Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hallo daar ben ik weer es,

Ik zal zo even bijlezen want ik heb weer wat gemist geloof ik, maar eerst even mijn verhaal kwijt.

Vanmiddag ben ik naar de MDL arts geweest (maagdarmlever) omdat ik al ruim 9 weken bloed heb en krampen bij het naar de toilet gaan :oops:
    Ik stond op een wachtlijst van 3 wk voor ik op gesprek kon vandaag.
    Nou om een lang verhaal kort te maken: pijnlijk inwendig onderzoek gehad en nu een week afwachten op de uitslag :rolleyes:
    Als de mdl arts zijn vermoeden bevestigd ziet dan heb ik een ontsteking en krijg ik prednison of zelfs een operatie ... :(
    Maar heb ook hoop dat het over zal gaan, want de arts weet nog niks zeker en zei dat het misschien ook een virus zou kunnen zijn dat minder aan het worden is.

Ben best bang. Morgen naar de vk voor de eerste echo, maar we zijn niet echt in blijde verwachting nu. Vakantie ook uitgesteld.
    Oh hoop zo dat ik gezond ben en die kleine in me buik ook. Besef weer al te goed dat je het rijkst bent als je gezond bent.

2. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Derona: wat vervelend dat ze het hartje niet konden vinden. Stelden ze je nog gerust daarna? Je moet wel weer een tijdje wachten voor die volgende echo zeg. Ik dacht dat ze toch altijd een hartje moeten vinden? Of toch doorzoeken tot ze het gevonden hebben? Of had je het al een keer eerder gehoord? Zou wat voor mij zijn deze keer, denk dat ik dan helemaal een potje ga zitten janken bij de vk.

Sjansie28/chantal: Fijn dat je een goede echo hebt gehad, heerlijk gevoel is dat he?

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai meiden

Nou heb net maar even een uurtje op bed gelegen barste weer van de hoofdpijn :cry: ,heb een halve paracetamol gepakt en nu is het wat gezakt :confused: zo voelde ik me hahahahahah,kan er nu weer om lachen.
    Gelukkig was mijn moeder hier en kon ik even rustig liggen.

@ nettie............Niets te danken meid,daar doen we het ook voor toch om elkaar te steunen :) .............dan is het inderdaad zeker geen peuk waard meid,maar het is goed dat je dat zelf inziet toch......ja dan kan je beter stoppen als je er zoveel stress van hebt meid,jammer dat je daar niet mee door kan gaan denk ik,het lijkt me wel speciaal om in een koor te zingen.......ja als je merkt dat je er zo'n nasleep van hebt van zo'n drukke dag dan kan je beter wat rustiger aan gaan doen..........Jawel ik neme me rust wel op momenten wanneer het kan,helaas kan het niet altijd als je een kleine hebt zo werkt dat eenmaal............Nou dan denk ik maar aan de wijze woorden van je moeder toch,dan troost het me een beetje hahahah........meid heel goed dat je niet hebt gerookt en als je weer trekt hebt kom je maar hier even schrijven he ;)

@ yvette..............nou meid dan moet je dat wel blijven doen he ,als je voelt dat het wat meer pijn doet je rust nemen meid..........ja het is echt raar ik zag hem ook verspringen net ik heb altijd van die rare dingen hahahah.........Ik denk ook dat hij gewoon moet wennen,we zullen het wel zien toch.............jazeker en bij Noël staat ook een extra bedje op de kamer als het echt te gek word dan ga ik of mart in de strecher liggen bij hem op de kamer,dit heeft hij overgehouden aan het zkh dat hij soms helemala in paniek kan raken :cry:

@ patty.........welkom bij de Jan mama's ik hoop dat je het hier net zo gezellig vind als ons meid ;) ....bijzonder is dat het meid als je dat hoort en ziet,geniet er lekkervan,owwwwwww sorry gefeliciteerd met je zw meid :oops: zou het bijna vergeten........

@ ramona.............maakt toch niet uit meid,je kon al zien op mijn berichtje dat ik zelf zo dement ben hahahah.........ja ik heb er over gehoord dus die is best goed,ik ben alleen bang dat ik er uitslag van krijg,ik kan normaal niet tegen zwitsal ruikt hij erg sterk?
    ja van die BBB had ik ook gehoord wilde hem gaan halen maar dat doe ik nu dan maar niet meer :cry: ..dat is inderdaad soms erg lekker als dat gevoel even weg is dat je buik lekker ontspannen is.........een keer wat anders om jezelf te Quaten hahahahhahah.............

@ derona.j.....e hoort dat vaker he meid dat je het hartje niet hoort omdat het wat te vroeg is,maar goed ik snap dat je je zorgen maakt meid,als je je zorgen blijft maken bel je anders gewoon even misschien dat je nog een keer extra kan komen.........

