Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Gewoon onder angelsound...
    Ik woon in Zwolle en ga hem ophalen in Wolvega, dus dat is ook ongeveer 45 minuten rijden, maar met onze nieuwe auto vind ik dat niet erg, die loopt op gas en dan kan ik hem gelijk ffies uitproberen. HIHIHIHIHI.

Waar woon jij dan?

@ Seilenna: dat denken ze echt niet hoor, van goh daar heb je háár weer.... meid geniet lekker van je echo.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja ok dan is het niet erg zo ver te rijden :D
    Ik woon in Deventer

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Dat valt dan idd wel mee vanaf deventer. Dan is het volgens mij nog dichterbij voor jou als voor mij. HIHIHIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden!

Bedankt voor jullie super lieve reacties! Ik moet mezelf ook gewoon niet zo gek lopen maken… Ik heb toch een prachtige echo gehad en het hartje zien kloppen? Waarom zou het hartje dan nu in een keer niet meer kloppen? En bovendien, we hebben het ook maar één keer gehoord… Nog 10 dagen en dan krijgen we weer een echo, dus dan zien we ons Hummeltje ook weer. Ik denk niet dat ik het tot die tijd nog eens ga proberen…

Verder wil ik ook nog even kwijt dat ieder zijn eigen onzekerheden voelt en dat we zeker niet moeten gaan oordelen als iemand zich onzeker voelt waar een ander zich niet onzeker bij zou voelen. We kunnen elkaar beter steunen. Hoe stom was het van mij om me gisteren in een keer zo te voelen? Ik bedoel maar…

@ Seilenna: Meid, ik hoop op een mooie echo voor je!

@ Sjansie: Dankjewel meid! Ik hoop voor je dat je misselijkheid snel weg trekt… We zouden ons met zijn allen toch langzaamaan beter moeten gaan voelen, we naderen de 13 weken nu snel!

@ Alle anderen die ik nu voor weer vergeet: SORRY!

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben ik nog even. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve woorden! Heeft me goed gedaan. Alles is hier weer rustig, het is verlopen zoals het "hoort". Mijn lichaam heeft alles zelf gedaan......

Heel jammer dat ik er niet meer bij kan zijn, het is zo gezellig hier :) , al voel ik wel de nodige hormonen rondvliegen :) ;) .

Geniet lekker allemaal en voor de onzekeren: Heel veel succes sterkte en geluk in je zwangerschap!

Liefs Merel

6. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hoi Merel,

Fijn dat alles weer rustig is en ook fijn dat je lichaam het zelf heeft gedaan. Ik vond dat in ieder geval wel een prettig idee, dat mijn lichaam goed werkt!

Hoop dat je het een plekje kunt geven en dat je, wanneer jullie er aan toe zijn, weer snel zwanger zult zijn. (ik ben niet weer ongesteld geweest na de miskraam :rolleyes: )

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfoe, ik heb net alles zitten lezen ;) Lautjuh, vreselijk dat je een miskraam hebt gehad. Veel sterkte!

Over die discussie van een week verschil: ik snap het wel als mensen zich daar druk om maken. Mijn cyclus is bijvoorbeeld achterlijk regelmatig, het wijkt echt nauwelijks een uur af iedere maand. Een week verschil zou in mijn geval best wel veel zijn, ook als je rekening zou houden met een lange bevruchting. Maar ik loop dan ook prima op schema. Ik zou me in ieder geval wel zorgen gaan maken.

Verder ken ik die verstoorde stoelgang ook... Sowieso heb ik het idee dat mijn maag/darmen helemaal van slag zijn. Ze verkrampen regelmatig echt volledig. Pffff.

