Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Chantalk: Wauw! Wat een prachtige foto! Echt gaaf zo onderwater zeg. Dat ie zo blij kopje onder gaat. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Woehoei! Zijn eerste stapjes, wat gaaf zeg! Wat zal je trots zijn.

Yvette: Spannend..... morgen en getrouwde vrouw! Ik hoop dat je een fantastisch mooie dag en nacht hebt! Geniet van de dag, van de reis, van je man en je zwangerschap. Liefs.

Iloveandres: Fijn dat je echo goed was. Oeh... Sneaky, een extra echo in de wacht te slepen. Lekker zeg! Dus jij bent degene die de gezondheidszorg op kosten jaagt met je echo..Hihi ;)

Patrieske16: De cake was super mooi en viel op zijn werk goed in de smaak op het werk van mijn man. Iedereen was super blij en manlief super trots. De cake was nog lekker ook. Haha. Ik vind het echt zo bijzonder zeg, dat je bij die paranormale vrouw bent geweest. Dat ze dat allemaal weet... Hoop dat ze je heeft geholpen en je blij bent dat je het hebt gedaan.

Ramona: Haha, nog leuke discussies gehad? ;) Enne, betreffende die Hoerenkiet: Bah, geef je groot gelijk! Zou mijn vent er ook niet los laten. Dat is wel erg extreem. En dat heeft niets met vertrouwen te maken, maar meer met principe.
    4Kg... Das veel! Haha, maar dan heb je ook wel een prachtige buik.

Nu even verder baby's wil is wet kijken, kan ik vast zien wat me te wachten staat. Typ zo weer verder!

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Birthe, thanx. Die foto is op dreumeszwemmen gemaakt. De juf deed ze onderwater een fotograaf maakte de foto en mama mocht hem snel omhoog trekken en lekker knuffelen.
    Was wel super eng. Normaal blijven ze eventjes onder water nu duurde het wat langer voordat ik hem omhoog mocht halen. Had echt trillende handen daarna :)

Hihi zal toch wel mee vallen met je baby? ;) Wordt vast een heel lief kindje.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Goofychick: wat mooi die foto's! En jouw jurk is ook beeldschoon! :) Leuk! :D

Echt heel triest dat verhaal van die voetballer ja :( Ook wel erg voor hem en zijn vrouw dat hij nu net in die drukke voetbalperiode zit. Lijkt me echt moeilijk voor ze...

4. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Yvette: trillende handen maar een prachtig resultaat, en hij geniet er ook van als je zo op de foto ziet. Leuk hoor!
    Haha, ja het zal wel een lieverd worden.... hoop ik! :)

@ Anoniempjuh: Goed dat je hebt besloten waa je jezelf het fijnste bij voelt en nu dus niet meer naar Tunesie gaat. Je moet wel kunnen genieten op vakantie! Waar gaat de reis nu heen?

@ Iuno: Ik dacht eerst ook van huh? kledingdracht? Kon me er niets bij voorstellen. Wat ziet het er leuk uit zeg! Prachtig! Is dat daar traditie?

@ Tascha: FIjn he, die hormonen...Haha, zo erg soms. Ik herken het helemaal. Maar goed, dat gaat hier nu langzaam aan beter, fijn dat de 3 maanden naderen!

5. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Nettie: Hoe zwaar het niet meer roken ook is, ik hoop dat je de kracht kan vinden om het vol te houden. IK heb nog steeds geen sigaret aangeraakt, manlief rookt niet meer binnen en het ruikt hier weer heerlijk fris! Alles is opnieuw gewit dus helemaal super.
    Fijn dat je de beer terug hebt. Wat ontzettend lief van die marktman dat hij hem had bewaard zeg. Dat hoor je toch niet vaak. En een scheet van een moeder zeg... HOe gaat het nu met je buik? Dat is schrikken zeg als je opeens zo'n pijn hebt. Hoop dat je een keer goed naar het toilet kan en het dan minder is. Succes en rustig aan!

@ Sanne: jij ook niet roken he! Hou vol! :)

@Sanne en Mikki: Wij gaan in SEptember weer naar andalusie. Het was zo goed bevallen, zo fantastisch mooi en genieten.

@ Mirella28: HE wat vervelend zeg, met je darmen. Moeilijk.. Hoop dat ze je snel goed kunnen helpen en je je weer goed voelt. HOe groot is de kans op OK? Weten ze al iets meer?

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

alles goed hier?
    zo vandaag bij me vader geweest, was erg gezellig!

@chantalk:ging het bij jou vorige keer op het einde niet goed dan ofzo?

