Jeuj! Ik heb de 12 weken ook bereikt! Nou ja, bij de echo zou ik nu 11 weken en 4 dagen zijn, maar morgen krijgen we voor de 2e keer een echo om te zien welke groei lijn de kleine beeb aan houd.. Wij doen geen nekplooi meeting, daar waren wij al snel over uit. Over 3 weken weer naar de verloskundige (15 juli) en ik moet nog bloed laten prikken en daar ben ik niet zo'n held in Als ik er zit is er niets aan de hand, maar het idee alleen al maakt me gek! Hebben jullie de huisarts ook op de hoogte gesteld van de zwangerschap? Zou dat eventueel ook moeten, of doet de verloskundige dat?
Yes! Alles is goed! De baby lag eerst stil maar na een tijdje gingen opeens de armpjes en beentjes bewegen en begon ie ook op en neer te springen Super schattig! En alle orgaantjes waren aanwezig en het zag er allemaal goed uit! Ik ben nu officieel vastgesteld op 12 januari, dus 1 dagje eerder. Volgende week alweer de volgende echo voor de nekplooimeting Ik vind het eigenlijk nog steeds eng om het nieuws te gaan verspreiden. Stel dat nou het toch nog opeens fout gaat. Ongelofelijk dat ik dat nu denk @ Joyce: ik heb zelf mijn huisarts gebeld. Volgens mij doet de VK dat niet en ik denk dat ze het wel fijn vinden als je even doorbelt dat je zwanger bent.
Hey hallo allemaal, goed geslapen vanacht? Ik niet echt...kon weer heel erg moeilijk in slaap komen en de hond was ook weer steeds aan het piepen. Net klaar met de bovenverdieping opruimen en schoonmaken. Dat was wel weer hard nodig. Ben 1,5 uur bezig geweest en ben alweer helemaal gesloopt. Ik ga zo eerst eens even eten en daarna om 14.00 uur mijn bedje eventjes in (als ik kan slapen) en anders vanavond gewoon vroeg mijn bedje in. Ik zal vanmiddag proberen om op iedereen te reageren, goed? Liefs en dikke knuffel, Patricia
hoi allemaal Het is hier niet bij te houden zoveel wordt er geschreven. Hier gaat alles fantastisch, we hebben gisteren onze 2de echo gehad en het zag er super uit we konden u de handjes en voetjes ook zien en het hartje klopte weer perfect. Ik ben weer helemaal opgelucht, heb weinig kwaaltjes dus ik kan mij er soms bijna niet bij dat ik zwanger ben. Maar het zier er allemaal perfect uit, we kunnen nu weer gaan genieten. groetjes sjolie
Hallo allemaal, Even een update vanaf hier. Alles gaat goed. Alleen moe, moe, moe.... Kan ook niet zoveel hebben (snel chagrijnig, afwezig), dus hubbie moet het vaak ontgelden. De arme stakker! Morgen heb ik de nekplooimeting.... en zie ik ons ukkie dus ook weer! Wel zin in, ook al is het geen pretecho natuurlijk. Jullie horen wel hoe het was. Voor zover weer even! X
hey meiden alle meiden met een mooie echo gefeliciteerd! Jaja jullie komen nu allemaal rond de 12weken grens he, gaaf hoor! nou iik ben vanmorgen in t ziekenhuis geweest, en word morgen al geholpen, weet alleen nog niet of ik narcose wil of een ruggeprik, met narcose ben je lekekr helemaal weg, en geen naald in je rug, maar ja ze zeggen dat je je daarna vaak nog zo beroerd voeld....weet dus nog niet hoe of wat... ja ik moet zeggen het valt mij zelf ook nog mee dat ik hier gewoon mee kan lezen enzo, misschien dat ik me na morgen toch anders voel, maar ja dat zie ik dan wel weer, hoop dat ik me straks snel kan aanmelden bij een ander mama forum, mei of juni 2009 ofzo aha. de gyn heeft wel gezegd dat het na de ingreep meestal zo'n 6-8wk duurd voor je weer ongesteld word, dus daar moet ik zowieso nog eerst op w88, maar goed laat het allemaal maar over me heen komen. bedankt voor jullie lieve berichjes! doeiiiii kusssss
@ Anoniempje. Van mij ook heel veel sterkte. Het lijkt me heel rot om mee te maken. Daar is mijn inwendig onderzoek vast peanuts bij vergeleken. Ik zal aan je denken.