Verder ben ik sinds woensdag weer kots misselijk. Heb weinig eten en drinken binnen kunnen houden. Ik moet vanmiddag een uur in de auto zitten omdat ik naar mijn zusje wil die gister is geslaagd voor haar examen, maar ik zie wel tegen die reis op! Ik hoop maar dat alles goed gaat... Ik hoop zooo dat vanaf de 10 weken mijn hcg inderdaad gaat dalen en daardoor de misselijkheid minder wordt. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik me op onze bruiloft ook zo voel :(

8. Female

Female Niet meer actief

@ Derona
    Ja idd LET ER DAN OP! :D
    Hihi :)
    Ja of iem. angel sound wil is natuurlijk persoonlijk voor iedereen, maar ik vind het juist bijzonder om één keer in de zoveel tijd te horen, en als de gyn of HA het doet voelt dat ook beter en zekerder ;)
    Heb je hem echt zo in de prullenbak gekieperd? (maar bij kijkshop oid heb je toch ook voor ong. 50 euro een nieuwe? En anders evt verzenden kost ook niet zoveel he)

@ Sjansie
    Oh lullig, zoals ze het zei dacht je natuurlijk dat ze meteen ging zeggen wat het was. Niet zo tactisch ;)

@ Iloveanres
    Wel lekker zeg auto op gas. Wat voor één is het?
    Ik vraag me altijd af wat de adder onder het gras is. Het is zo goedkoop, waarom rijdt iedereen dan niet op gas? Ik weet dat die tank duur is maar je hebt toch ook 2e hands waar de tank al inzit? Zijn daar dan nog nadelen aan? Heel veel wegentax ofzo?

@ Seilenna
    Heel fijn meid, geen bloed meer! Laat je ons morgen even weten?

@ Sanne
    Leuk bruiloft! Gezellig zeg. Zijn jullie 's avonds uitgenodigd?

@ Yvette
    Geeft niks hoor, onzekerheidsvlagen horen erbij ;)

@ Merel
    Wat sterk dat je hier even zo'n bericht post! Trots op je! Heel veel succes met opnieuw zwanger worden en ik hoop dat het dan helemaal super goed gaat, het is je gegund! Sterkte!

Zo ik heb me voorgenomen eens lekker te gaan winkelen vanmiddag met zoonlief! Dat doe ik normaal nooit en meestal geef ik nauwelijks geld uit, ben dan zo'n zuinige trut die constant denkt: 'ach ik overleef het ook wel als ik het niet koop, is niet echt nodig'.
    Voel me heel snel schuldig :(
    (Wil altijd prioriteit geven aan de belangrijkste kostenposten, is ook goed maar, mijn klerenkast is nu echt slonzig, allemaal vodden)
    Hoop dus dat ik me er over heen kan zetten en genieten!

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @ female ja ik heb hem zo weg gepiekerd,maar denk ook niet dat ik er 1 ga halen
    ik heb al op internet gekeken en daar zijn ze tussen de 32 euro

Ik vind het ook wel bijzonder 1 keer in de zoveel tijd zelf te luisteren bij de vk,

het is alleen leuk voor familie leden die nooit mee gaan naar de vk,om dan ook het hartje te kunnen horen

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona: thanx het heeft gewerkt, na die schop....haha

@tacha 1987: meid, vervelend he? die down gevoelens, idd heel zielig vind ik altijd dat we het dan op de mannetjes af reageren....arme jongens....maar ja dat heet dan wel weer echt samen zwanger zijn....tenminste z kan je het ook bekijken. Jij kan jezelf soms niet inhouden want dan nemen je hormonen je lichaam even over en daar kan je echt niets aan doen, zielig dat hij het moet ontgelden maar zo voelt hij wel even lekker mee dat het niet altijd even leuk is om zwanger te zijn. Dat probeer ik me altijd te bedenken. Succes ermee meis!

@iloveandres: heb ontbijtdrank van de aldi maakt ook helemaal niet uit welk merk maar je hebt dan een beetje een vol gevoel, maar dan wel kort maar bij mij werkt het goed tegen misselijkheid. Idd handig om dan brood mee te nemen en zodra je dan weer trek krijgt kun je wat eten. Het is wel zo dat je wel eerst op moet staan om het uit de koelkast op te halen en dat kan ook weer nega werken tegen misselijkheid....Maar je merkt vanzelf ook wanneer je wel of niet misselijk bent dan kun je het gebruiken en ben je niet misselijk dan eet je gewoon iets anders. Hoop dat het werkt voor je.