@goofychick:leuke foto's zeg, mooi hoor!

@sanne:heyy wanneer mag jij noou ook alweer?raar gevoel he als je babyspulletjes staat te kijken, heb t nog niet echt veel gedaan, maar vind t nog wel vaag..

@birthe:haha ja vole me helemaal opgelucht, heb nog niks geboekt, heb de tijd.....maar denk spanje, goeie medische zorg mocht t nodig zijn en een stuk minder kans om ziek te worden van t eten...leuk dat je t nog vraagt.

@female:ja flinke switch he, doe nog wel familie de haren en 2 klanten maar ver der niet haha.

nou morgen me 2e echo joehoeeeeeeeeeee, volgens de berekening ben ik dan 9w3d en vlgens vorige echo 8w3d ben dus heeeel benieuwd wat het morgen is, et liefst gewoon een beetje er tussenin...moet om half3.

nou ga lekker slapen want heb hoofdpijn en ben kapot!

trusten allemaalllll

liefssss

7. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    owja ik ben vorig jaar augustus gestopt met roken,rookte ene pakje per dag!ben nog steeds heel trots op mezelf!

z dat wou ik even zeggen hahah

toedelssss

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm over mijn vrijgezellenfeest: ik weet dat die er aan zit te komen. Maar mijn beste vriendin en getuige gaat woensdag op vakantie (ze komt pas zondags voor mijn bruiloft terug) en ik weet dat mijn studievriendinnen het voortouw nemen voor dat feest (althans, zulke geluiden heb ik wel opgevangen). Nu ben ik heel erg bang dat mijn beste vriendin er niet bij kan zijn aangezien mijn gevoel zegt dat het aankomend weekend niet gaat gebeuren (ik heb veel bestuursverplichtingen en er zijn nog wat dingetjes waaraan ik merk dat het niet aankomend weekend zal zijn). En op de 1 of andere manier zit ik daar echt heel erg mee. Ik zou het zo jammer vinden als ik het niet met haar zou kunnen meemaken :(
    Naja, laat ik het maar even afwachten... :)

9. winter15

winter15 Niet meer actief

Quote Birthe: @ Sanne: jij ook niet roken he! Hou vol! :)

@Sanne en Mikki: Wij gaan in SEptember weer naar andalusie. Het was zo goed bevallen, zo fantastisch mooi en genieten.

Hoi Birthe,

Ik hou vol :D (als is het soms even moeilijk, maar goed...is voor een heeeeeeel goed doel!).
    Jaaaa, ben zo benieuwd naar Andalusie, kan niet wachten...we gaan de 19e juli, eerst een week fly&drive en daarna lekker nog een weekje relax aan zee. Wat hebben jullie daar allemaal gedaan/gezien?

@Anoniemjuh: 30 juni.....grrrr....duurt toch wel lang..maar ben benieuwd hoever jij morgen nu bent...wil je anders eens vragen of het vaak voor komt..zo veel verschil...bij mij deden ze namelijk alsof het niet veel uitmaakt, maar heb zelf zoiets van...best veel: 2 weken verschil!

10. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ anoniempjuh: Ik ben trots op je! En op alle meiden die gestopt zijn met roken! En Spanje is een goed idee. Hoor wel als je geboekt hebt! En veel succes en plezier bij de echo!

@ Mikki77: Lekker zeg dat je kleding binnen is. Zit zeker wel lekker? Hoe lang laat je het nog in de kast hangen? Dragen en trots zijn! :)

@ LAdybug en mamajet: Gefeliciteerd met de goede mooie echo!

@ LIbre, Hulde dat je de naalden sessie hebt overleeft... Vervelend hoor als je daar zo'n angst voor hebt. Stoer van je dat je je erdoor hebt gelagen.

@ Goofychick: welkom terug, fijn dat je er weer bent meid! En super mooie jurk zeg, wat zien jullie er stralend uit!

@ LAutjuh, fijn dat je even wat laat horen, ik wens je een zeer vruchtbare tijd met veel geluk en plezier.

@ Sanne: Ronda is prachtig, granada, Nerja, malaga is lekker shoppen , er zijn super mooie auto routes om te rijden, Marbella is lachen om de kakkers en leuk om te zien die patserhaven met patser jachten en zijn wagens... Mijas is leuk voor een half dagje, en verder is wel gaaf om te zen en aquaduct bij nerja, acueducto del aguila, op weg naar maro. Plaatsje iets buiten nerja. Rijden over kustweg N340. anders pb me maar!

11. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @goofychick: wauw! wat een mooie foto's! Jullie zien er echt prachtig uit!

