Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    tja, heb een tijdje zitten denken hoe ik op je breichje zou reageren goofychick, maar ik hou het maar kort:
    het was niet mijn bedoeling om je een rot gevoel te geven (neem teminste aan dat je voornamelijk mij bedoeld in je laatste bericht) maar ja ik volede mij ook rot na jouw opmerking en dan kun je het wel anders bedoeld hebben, dan had je het misschien anders kunnen zeggen..
    En tja ik vind dat als ik mij aangevallen voel ,ik hier op zo'n forum gewoon een reactie terug mag geven, denk dat de meesten dat zouden doen,

maar goed ik hoop niet dat je om mij weg gaat want dat was iig niet mijn bedoeling, maar dat ik mij ook rot voelde om jouw opmerkingen mag je ook best weten...

2. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Jee, ben anderhalve dag niet op het forum geweest en is alweer zoveel geschreven, gezellig!

Ik heb eerst tot 13.00 uitgeslapen... :oops: vannacht pas om 3 uur thuis, naar de bruiloft van mijn vriendin, wat een super feest, alles in zwart en wit en superchic, helemaal leuk, 1 nadeeltje....konden dus geen voetbal kijken, maar goed...iedereen werd door sms-jes op de hoogte gehouden!

Ik heb ook nog helemaal niets gekocht voor beebje of iets mama-achtigs voor mijzelf.., maak me toch wel meer zorgen weer over die 2 wkn achterstand..maar goed...nog even dikke 2 weken volhouden....hoop dat het dan toch verkeerd gezien is en dat alles toch wel ok is...

Viel gisteren gelijk op trouwens, iedereen aan de champagne en ik een felgekleurd alcohol-vrije cocktail..."Ik ben de Bob-verhaal" daar werd niet echt ingetrapt...terwijl ik natuurlijk wel de klos was..
    En toen ik aan het dansen was werd gevraagd hoeveel maanden ik al was....oei...voelde me wel beetje opgelaten...

@Seilenna, gelukkig dat het allemaal goed is en nu gaan genieten! Hihi, zie nu pas dat Annelies je echte naam is, dus de letters andersom :oops: !

@Iedereen, Fijne avond!

Liefs S.

3. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    In het begin zou je de baby heel goed in een draagdoek kunnen dragen (wil ik ook gaan doen). Hangt natuurlijk ook van het kind af, maar denk dat 20 maanden over het algemeen nog wel wat te jong is om op een kiddyboard te kunnen (misschien korte stukjes wel, maar langere stukken is denk ik toch nog te vermoeiend)). Mijn zoontje is nu 21 maanden en ik zie hem nù dus echt nog niet op een kiddyboard staan. Niet alleen omdat dat toch best nog vermoeiend is voor zo'n kleintje, maar hij is ook vrij klein, dus vraag me ook af, waar hij zich zou moeten vasthouden en denk ook niet dat hij al het geduld op zou kunnen brengen om langer stil op zo'n ding te blijven staan - of zitten :)...). Maar nogmaals, hangt ook van het kind zelf af, hoor!

Mijn zoontje is nu 21 maanden en sinds een paar weken staat de bodem van zijn 'junior-ledikant' (140x70, met spijlen een ledikant, met 2 planken een 'juniorbed' ;)) op de 'juniorbed' hoogte en laten wij er permanent 2 spijlen uit, zodat hij zèlf z'n bedje in en uit kan, wanneer hìj dat wil. De eerste avonden, stond hij nog wel gelijk op z'n kamerdeur te bonken, maar heben hem gewoon genegeerd en steeds als ik voor het zelf slapengaan ging kijken, lag ie lekker IN z'n bedje te slapen. Nu speelt hij vaak nog wat in/naast z'n bed, maar gaat nog steeds ALTIJD terug in bed als hij ècht moe wordt. :D
    Enige reden dat wij nog de spijlen hebben, is dat we dit bed gebruikt gekregen hebben, zonder planken erbij en (momenteel) gewoon geen zin hebben om voor de wellicht nog 1-1,5 jaar dat hij in dat bedje zal liggen planken te regelen (maar misschien denk ik daar over een 1/2-1 jaar wel weer anders over ;) ).

