hoe het met hem gaat.........mijn echo staat in het album

5. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Wat fijn Patrieske! :D En een mooie echo ook!

6. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Ik heb vandaag de CZ gebeld en hun gaan de kraamzorg voor me regelen! Ze vertelden me dat hier in de omgeving al flink wat vrouwen mis hadden gepakt op kraamhulp omdat ze te laat waren met aanmelden en er gewoonweg geen hulp meer vrij was. Voor juli, augustus en september zat hier alles al vol en oktober ook al een heel eind.

Dus dames, op tijd aanvragen!

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meid, jij hébt tenminste nog sex...wahaha :)

Ik heb al niks meer gedaan sinds ik weet dat ik zwanger ben. Gewoon totaaaaaaal geen zin :( Ik vind het wel zielig voor mijn vriend, maar hij zegt dat hij het geen probleem vindt, gelukkig...

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Patrieske, wat lekker voor je dat het toch allemaal goed zit! Nu wel gaan genieten he meid! Prachtige echo's ook ;)

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :( zo dat gaat hard zeg...
    Ik zit een beetje met het feit dat ik in het geboortehotel wil bevallen (dat zit bij ons in het ziekenhuis), en dat ik daar ook kraamzorg kan krijgen als ik er blijf. Ik krijg maximaal 6 of 8 dagen vergoed geloof ik...dus als ik daar mijn volledige kraamperiode blijf hoef ik volgens mij geen kraamzorg te regelen, maar stel nou dat ik na 3 dagen toch naar huis wil... :rolleyes: Ik ga toch maar effies bellen morgen denk ik...

10. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Ik moet zeggen dat dat nu toch stukken beter is. De eerste 8/9 weken niets gedaan en nu is het echt wel fijn hoor, helemaal omgeslagen. :oops: De eerste keer vond ik wel eng. muts dat ik ben..

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Ben er weer....
    Ff wat bijgelezen... tjeetje stelletje kippen....

mensen met goede echo's gefeliciteerd....!
    Patries
    Fijn die goede uitslagen... neemt misschien toch een beetje stress weg..

Yvette..
    Ik ben ook al wat dagen minder misselijk (maar wel moe).. toch heb ik vanochtend als vanouds weer staan overgeven....

Ladybug
    Cz werkt snel..
    kreeg 2 dagen later al een bevestiging van kraamzorg dat ik gegarandeerd kraamzorg krijg! (jippie)
    en vandaag een brief van CZ dat ik voorlopig recht heb op 49 uur.

Over dat pendelen..(voorspellingen) als je er zelf wat aan hebt is het goed, maar wat nou als de pendel negatief was uitgeslagen.... en idd je kunt een pendel zelf beinvloeden....
    en zelf geloof ik ook dat je situaties kan beinvloeden......
    Stel je voor: helderziende voorspelt een rechtenstudent een glansrijke toekomst als een van de bekendste topadvocaat van Nederland.
    door deze voorspelling voert student niets meer uit en zakt hij als een baksteen voor zijn examen... is dan de voorspelling onjuist geweest of heeft de student het zelf in de hand gehad?
    Ik wil hiermee zeggen dat je je niet door voorspellingen moet laten leiden....
    En tja je hebt mensen die het echt kunnen en mensen die zeggen (denken) dat ze het kunnen.....

Indira
    Veel shop plezier!

xxmona

12. jeannette

jeannette Lid

24 apr 2008
    25
    0
    0
    Hallo allemaal,

wat gaan de berichten hier snel zeg, dat kan ik niet bijbenen hoor :)
    wel veel reacties gelezen na mijn vraag over wie er nog meer zo shaggie is en bedankt voor alle reacties daarop. fijn was het om te lezen dat er meer meiden waren / zijn met een ontiegelijk humeur.

zelf is die chagerijnigheid vertrokken als sneeuw voor de zon, ik zit niet meer in "the killing modus" 8) de vermoeidheid is minder.
    volgende week mag ik bloedprikken voor een combinatietest en een weekje later een 2e echo voor nekplooimeting.

verder heb ik zo mijn eigen onzekerheidjes, in mijn eerste 2 zwangerschappen ben ik gaan eten als een wilde en kwam dus enorm aan en dat onder de noemer "het maakt toch niets uit, ik word toch al mega-dik" nou dat heb ik geweten ... + 30 kilo........ :evil:
    die ná de bevalling bleef "hangen"...... en dat 2x.

