Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    @ Josien

Dat klinkt idd niet goed meid! Zit hier nu voor jou te huilen... :cry:
    Het was jullie zò gegund...
    Steek een kaarsje voor jullie op en [-o< voor toch nòg een wonder bij jullie... *knuddel*

2. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    1 januari - lob - 29 jaar - 1e kindje
    1 januari - Cindy - 26 jaar - 1e kindje
    1 januari - Mexi - ? - ?
    1 januari - Ninja - 30 jaar - 1e kindje
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    4 januari - Yvette - 24 jaar - ?
    4 januari - Sanne85 - 22 jaar - 1e kindje
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Josien - 27 jaar - 1e kindje (een echt ICSI-wondertje)
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    5 januari - Patrieske16 - 31 jaar - 3e kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    8 januari - Belly82 - 26 jaar - 1e kindje
    9 januari - Journey - 28 jaar - 1e kindje
    11 januari - Merelrosie - 28 jaar - 2de kindje
    12 januari- Sjansie28- 27jaar -3e kindje
    12 januari - MerleQ - 22 jaar - 1e kindje
    15 januari - Joyce26 - 27 jaar - 4e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha
    2 mei: Mama2801 moeders voor moeders
    6 mei: Belly82 eerste echo bij de VK
    14 mei: Sophie intake vk
    14 mei: Patrieske16 eerste echo
    20 mei: Ramona intake vk
    28 mei: Sophie eerste echo
    28 mei: Ninja intake vk en eerste echo
    29 mei: Mexi VK
    2 juni: Britt eerste echo
    3 juni: Gaby intake VK
    3 juni: MerleQ eerste echo
    5 juni: Sanne85 eerste echo
    9 juni: Gaby eerste echo
    11 juni: Tacha1987 eerste echo

Sanne en Patricia toegevoegd!
    Leeftijd Sjansie aangepast!
    Afspraak MerleQ toegevoegd!

Josien:
    Ik heb er moeite mee je er af te halen.
    Eerst het ziekenhuis afwachten....
    Heel veel sterkte!
    Dikke knuffel

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

Helaas moet ik jullie gaan verlaten. Het ziekenhuis heeft bevestigd dat dit een miskraam is geworden. Helaas zal ik de komende maanden dus niet met jullie dit topic vol mogen kletsen...

Ik wil jullie allemaal heel erg veel geluk toewensen en alle goeds wat er maar te wensen is!

Liefs,
    Josien

4. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    Jeetje josien balen meid vind het heel erg voor je!
    ik wens je heel veel sterkte en rust toe de komende tijd...
    Je bent altijd welkom om mee te kletsen ook op andere sites mischien dat je daar als je een beetje tot rust bent gekomen mee wil kletsen kijk maar meid en veel sterkte knuf lammetje.... sjee meid

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Sjeee Josien.... :cry:

Maar laat m'n kaarsje wel voor jullie branden, in de hoop op gauw nòg een wondertje voor jullie, een wondertje dat geen sterretje hoeft te worden, maar een wondertje mag blijven...

6. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Oh Josien, wat vreselijk....
    Heeel veeel sterkte!
    Heb echt tranen in mijn ogen....

.... Net ook het verhaal van Zoe gelezen, Patricia!
    Kan niet meer stoppen met huilen....
    Wat moet dat ontzettend zwaar zijn geweest (en nog steeds zijn)....

7. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    1 januari - Cindy - 26 jaar - 1e kindje
    1 januari - Mexi - ? - ?
    1 januari - Ninja - 30 jaar - 1e kindje
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    4 januari - Yvette - 24 jaar - ?
    4 januari - Sanne85 - 22 jaar - 1e kindje
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    5 januari - Patrieske16 - 31 jaar - 3e kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    8 januari - Belly82 - 26 jaar - 1e kindje
    9 januari - Journey - 28 jaar - 1e kindje
    11 januari - Merelrosie - 28 jaar - 2de kindje
    12 januari- Sjansie28- 27jaar -3e kindje
    12 januari - MerleQ - 22 jaar - 1e kindje
    15 januari - Joyce26 - 27 jaar - 4e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha
    2 mei: Mama2801 moeders voor moeders
    6 mei: Belly82 eerste echo bij de VK
    14 mei: Sophie intake vk
    14 mei: Patrieske16 eerste echo
    20 mei: Ramona intake vk
    28 mei: Sophie eerste echo
    28 mei: Ninja intake vk en eerste echo
    29 mei: Mexi VK
    2 juni: Britt eerste echo
    3 juni: Gaby intake VK
    3 juni: MerleQ eerste echo
    5 juni: Sanne85 eerste echo
    9 juni: Gaby eerste echo
    11 juni: Tacha1987 eerste echo

