Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Aha, dan was ik dus degene die het verkeerd had begrepen. ;)

Hihihi...

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:)

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

kleine welving in de buik....?
    Kan volgend week denk ik al met een buikband gaan lopen.. zonder voor schut te lopen...

Heb een keer gezien dat iemand zo'n band om had zonder dat er ook maar enige buik zichtbaar was.. (misschien wel voor haar eigen) maar ik vind zoiets dan echt geen gezicht...
    (is mijn mening)...

Zal straks weer een fotootje plaatsen....

Dinsdag naar vk... kijk er zo naar uit...!

xxmona

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    *knuffel* (herken het ;), wij hebben ook vaak juìst op zulke dagen 'woordenwisselingen' )

Hier trouwens 2 weken geleden al vaderdag gehad. :D Maar aangezien ik dit jaar HELEMAAL NIETS heb gekregen voor moederdag (alleen een verfwerkje van m'n zoontje, wat IKZELF met hem gemaakt had op de ouder-kindgroep), ja, een kus 's ochtends, maar verder niets), heeft hij het dit jaar ook 'maar' moeten doen met 'alleen' een ontbijt op bed. :D
    (wilde niet helemáál flauw terug doen ;) )

Zo hebben wij het wiegje van m'n schoonmoeder (zo'n ovale mand, op een onderstel met wielen :) ), waar zijzelf nog in heeft gelegen (en mijn man ook) de eerste maanden gebruikt. Moesten alleen zelf matrasje en hemeltje etc. regelen en het rubber van de wielen waren inmiddels zò vergaan, dat we er andere wieltjes onder hebben gezet.
    Ons zoontje was zo klein, dat hij er uiteindelijk 5 maanden in heeft gelegen (toen lag ie wel nagenoeg 'klem', hoor). :)

Nu hebben we inmiddels ook een ledikantje gekregen, maar wil tòch de eerste maanden weer het wiegje gaan gebruiken, vooral ook vanwege het sentiment... :)

Over buikbanden: die heb ik de vorige keer eigenlijk alleen vanaf week 25 ofzo gedragen, omdat veel van m'n T-shirts toen nèt niet meer 'buikbedekkend' waren en ik niet van 'blote buiken' hou. :D
    Had trouwens hele simpele effen, van m'n zus en een vriendin van haar te leen gehad (lekker goedkoop ;) ).

Wij hebben trouwens een videoband van 'Elias de reddingsboot' (staat nu op, vandaar ;) ). Zijn allemaal computergeanimeerde afleveringen over een kleine reddingsboot (genaamd 'Elias'). Hardstikke leuk, joh!
    Daar is ook een héle oude boot bij die 'Sjakie' heet en die ze heel vaak moeten roepen, omdat hij steeds in slaap valt (ook onder het varen). Nu loopt m'n zoontje dus de hele tijd door het huis 'kaaaaakiiiiiiie' (zoekt dan zijn grote plasticboot voor in bad). :) *verliefd*

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Iuno, ja zo'n wiegje hebben wij ook :D (staat in mijn album ;) )
    Dat is van de oma van manlief..al haar kinderen, kleinkinderen en haar 2 achterkleinkinderen hebben er in geslapen..helaas heeft Luca er maar een paar weekjes in geslapen...hij sliep hier niet fijn in :(
    Ik ga nu een ander matrasje kopen voor uk, mss dat hij/zij dan beter slaapt.

6. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Wij hebben hier een heerlijk luie zondag. Gister een feest gehad en heb hard staan zingen en dansen en dat voel ik nu ietsje in mijn buikspieren of banden. Klinkt bekend?

Verder lees ik veel over dure kinderwagens. (bijna)man en ik hebben er één via MP opgespoord. Een quinny speedi, voor 1 kindje gebruikt. Niet omdat we het geld niet hebben voor een nieuwe, maar wij vinden het niet zo nodig om zóóó veel geld uit te geven. Vind het natuurlijk allemaal wel erg leuk natuurlijk en het is ieders goed recht om dat wel lekker te kopen hoor! Begrijp me niet verkeerd! De maxi-cosi kopen we overigens wel nieuw ivm de veiligheid.

Rest van het kamertje wordt Ikea...

Ik ga ook eens op die Sonneschijn site kijken. Leuk leuk!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow jij had een grote buik zeg met je zoontje ;)

Bij mij zie je overigens nog helemaal niets aan mijn buik! Naja, ik heb heel iets een onderbuikje, maar dat had evengoed ook een laagje vet kunnen zijn. Ach komt ook wel goed uit zo met het oog op de trouwjurk ;)

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Seillena, wij hebben de wagen van mijn schoonouders gekregen, mochten zelf uitzoeken en zij betaalden...anders hadden wij waarschijnlijk ook een tweedehands gekocht ook omdat k ht gewoon belachelijk duur vind.

