Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Josien, wens jullie heel veel sterkte.......dikke knuffel.....

Ben blij te lezen dat er meer meiden om de zoveel tijd nog even testen. Heb ook al wat testen versleten de afgelopen week.
    Doordat ik totaal geen klachten heb voel ik me erg onzeker en bevestig het dan steeds maar door een test te doen.
    Ben gisteren even naar de huisarts geweest ivm de blaasontsteking en heb nu een kuur. Weet dat ik door de kuur te slikken van mijn blaasontsteking afkom, maar vindt het toch maar een eng idee om medicijnen te slikken terwijl je zwanger bent.

Groetjes Taby.

2. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Hihi mijn vriend idd ook erg leif de laatste dagen eten koken e.d :D
    Net naar de verjaardag van mijn schoonmoeder geweest en we hebbe nhet toch maar verteld ze was super blij zeker omdat ze het nooit van ons had verwacht 8)

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Had bij mijn eerste zwangerschap ook blaasontsteking en toen was ik ook zo bang voor die kuur.
    Toen zei mijn huisarts: de kuur is niet schadelijk maar als je straks nierbekkenonsteking krijgt omdat je geen kuur gebruikt heb je wel een probleem....

Kan echt geen kwaad hoor... neem tenminste aan dat je het met je HA overgehad hebt...
    Beterschap!

xxmona

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ja heb het zeker even nagevraagd bij de huisarts en daarna ook nog eens bij de apotheek. :oops:

Groetjes Taby.

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai meiden

Ik dacht dat het ook aan mij lag,ik ben voordat ik zw werd 11 kilo afgevallen omdat dat moest van de fertilteits arts en dat ben ik dan ook gaan doen,maar ik loop nu al in mijn zw broeken omdat mijn eigen kleding nog wel past maar echt zeer doet en ik durf het niet te strak aan te doen :cry: bij mij was mijn zw wel bijna dik 3 jaar geleden,maar ik denk ook omdat het mijn 4de zw is dat het daardoor komt.........

Hai Lob

Bedankt voor je felicitatie meid,en inderdaad is het een wonder hamilton zei ook al,je moet deze maand vergeten want het kan echt niet op de natuurlijke manier "maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit "maar ik kon het echt niet geloven en heb die dag ook 5 testen gedaan :)

Bedankt dat je de site van mijn meisje bent gaan lezen,want ik kan begrijpen dat het voor veel zw mama's erg moeilijk is omdat te doen..........ja een prachtig meidje is het.............ze zou nu 4 jaar zijn geworden en vraag me ook vaak af hoe ze nu zou zijn geweest............bedankt meid,ik krijg ook vaak van mensen te horen dat ik er nog te veel mee bezig ben,ik ga iedere week naar het kerkhof om haar plekje te poetsen en mooi te maken,dat kunnen ze wel vinden maar ik vind dat je dat moet doen..........soms is het moeilijk met die mensen met hun goedbedoelde adviezen,en helaas zijn wij heel veel mensen kwijt geraakt na het overlijden van Zoë* dit had ik nooit verwacht maar goed dan leer je mensen het beste kennen zeggen ze.............

bedankt ik zal het morgen tegen hem zeggen hahahahaha,als hij wakker is :)

Hai Britt

Veel plezier meid en geniet ervan.

Hai Merle

Meid wat spannend,dat komt helemaal goed joh,bij mij begon het ook met een vaag streepje dat steeds duidelijker werd :) en geef je vriend maar een dikke knuf echt een schatje dat hij dat doet hahahahah.