Josien: ik heb je er af gehaald, snik snik

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hoi Patricia,

Allereerst welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Heb net op Zoë's* vlindersite gekeken... Eigenlijk hadden jullie haar dan 'Zomë' moeten noemen... (zo'n ongelooflijk mooi engeltje ;))
    En wat een pech hebben jullie ook met Noël gehad, zeg! Maar wel fijn dat het inmiddels goed met hem gaat! :thumup:

Wist niets te schrijven in het gastenboek, maar heb mijn zoontje wel in het vriendenboek van beiden gezet. :)

Vond trouwens niets schokkends aan de sites/foto's, hoor! Maar je moet denk ik wel goed kunnen relativeren, om er als zwangere te kijken, want meestal gaat alles goed, maar soms helaas ook niet of niet helemaal...

Ons zoontje is (een beetje) prematuur en met een 'verborgen' schisis geboren (met 10 maanden operatief 'verholpen'). Oorzaak van beiden is tot op heden niet bekend., de artsen houden het op 'gewoon domme pech' (ook nooit verder onderzoek gedaan) en daar moeten wij het mee doen.
    We zullen dus bij deze zwangerschap merken of het idd 'gewoon domme pech' is geweest, of dat het toch aan mij(n lichaam) heeft gelegen...

Toch sta ik heel positief in deze zwangerschap en ga er vanuit dat alles deze keer wèl 'gewoon' goed zal zijn/gaan. Hoop dat dat voor jullie ook zo is!

En voor de dames, zeker voor diegene die voor het eerst zwanger zijn: vergeet niet dat verreweg de meeste vrouwen 'op tijd' en van een 'normaal', gezond kind bevallen!

Maar engeltjes en kindjes met een moeilijke start, horen er nu eenmaal ook bij en je doet vooral de ouders een groot verdriet als je je van hun afwendt, omdat je je anders realiseert dat het soms ook wel een (een beetje) mis kan gaan...

9. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben net bij de VK geweest... Met een inwendige echo zagen ze een holte ofzo? maar verder nog niks.. Ze feliciteerde me wel :) en ik kreeg allemaal boekjes mee, maar moet over 2 weken terug komen.. Ze zei het kan nog alle kanten op..? Ik weet niet maar ze gaf me een beetje een raar gevoel..

Ik heb een foto van mn echo gemaakt, maar weet niet hoe ik hem in mn album krijg..?
    Kunnen jullie effe meekijken als hij erin staat..?

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Je zal de vruchtzak kunnen zien denk ik.
    Ik heb de eerste keer ook relatief vroeg een inwendige echo gehad. Toen zag je alleen 'een holte' met daarin een 'mini-boontje' met een nòg kleiner 'knipperlichtje' en dat was dus met bijna 6 weken...

Wat ze bedoelt is waarschijnlijk dat nu nog niet te zien is of er zich idd een vruchtje ontwikkeld en goed, of dat het misschien een 'windei' (vruchtzak zonder vrucht) is... Zou me er dus niet al teveel mee bezig houden en er gewoon vanuit gaan dat alles in orde is! Dat is het nadeel van héle vroege echo's; er is gewoon nog heel weinig te zien en wat je ziet is zo minuscuul klein, dat er dus eigenlijk (nog) niets te zeggen valt, behalve dat je idd zwanger bent. ;)

11. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ja ik heb hem ook al effe aan een vriendin laten zien.. die had bij haar zwangerschappen ook zon 'lege holte'.. Ik mag 22 mei terug komen voor een tweede echo.. Effe afwachten dus :(

HIj staat inmiddels in mijn album :) Dus iedereen kijken... ;)

O ja de VK zei dat ik 31 dec/ 1 jan uitgerekend ben.. Maar hoe bereken zij het dan..?

12. ninja

ninja Lid

1 mei 2008
    11
    0
    0
    hallo belly82 (leuke naam trouwens :))
    ik heb je echo bekeken. leuk hoor dat je al iets kan zien zitten zo vroeg.

13. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Is idd de vruchtzak die je ziet! Heb de echo van mijn zoontje (week 5+5) eens opgezocht en in mijn album gezet. Kun je vergelijken. ;) Eigenlijk zie je op mijn echo precies hetzelfde, alleen is 'de lege holte' daar al gevuld. :D

