Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette............

Ow lekker je bent al alles in aan het pakken meid,echt ik ben zo jaloers hahahahah............wat leuk je jurk ophalen,nou ben echt benieuwd hoe je er uit ziet zeg ;) en ik hoop dat je nog een mooi pak vind vanavond meid..........Nou ik hoop dat het zo'n praatje is,en in de zon kom ik toch bijna niet vind het niet zo prettig als ik zwanger ben om te zonnen,normaal ben ik er gek van :rolleyes: ,nou veel succes met verder pakken meid,ik heb nog ene lange mail voor je staan die zie je zo wel :)

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette hier doen ze dat niet bij de vk,daar moet je hier voor naar een speciaal echo centrum

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ sjansie.......veel succes met de echo straks meid..........en naomi en ramona en derona veel succes bij de vk.............

@ tacha.......nou dan heb je er wel iets moois voor,voor dat geld toch..........nou meid join the clubb,ik heb het ook,maar Mart reageert er gelukkig niet op zo wijs is hij wel geworden :oops:

@ sanne......Ik vind dat heel normaal dat we elkaar zo mailen toch,we hebben allemaal onze angsten en vooral blijdschappen die nu beginnen te komen en hormoonaanvallen hahahha die we willen delen........ik vroeg dat van dat feest ;) ,hahahahah nou vond je het wel leuk dat ze het kwamen vragen of niet zo omdat je op een feest was waar nog niemand het wist?

@ libra..........meid wat fijn dat je zo;n goede en mooie echo hebt gehad meid :)

@ cobi..........als ik twijfel over iets wat slecht is of wat slecht kan zijn dan vraag ik het gewoon aan de gyn of ha of apotheker........ik zoek zelf niet echt te veel op het net op omdat er veel tegenstrijdige dingen kunnen staan...........net zoals met mijn verkoudheid zei iemand daar kom je niet meer vanaf,maar goed hopelijk is het onzin :cry: ,dus meid anders als je over iets twijfelt dan vraag je het even aan je vk.

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ fleurisabelle.............bij mij is het om wat er is gebeurt in het verleden wat de vroege echo's betreft om mij wat geruster te maken,en dat lees ik hier bij sommige meiden meer omdat ze een mk hebben gehad........bij mijn eerste zw zou ik ook eigenlijk pas met 12 weken een echo krijgen bij de vk........

@ Yvette.........zo nu ga ik dan even verder met je hahahahha........ja lieverds allemala hier he hahahahha............laat je het weten als je een pak gevonden hebt meid,je zal wel moeten daar niet van,maar ik hoop wel dat het naar je bijna zin is in ieder geval..........ja ben gewoon strontverkouden en ik heb nu gemerkt dat als ik niet lekker ben dat ik wat bezorgder word dat is een slechte eigenschap van mij :cry: ..........Ja dat vond hij ook,nu wil hij er alleen niet meer in slapen :rolleyes: ....hahahaha ik vind de kinderverjaardagen wel leuk,de onze en die van anderen,ik ben bijna met de volwassen allemaal gestopt,vind ik niet zo,wel als hij in de kroeg word gehouden,deden wij vroeger ook altijd erg gezellig vind ik dat wel.........mijn moeder heeft nu wat meer last van der hand maar ze pakt niet meer genoeg rust,dus gisteren heeft ze op der donder gehad :(
    Nee mijn uitegrekende datum is gewoon goed,maar mijn banner doet het niet goed,ik snap er niets van :cry: als ik soms een berichtje post dan springt hij ineens naar een week later,ik ben vandaag 11 weken en 2 dagen,ik moet misschien maar eens even op de site gana kijken en een nieuwe banner maken.................

@ female...........hahahahha je komt helemaal los met winkelen hahahahah..........oke meid volgende keer wat rustoger sex hebben..... :oops: hahahah wat een onderwerp weer he...........

5. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hallo Meiden,

Ja was weer een geweldige echo hoor een heel bewegelijk kindje wou niet stil zitten hahaha echt mooi om te zien die kleine armpjes en beentjes.
    Mag vanaf nu weer onder controle bij de vk en mag volgende week al komen en krijg dan weer een echo :D
    Verder gaat het prima alleen die misselijkheid is nog niet minder en moeheid ook niet das wat minder maar goed tis voor een goed doel.
    nou ik ga mijn zoon weer naar school brengen liefs Chantal.

6. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    @re81: ik heb ook nergens last van behalve van dat eten. Alles warm krijg ik niet weg dus neem er vaak wat fris bij ( aardappelsalade ofzo) en ik verzin op de dag zelf waar ik zin in heb en maak dat dan klaar.