Ik heb ook nog steeds van die steken in mijn onderbuik en ook in mijn onderrug was al bij de ha geweest en hij zegt dat het er allemaal bij hoort en dat ik mijzelf geen zorgn moet maken,ik weet ook niet meer of ik dat in mijn andere zw pen had :rolleyes:

Hai Taby

Ja ben in staat om er morgen weer 1 te doen,ik weet zolang ik niet bloed dat het dan wel goed moet zitten maar toch zoek je die bevestiging :rolleyes:
    Dat heb ik dus ook,gisteren was ik supermoe ik was blij dat ik moe was want ja dat maakt het toch een teken dat het goed zit,en nu ook mijn buik groeit echt hard dan moet het wel goed zitten,maar toch denk ik van jeetje zou ik niet meer moeten voelen :cry:

Het is inderdaad een eng idee meid,maar ik heb in mijn zw van Noël 2 keer een blaasontsteking gehad en dus ook 2 keer een kuur en bloeddruk medicatie en insuline moest ik spuiten en heb een prachtig manneke op de wereld gezet,het zijn medicijnen die je echt mag hebben als je zw bent,maar ik snap je angst heel goed meid,dat had ik ook...........ik hoop dat de kuur zo aanslaat en dat je er dan vanaf bent meid......veel beterschap

Hai Journey

Wat leuk dat jullie het hebben verteld en dat ze zo blij is leuk is dat he meid :)

6. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey Meiden,
    Heb ook ff foto's geplaatst van mijn buik!
    Hier zijn de darmen dus ook flink aan de gang of het zijn er stiekum twee hahaha.
    Nou ik ga lekker naar bed.......liefs Chantal.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow wat een buiken! Toch hoop ik dat het bij mij nog even op zich laat wachten aangezien ik nog in mijn trouwjurk moet passen! :D Mijn buik is wel een beetje opgezet maar dat had ik voorheen ook regelmatig ivm mn darmen.

8. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo allemaal,

ik heb mij afgelopen maandag aangemeld bij deze site en zou
    het heel leuk vinden om mee te schrijven bij de januari 2009 mama's.

Ik weet sinds een paar dagen dat ik weer zwanger ben, al
    is het nog niet echt helemaal tot mij doorgedrongen.
    Ik voel mij ook helemaal nog niet zwanger. Dat zal wel
    even zijn tijd nodig hebben.

Zou iemand mij op de lijst willen zetten? Ik ben 12 januari
    uitgerekent van mijn 4de kindje.

Groetjes Me

9. ramona0309

1 januari - lob - 29 jaar - 1e kindje
    1 januari - Cindy - 26 jaar - 1e kindje
    1 januari - Mexi - ? - ?
    1 januari - Ninja - 30 jaar - 1e kindje
    2 januari - Iuno - 28 jaar - 2de kindje
    3 januari - Ramona- 28 jaar- 2e kindje
    4 januari - Britt - 32 jaar - 2e kindje
    4 januari - Yvette - 24 jaar - ?
    4 januari - Sanne85 - 22 jaar - 1e kindje
    5 januari - Ploetertje - 29 jaar - 3e kindje
    5 januari - Sophie - 34 jaar - 2e kindje
    5 januari - Bianca019 - 21 jaar - 2de kindje
    5 januari - Patrieske16 - 31 jaar - 3e kindje
    6 januari - Taby - 29 jaar - 1e kindje
    7 januari- Mama2801-28 jaar- 3de kindje
    8 januari - Gaby - 35 jaar - 2e kindje
    8 januari - Tacha1987 - 20 jaar - 1e kindje
    8 januari - Belly82 - 26 jaar - 1e kindje
    9 januari - Journey - 28 jaar - 1e kindje
    11 januari - Merelrosie - 28 jaar - 2de kindje
    12 januari- Sjansie28- 27jaar -3e kindje
    12 januari - MerleQ - 22 jaar - 1e kindje
    12 januari- Simply me- 32 jaar - 4e kindje
    15 januari - Joyce26 - 27 jaar - 4e kindje

Afspraken:
    2 mei: Tacha1987 bloedafname ha
    2 mei: Mama2801 moeders voor moeders
    6 mei: Belly82 eerste echo bij de VK
    14 mei: Sophie intake vk
    14 mei: Patrieske16 eerste echo
    20 mei: Ramona intake vk
    20 mei: lob intake vk
    28 mei: Sophie eerste echo
    28 mei: Ninja intake vk en eerste echo
    29 mei: Mexi VK
    2 juni: Britt eerste echo
    3 juni: Gaby intake VK
    3 juni: MerleQ eerste echo
    5 juni: Sanne85 eerste echo
    9 juni: Gaby eerste echo
    11 juni: Tacha1987 eerste echo

Ik heb je er bij gezet Simply me op 12 januari.