Nu wil ik dat niet nogmaals dus let op wat ik eet, geen extratjes als koek chocola en snoep maar een schep warm eten extra meer fruit of een boterham. en alles gaat goed moet ik zeggen, ik heb zo'n tabelletje waar je je zwangerschapstoename mee kan staven, en ik zit prima in de lijn.

Maar nu het volgende ik word niet dik nog, lochisch met 10 weken, bij mijn eerste 2 zwangerschappen werd ik natuurlijk in rap tempo dikker en voelde me meer dan zwanger, maar nu met 10 weken, 1,5 kilo zwaarder vraag ik me regelmatig af of onze kleine "er nog wel zit" en of alles wel okay gaat daarbinnen, de echo is alweer zo'n tijd terug, het liefste zou ik iedere dag heel eventjes willen kijken of alles nog in orde is. M.a.w ik heb moeite met vertrouwen van mijn lijf als dit niet dik word ....pppfff wat een moeilijk verhaal toch weer, want wanneer ik wel extreem dik zou worden zou ik ook niet blij zijn ......
    typisch vrouwenzwangerschapsgedrag .....?

een heel verhaal weer.

nog even de reacties nalezen, sex gebeurt hier bij tijd en wijlen minder frequent maar wel met volle overgave :) :) :)

allemaal een fijne avond :)

13. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Ik wil me hier ook even aanmelden, want ik ben ook zwanger.
    Gisteren had ik mijn eerste echo en ik had bewust even gewacht met voorstellen.
    Ik heb namelijk bijna geen kwaaltjes, en daardoor ging ik enorm twijfelen. Het is mijn 1e zwangerschap en ik merk alleen dat mijn borsten gevoelig zijn. Maar ik heb nu zwangerschapsbh's gekocht bij de Hema (voor 10 euro!) en dat scheelt enorm.
    Dus gisteren mijn eerste echo en we zagen het hartje kloppen. Geweldig om te zien, ook klopt mijn uitgerekende datum (14-1) dus dat is ook erg mooi. Wel had ik te veel gedronken en mijn bomvolle blaas duwde mijn baarmoeder naar onderen.
    Dat kan dus blijkbaar ook. Ik had 2 uur vantevoren braaf 1/2 liter gedronken. Maar ja, de uren daarvoor had ik ook veel gedronken. ;)

2 juli (met exact 12 weken) dan krijg ik een combinatietest. Spannend, maar ik heb er nu wel vertrouwen in.

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

Welkom meis,
    en gefeliciteerd met je mooie echo :D

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik kan jullie echt niet bijhouden :)

Ladyinred, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat de echo goed was.

Pendelen, Ik heb toen ik ben gestopt met de pil ook laten pendelen en daar kwam uit..augustus '08 meisje.
    Het is een paar maandjes eerder geworden :)

Morgenvroeg hebben wij een echo bij de vk..spannend! Heb er zo'n zin in.

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    spannend meis
    hoe ons op de hoogte :D

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik vond het eerst dus ook een beetje eng. De eerste 2 weken nadat ik het wist had ik steeds zo'n menstruatie-achtige pijn in mijn buik, en was ik echt bang dat sex een miskraam zou opwekken. Ook al heb ik overal gelezen dat dat niet mogelijk is, toch was ik daar bang voor. En nu ben ik daar niet meer zo bang voor, maar ben ik gewoon te moe om zin te maken.... Ik voel me momenteel ook niet echt sexy trouwens :(

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    LadyInRed, welkom hierzo en gefeliciteerd met je zwangerschap!