@allemaal: ik kreeg ook even een brok in mijn keel na het nieuws van boularouz, echt verschrikkelijk.

12. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Heerlijk mijn eerste vakantiedag straks effe lekker shoppen :D

Wow Goofychick je jurk was super en de foto's ook

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Birthe

Kans op ok is moeilijk in te schatten. Maar omdat het al 10 weken speelt kan ik mezelf niet voorstellen dat het om een ' virus' zou gaan. Welk virus duurt zo lang?! Heb wel gehoord en gelezen dat je er met medicijnen soms wel vanaf kan komen (na lange tijd). Maar soms betekend het dat je gewoon altijd medicijnen moet blijven slikken. En ik wil eigenlijk helemaal geen ' troep' nu, ik ben ver...mme zwanger, moeder en jong; dit klopt helemaal niet!
    Kan er soms zo kwaad om worden! Weet dat er mensen zijn met veel ergere ziektes, maar ik vind het zo oneerlijk en ben zo ongerust over die kleine in m'n buik....

Sorry hoor, even stoom afblazen. Soms moeilijk om positief te blijven als alles zo onzeker is.

14. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Thnx (Chantalk ook :) ). Is idd een behoorlijk hororscenario, wat je niemand toewenst... :cry:
    Had al wel zo'n vermoeden, a.d.h.v. verschillende reacties hier, maar vroeg me af of ze 'gewoon' te vroeg was bevallen of 'véél te vroeg'...

Begint hier eigenlijk uit de traditie te raken (trouwen in klederdracht). Is nog wel traditie bij veel 'traditionele' feesten en gelegenheden in klederdracht te komen. Op onze bruiloft waren de meeste gasten (zeker de directe fam.) in klederdracht. Mijn schoonouders en schoonzusje hadden zelfs speciaal daar voor (weer 8) ) een nieuwe jurk/nieuw pak gekocht. Voor mijn ouders en broer, had ik wat kunnen regelen (niet zò chique, maar dan hadden ze zich tòch niet prettig gevoeld ;) ). Eigenlijk alleen mijn zus en haar man waren niet in klederdracht (kon voor hun niets lenen). Omdat ik m'n oudste neefje en nichtje graag op de foto's wilden, hebben we samen met m'n zus en zwager voor hun ook kinderklederdacht gekocht :D (en voor hun jongste van bijna 1 jaar ook, zodat die dan niet teveel zou afsteken ;) ).

15. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Wat was er dan bij Luca, als ik vragen mag (mag ook per Pb antwoorden, als je liever wilt, of helemaal niet ;) )?

Hier is het ook niet helemaal 'volgens het boekje' gegaan ('gewone' vroeggeboorte), maar gelukkig ook (heel) goed afgelopen...
    Vandaar dat ik er ook naar vroeg...

16. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey Meiden,

@Yvette meid een geweldige dag toe gewenst en geniet ervan!

Weet niet eens meer wat iedereen geschreven heeft hahaha zullen de hormonen wel zijn.
    Er vroeg wel iemand naar het beroep van de man nou die van mij zit op een kraan en sloopt alles wat maar gesloppt moet worden.

Verder ik ben ook uit de gevarenzone dus las ik joepie had ook met 10 weken een geweldige echo dus....

En ja hier ook iemand met geweldige tegenliggende darmen hahaha.
    En gigantische (.)(.) joehoe had ook altijd een a cupje en nu tis al een volle b.
    Ze doen ook wel erg pijn en ze voelen ook erg beurs aan ze zijn nog niet uit gegroeit geloof en dat beloofd wat hoop dat na de bv het blijft zitten ik had dat niet bij de vorige zwangerschappen dus ben benieuwd....

Nou ik weet het niet meer dus ik ga maar ff wat in huis doen..........
    liefs Chantal.

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Gatver... niet allemaal met enge verhalen komen hoor..,
    Heb gisteren al echt zitten janken....

Kreeg trouwens tijdens mijn vorige zwangerschap (was toen al tegen het einde) ook van iemand allemaal horor verhalen te horen...
    Nou heb haar ook ff duidelijk gemaakt dat het zeker niet tactisch is om zoiets aan een hoogzwangere te vertellen.....