Merleq, hihi ja ik schrok er zelf ook van toen ik de foto's zag :) dacht dat het wel meeviel :rolleyes: iedereen vroeg ook of het een tweeling was :(
    Het is bij mij wel al een beetje te zien nu..gelukkig kunnen de kleren erover hangen. ;)

9. ramona0309

hi...

Heb weer nieuwe fotootjes geplaatst hoor...
    hier groeit het abnormaal hard....! Slaat echt nergens op...

Voor diegene die wat "jaloers"zijn... t voelt niet echt prettig hoor... mn huid voel ik af en toe gewoon strak staan.. (zie je ook op de foto's)... ben dan ook al begonnen met smeren... ben bang dat mn buik een landkaart wordt, terwijl ik bij mijn eerste die niet gehad heb.....

Heb net ook foto's van mijn eerste zwangerschap vergeleken, daar was ik dus helemaal niet dik... (niet zo snel als nu).. ook al was ik 22 kilo aangekomen.. mn buikje van nu had ik toen zowat in september pas!
    (ben nu 2 dagen eerder uitgerekend, dus makkelijk vergelijken).
    Heb er ook een fotootje ingezet van mijn eerste zwangerschap met 21 weken... kijk het verschil maar eens!

xxmona

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    zo dan. En ik denken dat ik hard ging, maar jij gaat super. Al voelt het niet zo lekker nu toch kun je er trots op zijn. Toppie hoor groetjes cin

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wauw dat gaat hard....hoop dat het bij mij toch iets langzamer gaat...maar heb al vaker gehoord dat het bij een tweede sneller gaat.

Zal morgen foto's maken van mijn buikje nu.

12. ramona0309

Zo kan ik me voorstellen...
    Mijn buik bij de eerste was lang niet zo dik als die van jouw... als jij dan nu ook NOG dikker wordt.. kunnen ze voor ons allebei wel een steekwagentje bestellen....
    :)

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @iuno: ah...wat lief zeg, idd verliefd makend....mijn dochter van 2 zag vanmiddag een documantaire over een vliegtuigcrash...(zat hubbie te kijken) zegt ze: kijk isse viegtuid, oh nee, boink viegtuid valle inuh watel.....isse tuk...
    Echt zóó lollig dat kindernederlands...

@de rest: hier groeit het buikje gestaag....is nog niet te zien overdag maar 's avonds is ie behoorlijk...Maareh..Ramona: zou het misschien een tweeling kunnen zijn? Echt zo'n verschil vooral die foto van 21 weken van je zoon en nu met 11 weken.....Maar kan me voorstellen dat het nog niet zo hard hoeft te gaan voor je, daar heb je alleen maar last van en kan me ook indenken dat je bang bent voor je gevreesde landkaart, succes ermee hoop voor je dat het je bespaard blijft....ik heb ze gelukkig ook niet maar het lijkt me echt wel heel jammer.

Hier lekker lui voor de buis aan het hangen.....dochter stribbelde net tegen met naar bed gaan......echt stom ze gaat er haast een gewoonte van maken om op zondag te gaan irritanten.....maar gelukkig slaapt ze nu en dus kan ik zo ook mn bedje in.....heb er zin aan lekker slapen.....(heb net nog een halfuur op de bank geslapen maar kan nu al wel weer)

Weet niet of ik hier nog weer kom kijken maar dan zie je me vanzelf, anders een fijne avond en slaap lekker alvast!

14. ramona0309

Nettie.
    Tweeling? Heb al een echo gehad waarop er maar 1 zichtbaar was..
    Nu moet ik wel zeggen dat er op een ander forum 2 vrouwen zijn, die vroeg een echo hebben gehad waarop er maar 1 zichtbaar was en dat het er toch 2 bleken te zijn...
    Komt dus vaker voor dan ik dacht... tja in het begin bewegen de ukkies ook nog niet he..?

2-eiige tweelingen zit in mn familie... och nog even krijg ik een tweede echo... dan zou t toch te zien moeten zijn...
    Hoop niet pas bij de bevalling.. "o, er zit er nog een".. Dat hoor je ook wel eens... pff moet er niet aan denken.... hihi

xxmona

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ramona, haha dan kunnen ze me weg rollen :) Mss alvast een steekwagentje reserveren voor ons ;)

Nettie en Iuno, aaaaah wat lieffffff.
    Ik had net ook een heerlijk emo momentje met mijn zoontje. Ik heb een video gemaakt met foto's van Luca als pasgeboren en een paar maandjes oud met daarbij het liedje van raffaella. Luca zat heerlijk op mijn schoot hoofdje tegen me aan samen te kijken...hihi mama moest stiekem een paar traantjes laten.