In principe gaan ze voor de berekening uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Daar worden dan 40 weken bij opgeteld. Heb je een cyclus van b.v. 26 dagen (i.p.v. 28 ), dan worden er van die datum 2 dagen afgetrokken, geef je aan een cyclus van 30 dagen te hebben, worden er 2 dagen bij opgeteld, enz., want ze gaan er 'voor het gemak' van uit dat de eisprong altijd 1 dagen voor de menstruatie heeft plaatsgevonden. Heb je dus een heel vroeg ei (lange lf), of juist een heel laat ei (korte lf), zitten ze er dus alsnog naast. Maar meestal wordt de termijn bij de 20 weken echo ofzo evt. nog een keer aangepast, a.d.h.v. de grootte van de baby. Verder maakt het allemaal ook niet zoveel uit, want er houden zich zowieso maar héél weinig baby's aan de uitgerekende datum. :)

P.S. Als je het 'precies' uit wilt rekenen, moet je dus eigenlijk de dag van de bevruchting nemen en daar 38 weken bij optellen. ;)

14. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hallo meiden hier ben ik weer :D

sorry dat ik er even niet was begrijp me lichaam even niet zo goed en wou even wat afstand nemen maar dat lukt me niet haha
    ik heb vanmiddag getest met de cb digitaal en die zei niet zwanger :S
    maar vanmorgen de matcare daar stond wel weer een licht streepje op ik snap het echt niet meer maar goed nog 2 dagen en dan zit ik op me nod
    nog steeds kokhals neigingen en vreemde eetbuien hele gevoelige tepels die uit zichzelf aangeven dat ze het koud hebben alleen eromheen krimpt niet in snap je ? haha slecht slapen vlinder gevoel in me buik en zo nu en dan een krampje en nog steeds dat witverlies.
    heb nog een foto in me album gezet maar dan in het negatief en daar zie je ook een streepje volgens mij nou ja het zal wel

josien wat vresenlijk meid dikke knuff voor jou en probeer het met de tijd een plekje te geven heel veel sterkte.

de rest moet ik even bijlezen hoor haha
    dikke knuff allemaal van joyce

15. Merelrosie

Merelrosie Actief lid

2 jan 2008
    267
    0
    0
    Josien! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden!

Heb ook net naar Zoë's verhaal gekeken. Zat er bij te wenen!

Hoe het komt dat ik zo vroeg naar de gyn mag? Heb gewoon gebeld voor een afspraak en dat was het. Ben wel blij.
    Groetjes

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Van wat ik gelezen heb (zelf helemaal geen ervaring met CB), heeft de CB digitaal meer HCG nodig om 'zwanger' te laten verschijnen, dan gewone 'streepjestests' (zal de techniek wel zijn ;) )...

17. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik zeg ZWANGER! als ik naar je foto's kijk.. Anders moet je effe een prediktor halen, die gaf het bij mij heel duidelijk aan gelijk 2 dikke strepen..

18. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ow ja.. ze vroeg me helemaal niet hoe lang mn cyclus was.. want die is bij mij 36 dagen vandaar dat er verschil inzit..

Maar je hebt me wel een beetje gerust gesteld.. :) Heb effe je echo bekeken en idd ook een zwart holletje maar dan met een spikkeltje..

NU weer 2 weken wachten.. Moet tussendoor ook nog examen doen en leren.. kan me niet echt concentreren :rolleyes: en slaap ook heel slecht.. verder nog geen kwaaltjes :)

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @Belly: je echo is goed hoor voor zo vroeg ;) Daarom ben ik eigelijk wel blij dat ik pas 11 juni kan, anders maak ik mezelf toch alleen ongerust, en das nergens goed voor ;)

@Josien: Pff meid, ik weet niet goed wat te zeggen :( Ik wil je heel veel sterkte wensen..

Ik heb vanmiddag nog een testje gedaan (zie album) en gelijk een even duidelijke streep als de controlelijn! Ik gebruik testen als bevestiging omdat ik zo weinig klachten heb..

Was vandaag weer heel chaggi op het werk (arme klanten) gelukkig ben ik nu thuis .. ga zo even badmintonnen met mn broertje en stiefpapa :D

Fijne dag nog iedereen!

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, ik heb inmiddels ook al nog een ovu-test gedaan (ga er vanuit dat ik die toch niet meer nodig heb ;) ). Heb er nu nog 2 liggen en besloten dat ik die - om dezelfde reden als jij 8) - deze en volgende ook nog ga doen... :)

Heb vanochtend de gyn. gebeld: zijn ze tot 14 mei dicht i.v.m. vakantie. :( Hoop dan maar dat ik daarna snel een afspraak kan krijgen, want de 15e ben ik 'alweer' 7 weken en met 9 weken komt m'n moeder (alleen) een weekje hierheen. Zou zo graag weten of alles idd in orde is, voordat ik het haar (en daarna m'n vader en m'n schoonouders) vertel...

@ belly
    Bij een cyclus van 36 dagen, zou je in principe dus 8 dagen later uitkomen... tenzij je een heel vroeg (of heel laat) ei hebt gehad...

Deel Deze Pagina