@ Ramona: aaaaah je krijgt dat binnenkort duss ook nog bevestigd? mooi zo! Ik kreeg wel te horen dat ik kon kiezen, ofwel complete kraamhulp, dus dat ze ook je toilet en badkamer eens uitsoppen en een wasje strijken en dan is het 48 uur verdeeld over max 8 dagen. Of moeder en kind verzorging, dan komen ze drie uur per dag en zijn ze enkel met moeder en kind bezig. Ik had zowiezo een eigen bijdrage van 3,70 per uur. Ik weet nog niet of ik de uitgebreide of moeder en kindverzorging kies. Ik heb de uitgebreide besproken maar kan nog altijd wisselen en andersom misschien niet. Mijn ventje zegt dat ie zelf wel een keer door de plee heen gaat en met een doekje door de badkamer.
Leuk zeg zo een kraamhotel! Maar 6 of 8 dagen is dat idd niet wat lang? kan me voorstellen dat je op gegeven moment wel lekker tussen je eigen lakentjes wilt liggen
Ik ken het, maar het kan ook zijn dat je gewoon nu al beter gaat voelen, mijn schoonzusje had dat precies met 12 weken geloof ik en jij bent ook al bijna zover.
He nou ik ben ook weer boven water, zo voor de klas staan op het einde van het schooljaar terwijl je zwanger bent is knap vermoeiend......was kapot toen ik thuis kwam en sjago.....mijn hubbie moest er via de sms op lachen.....hij vond het leuk omdat dat allemaal met de hormonen te maken heeft....hij is zoooo trots! Ik ga mijn hoofd ten ruste leggen.....nog een dagje en daarna al weekend.....heerlijk na bijna een hele week werken.......
Geloof me meid.. kies voor die uitgebreide... Je komt handen te kort... en voor je vriend is het ook lekker als ie af en toe kan zitten en ook even kan genieten.. En vergeet niet... eerste nachten (weken) is het elke 2,5/3 uur opstaan... dan is het fijn als je smiddags even samen kan gaan liggen.... Heb ik het nog niet eens over het bezoek... etc.. en de kraamverzorgter kan je dan ook meer uitleggen... heb je echt nodig in het begin... zeker als je borstvoeding wilt geven! Ik had met mijn eerste eerst ook alleen moeder/kind zorg aangevraagd en op de eerste dag snel omlaten zetten... Kon de eerste dagen ook nog niet zitten etc... dus heb daarna zelfs nog extra uren gehad ivm met mn bekkeninstabiliteit, hechtingen etc.. Ik heb ook een eigenbijdrage van 3,7 per uur, maar krijg de helft terug (achteraf) omdat ik het ideal pakket heb.... xxmona
Bij de eerste zwangerschap vonden we beide sex ook best eng in het begin. Nu bij de 2de vind ik het niet eng meer maar hubbie nog wel hij is toch weer bang dat er iets mis kan gaan Nettie, och jee beer kwijt! Dat hebben wij een tijdje terug ook gehad..alleen was dat dus de beer waarmee hij altijd slaapt..je begrijpt dus dat dat een groot drama was..gelukkig had een vriendin haar zoontje een soort gelijk aapje wat hij wel een paar nachtjes mocht lenen tot we een nieuwe hadden. Heb er meteen 2 besteld via internet Hoop dat robijn mee werkt....maar denk dat ze dat vast wel doen.