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Super gaaf ramona je buikkie :D
    Bij mij zie je alleen mar vet hangen, :(
    Ben benieuwd,wanneer het bij mij zichtbaar gaat worden D:D:D:D

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Idd, lijkt wel wat op die van ons (heb em ook in m'n album gezet ;) )

Ons zoontje sliep er altijd héérlijk in (hadden ook wel een goed matrasje gekocht...) :D
    Maar dat deed ie daarna ook gelijk in z'n 'grote bed' (140x70cm :confused: ). Nadeel alleen van zò'n groot bed gelijk al, is dat ie daar nu nog steeds echt in 'zwemt'. Maar ja... konden dat bed zò krijgen - hoefden er alleen een nieuw matrasje voor te kopen - en een ledikantje (geloof 90x60?) hadden we moeten kopen...
    2 Maanden geleden dus een ledikantje ook zò gekregen (wat moet je zonder bekenden en vrienden :thumup: ), incl. goed matrasje, speciaal 'anti-stik' dekentje, hemeltje, rand en beddegoed...

Nu zal ukkepuk de eerste weken/maanden in het wiegje komen te liggen (bij ons op de kamer), daarna tot ca 1 jaar in het ledikantje, maar ook nog op onze kamer en daarna is het de bedoeling dat grote broer bovenin een stapelbed komt (is dan 3,5, dus kan dan - denk ik nu ;) - best) en onder dan geen lattenbodem en voorste plank (soort hoge 'hoogslaper dus), maar het ledikantje er op één of andere manier onder (zien dan wel hoe of wat precies).
    Heb al één stapelbed in een folder gezien, dat officieel ook als 'hoogslaper' gebruikt kan worden, moet alleen nog ff achter de prijs aan (kunnen we nu alvast schrikken :) )...

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Trouwens hier ook een leuke vaderdag gehad,
    Délano had op school een mooie bord gemaakt,met daarop een cholade broodje en thee
    en een super lief gedichtje

Dag lieve papa.Luister even...
    ik wil je graag iets geven.
    Maar eerst zeg ik nog tegen jou,
    dat ik heel veel van je hou.
    En dat het eigenlijk iedere dag,
    wel even vaderdag mag wezen.
    jij krijgt een ontbijtje van mij ,
    zeg papa ben jij nu niet blij?
    en nog een zoen op je snuit,
    pak het maar vlug uit!

was zoo super lief :D

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Chantalk,ik had net zon buik als jou toen jij 39 weken was,alleen was ik zelf daar 34 weken :D;D

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ja lèuk hè! Mijn zoontje komt nog niet veel verder dan 'papa', 'mama', 'auto' en 'opa' (tot groot verdriet van beide oma's en tot grote vreugde van beide opa's :) ) en nog een paar losse woordjes/klanken, maar hij begint sinds een maandje ofzo wel ècht te spelen (dus met fantasie).

Dan rijdt ie met z'n kleine autootjes en laat ze botsen, of vallen ofzo en zit dan 'neeeeee, ooohhh neeeee!' en de laatste week zegt ie ook vaak 'boem' (en dan ooooohh, neeeeee!). :D
    Hebben trouwens autootjes van het merk 'Gowi'. Die zijn zò ontzettend leuk (zoonlief is er dan ook helemaal wèg van, neemt ze zelfs regelmatig mee in bed :) ). Zijn helaas alleen niet in Nederland te krijgen (zover ik kon zien). :p Maar voor wie toch wil kijken: http://www.gowi.at/
    (bij kleine wensen kan ik anders evt. opsturen of transport via m'n ouders verzorgen ;) ).
    Zoals jullie misschien wel merken, is niet alleen mijn zoontje er wèg van. :) :) :) (papa overigens ook 8) )

Idd, ik heb kennissen bij wie dat gebeurd is. :confused:
    Weliswaar niet pas bij de geboorte, maar dacht bij de allerlaatste echo...
    Hebben toen in allerijl nog van alles 'de andere helft' moeten bezorgen. :D
    Bedenk me overigens net: als je er pas bij de geboorte achterkomt, is het natuurlijk veel geregel om à la direct alle spullen voor 2 te krijgen, maar je moet dan òòk 'opeens' een 2e naam hebben. Wat als ze hetzelfde geslacht hebben en je hebt maar één naam bedacht, of wilt persé ieder kind 2 namen geven... :-k

Deel Deze Pagina