Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mooi dat alle echo's goed zijn! Ik heb de mijne ook alweer over 6 dagen en na deze echo ga ik het ook wereldwijd bekendmaken! Maar weet nog niet hoe want het zal nogal een shock teweeg brengen denk ik...

Oh over werk trouwens: ik ben nu tweedejaars psychologiestudent, heb hiervoor een jaar hbo psychologie gedaan en het jaar daarvoor een jaar hbo dans :) Ik vind mijn opleiding echt super en hoop hierna als adviseur ergens aan het werk te kunnen.
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie mannen doen! Die van mij werkt op de universiteit als wetenschapper en ik heb hem dus ook daar leren kennen :oops: Niet als docent/student verhouding alhoewel ik dus wel stiekem les van hem heb gehad voordat we kregen, hihi. Maar dat waren grote colleges met 500 studenten tegelijkertijd. Dus hij had me nog nooit gezien.

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Pfoei, nou 't is gelukt hoor :) Ben super opgelucht.

Mocht inderdaad eerst even kalmeren en even gaan liggen. Degene die mij prikte was zelf ook zwanger, dat maakte 't vreemd genoeg een heel stuk makkelijker. Ze had ook 4 buisjes afgetapt voor ik er erg in had.

Bedankt voor de steun hierzo. Heeft me echt goed gedaan :D

3. Zen

Zen Actief lid

16 apr 2008
    292
    0
    0
    Hi lieve dames, even geen tijd om te reageren, druk aan het verhuizen, maar wel jullie verhaaltjes gelezen! Veel goed nieuws en goede echo's! YES!

Zen

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Meiden

Zo net gegeten,ik wa svanmiddag zo moe toen ik thuis kwam van de stad,mijn moeder nam noël even lekker mee dus ben meteen mijn bed ingedoken en heb 2 uur liggen slapen,jeetje zeg wat had ik dat nodig.........ik ben blij als die moeheid daalijk wat weg is,hebben jullie er ook nog steeds zo'n last van?

Was trouwens nog voor niets naar de stad gegaan er was geen een fruit of groente kraam omdat ze aan het verbouwen zijn :evil: dan moet ik het morgen maar even bij de groenteboer halen.........

@ merelQ............Niets ted anken meid,maar ik vind wel als je gewoon terug wilt dat je gewoon terug moet gaan hoor,en dat je niet weg moet blijven om wat een ander zegt,dan negeer je die persoon toch gewoon,tenminste als je terug wilt dan he.......vraag dat even aan je vk of aan je ha meid,ik zou het echt niet weten en durf daarover dan ook niets te zeggen............

@ seilenna.......lekker toch meid dat je het hartje al hoort :)

@ mamajet........meid wat fijn dat je een goede echo hebt gehad.........volgens mij heb ik hier opgevangen dat je ze bij de kijkshop kan halen maar ook via het net kan kopen,en veel meiden hebben er volgens mij een gekocht via marktplaats.........en wat betreft je rugijn het kan een spier zijn,mijn vriendin had dat ook dan schijnt er een zenuw klem te zitten ofzo met physio is het wat minder geworden.....

@ ladybug en Journey........meiden wat fijn ook een goede echo,geniet er lekker van :)

@ derona........bij ons weet iedereen het...........ik las dat je het toch via hyves hebt gedaan nu?

@ mirella...meid wat lekker een fijne goede echo,dat nieuws kan je zeker gebruiken daar krijg je nu misschien weer wat energie van :) geniet ervan.....

@ chantal......dan gewoon lekker niks doen meid,ik heb dat ook weleens........lekker dat de kleine zo goed groeit :)

@ ramona.......Heb je niet zo'n suikertest in het zieknhuis gehad dan moet je je nuchter melden en een drankje drinken een uur stil zitten en dan bloedprikken,ik vraga dit omdat bij mij ook de suiker zo goed waren maar met die testen in het zkh mijn waardes toch best schokkend waren,ik ehb ook dag curves moeten ondergaan toen......het kan wel je hoort het vaker dat sommige al vocht vast houden,het is ook erg benauwd weer.............dat handel je goed af wat betreft je schoonmoeder(als ik wat zeg dan zijn ze meteen boos met zijn allen,ik kom er ook bijna niet meer,eens in de 4 weken ga ik mee en naar de verjaardagen ga ik mee)