@ mirella.....jeetje meid ik wist niet dat je zo'n onderzoek had,dat lijkt me erg pijnlijk wat je zegt...............nou ik hoop ook dat het een virus is meid,mag je wel geopereerd worden als je zwanger bent dan,ja als het moet moet het natuurlijk maar ik kan begrijpen dat je daar geschrokken van bent..........Lieverd heel veel succes voor morgen en een dikke knuf meid.....ik zou zoveel meer willen zeggen om je op te beuren meid,maar ik snap dat je je rot voelt nu meid,het is ook niet niks,veel sterkte.......

4. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy meiduhhhhhhhhhhhhhhhhh

zo ben ik weer, weer een dagje gewerkt, net ff huis snel gedaan, en nu lekker op de bank pfff, alleen morgen nog en dan weekend!heb donderdag lekker vrij genomen, en vrijdag werk ik de ene week 5 uurtjes en de andere week 2, deze week 2 dus dat tel ik eigenlijk niet eens mee hahah.
    maar goed heb na goed nadenken besloten dat ik NIET naar tunesie ga.heb ggd gebeld en die raden het niet af je moet gewoon goed opletten met wat je eet en drinkt en hygiene, maar als er iets is, is de zorg daar ook niet al te best, spanje bijvoorbeeld heeft al een stuk betere zorg, dus denk dat ik gewoon lekker naar spanje ga ofzo, geeft me toch een wat fijner gevoel op de een of andere manier, heb t ideej dat ik daar wat minder snel ziek zal worden van het eten enzo, en gewoon diarree is niet erg, maar zware diarre, je mag niet van die antidiarreepillen, koorts en uitdroging kan allemaal echt gevaarlijk zijn.me schonmoeder had dat vorig jaar in egypte ook, maar goed wou t even melden haha.

nou vrijdag weer echo, ben zooooooooooooooooo benieuwdddddddd!

@mirella:goh wat een verhaal zeg, jeetje echt balen, nou hoop dat het idd vanzelf overgaat voor je!wanneer krijg ji een eerste echo?

@derona:balen zeg dat je het niet hebt gehoord, maar ze weten je voorgeschiedenis toch?kun je dan niet eerder een echo krijgen?zou t gewoon vragen...

@patty:gefeliciteerd!

@ramona:veel suc6 bij de vk

liefsss

5. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ff snel, want heb zò lang nodig gehad om bij te lezen, dat ik eigenlijk al een half uur geleden aan het eten had moeten beginnen. :) Maar ach... zoonlief ligt toch nog op bed (is eigenlijk nèt pas stil geworden in z'n kamertje) en vaders komt tòch pas laat thuis. 8)
    (dus sorry dat ik op lang niet iedereen reageer!)

Mijn man is Oostenrijker. :D En (gelukkig ook) geen voetbal-fan. ;)

Zag hier niet zo snel een antwoord op, maar als het dus dubbel is, sorry... :) In cola zit, net als in koffie, coffeïne. Vandaar dat wordt aangeraden tijdens de zwangerschap cola ook maar in heel beperkte mate te drinken, net als koffie (en (sterke) thee trouwens)!

Heb toevallig pasgeleden foto's voor een ander topic (ander forum) op photobucket geupload (wel zonder hoofden, i.v.m. privacy ;) )... :D

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Mag maar één foto per bericht plaatsten, dus hier nr.2 ;)

Zo en nu als de donder aan het eten! [-X :)

7. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    @Re81: Ja ik herken dat van dat avondeten! Ik heb geen moeite met een boterham, maar de lucht van avondeten valt me zoo slecht! Krijg geen hap door mijn keel dan en heb ook geen honger daarna. Vreemd. De rest van de dag: niet misselijk. “Ochtenmisselijkheid” noemt men dat.... Bij mij niet dus!

@Patrieske16: Ik haat dat ook zo, als mijn neus dicht zit. Daarom ben ik ook huiverig voor terug verhuizen naar NL. Hier ben ik nooit verkouden, maar daar misschien wel weer en je mag nu niets gebruiken, zoals Otrivin toch? Met Vichy smeren op je buik zal inderdaad wel duur worden, maar als je dan nergens last van hebt....? Is het misschien wel de moeite waard. Welke creme van Vichy was het?

@Sjansie: Gefeliciteerd met weer een mooi plaatje! Krijg er ook steeds meer zin in, in onze echo!

@Patty: welkom op ons gezellige forum!

@Derona: Wat jammer dat ze het hartje niet konden vinden. Maar wat zeiden ze daarover? Is dat normaal met dit aantal weken? Hoop dat je het bij de volgende echo wel goed kan zien! Kan je niet aandringen op een eerdere echo, met als argument dat je je echt zorgen maakt?