@Fleurisabelle: ik denk dat dat per verloskundige verschilt. Bij ons doen ze standaard de eerste intake met echo op 10 weken, maar aangezien dat ze altijd eerste intake doen op woensdag mocht ik kiezen tussen 9,5 en 10,5 en die keuze was snel gemaakt natuurlijk

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai chantal........

Fijn dat je echo zo mooi en goed is meid ;) Nou volgende week alweer een echo dat is helemaal super he.......... :)

8. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Super van je mooie echo chantal! :D

9. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    januari mama's 2009

1 januari
    Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    2 januari
    Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    3 januari
    Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-bv
    Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    4 januari
    Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv
    Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv
    Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv
    5 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    6 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv
    8 januari
    Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    9 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    12 januari
    Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv
    14 januari
    Seilenna-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv
    Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet
    LadyInRed-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    15 januari
    Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    18 januari
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv
    Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv:(
    19 januari
    Lotus1981-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-?
    20 januari
    Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv
    Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv
    anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv
    21 januari
    Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv
    22 januari
    Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    23 januari
    iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv
    24 januari
    Grombeertje-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:zh- bv
    25 januari
    Derona-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-bv
    Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv:(
    26 januari
    Mikki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    31 januari
    Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet

Er zijn tot nu toe 54 januari mama's

agenda 2008/2009

17 juni:
    -Naomiadaeze intake vk - Ramona0309 2e afspr. vk - Journey 1e echo
    18 juni:
    - Ladybug 1e echo -cobi termijnecho
    - Mirella28 1e echo
    19 juni:
    - Peaceful intake vk + 1e echo
    20 juni:
    - Mikki77 intake vk
    23 juni:
    - Muissie 1e echo-SimplyMe 1e echo + VK-Yvette1983 3e echo
    24 juni:
    - Indira vk - Patrieske16 3e echo + nekplooimeting
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo - Sjansie 3e echo vk
    26 juni:
    - Goofychick intake vk
    - Tacha1987 2de echo: nekplooimeting
    30 juni:
    - Nettie intake vk
    2 juli:
    - Cobi termijnecho - LadyInRed combinatietest - Patrieske16 gyn.
    3 juli:
    - Seilenna intake vk + 4e echo
    7 juli:
    - RiMa81 1e echo -
    8 juli:
    - Re81 intake vk + 1e echo
    9 juli:
    - Female: 12 weken echo gyn.
    10 juli:
    - chantalk: 12 weken echo vk.
    15 juli:
    - Ladybug: 2e echo ( 1e pretecho)
    28 juli:
    - Cobi 2e afspraak vk

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug

@Birthe heb je verplaatst naar de 6de ;)
    @Journey je staat in de agenda!

10. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @cobi: Ik ga er niet te moeilijk over lopen doen hoor....ben echt moe van alles wat niet mag. Vreemd is (dat werd hier laatst al gemeld) in andere culturen zijn dingen die hier niet kunnen juist heel gezond tijdens de zw.sch. Ik heb nu echt zoiets, ze komen telkens met nieuwe dingen die slecht zijn tijdens de zw.sch. Straks kunnen we niets meer eten terwijl we toch gezond en gevarieerd moeten eten......tja dat kan ik niet met elkaar rijmen dus dat kleine beetje kaneel wat ik dan dagelijks binnen krijg.....ach het is met mn dochter ook goed gegaan dus ik ben er niet bang voor hoor.

@sanne: volgens mij maakt het idd niet uit dat vit.A in cremes zit, lijkt mij dat als je het eet het linearecta naar je kindje gaat via de placenta, als je het op je huid smeert gaat dat volgens mij niet of nauwelijks naar je kindje.

@ramona: kan me helemaal voorstellen dat je dit gedoe niet leuk vind, zou er ook erg tegen zijn. Gelukkig zie ik het bij ons helemaal niet gebeuren omdat we christelijk zijn en onze vrienden zijn dit ook....kan me niet voorstellen dat zij zulke partys houden en zo wel nou ja dat vind ik niet echt met elkaar rijmen.......Dan zal ik er zeker mn mond niet over houden tegen hen. Groot gelijk dat je niet wilt dat hij er heen gaat hoor!
    Hoop dat hij ook verstandig is in die keus.

dus wortels mogen ook al niet? Nou had ze net op het menu staan voor vandaag.......gaat dus gewoon lekker door....

@sanne: thanx voor je support, toen je het schreef was ik naar bed gegaan had echt een heel moe gevoel in mn heupen en bekken dus ik moest gewoon liggen, gelukkig de schuur ontlopen en kunnen weerstaan, mede doordat ik het gevoel had niet meer op mn benen te kunnen staan en door jullie support! Thanx!