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patrieske,ja heb het nu maar toch op hyves gezet :D:D

en meis wat een mooie meid is ZOË,
    werd er ff helemaal emo en stil van toen ik het zo las op je hyves

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hai,

Vandaag alleen maar toegekomen aan de was.....meestal was ik 1 keer in de week 3 wasmachines vol, ligt nu heerlijk schoon, droog en opgevouwen te wachten tot het de kasten in kan. Daar heb ik nu even geen zin meer in, komt morgen wel weer.
    Voel me vandaag wat grieperig ofzo....kan het niet echt plaasten, heb een beetje vage last (geen pijn) van mn keel en heb diarree krampen maar hoef zeg maar niet naar de WC, behalve dan voor de urine....Echt heel lastgi maar hopen dat het morgen weer over is. Nu lig ik lekker lui en koud te wezen op de bank, hubbie is weg dus heb de avond voor mezelf, echt wel lekker vooral nu dochterlief 's middags niet meer slaapt. Dan kom je echt haast niet meer toe aan jezelf, alhoewel ze echt heel lief is hoor. Ze laat me 'smiddags gewoon rustig op de bank liggen en gaat zelf lekker spelen of tv kijken, als ik dan weer wakker ben zegt: hai mamma, wakkel wolluh? gaan sjapuh? Echt super lief! Dus ik mag niet klagen maar de rest van de dag staat haar bekkie niet stil dus ben echt kapot als ze 's avonds naar haar bedje gaat....

Lekkere berichten allemaal zeg, de laatste tijd allemaal mooie echo's en posi verhalen echt super! Mag ook wel es gezegt worden vond ik.

Ik mag nog iets meer als anderhalve week wachten voor we naar de vk gaan en daarna krijg ik pas meer duidelijkheid over wanneer de echo komt dus wij moeten gewoon nog even geduld houden, word wel wat lastiger nu veel van jullie allemaal al geweest zijn en al met mooie foto's en verhalen komen maar goed ik neem aan dat het het wachten waard is. Gaan we nu nog maar eerst van uit, er is nog geen reden om te denken dat het verkeerd zit of is dus daar denk ik ook maar niet aan.

Meiden wens jullie een fijne avond en alvast weltrusten! Ik ga onderuit heerlijk tv kijken in mn eentje.....genieten!

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hé, Patrieske en Yvette: zondag ook 'officieel' 12 weken! :D

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, na een paar dagen afstand te hebben genomen en wat lieve berichtjes van die en geen gekregen heb ik toch maar besloten dat ik voorzichtig maar weer hier kom op het forum.
    (alles is opgehelderd en dat is het laatste wat ik erover zeg)

Hier gaat verder alles zijn gangetje......erg moe (ja patrieske, daar heb ik ook veel last van.....maar voor de rest mag ik niet klagen)
    Zou wel graag wat meer energie willen hebben zodat ik wat aan mijn conditie kan gaan werken.
    Verder schiet het allemaal alweer op,overmorgen ben ik alweer "naar mijn eigen schatting en banner" 10 weken!
    En mijn echo schiet nu ook op!

Meiden die een mooie echo hebben gehad en die ik via de pb niet heb gesproken.....super gefeliciteerd, fijn gevoel hoor!

@Yvette, jij een hele mooie dag gewenst vrijdag.........ik stuur je nog wel een pb.

9. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam

Mijn man is brandweerman van beroep met specialiteit duiker en chemische gevaarlijke stoffen. Hij vind het het mooiste beroep wat er is.
    Waarom? Omdat hij nuttig werk doet, veel kameraadschap, vrij gevoel, echte jongensdroom en natuurlijk veel vrije tijd. Eerst was hij korporaal bij Mariniers korps, maar dat had hij na 12 jaar wel gezien (oorlog, vredesmissies, lang weg van huis).

10. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Patricia, ja, heb er ook last van, trek vaak ook wit weg, maar zal bij mij wel combi zijn van zwangerschap en dat gedoe met darmen :rolleyes:
    Zal blij zijn als er meer energie is want dan kan ik m'n huis tenminste ook weer es goed schoonmaken (ik ben een soort schoonmaakfreak, maar heb nu gewoon niet de kracht voor; ben meer een couchpotato nu)

11. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Patricia

Maar jij bent natuurlijk wel wat verder dus misschien over een weekje meer power voor jou?