@Mirella28: Wat een vervelende kwaal, ik duim voor je dat de uitslag goed is en dat ze niets ingrijpends hoeven te doen in deze tijd!

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    hai anoniempjuh.........een lekker bankhang avond meid ;) ,ik ga zo even naar mijn moeder ik geef weinig om voetballen en heb geen zin om al in bed te liggen dus daalijk naar mijn moeder en dan even weg denk ik samen,Mart gaat samen met noël op de bank zitten en dan brengt hij hem net voor het voetballen naar bed toe...........maar goed ik dwaal helemaal af :) ........lekker dat je een lang weekend hebt dan kan je even bijtanken..........meid als je hebt gebeld en het voelt niet goed,dan moet je niet gana dan kan je inderdaad wat je zegt beter naar spanje gaan toch..........

Hai ZEn.........heb je daar zo veel minder last van dan,sinds je daar bent gana wonen,moet je kijken wat dat scheelt of niet dan,ik ben erg verslaafd geweest een neussprays en gebruik er nog dagelijks 1 om wat te kunnen ademen maar ze helpen niet meer echt,ik moet eigenlijk geopereerd worden ze zetten dan mijn neusschotten recht die staan scheef dat heeft de helft van nederland hoor............,maar goed je mag een zoutspray altijd gebruiken tijdens je zw en otrivin mag je hooguit ene weekje gebruiken en dan moet je weer minderen maar dat moet je altijd zw of niet anders raak je er verslaafd aan...........Nou weet je mijn buik is al super onder de striemen van mijn zw van Noël daarom maakt het bij mij niet meer zoveel uit hahahahah,maar ben bang dta dezelfde striemen weer gaan scheuren daarom wil ik wel goed smeren........dat weet ik zo niet meer,maar als je naar de apotheek gaat tenminste daar haal ik mijn spullen dan moet je zeggen voor zwangerschaps straie en dan weten ze meteen wat je bedoeld,hij was toen der tijd wit met groen en goude of zilveren letters,nu weet ik het niet hoor..........het is 5 jaar geleden dat ik hem toen gebruikte,maar hij was wel super geen 1 streep gehad en ik was echt dik op mijn buik.......en op mijn kont hahahah

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Bedankt voor jullie lieve woorden
    Ja ze zei dta het normaal was als ze het niet konden vinden,en idd 8 weken is eigenlijk best vroeg,
    meestal hoor je het pas bij de 10 a 11 weken

ooh dat ik 2 weken op de echo moet wachten vind ik tot nu toe nog geen ramp hihihi

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    @ Cobi : Volgens mij heeft een ander onderzoek over Coumarine inmiddels aangetoond dat je zo'n 4 appeltaarten per dag moet eten wil je aan een zelfs maar lichtelijk schadelijke dosis coumarine komen. Nou weet ik dat je als zwangere flinke vreetbuien kunt hebben, maar ik geloof dat 4 hele appeltaarten (dus niet 4 puntjes, maar 4 hele taarten!) ook voor ons een uitdaging is :p

@ Yvette: Hihi, 't zit hier wel prima op zo'n wolk :) ik denk dat ik 'm maar houd. Het is nu ineens ook veel... tsja, tastbaarder he, zo'n zwangerschap. Iets meer dan een tweede streepje op de test en die eeuwige vermoeidheid. Nu we die kleine kruimel voor 't eerst "gezien" hebben... ach, 't is wel heel speciaal :)

@ SimplyMe: Ja, echt, dag kan niet meer stuk! wauw... wat een gevoel. Lijk wel verliefd!

@ MerleQ: Chipolata? Is dat standaard? Ik vind dat zo'n af-schu-we-lij-ke smaak he... Denk dat wij voor wat anders gaan, als we ooit gaan trouwen. Hihi, ben je al zenuwachtig?

Had vandaag even een baalmoment. Vriendlief heeft biologie gestudeerd en benaderd ons kindje heel wetenschappelijk. Het zullen de hormonen wel zijn, denk ik... maar ik zwijmel helemaal weg bij 't fotootje van ons kruimeltje... zo groot als een flinke cashewnoot en met peddeltjes daar waar de beentjes en armpjes komen... en een staartje. *zucht*. En hij heeft 't over gesloten neurale buizen en vroege stadia van het feutale ontwikkelingsproces. Nou vraag ik je! Achja, 't zal voor de mannen ook wel heel anders zijn... :(

11. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Vraagje een de meiden die al bij de vk zijn geweest ook rond de 8 weken,en of hun het hartje al hebben gehoord?of ook nog niet?

12. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hee Derona,

Ik heb het hartje niet gehoord, wel gezien op de echo. Je ziet 't gewoon kloppen!

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @Patricia: ja dit is heel rot. Maar bedankt voor je medeleven, dat doet goed echt waar.