@female: heb het hier ook niet gemeld omdat het een te lang verhaal is en ik dan morgen nog niet klaar ben. Maar toch bedankt voor je sterkte wens!

@yvette: het is nog erg vroeg hoor om het te hartje te kunnen horen, het is niet voor niets dat vk's het pas rond de 12de week doen. Maak je er niet al te druk om meis.....en doe je dat wel kan je ook altijd even bellen met je vk zodat zij je misschien gerust kan stellen.
    Dit is wel de reden dat ik dus niet zo'n ding in huis wil hebben, je word er extra onzeker door als je het niet kunt horen, heb helemaal geen zin in onzekerheid als het niet echt nodig is. Plus het is natuurlijk zo dat je kindje nog alle kanten uit kan en misschien juist bij het ding "wegzwemt" omdat het gewoon geen zin heeft in zoiets, dat kán natuurlijk ook nog......Probeer je er niet al te druk om te maken hoor meis! Succes!
    (Ik bedoel dit niet persoonlijk nagatief naar jou toe hoor, maar zo denk ik er gewoon over....)

@anoniempjuh: Ik snap je wel een beetje meis maar probeer niet te erg te letten op hoe iemand iets zegt. Ik weet zeker dat het niet zo bedoeld is maar dat het misschien alleen maar verkeerd overkomt. Laten we onthouden dat we allemaal bommetjes vol hormonen zijn en dat je dan wel eens dingen zegt die je niet helemaal zo bedoelt.....Het zou jammer zijn dat we nu door zoiets een vervelende sfeer krijgen hier. Probeer het je niet al te veel aan te trekken. En tuurlijk mag je hier (juist hier) je zorgen uiten, daar zijn we voor, dus blijf dat maar gerust doen hoor!

@derona(nog een keertje haha): ben het wel met je eens hoor maar je kan het misschien ook op een andere manier brengen, dit is direct zo'n aanval op iemand zijn mening en dan krijg je dat ruzie gevoel en dat vind ik jammer. Probeer niet zo aanvallend te reageren op iemand zijn mening en dan houden we het hier iig gezellig en durft en kan ieder zijn mening en gevoelens gewoon uiten. Ben ervan overtuigd dat er nu dames bij zijn die niet zo goed meer hun gevoelens durven te uiten omdat ze bang zijn voor dit soort reacties.

@sjansie: lastig dat je nog zo misselijk bent succes ermee hoop dat het snel over is!

@seilenna: hoop dat je met goed nieuws komt vandaag, hier draaien de duimen voor jullie! eneh dat zullen ze vast niet denken hoor, helemaal van iemand die al eens een mk heeft gehad is het normaal dat je zekerheid wilt dat het nog goed zit. Ze denken niet zomaar iets over mensen hoor...en dan nog....het gaat om jou en niet om hen dus als ze al denken laat ze dna maar lekker denken!

@merel69: meid wat fijn om even iets van je te horen. Toch fijn dat je eigen lichaam het allemaal zelf gedaan heeft, geeft misschien weer een stukje vertrouwen in jezelf en het is helemaal fijn dat je geen medische hulp nodig hebt gehad. Wens je nog veel sterkte want je zult dit niet vergeten en je zult het ook een plekje moeten gaan geven. Heel veel succes daarmee en hoop voor jullie dat zodra jullie er weer aan toe zijn je toch weer zwanger mag worden en dat er dan maar een mooi gezond kindje geboren gaat worden.

fjoe.....dat is een lap tekst en hoop dat ik nu niet iemand vergeten ben.....maar goed zal wel niet want ben het hele rijtje bij langs geweest. Maar wens je nog wat aandacht van mij dan geef je maar een gil.....

Hier alles prima, voel me behoorlijk goed, heb gister spinazie gegeten en rvc-ferro gehad en heb toch echt het idee dat dat werkt. Nou goed ben benieuwd maandag of dinsdag uitslag van bloedonderzoek...... Zo en dan nu even weer wat doen, even de wc een poetsbeurt geven en dan is het alweer tijd voor eten.... gaat zo'n ochtend toch weer sneller dan gedacht.