Bij mijn zus zou nr. 4 ook 20 maanden zijn als nr. 5 zou komen, dus heeft nr. 3 (toen 3) in het laatste trimester van de zwangerschap een echt 'goot bed' gekregen en zijn kleinere broertje (toen dus iets van 17/18 maanden), zijn juniorbed. Heb van m'n zus gehoord, dat ook hij de eerste avonden steeds weer uit z'n bed kwam, maar daarna ging het daar ook gewoon goed. Gebeurt alleen af en toe wel dat hij 's avonds op het bed van z'n broer klimt (slapen met z'n 2-en op een kamer), om naar buiten te kijken (naar hoe z'n oudere broers en zus buitenspelen ;) ) en dan opeens door de slaap overvallen wordt en dus op het bed van z'n broer in slaap valt. :)
    Is bij ons eigenlijk nog nooit voorgekomen (dat hij buiten z'n bed lag te slapen), maar daar moet je dus alleen wèl op gevat zijn (maar met slaapzak aan, hebben ze het nooit koud ;) ). Oh ja; wel belangrijk: kamertje moet dan natuurlijk ècht kinderveilig zijn!

Dan zijn ze van een soort rubberachtig materiaal. Ik wilde ook eerst geen luchtbanden (precies om de reden die genoemd werd), maar vooral omdat wagens met dat andere type band nòg duurder zijn dan de wagens met een goede luchtband, hebben we uiteindelijk toch voor luchtbanden gekozen. En ik moet zeggen, we hebben de wagen inmiddels goed 1,5 jaar, hem de eerste 8 maanden héél vaak mee in de auto gehad, zowel 'on-road' als 'off-road' gebruikt en tòch heb ik in die 1,5 jaar tijd maar één keer de banden hoeven op te pompen (had meerdere weken ongebruikt in de kelder gestaan, sinds het oppompen een paar weken geleden, zijn ze nog steeds hard, dus niet lek). Je moet dus wel behoorlijk 'gek' doen om ze lek te krijgen hoor! Door een spijker of groot stuk glas rijden, b.v. Maar wij hebben een buggy (vooral voor de vakanties en boodschappen met de auto) met zulke rubberachtige banden en ben daarmee 's winters een perongeluk over een groot en scherp stuk split (hier wordt ook op de stoep gestrooid :D ) gereden en de band was weliswaar niet lek, maar het stuk split had wel een behoorlijk grote 'krater' in de band achtergelaten (zie je nu nog steeds)...

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Goofchick, jammer dat je je daardoor weg laat jagen op dit forum.
    Terwijl het hier toch ook heel gezellig kan zijn en waar je steun kunt vinden wanneer je het nodig hebt. En vooral straks de laatste loodjes...dat is toch wel fijn om met iemand te delen en die je er doorheen trekken.
    Ik hoop dat je toch besluit om hier nog (al is het af en toe) te blijven kletsen.
    Zo niet dan wens ik jou ook een hele fijne zwangerschap. ( maar dat doe ik sowieso al ;) )

Merelrosie, ik zag gister idd een zitje die je achter de wagen kunt bevestigen. daar kunnen oudere kids op zitten en als ze willen staan haal je het zitje weg en heb je zo'n bord. (weet de naam ff niet :oops: )

Mikkie, ik heb via mp tweedehands kleding gekocht (omdat ik het gewoon belachelijk vind om voor zo'n korte periode allemaal nieuwe kleding te kopen) en dat is maat s/m. Dat heb ik normaal ook in mijn kleding en bij mijn vorige zwangerschap had ik een paar broeken ook in die maat.

Sanne, ik duim voor je dat je sraks weer 2 weken vooruit wordt gezet.
    Haha wel jammer van die bruiloft...het scheelt dat ik toch al zelden drink dus bij mij valt dat niet op ;)

Ik mis btw nu wel de red bulletjes :oops:

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Dat is nu ook preccies hoe ik me voel,
    bedoelde het ook niet rot,maar via internet kan alles anders over komen

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff ik loop me hier kitkat weg te vreten letterlijk, :oops:

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:) ik zit aan de frikadel en mexicano :rolleyes: ook weer erug gezond :oops:

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hahahaha geweldig,ik heb juist veel zin in zoetgheid hahaha

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb eigenlijk nog niet echt ergens trek in....heb gewoon honger dus als het maar te eten is :) ;)

ben vandaag niet meer zo moe als ik de afgelopen tijd ben geweest :whistle:
    Hoop dat het zo blijft.

10. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    *inbraak*

Hahaha gezellig buuf die inbraken hier :)
    Ja ze zijn echt heel handig die babybanz en zien er zeer stoer uit :)
    We moeten snel maar weer eens afspreken een vervolg bbq altijd leuk he
    Super om te horen dat je echo goed was geniet maar lekker van jullie brusje

En de rest van de dames hier ook lekker genieten he 9 maanden zijn zo om en dan kun je lekker genieten van de kleine

*einde inbraak*

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik ga ff goeie veiligheids sloten kopen,hahah nee grapje hoor

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hahaha derona ze zijn onderhand nodig hier stuur je dan ff paar naar de februari mama's :)

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    JA is goed,haha nee hoor juist gezellig als andere hier ook komen kletsen :D

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Toch jammer hoor Goofychick, dat je je laat wegjagen. Op internet komt alles inderdaad heel anders over. Ik word geregeld ook voor een trut aangezien terwijl ik in het echt dat helemaal niet ben ;) Ik heb een sterke mening maar die weet ik mondeling veel beter te verwoorden dan via internet haha. Ik hoop in ieder geval dat je snel weer terugkomt!

Ik ben vandaag bij de ceremonie geweest van een oud klasgenootje en dat was een heel leuk voorproefje op mn eigen bruiloft! :D Zij is zelf nogal gelovig en het was dan ook in de kerk en ik werd op een bepaald moment helemaal gek van alle liederen (flashbacks naar de basisschool!), maar ze zag er echt beeldschoon uit en ik vond ze heel schattig saampjes :)

Ik ben nu trouwens lions aan het vreten ;)

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Leuk dat je en bruiloft hebt gehad
    en pff ook al zo aan het vreten hahaha
    ik heb net twee bolletjes met roomboter en kipfile gegeten

vandaag is de enige dag dat ik niet misselijk ben geweest ff afkloppen :p

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Goede morgen meiden
    wat is het rustig hier zeg
    Vandaag gaan wij gezellig naar voorschoten mijn broertje ophalen :D
    Dus dat word een lange rit haha maja we hebben het er voor over,ik denk dat we pas tegen einde van de middag er weer zijn
    ik wens jullie allen een super fijne dag toe

knufffff

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

alles goed hier, zit net even de berichjes te lezen, en nou heb ik gister uitgelegd aan goofychick dat ik het niet slecht bedoelde enz maar nu lees ik hier 2 keer een verhaal aan haar met:jammer dat je je laat wegjagen....maar nou vraag ik me toch af, bedoelen jullie met dat wegjagen dat ik dat doe?, misschien niet zo bedoeld maar zo komt het nu wel over, ik hebgewon een reactie gegeven, maar heb t idee dat datniet mocht?

nou goed fijne dag verder

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee, dat is puur alleen op haar gericht. :) Ik bedoel daar verder niet mee wie dat gedaan heeft of wiens schuld het is, maar dat zij het zich zo aantrekt dat ze besluit om hier niet meer te posten. Dat laatste is jammer :)

19. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    had een heel verhaal staan druk op verzenden maar had niet in de gaten dat internet er voor de zoveelste keer uitligt.......en dus tekst weg......grrrrrrr word ik nu toch echt pismaardanookpislink van!

Ik ga proberen een gedeelte overnieuw te typen...