@yvette: thanx voor je opepper! Doet me goed dat jullie me zo supporten! Echt superfijn, is zeker een steun in de rug!

@simplyme: volgens mij wel handig zo'n zitje achter de wagen maar het lijkt me niet echt makkelijk lopen......omdat er iets precies voor je voeten rijdt dus zal je schuin gaan duwen ben ik bang......

@female: denk idd ook dat die gevoelens tov onze mannen versterkt worden door de hormonen. Ik heb idd een drukke dga gehad maar vooral veel gedaan dus ben wel heel voldaan moe zeg maar.....dochter was naar de psz en de rest van de dag enorm lief en we hebben het echt supergezellig gehad voor de verandering. Ze vond het niet gezellig dat ik lag te slapen op de bank....dus maakte ze me wakker door me kusjes te geven en naast me te gaan liggen en me te knuffelen....dus zo'n slechte dag was het op zich niet. Alleen hubbie was verrot toen ie thuis kwam, hij was moe en had zich afgesloten van de buitenwereld....is gewoon een domper op zo'n leuke dag en toen kwam er vanuit het koor ook weer onzin waar ik me behoorlijk over opwind....dus dat alles maakte het tot een rotavond. Gelukkig kon ik het 's avonds uitleggen aan hubbie en hij snapte het geloof ik wel dus we zijn niet boos gaan slapen dus dat was wel weer fijn. Helaas voel ik me vandaag nog niet helemaal maar goed na gister mag ik vandaag best een rotdag hebben, moet vanavond naar koor voor een ledenvergaderng en daar zie ik enorm tegenop, dus tja vandaag wel lastig dat dochterlief hier rondhuppelt maar goed ze is aardig lief en behulpzaam dus probeer ik daar maar op te focussen.

@patrieske: ook jij bedankt voor je support. Ik wil alleen gewoon geen peuk en zo heel erg gestresst ben ik daar niet van hoor, dat zijn in deze 5,5 week ong. 3 zwakke momenten geweest dus ach...dat is geen stress dus zeker geen peuk waard....het enige waar ik stress van heb is van het koor maar dat stopt na vanavond als het goed is, vanavodn een ledenvergadering en dan zomerstop en misschien zelfs wel een definitieve stop....maar voor mij in ieder geval een definitieve stop want ik kan het niet meer hendelen. Dat is mijn stressfactor waardoor ik trek heb in een peuk maar dat gevoel is nu weg hoor want ik ben vandaag weer eens gezellig misselijk.....heb echt teveel gedaan gister moet er echt om denken dat ik dat niet te vaak doe.....Balen dat jij zo verkouden bent zeg! Kom jij wel aa je rust toe? Probeer het iig zo veel mogelijk hoor, vooral nu je ook verkouden bent. Mijn moeder zei bij de zw.sch. van mn dochter: goed dat je af en toe wat grieperig of verkouden bent want al die antistoffen zitten dan al fijn bij je kindje.....Dus ondanks dat je verkouden bent, ben je toch weer goed voor je kindje ana het zorgen....ook als het niet zo is is het alleen al leuk om daarin te geloven vond ik. Succes ermee en beterschap!

Zo dat was mijn verhaal alweer, zoals jullie misschien wel hebben gelezen heb ik vandaag een slechte dag maar tja.....hoort erbij en leg me er maar gewoon bij neer. Ga lekker op de bank liggen beetje dutten en lezen en tv kijken en me mentaal voorbereiden op vanavond.

Ik blijf gewoon meelezen verder hoor dus zal vast wel weer reageren vandaag.
    Oh ja voor degene die het niet gelezen hebben (ik lees namelijk ook niet altijd alle persoonlijke teksten van de ene naar de andere omdat het gewoon teveel is om het terug te zoeken e.d.) ik heb dus niet toegegeven aan mijn trek in een peukie gisteravond, ben gewoon naar bed gegaan omdat ik het gevoel had niet op mn benen te kunnen staan....zo moe gevoel had ik in mn heupen en bekken.....maar heb dus gelukkgi niet gerookt!mede dankzijn jullie support: thanx!

11. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Goh wat is het rustig vandaag. Ik kom net van de fysio. Geen nieuws, moet gewoon erop blijven letten en rust nemen als het nodig is…

@ Patrieske: Oh, ik dacht al! Dan ligt het dus gewoon aan je banner… Nu staat ie op 11 weken en 1 dag… gek dat ie steeds verspringt?!
    Wat jammer dat Noël niet meer in zijn stoere jongensbed wil slapen, misschien moet hij gewoon nog even wennen?! Hij heeft in ieder geval nog tijd om eraan te wennen totdat je kleintje er is, toch?