10. ramona0309

Zo dikke! :D
    zal dan ook wel weer schelen dat het derde kindje is.... of het zijn er idd twee! en maken de darmen extra ruimte, hahaha Dat roep ik hier ook....
    Tja nog ff wachten en dan weten we t...!

xxmona

11. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    goeiemorgen meiden,

ik ben bang dat jullie me van het lijstje af kunnen halen net bij toiletbezoek veegde ik lichtroze af :S
    me buik voelt ook erg zwaar aan onderin dus denk dat het door gaat breken helaas.

iedereen een hele fijne zwangerschap toegewenst dikke knuff joyce

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is dat niet wat voorbarig? :(

13. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    @merleQ gisteren zei cb digi niet zwanger en dan nu lichtroze verlies (met beetje slijm) en een zwaar ongi gevoel onderin me buik ik weet het niet maar heb het gevoel dat het door gaat zetten vandaag.
    groetjes joyce :S

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai meiden

Vanacht heb ik zo rot gedroomd het is echt door mijn onzekerheid,maar door die dromen word ik dan zo bang,ik had gedroomd dat ik een windei hafd,de sperma cel zat er wel in maar er was geen eitje,hoe gek kun je zijn :cry: :cry: ,ik baal daar wel van want ik probeer erg positief te zijn en door die dromen word ik helemaal terug geslingerd :cry:

Hai Joyce

Meid wat rot voor je.................ik zal duimen voor je volgende maand meid............

Hai Simpley me

Gefeliciteerd met je zw meid :)

Bij mij is het ook nog niet echt doorgdrongen hoor ;) maar na zoveel testen is het toch echt waar hahahahahah.
    Ik voel me ook nog helemaal niet zw,mijn buik groeit wel hard dus dat is wel een fijne bevestiging,ik kan niet wachten totdat ik mij echo heb gehad........

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Josien, heel erg veel sterkte. Vind het heel rot voor jullie :cry: Veel dikke knuffels!

Patrieske16, ik heb de site van jullie dochter Zoë* bezocht. Wat een prachtig meisje. En wat afschuwelijk wat jullie mee hebben moeten maken. Onvoorstelbaar hoe erg dat moet zijn. Heb met dikke tranen gelezen. Veel respect voor jullie. xxx

Tjee Joyce, ik duim voor je dat het toch goed is! Dikke knuffel.

Wat betreft termijn....Toen ik zwanger was van Sophie ging de vk niet uit van mijn lengte cyclus, maar alleen van eerste dag laatste menstruatie. Terwijl ik dus wist dat m'n eisprong veel later was geweest, hield ze toch haar uitgerekende datum aan. Uiteindelijk ben ik met 42wk1dg ingeleid, maar volgens eigen berekening was ik dus niet zover toen...
    Nu had ik 19 maart miskraam en op dag 27 pas eisprong. Adhv eisprong (via ovutesten én temperaturen, dus kan niet missen) heb ik uitgerekende datum bepaald... Ik mag toch hopen dat ze daar nu wel van uitgaan :rolleyes:

Belly, mooi hoor al een echo met bewijs :p

Tacha, een super duidelijke test!

Ramona, mooi buikje! :p Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook dat alles al meer naar voren geduwd wordt lijkt wel.Terwijl ik heel slank ben heb ik nu ineens al een opgezet buikje, heel apart. Valt echt op als ik strak jurkje aan zou doen (doe ik dus niet hahaha).
    Merelrosie, ik denk dat t bij mij ook komt door zw. achter elkaar. In sept. bevallen toen eind jan. zwanger (mk) en nu weer zwanger.