Ik weet dat zulke dingen gebeuren, maar kan er gewoon niet tegen...
    Sinds ik moeder ben kan ik nergens meer tegen... lijkt wel of die hormonen nooit helemaal uit mn bloed zijn geweest... ook met films ofzo.. als er iets naars met babys of kinderen gebeurt dan gaat ie meteen af.... ook al weet ik dat t maar film is...., stom he?

xxmona

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Operaties worden tegenwoordig niet meer zò snel uitgevoerd, alleen als het ècht niet anders gaat, dus die kans is op zich relatief klein, zeker als je er (zoals Mirella) vroeg bij bent. Wel is het zo dat als het is wat ik vermoed (en daar ziet het toch wel naar uit), het niet te genezen is en je dus nooit meer van deze ziekte afkomt. Dat betekent dat de medicijnen die er voor zijn, alleen de (hoofd)symptomen bestrijden, maar niet de ziekte zelf. Je kan dan dus alléén (op den duur) zonder medicijnen, als je de ziekte goed onder controle hebt en geen last van de syptomen...
    Maar 'voordeel' is weer dat het overgrote deel van deze medicijnen direct op je darmen werkt en daardoor geheel onschadelijk is voor het ongeboren kind (kunt ze dus zonder bedenken tijdens de zwangerschap gebruiken). Alleen bepaalde medicijnen zijn niet ideaal of zelfs verboden tijdens een zwangerschap.

Maar ik voel helemaal met je mee Mirella! ;) *knuddel*

19. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    januari mama's 2009

1 januari
    Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    2 januari
    Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    3 januari
    Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-bv
    Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv
    4 januari
    Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv
    Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv
    Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv
    5 januari
    Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    6 januari
    Birthe-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv
    Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv
    7 januari
    Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    8 januari
    Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    9 januari
    12 januari
    Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv
    SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv
    14 januari
    Seilenna-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:weet nog niet-bv
    Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet
    LadyInRed-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    15 januari
    Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet
    Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    16 januari
    Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    18 januari
    Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv
    Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv:(
    19 januari
    Lotus1981-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-?
    20 januari
    Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv
    Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv
    anoniempjuh-24 jaar- 1e kindje- geslacht weten: ja-bevalling:zh- fv
    21 januari
    Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv
    Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:(-bv
    cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv
    22 januari
    Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv
    Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv
    23 januari
    iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv
    24 januari
    Grombeertje-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    lb22-23 jaar-2e kindje- gelacht weten: ja-bevalling:zh- bv
    25 januari
    Derona-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:(-bv
    Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv
    Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv:(
    26 januari
    Mikki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv
    Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-?
    Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv
    31 januari
    Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet

Er zijn tot nu toe 54 januari mama's

agenda 2008/2009

20 juni:
    - Mikki77 intake vk - Anoniempjuh 2e echo
    23 juni:
    - Muissie 1e echo-SimplyMe 1e echo + VK-Yvette1983 3e echo - Anoniempjuh intake vk - Ramona0309 2e echo
    24 juni:
    - Indira vk - Patrieske16 3e echo + nekplooimeting
    25 juni:
    - Goofychick 1e echo - Sjansie 3e echo vk
    26 juni:
    - Goofychick intake vk
    - Tacha1987 2de echo: nekplooimeting
    30 juni:
    - Nettie intake vk
    2 juli:
    - Cobi termijnecho - LadyInRed combinatietest - Patrieske16 gyn.
    3 juli:
    - Seilenna intake vk + 4e echo
    7 juli:
    - RiMa81 1e echo -
    8 juli:
    - Re81 intake vk + 1e echo
    9 juli:
    - Female: 12 weken echo gyn.
    10 juli:
    - chantalk: 12 weken echo vk.
    15 juli:
    - Ladybug: 2e echo ( 1e pretecho)
    23 juli:
    - Libra vk
    28 juli:
    - Cobi 2e afspraak vk

Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug

@ Sophie heb je verplaatst naar de 2de
    @Journey heb je verplaatst naar de 7de.

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Is helemaal niet stom hoor meid! *kus*
    en je mag ook nòòit vergeten dat die 'hororverhalen' ècht uitzonderingen zijn! Het overoveròvergrootste deel van zwangerschappen en bevallingen lopen 'gewoon volgens het boekje', hoor! En daar moet je dus ook gewoon van uit gaan!
    Het is mischien alleen wèl goed te wèten dat het ook weleens anders kan (aflopen), zodat mòcht je onverhoopt tòch in zo'n 'andere situatie' terecht komen, je daar wellicht beter mee om zal kunnen gaan, omdat je er wèl al eens over nagedacht/bij stilgestaan hebt...
    Trouwens, ook van de zwangerschappen/bevallingen die 'niet (helemaal) volgens het boekje' lopen, lopen verreweg de meeste uiteindelijk goed af, dankzij de medische kennis en apparatuur van tegenwoordig!

Geen reden dus tot (over)bezorgheid, meid! Gewoon lekker genieten van je zwangerschap - en straks bevalling! :D *kus*

Deel Deze Pagina