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    hai ladies, ben ik eindelijk ook weer es. Gister de hele dag bij mn moeder geweest, samen met mn dochter en zusje. Was echt super gezellig, zusje is ook zwanger en wij bleven dus maar eten omdat we anders missleijk werden en elke keer vroegen we of moeders ook wat wilde maar die had telkens zoiets van.....no thanx heb net mn eten op....haha echt super grappig om samen zwanger te zijn.

Gisteravond net na het eten weer naar huis gegaan omdat ik nog weg moest en toen hubbie dochter naar boven wilde brengen vroeg hij waar haar beer was......toen bedacht ik me dat ik die niet in de auto had gelegd en heb direct mijn ouders gebeld.....helaas was de beer ook daar niet.....en waarschijnlijk zijn we de beer dus kwijtgeraakt toen we weg gingen uit het zwembad....we hadden daar even een uurje gezwommen en toen we weg gingen had mn dochter em nog in haar handjes vanaf dat moment is het onduidelijk waar ze em wel of niet meer had....vandaag dus maar weer terug gegaan naar mn moeder.....hele paadje overnieuw gelopen, gevraagd bij een heel stelzaken waar we geweest zijn onderweg naar huis.....maar nee hoor niets gevonden en dus nu is dr beer zoek....ellende want het was haar alles, behalve heel gelukkig in bed niet want daar zijn drie andere beertjes en is het niet heel hard nodig om beer erbij te hebben. Maar juist vandaag presteerd ze het om heel hard tegen de punt van de tafel te vallen en dus toen had ze em wel nodig....heb eerst gezegt dat ie bij opa en oma logeerde omdat ik echt dacht dat het zwembad em wel gevonden had.. maar niet dus. Nu maar gewoon gezegd dat beer weg is en hubbie heeft een bericht gestuurd naar robijn want het was een robijntje beer. Onder de titel van een wanhopige vader van wie de dochter helemaal verdietig is nu de beer weg is en of ze alstjeblieft een nieuwe kunnen opsturen omdat het echt haar alles is. Nu maar hopen dat we daar reactie op krijgen.

Vandaar dat ik er gister en vandaag niet was wat dus betekend dat ik ernstig veel moet terug lezen en nu eigenlijk al weer kwijt ben op wie ik wat ook alweer moet antwoorden. Zoals patrieske altijd doet.....sorry daar heb ik geen puf voor helaas, vind het echt heel lief van je hoor meid en heb respect dat je het voor elkaar krijgt maar ik red dat helaas niet, ben nu ook compleet aan de latten en niet echt in de stemming om te antwoorden, zijn echt de laatste 2 dagen weer van allerlei dingen gebeurd waar ik echt enorm boos over kan worden (even just so you know: thuis gaat het prima hoor hebben geen problemen meer......af en toe beetje onenigheid maar dat hoort erbij...) en ben nu echt helemaal kapot van alles en ga dus maar even rustig bij komen, ga zo lekker slapen en dan morgen rustig aan dochter gaat lekker naar psz en dan heb ik tijd om even de dingen op een rijtje te zetten en dan hoop ik er morgen weer volledig te zijn.

Fijne avond en tot morgen, als je echt nog een antwoord van me wil ergens op, wil je je vraag dan nog eens stellen ga nu niet nog eens alles terug lezen...sorry

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nettie
    Denk dat robijn wel meewerkt hoor...
    jaren geleden hadden ze van die handpopjes die je kon sparen.... mijn moeder deed dat voor mijn zus, maar omdat de handpopjes opwaren kreeg ze een grote beer van Robijn.... van ongeveer 35 cm...

toevallig ook zo'n beer die je dochter kwijt is...?

xxmona

Deel Deze Pagina