@ Kiki Dat heb ik ook, geen tijd om me zorgen te maken. (maar eerlijk gezegd voel ik me sowieso niet erg ongerust. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is en MOCHT dat niet zo zijn, dan is dat echt heel erg verdrietig en zou ik er kapot van zijn, maar het is toch moedertje natuur en daar doe je niets tegen...)Ik vind ook dat de tijd heel snel gaat! . Jij niet? @ Naomiadaeze, Birthe en Tacha Gefeliciteerd met jullie goede echo, super! @ Merleq Ik had ook zoets, tijdens lunch broodje besteld op de zaak (Ze vroegen wat dus ik zeg: Ik lust alles) . Komt ze terug: Alsjeblieft, ik heb filet american gedaan. Maar niemand weet vd zwangerschap, behalve baas, en wil ik ook zo houden. Heb het toch opgegeten. Vanaf nu let ik er wel gewoon weer op hoor, maar ik ga me er niet zo spastisch over voelen. (Ik denk er dan maar even aan dat mijn moeder 3 kids heeft en toen niet eens bekend was dat je geen rood vlees mocht enz. Ja ik weet wel dat de wetenschap veranderd maar toch) Ik zou me geen zorgen maken meid (Oh ja en toen ik er net achter was dat ik zwanger was zijn we uit eten geweest en heb ik gewoon nog alles gegeten, als afscheid zeg maar ) @ Yvette Maak je geen zorgen hoor meid, het zit echt wel allemaal goed. En je hebt zelfs al een goede echo gehad, dus ik zou maar lekker genieten @ Mirella Nee hoor meid, steken zijn heel normaal . Ik denk dat een bbz een onbeschrijflijke pijn veroorzaakt, dus geen zorgen @ Blackdalya Heel veel sterkte meid @ Grombeertje en LadyinRed Welkom! Gefeliciteerd! @ Lautjuh Ik blijf duimen en geniet van je boek! @ Libra Nee ik heb daar eigenlijk geen last van. Lastig zeg... Wel is de frequentie behoorlijk gekelderd omdat ik zo vaak eerder in bed lig (en na 2 blz lezen in slaap val ) @ Zen Wat heerlijk zo' n man, geniet ervan! @ Patrieske Gefeliciteerd met je echo! Heerlijke geruststelling! Wat bijzonder zeg van die paranormale vrouw! Heb je dat al eerder gedaan? Voel je je er rustig onder? Ik zou het toch een beetje eng vinden om zoiets te doen @ Nettie Sip zeg van beer. Ze sturen vast een nieuwe op! En wel goed voor jezelf zorgen he, geeft niet als je hier wat minder bent, ik heb dat ook vaak. We hebben al een kleine lopen he, scheelt ook veel hoor. Rustig aan! Vandaag weer gewerkt van 10 tot 6 en was niet zo kapot. Zou ik dan misschien toch al wennen . Ik voel me eigenlijk wel goed. Nu heerlijk 3 dagen vrij. Dat waardeer je opeens weer als je werkt. Ik voel me echt een nuttige vrouw Nou hopen dat manlief snel thuiskomt want onderhand wel erg moe. En ik heb honger. ff iets eten zoeken. Trusten meiden! Liefs
Hallo Meiden, Ja je mag wel gewoon roosvicee ferro gebruiken hoor is hetzelfde effect als je spinazie eet of zo en het helpt me goed alleen die ontlasting tja daarom gebruik ik het niet elke dag! En met de sex tja geen probleem alleen de eerste weken was ik er bang voor maar nu kan ik er geen genoeg van krijgen hahaha en daar heeft hubbie geen problemen mee Nou ga ff mijn zoon naar school brengen tot laterzzz liefs Chantal.