07Britt, wat heerlijk zeilen! Veel plezier (zul je niet meer lezen van tevoren, maar toch)

MerleQ wat lief van je vriend :D Super dat je streep donkerder is!
    Geen zorgen maken om steekjes hoor. Dat kan er bij horen. Er gebeurt een hoop in je buik!

Taby, toen ik zwanger was van Sophie moest ik ook medicijnen gebruiken. Had ze gehaald maar laten liggen tot bezoek vk. Haar ook nog even gevraagd. Ze zei dat t echt geen kwaad kon (degene die ik had gekregen) en dat ik toch echt de kwaal moest verhelpen...Snap dus goed wat je bedoelt, maar gewoon nemen hoor. Blaasontsteking kan erger worden en omhoog gaan.

Journey, leuk dat ze zo blij is!

Chantal, ook een mooi buikje hoor! Haha ik roep ook telkens 'misschien zijn het er wel twee'. Nu ik zit ook, het is gewoon niet normaal meer. Weet niet wat ik meemaak hihi.

Simplyme, gefeliciteerd!

Gister gewerkt en 's avond etentje. Nog nooit Sophie zo lang niet gezien. Was zoooooo blij om haar weer in m'n armen te kunnen sluiten. Hoeveel je van iemand kunt houden, zo heerlijk :p
    Ze is bij m'n ouders telkens in de box gaan staan :confused: En vanochtend deed ze het hier ook telkens. Heeft het nu goed onder de knie.
    Was leuk met etentje gisteren (schoonouders). Ik moest een aangepast menu vanwege zwangerschap. Is dan al zo echt heh :D :p Vond 't erg leuk om die aandacht al te krijgen ;)

xx Sophie

16. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    haha ja doe zo mijn best om het nog iets te verbergen op het werk dan he vind het nog iets te vroeg!
    maar goed kan het niet tegen houden he?
    En dat het de derde is ja het zal er best mee te maken kunnen hebben.
    Al hoewel dit wel mijn 5de zwangerschap is waarvan 3 in korte tijd?
    nou goed ik ben er trots op en ja vannacht weer gedroomd dat het er twee zijn dus misschien hahahah......liefs Chantal.

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Nee hoor, ben 'een echte Hollandse' :). Heb wel Latijn gehad op de middelbare school (vandaar m'n Nickname ;) ), maar je schreef op haar site dat jullie de naam 'Zoë' hadden ontleed en ik vond dat daar dan dus nog 1 letter ontbrak in haar naam... :)

Ik heb overigens geen site van mijn zoontje, hoor. Denk er soms wel over dat te doen, maar weet nu al dat ik dat nooit bij kan houden. :oops:
    Ben alleen goed in regelmatig recente foto's van hem op Hyves te zetten, maar regelmatig schrijven (behalve op fora 8) :) ) is niet zo mijn ding, vrees ik. Heb een paar jaar geleden eens een website gemaakt van onze dieren en dat heb ik toen (zonder kind) al senl weer opgegeven...

Natuurlijk mag je vragen! Na een eigenlijk hele gewone en 'onbezorgde' zwangerschap (zonder noemenswaardige klachten), zijn mijn vliezen geheel onverwachts gebroken met week 34+5 en binnen 12 uur was meneer er al! Ik heb hem 2x een paar seconden bij me mogen hebben, omdat hij te vroeg was en m'n vliezen 11 uur voor de geboorte waren gebroken (waren bang voor een infectie, bleek - gelukkig - niet zo te zijn). Toen hij de 2e keer meegenomen was (naar de neo), heeft één van de verloskundigen ergens nog ff 'tussen neus en lippen door' vermeld dat ze bij het mondje uitzuigen hadden geconstateerd dat z'n zachte gehemelte niet gesloten was...