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Nettie,Sorry ga je nu mij de schuld geven?/
    ik wil je even herinneren dat dit een forum is,
    en ik best mag zeggen,wat ik voel als iemand wat neer zet

12. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Nettie: Ik vat het ook helemaal niet negatief op. Af en toe denk ik nu ook: "als ik hem niet had gekocht, had ik genoten van de goede echo en gebaald van de VK, die niet wilde luisteren, maar had ik me 0,0 zorgen gemaakt" Nu maak ik me ook geen zorgen meer, gewoon om het simpele feit dat we een superbeweeglijk beebje hebben en ik inderdaad denk dat ie er gewoon geen zin in heeft...
    Spinazie helpt volgens mij inderdaad wel, ik heb het woensdag ook gegeten en had ineens behoefte aan véél spinazie! Voelde me gisteren ook echt even wat beter :)

@ Female: Veel plezier met winkelen! En je mag best jezelf eens verwennen! :)

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona, heb je een pbtje gestuurd met antwoord op je vorige berichtje.

@yvette: gelukkig dat je het zo opvat, en ik denk idd dat het zo zou zijn gegaan als je em niet in huis had gehad. Ben blij dat je je wat minder zorgen maakt! Meiden lekker allemaal aan de spinazie, het werkt dus echt!haha

14. Female

Female Niet meer actief

@ Yvette
    Bedankt, dat onthoud ik. Als het uit de klauwen loopt geeft ik jou gewoon de schuld! :) :)

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Denk dat nettie dit als "feedback"bedoelt..
    Weet niet of je de term kent
    Niet als kritiek maar als aandachtspuntje....

Sommige dingen kunnen snel verkeerd overkomen... ook omdat we ze hier lezen.. en niet verteld wordt..
    Normaal kun je aan een toon horen hoe iets bedoeld word....
    Zou jammer zijn als er zo misverstanden komen, toch?

xxmona

p.s realiseer me opeens dat het vrijdag de 13de is vandaag... gatver..

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh spinazie, dat moet ik ook eens proberen. Hebben meer vrouwen last van het feit dat ze steeds minder lusten? Door het overgeven ontwikkel ik echt een aversie tegen ontzettend veel voedsel. Er blijft echt niets over!

Oh mijn moeder was trouwens gister bij mijn oma en mijn tante was daar ook. Haar dochter probeert inmiddels al een jaar om zwanger te raken en ik heb haar nu dus ingehaald door in de eerste ronde meteen zwanger te zijn geraakt. Nu is mijn tante lichtelijk beledigd en heeft ze geen woord tegen mijn moeder gezegd :( Het zijn niet de meest intelligente mensen (ook niet op sociaal gebied dus) maar toch wel een beetje jammer... Ik en mijn moeder kunnen er ook niet zoveel aan doen. Al snap ik echt wel dat mijn nichtje het er moeilijk mee heeft.

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik ga er niks meer over zeggen,

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Merlq:
    inderdaad logisch dat ze t er moeilijk mee heeft... maar om nou beledigd te zijn? Je kan toch ook blij zijn voor een ander...

heb ook heel veel boze blikken gehad in mijn vorige zwangerschap, omdat ik gelijk, door de pil zwanger was.... tja weet dat het oneerlijk verdeeld is... maar kunnen wij ook niets aan doen, toch?

xxmona

19. Female

Female Niet meer actief

@ MerleQ
    Probeerheel veel lichte dingen te eten meid,lekker verschillende soorten vers fruit enzo. En ben je al begonnen met gember? Dat hielp bij mij echt heel goed hoor!

En mensen met opstipatie (Hoe schrijf je dat :( haha ) Pruimen zijn ook super goed! Gedroogd of vers ;)

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Female: We hebben een Pegeot (schrijf ik het goed?) 306 break (station dus) gekocht. Ik heb foto's van onze nieuwe auto in mijn album gezet. Evenals mijn test van moeders voor moeders trouwens. LOL.

@ Nettie: Echt heel erg bedankt voor je tip! Ik ga morgen boodschappen doen, dan zal ik het gelijk halen en uitproberen. Ben benieuwd.

En voor nu....ik ga ff dweilen en dan ben ik weer van de partij. LOL

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

Deel Deze Pagina