gisteren vergeten te vertellen aan jullie: Nou mn vriend heeft het (of wat) gezegd tegen mijn schoonmoeder hoor! maar denk niet dat de boodschap is overgekomen.... hij bracht het ook even iets anders: "Ma, je hoeft niet te komen hoor morgen... Waarop zij zegt o, van het weekend dan..... nou anders hoor ik het nog wel.... Held..... dus ik kan t waarschijnlijk weer brengen... en meestal breng ik het zo kort anders begrijpt ze t niet (of ze wil t niet begrijpen).. zucht... xxmona
OOh mannen,pffff die kunnen zulke dingen ook niet he, hahaha ze hebben dan soms een grote mond,maar als ze het dan moeten zeggen,weten ze niet hoe en wat
januari mama's 2009 1 januari Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv 2 januari Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 3 januari Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 4 januari Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv Yvette1983[/b]-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv? Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv 5 januari Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 6 januari Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv 8 januari Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 9 januari Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 11 januari Birthe-27 jaar-1e kindje- geslacht weten:nee- bevalling:thuis-bv 12 januari Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv 14 januari Sjansie2827 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet 15 januari Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 16 januari Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 18 januari Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv 20 januari Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv 21 januari Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv 22 januari Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 23 januari iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv 24 januari lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:zh- bv 25 januari Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv 26 januari Mikki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv 28 januari Lautjuh85-23 jaar- 1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 31 januari Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet Er zijn tot nu toe 50 januari mama's agenda 2008/2009 12 juni: - Patriesie vk - chantalk intake vk+1e echo 13 juni: - Moppy 1e echo -nieuwbegin intake vk 16 juni: - iloveanders 1e echo gyn-Ib22 1e echo-Libra intake vk + 1e echo 17 juni: - Sjansie28 2e echo gyn-Naomiadaeze intake vk - Ramona0309 2e afspr. vk 18 juni: - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho - Mirella28 1e echo 19 juni: - Peaceful intake vk + 1e echo 20 juni: - Mikki77 intake vk 23 juni: - Muissie 1e echo-SimplyMe 1e echo + VK-Yvette1983 3e echo 24 juni: - Indira vk - Lautjuh 85 1e afspraak vk - Patrieske16 3e echo + nekplooimeting 25 juni: - Goofychick 1e echo 26 juni: - Goofychick intake vk 30 juni: - Nettie intake vk 2 juli: - Cobi termijnecho - 7 juli: - RiMa81 1e echo - 8 juli: - Re81 intake vk + 1e echo 9 juli: - Female: 12 weken echo gyn. 15 juli: - Ladybug: 2e echo ( 1e pretecho) 28 juli: - Cobi 2e afspraak vk Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug @Patrieske heb je afspraak erbij gezet! en heb de agenda even aan gepast.
Gisteravond de echo gehad. In één woord: wauw! Eerst lag het rustig en daarna ging 'ie' lekker spartelen met armpjes en draaien van buik naar rug. Op een gegeven moment was ons kindje continu aan het tollen haha. Zal wel net zo'n beweeglijk kindje worden als Sophie. De echoscopiste nam uitgebreid de tijd, erg leuk. Wat groeit het in twee weken hard zeg. Ben nu volgens haar officieel 2 januari uitgerekend. Was gisteren volgens metingen 10 weken en 5 dagen. Ik wacht even de vk af volgende week en dan pas ik evt. de banner aan. Al weet ik wanneer ong. eisprong was, vind het wel makkelijk de offic. datum aan te houden. Mooi dat we heel duidelijk armpjes, beentjes, hoofdje met twee hersenhelften etc. zagen. De echoscopiste zei heel lief dat ik goed voor 'hem' gezorgd heb. Was wel grappig, eenmaal buiten de echokamer zei m'n man tegen me dat ie een piemeltje zag. Dus wij kijken en ja hoor.... een pieletje tussen de benen. Maar na zoeken op internet blijkt het er bij meisjes net zo uit te zien. Dit lijkt volgens de voorbeelden zelfs meer een meisje omdat het pieletje in zelfde richting als ruggegraat loopt Zijn zooo nieuwsgierig! Net ook kraamzorg geregeld. T gaat nu ineens wel erg hard allemaal. xx Sophie
Ik las over meer mooie echo's: gefeliciteerd En ook voor de nieuwe (aanstaande) mama's hier (ik las in elk geval een nieuwe): ook gefeliciteerd! x Sophie
fijn dat de echo zo goed was. en met 16 weken kunje pas zien wat het woord idd lijkt het nu allemaal op mekaar,
Vanmorgen een echo gehad. Het zag er goed uit...het hartje klopt! Volgens de echo was ik nu 7 wk, maar de vk gaat pas bij de volgende echo vaststellen hoever ik ben. Het is nu heel moeilijk te zien omdat het ukkie nog zo klein is. Ik ga dus nog ff van 8 wk uit tot ik over 4 weken de volgende echo heb. Ik las nog een mooie echo met een kleine jumper...gefeliciteerd!
Zoo nu net mvm geweest,en ja de test is weer super duidelijk zie foto album hahahaha dus ga weer lekker in potten plassen