@ Derona: Oh, dat is jammer, maar goed, misschien dat ze wel het hartje al kan vinden of zo, of gaan ze dat ook niet proberen dan?

@ Sjansie: Wat leuk! Echt super om te zien dat je kleintje het zo goed doet he?! Zul je wel blij zijn, dat je volgende week weer een echo krijgt! Je wordt verwend ;)

@ Nettie: Keigoed van je! Jammer dat je vandaag alweer een beetje een slechte dag hebt…. Na regen komt zonneschijn zeggen ze, het zal snel wel weer wat beter gaan. Ik probeer altijd leuke muziek te luisteren, misschien heb jij daar ook wat aan?
    Vervelend van je bekken zeg, ik weet helaas waar je doorheen moet, maar jij hebt ook nog eens een kleintje thuis rondlopen! Pfff… petje af! Doe rustig aan en ik hoop dat je je snel beter voelt!

12. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    En hier nog een januari mama!
    Ben vandaag precies 10 weken zwanger. Afgelopen vrijdag eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien en gehoord, wat een bijzonder moment.! Hebben het gisteren aan de ouders en zussen verteld. Zo'n lekker gevoel dat je het eindelijk kan delen..
    Maar even leuk dat hier nog meer meiden zijn die rond dezelfde tijd moeten bevallen.
    Wij zijn 13 januari uitgerekend.
    Hoop lekker met jullie het te kunnen hebben over verloop van de zwangerschap en alles wat er bij komt.
    Tot snel!

Liefs patty

13. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee Patty! GEFELICITEERD! En kletsen kun je hier zeker, haha! We hebben al wat pagina's volgekletst hoor :)
    Geniet lekker van je zwangerschap!

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Patty
    Welkom en gefeliciteerd....

Nettie
    Eet smakelijk...
    Dacht als je er teveel van zou eten(net als mijn moeder) dat het teveel vitamine A zou opleveren, maar wist niet dat je verschillende soorten vitamine A hebt....
    och te veel van iets is nooit goed... ik eet ook (bijna) alles hoor... gewoon lekker afwisselen.... is zowiezo t lekkerste en het gezondste!

En trouwens wat vandaag gezond is, is morgen weer slecht en andersom... ze hebben het maar druk die onderzoekers....!

15. ramona0309

Patries..
    Kom net op de hyves... zie ik je vraag staan... hier overheen gelezen denk ik... hihi sorry :oops:

Smeer nu Mama zwitzal buikcreme... die ruikt ook lekker..
    (mn vriend smeert!)
    Heb ook bbb van vsm gehaald, zit in een handig pompje maar ruikt niet zo lekker.... (mijn mening: ruikt naar biergisttabletten)

Verder deed ik bij de vorige zwangerschap na het douchen ff in olieen met babyolie...

Weet niet of het smeren echt helpt.... maar is in iedergeval lekker en het strakke gevoel is dan wel even weg!

xxmona

16. ramona0309

17. ramona0309

hahaha ben ik mezelf aan t quoten....
    moet niet gekker worden...
    Zenuwen voor de vk denk ik!

sorry dames

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ff snel een berichtje van mij kant,
    bij de vk geweest,en ze hebben wel geprobeerd om het hartje te vinden,maar helaas niet gevonden

ik ga me dan automatish dan toch weer zorgen maken maja,

3 juli weer een echo ben benieuwd,

ik ga straks ff bij lezen,

liefs

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hahaha erg blond van je Ramona haha

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bleh er zit iemand in de Raad van Toezicht die zo'n ongelofelijke eikel is, grrrrr. Ik raak er steeds gefrustreerder van en ik kan ook echt niet meer normaal op hem reageren. Pffff! Het liefst zou ik die gast eens flink de les willen lezen over zijn tekortkomingen, maar volgens mij ga ik dan helemaal los ;) Ik word in ieder geval echt goed gek van hem!

Zo dat waren mijn bestuursfrustraties weer. Ik ben blij als het voorbij is in september :) Zul je zien dat ze tijdens de wissel me er ook nog eens op gaan aanspreken dat ik tijdens mijn bestuursjaar zwanger ben geworden. Ik durf te wedden dat er een zeikerd aanwezig is die dat durft ;)

En nu ga ik die frustraties weer van me af proberen te zetten...

Deel Deze Pagina