Heb gelijk alles nagezocht op internet - tegen beter weten in- in het beste geval heb je een heftige buikgriep gehad van 10 weken en in het ergste geval krijg je een levenlang medicijnen en/of een stoma.

Nu maar even een week mijn gedachten proberen te verzetten met leukere dingen.

Zo te lezen kun jij ook wel wat extra ontspanning gebruiken. Tip: neem een warm bad of douche en kruip lekker vroeg in je bed met een goed boek of een leuke dvd. Je moet jezelf in de watten leggen want vaak doet een ander het niet voor je.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja is wel vrij standaard voor bruidstaarten. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het smaakt omdat mijn vriend die smaak heeft gekozen toen ik net in het ziekenhuis lag. Maar omdat ik sowieso geen taart lust, boeide het me ook niet zo ;) Ik ben nog niet zenuwachtig maar dat komt vast nog wel :)

15. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,....

Zo net naar vk geweest..
    Alles was goed.... bloeduitslag goed.. antistoffen rodehond en zelfs een HB van 8,0!
    Heb volgens mij nog nooit zo'n hoog hb gehad... (vorige zwangerschap had ik bloedarmoede)...
    Toen ging vk het hartje luisteren.. houdt ze eerst een heel verhaal dat het even kan duren voordat ze het vindt omdat het nog zo klein is... bla bla bla...
    Nou ze zet die doptone op mn buik en gelijk het hartje te horen! ze hoefde niet eens te bewegen met dat ding!

Schrok trouwens wel erg toen ik op de weegschaal stond...
    Was dus 4 kg zwaarder als 4 weken geleden! :oops:
    en ik snoep toch echt niet! maarja vorige zwangerschap was ik ook 22 kilo aangekomen.. (op gegeven moment 4 kilo binnen 1 week ) en ook niet gesnoept... was alles wel weer na 3 mnd kwijt....

Derona
    8 weken is nog vroeg hoor om te luisteren...
    meeste vk's luisteren ook nog niet zo vroeg, omdat het dan moeilijk of niet te horen is..... niet druk maken dus!

xxmona

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Aaaaach... *knuffel*

Maar eh, vraag es na bij je vriend: volgens mij is het neurale buizenstelsel met 8 weken nog niet helemaal gesloten hoor. ;)

En ach, zodra jullie wurmpie er eenmaal is, zal ie jullie kindje vast en zeker wel minder 'wetenschappelijk' benaderen hoor! ;)

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    super meid! :thumup:

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

:confused: klestkousen!...ik ga even 4 pagina's terug lezen en proberen op iedereen te reageren....

@ SimpleyMe, heee ja die bedoelde ik :D lijkt me ook wel heel handig.
    Had die ergens in een boekje ouders van nu...of zo gezien.

@ Ramona, heh bah..niet fijn zo'n nare droom.

@ Derona, ik heb bij Luca ook heel wat cola weggedronken. En nu heb ik nog vaak zin in cola...ik drink het dan ook nog gewoon...zo kun je wel alles laten staan ;)

@ Female, thanx. :D

@ Patrieske, beterschap.
    Ik heb dat idd ook ooit gehoord..dat als je zwanger bent en ziek word, je heel slecht opknapt.

@ Chantal, gefeliciteerd met je mooie echo...geniet ervan.
    Leuk dat je volgende week weer een echo krijgt...kun je daar al lekker op verheugen. :)

@ Nettie, goed van je :thumup:

@ Patty, welkom meid. Gefeliciteerd met je zwangerschap...geniet er van!

@ Derona, hebben ze met de doptone gezocht? Dan zou het zeker kunnen dat ze nog niks horen.
    Ik hoop voor je dat je 3 juli een mooi hartje hoort.
    De vk heeft bij mij niet geluisterd...alleen op de echo zien kloppen.

@ Mirella, he getsie. Sterkte meid met de uitslag.

@ Anoniempjuh, fijn dat je eruit bent...hoe reageerde je vriend?

@ Libra, :) leuk zo'n mannetje ;) weg romatisch idee. Och ja zoeentje heb ik hier ook rond lopen :) Hij werkt op de ic in het zh dus weet ook veel van het lichaam af en hoe het werkt.

@ Ramona, sow die had er zin in ;) dacht laat ik mama maar niet ongerust maken en me goed laten horen.

Het is nu officieel....mijn broeken kunnen niet meer helemaal dicht...de bovenste knoop moet ik open laten :)

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ja ik ben miss dan een muts,en idd 8 weken is ook wel erg vroeg om dan wat te horen
    Ramona super dat alles goed is,
    en euuh ik schrok ook van de weegschaal :oops:

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    chantalk tijd voor zwangerschaps broeken :D

Deel Deze Pagina