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

@goofychick
    :welkom terug he!

@de rest ff geen puf om alles weer terug te lezen, maar de goeie echo;s zijn iig goed nieuws!overmorgen heb ik m ook alweer gehad!
    owja over wat de mannen vor werk doen, mijn vriend werkt sinds een jaar als accountmanager bij een sport marketing bureau, das een bedrijf die dus alles doen qua reclame in de sportwereld, borden om voetbalvelden, sponsors enz enz, hiervoor heeft ie 5 jaar bij de marrechaussee gewerkt, dus is wel heel wat anders nu, toen waren t wisseldiensten, nu gewoon kantoortijden haha.

nou morgen lekker vrijjjj, sochten's worden me nieuwe soelen bezorgd, en daarna ga ik als verassing naar me vader, die is jarig, wonen aan andere kant van t land dus vandar dat t een verrassing is haha.

doeiiiii

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Geweldig om alle positieve verhalen te lezen, ga zo door :thumup:

Goofychick, leuk dat je er weer bent ;)

Ik ben al 2 dagen ziek thuis. Ik moet zo vaak overgeven dat ik compleet gevloerd ben :( Ik hoop dat ik maandag weer aan het werk kan, want anders voel ik me echt zo'n 'werkontduiker'. Terwijl ik wel merk dat mijn lichaam echt aan deze rust toe is. Dus het zal toch wel ergens goed voor zijn.

En over ons werk...ik werk als sociaal juridisch dienstverlener. Ik geef informatie en advies aan burgers (meestal de 'sociale onderklasse' en de minima) over wetten en regels (belastingen, schulden, sociale zekerheid etc.). Mijn vriend is jongerenwerker. Hij werkt met een behoorlijk zware doelgroep: jongeren die dreigen af te glijden naar de criminaliteit (maar daar dus nog niet in zitten). Wij zijn echte sociale beesten dus :D Oftewel twee geitenwollensokken bij elkaar :oops: Al zou je dat niet zeggen als je ons ziet...hahaha

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Leuk om te zien dat het met jou ook goed gaat! Lekker aan het genieten? Bedankt voor je berichtje. Ik begin het nu te beseffen dat we er weer een wondertje bij krijgen! Succes met je echo binnenkort!

Groetjes,

Angela

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hallo...dacht kom ook maar even een teken van leven geven ;)
    Vandaag de hele dag gewerkt dus geen puff meer gehad om te reageren.

Female (dacht ik), ik ben apothekers-assistente. ;)

Patty, bij ons weten alleen onze ouders en broers en zussen het nog....maar hoe lang dat dat nog duurt? Als je naar mijn buik kijkt weet je al genoeg, dus ben benieuwd wanneer de eerste opmerking komt :)

Goofychick, welkom terug...leuk dat je er weer bent.

De rest , zwaai zwaai.

Ik ga lekker naar mijn bedje toe.

16. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hey meiden!

Iedereen die een goede echo had: SUPER! Genieten nu!

Buh daarstraks weer liggen janken :rolleyes: bleef bij mama eten en ik lustte wat zij had gemaakt echt niet :( dus moest ik maar een broodje eten -> Resultaat: huilen ! Ik word zo ontzettend gek van mezelf, echt waar!

Ook goed nieuws: heb het nieuws eindelijk aan mn baas vertelt & hij reageerde supergoed! Hoewel we een vrij goede relatie hebben was ik toch wat bang. Maar nee hoor, hij wenste me een dikke proficiat & zei zelfs dat ik een heel goede mama zou worden *trots* ! Oja en dat hij een grote cadeau gaat kopen, hihi :D Echt een schat!

Verder stoor ik me enorm aan MUGGEN! ik kan gewoon niet slapen. Mag ik zo'n electrisch ding gebruiken in het stopcontact? Had ergens gelezen van niet?

Nou meiden ik ga lekker lezen en dan hopelijk wat slapen :rolleyes:

Slaapwel!