Dit is dus niet op echo's te zien. Maar stom genoeg wist ik het ergens al van te voren. Had nl een paar dagen voor de onverwacte bevalling een artikel over kinderen met een schisis (= grieks voor speelt ;) ) gelezen en bij het zien van de hele normale echo die ik ook stomtoevallig een paar minuten vòòrdat m'n vliezen braken had, dacht ik opeens: ojee, hij heeft een spleet... :confused: Er was dus niets op de echo te zien (lip- en kaakspleet zijn wèl zichtbaar op een echo), maar tòch wist ik het gewoon.
    Kon denk ik daarom best gelaten reageren toen we die mededeling kregen. :)

Uiteindelijk hebben wij héél véél mazzel gehad. Ons zoontje had een relatief goed geboortegewicht (iets meer dan 2,5kg) en ondanks z'n spleet heeft hij nooit oorproblemen gehad en is het ons zelfs gelukt uiteindelijk 10,5 borstvoeding te geven/krijgen... wel met allerlei 'hulpmiddeltjes, maar toch! Ken inmiddels verschillende andere moeders van kindjes met een gehemeltespleet en die hebben veel meer problemen (gehad) dan wij!

Van de vroeggeboorte hebben we verder gelukkig niets meer gemerkt.

Met 10 maanden is het zachte gehemelte met 1 OP gesloten en heeft ons zoontje buisjes gekregen. Donderdag gaan we voor - hopelijk - één van de laatste controles naar de KNO. Vorige keer is er al 1 buisje weer uitgehaald en gezegd dat in principe deze keer de andere er ook uitgehaald wordt (zo goed gaat het! :D ). Als hij 3 is, gaat bekeken worden of hij nog logopedie nodig zal hebben, maar verwacht het eigenlijk niet (en anders is dat niet erg, heb zelf vroeger ook een tijd lang logopedie gehad ;)). Moeten dan verder alleen nog tot ca zijn 18e jaar 1x jaarlijks op controle komen bij de kaakchirug...

Eigenlijk gek hè, dat zo'n 'klein foutje van de natuur' toch zo'n grote impact op je leven kan hebben... :)

18. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    hallo meiden,
    Weer een stralende dag heerlijk om met dit weer zwanger te zijn hahaha.
    Zou iemand mijn eerste afspraak bij de gyn op het lijstje willen zetten?
    Ik mag 27 mei komen voor de eerste echo ben dan wel 7w1d maar ze zei ivm met de twee vorige keren wil ik eerst zien dat er echt wat zit en niet weer een windei snap je....dus ik zei is prima hoor hahahaha spannend.
    Nou dat wordt dus weer 3 weken af zien hahaha al dat wachten we worden wel op de proef gesteld he dames!
    Nou ik ga gezellig bij mijn vriendin op visite dus ben er vanavond wel weer liefs Chantal.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Brr, ik kan echt niet meer tegen die gruwelverhalen! Vind het allemaal zo erg :(

Ik heb net een sms gekregen dat ik een vak heb gehaald waarvan ik eigenlijk dacht die niet gehaald zou hebben! :D Omdat ik nu fulltime in een bestuur zit, zou ik eigenlijk geen studiepunten kunnen halen maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om er dit jaar 26 te halen (van de 60 in een jaar)! Ben heel trots op mezelf :) Dan hoef ik volgend jaar ook geen studievertraging op te lopen aangezien ik de gaten dan met deze punten kan opvullen!

20. ninja

ninja Lid

1 mei 2008
    11
    0
    0
    ik heb zo slecht geslapen vannacht, ben echt doodmoe nu op me werk. zo een zwangerschap bezorgt me toch wat slapeloze nachten. heb vanochtend toch maar weer een test gedaan, had er toch nog een liggen, denk anders ligt die er maar. toch wel weer fijn die bevestiging.

maar dan die 3 weken wachten tot de echo. VRESELIJK!

maar goed. fijn om te weten dat ik niet de enige ben. ga me maar weer op me werk proberen te concentreren :) en znel deze pagina sluiten voordat ik word betrapt...

doeii

Deel Deze Pagina