@chantalk: geloof me die onderbroeken vind ik ook echt afschuwelijk maar die zitten momenteel enorm lekker in de avond en nacht. Tja hubbie vind dit ook maar ja daar kijkt ie dan maar ff omheen, waarderen we straks mn gewone broekjes ook weer extra, Heb zelf een aantal bjornborg boxers en zou het echt heel jammer vinden als ik die strax niet meer aankan omdat ze te wijd zitten. Dat gebeurde na mn vorige zw.sch. nl, toen kon ik een hele nieuwe onderbroeken en strings garderobe aanschaffen omdat ik mn gewone broekjes aan had tijdens mn zw.sch. en dus die zaten echt niet goed meer daarna. Heb ik nu echt geen zin in. Dan maar goedkopen lelijke dingen die goed zitten. Ben ik dan gewoon lekker nuchter in hoor.
    Verder oh ja over die kinderwagen en bedje en kamertje. Ik zal als ik jullie was z.s.m. je zoontje naar een andere kamer doen als dat al heel hard ndoig is. Onze dochter blijft op haar eigen kamertje omdat er al zoveel veranderingen voor haar aankomen waar ze ws weinig van snapt als is ze straks 3 als de beeb er is. Ze ligt gelukkig nu wel al in haar peuterbed (bij ikea heb je die bedjes die je als je ze tegen de muur zet aan de buitenkant nog een spijl hebben waardoor je kindje niet zo snel uit z'n bedje kan vallen....alleen oppassen met klimmertjes want die klimmen daaroverheen en dan lijkt het me gevaarlijk) Probeer alle veranderingen z.s.m. te doen dan heeft je zoontje in ieder geval niet het idee dat hij eruit getrapt word door de baby. Verder gaan wij zo'n stepje achter de kinderwagen aanschaffen (wie zei het ook al weer noemde het een kiddyboard?) maar goed onze dochter is dan ook al 3 als we dat gaan gebruiken dus die heeft daar iets meer aan. Als ik jullie was nog even over dat kamertje.....als het nodig is geen ander kamertje doen voor je zoontje.....alles wat vertrouwd is is natuurlijk het beste met zo veel veranderingen.......
    Vind em trouwens wel enorm lief....dat ie zo meetikt! Geef maar een dikke knuffel terug!

@goofchick: vind het heel jammer dat je ons gaat verlaten door zoiets. Ik snap wat je voelt want zo voelde ik het ook alleen heb ik je geen weerwoord zien geven (als ik het mis heb dan moet je het zeggen hoor....heb at last van zw.sch.dementie...haha). zou je niet eerst eens willen proberen om het nog uit te leggen?
    Zou het wel fijn vinden als je nog terug komt maar als je dat niet doet dan wens ik jullie een fijne zwangerschap en een gezond kindje toe!

Zo en verder had ik nog meer getypt maar ben het echt zat nu al dat getyp....ga lekker rustig aan doen na drukke dag van gister. Wacht nu op hubbie en dan gaan we straks gezellig koffie drinken e.d. T is tenslotte wel vaderdag..... Hij heeft al een mooi plcemat gekregen van dochterlief.....echt heel erg leuk!

Hey dames een fijne dag vandaag!

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    okeej merleQ ik snap het!, ik ga er nu ook niet meer over beginnen, want heb t er nu wel mee gehad, maar tja ik ben gewoon niet iemand die zoiets leest en denkt , ach laat maar ,laat ik maar niks zeggen, neej als iets me dwarszit zeg ik dat tegen wie het ook mag zijn...en dat bedoel ik nou niet weer slecht tegen jou ofzo hoor hahaha

nou heb me vriend net ze vaderdag cadeautje gegeven, hij vond het erggg leuk.
    sow t begint hier een beetje te onweren, nou vriendlief is vandaag weg voor ze werk 1 of ander tennistoernooi, dus ik ga lekker hele dag beetje luieren.
    Hij heeft vanmorgen ze motor te koop gezet (gister is een vriend van m onderuit gegaan waar hij achter reed) want hij weet dat het een gevaarlijke hobby is, en hij wil straks toch ook van z'n kleine gaan genieten, dus nu ga ik eens even lekker kijken of we dan sept okt nog even lekker voor de laatste keer op vakantie kunnen, gewoon weekje egypte of turkye ofzo, lijkt me wel lekkerrrr, en de rest van het geld mooi op de spaarrek, want dat zullen we sraks nog goed kunnen gebruiken haha.

ZO weer ff genoeg geluld, ik ga me ff lekker verdiepen in de warme zon en mooie stranden en lekker eten hahahah

doeiiiiii

Deel Deze Pagina