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Goofychick fijn dat je er weer bent,
    @Tacha,ik zou niet weten of dat mag,maar wel irri zeg de muggen
    En wat leuk dat je baas zo goed reageerde zeg :D
    @Chantalk,rust jij maar even lekker goed uit :D

en voor de andere dames,goede morgen :D

18. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    Hoi allemaal

Goede tipos gelezen over bloed prikken! thanks iedereen. Ik val ook vaak flauw. Ga inderdaad ook altijd van te voren al liggen en daardoor ben ik de laatste paar keren niet flauw gevallen. DUS de volgende keer eet ik ook nog een koekje van te voren en dan komt het goed. Dat prikken voor suiker, is dat een klein prikje elke keer? In je vinger?

Vandaag voor de 2e dag niet misselijk geweest in de ochtend... toeval? of komt het door mijn nieuwe tactiek: 's avonds om 10 uur nog even iets eten... hmmm

Was wel heel moe gister en vandaag bij het opstaan.. ben aan vakantie toe denk ik...

Fijne dag allemaal groetjes Fi

19. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Patrieske
    Nee, heb toen niet een echte suikertest gehad...
    maar eenmalig prikken..
    Ik weet wat je bedoelt, want ik heb dat vroeger ooit gehad.
    Maar het kindje is dan toch ook vaak overdreven groot toch?
    NOu mijn zoontje was 3470 gr en 52 centimeter, gewoon netjes dus.

Nettie
    Alweer wat opgeknapt? of is het helemaal doorgezet?
    Beterschap...

Iuno
    Ik mag een dagje eerder het 12 weken spits afbijten!
    Wil dan ook gelijk gaan shoppen... mag er dan toch vanuit gaan dat
    het goed zit, ook omdat ik van de week t hartje heb gehoord, toch?

Goofychick
    Welkom terug.. fijn dat je er weer bent!

Yvette
    Al Nerveus?
    Nou zeg mij maar na, JA, JA, JA! zo mocht je vergeten wat je moet
    zeggen!

Mikki
    Naar je lichaam luisteren hoor.. moet je als geitenwollensok toch weten!
    hahahaha... maar ziek is ziek hoor...!

Tacha
    Normaal lust je wel wat je ma klaarmaakt?
    Och stom he, dat huilen en vervolgens sta je weer te janken, omdat je het
    belachelijk vindt dat je moet janken... hahaha heel herkenbaar..
    Och broodje is toch ook lekker!
    Fijn dat je baas super reageerde...

Nu moet ik zeggen dat mijn baas ook super reageerde en het gezeik pas
    achteraf kwam... toen ik mijn verlof moest aanvragen etc...want toen
    werden ze er pas mee geconfronteerd dat ik er niet zou zijn...
    Ben trouwens sinds januari thuismamma... werkte hiervoor bij een
    notariskantoor... Dingen zijn daar ook slecht geregeld hoor.. geen cao (!)
    en regels worden dus door P&o zelf verzonnen en geschrapt..
    tja ik zocht dus veel op.. dus tja was een pain in the ass!
    Laat mn wettelijke rechten (net als ouderschapsverlof) niet ontnemen,
    omdat het hun niet uitkomt... Ben dus ook blij dat ik daar weg ben, had
    ik eigenlijk veel eerder moeten doen... maar goed...!

Stond net trouwens weer opeens over te geven.... laatste keer hoop ik!

xxmona

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Volgens mij mag je er ALTIJD vanuit gaan dat het goed zit hoor, staat nergens dat dat NIET mag. :D ;)

Maar als je met 10/11 weken een mooi kloppend hartje hebt gezien, loop je niet veel meer kans op een miskraam, dan met 12 weken (dacht eerst minder dan 1% en vanaf 12 weken minder dan 0,5% - is natuurlijk wel weer de helft minder, maar in dit geval zijn beide kansen miniem!).

Ik heb dinsdag nog een echo (net nà de 12w), da's dus wel erg lekker. :D

Ikzelf ga verder niet shoppen, maar ja, we hebben dan zo goed als alles al qua spulletjes en nog steeds geen aparte babykamer. Moet dus zelfs heel veel moeite doen om leuke cadeautjes voor de familie te bedenken, vooral 'wat groters' voor de opa's & oma's... :rolleyes:
    Verder krijgen we van 'verdere familie' en vrienden hier over het algemeen kleertjes bij de geboorte. Jongenskleertjes hebben we echter al in òvervloed, dus misschien maar gewoon hopen dat het een meid wordt...? :-k :)

Deel Deze Pagina