Vanmorgen uitslag gehad van alle testen op mijn bloed, weefsel etc. Lab kon geen veelvoorkomende bacterien vinden die bij Crohn of id voorkomen, dus dat is het niet! Arts vermoedt dat het een darmontsteking op zijn retour is want ik heb steeds minder last. Ik moet aankijken en over een maand op controle. Kan zijn dat ontsteking weer opvlamt en dan moet ik eerder terug en krijg ik medicijnen. Hoop natuurlijk van niet. Ik ga op vakantie, ben er een aantal weken niet en zal als ik terug ben denk ik alleen de laatste pagina's weer bijlezen. Tot dan dus allemaal. Ik wens alle zwangeren een goede echo en minder/geen kwaaltjes!
hey mirella nou het valt gelukkig dus mee!nou mooi toch, hopen dat het idd zo blijft dat de last ervan steeds minder word! fijne vakantie, waar ga je heen?wel lekker hoor, ga ik binenkort ook maar lekker doen haha.. liefsss..jij ook bedankt patricia
Hai Ik zou wat laten weten als we de echo hadden gehad en die hebben we gehad en die is gelukkig goed zoals het eruit ziet,het moet met het bloedonderzoek vergeleken worden en daar word ik donderdag over gebeld wat daar de uitslag van is,maar wat ze konden zien op de echo was het helemaal zoals het hoort te zijn,de kleine is super goed gegroeid en we zijn zelfs nu al 12 weken en 6 dagen dus morgen al 13 weken,en dan zou ik op 31 dec zijn uitgeteld,maar goed ik weet vaak dat de echo nog naar voren en naar achteren kunnen gaan en dan ze meestal toch de datum aanhouden die in het begin is gezegd en ik hou maar dus gewoon 4 jan aan .. Ik was superzenuwachtig maar we hebben een half uur naar de kleine gekeken,2 armpjes 2 beentjes ruggenwerveltje al gezien een mooie dunne lijn bij de nekplooi zei ze,maar goed ze kan en mag er niet te veel over zeggen omdat het nog wachten is op het bloed,we hebben het gezichtje het gelaat al gezien 2 oogjes en een neusje al een heel minimensje ,en dat bij 12 weken en 6 dagen ) ben erg rustig nu en ga daalijk even terug naar bed ben mezelf gaan verwennen bij de kapper,lekker fel paars ) Heb een mooie echo mee gekregen en nu maar duimen voor een donderdag voor een goede uitslag ) Ik zet hem nu in mijn album,en ga even wat proberen te reageren lukt dat niet dan ben ik met mijn moeder naar de ta die moet een kies trekken en die durft niet alleen,dan reageer ik wat later
@ tacha...........Gefeliciteerd meid met je vaste contract dat is tegenwoordig al heel wat of niet dan .........Bedoel je met ervaring wat voor kinderwagen ofzo?.....Ik heb dat niet ik heb geen angelsound,ik zou mijzelf helemaal gek maken als ik het hartje niet zou horen @ ladybug......Fijn dat je baas toch positief werd over het thuiswerken...... @ Chantalk.......Gelukkig gaat het beter met hem,en ja dat begrijp ik heel goed dat ze zich schuldig voelt dat zou ik ook hebbben,en ik vermoed dat ze daardoor erg verdrietig en onzeker is? Kan ze er wel met iemand over praten?.........Gelukkig maar ..... @ yvette..ik weet niet of je dit nog lees............maar wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad meid,zo kan je lekker en rustig en vooral heel blij op vakantie toch ...........fijn huwelijksreis meid....... @ ramona.........Dat snap ik dat je schrikt meid,gelukkig lag de kleine uk gewoon te slapen ............ik zal daalijk even naar je foto kijken in het album meid.......... @ MerelQ.....Fijn dat alles goed is met de echo meid,geniet ervan @ Lotus....Ik slaap nog steeds heel veel meid........ @ Muissie en simpley me jullie hebben een echo gehad zag ik in het lijstje maar heb er niets van terug gelezen.hoe was die meiden? @ indria...........veel succes bij de vk meid............
@ Ramona...........meid wat een prachtige echo,hij is echt super mooi @ Mirella...........Ik heb ze ook gebeld en ik had alle papieren thuis gekregen en heb ze inmiddels al terug gestuurd................Nou ik wilde je succes wensen maar ik ben te laat zoals ik het lees,want je hebt al een berichtje gestuurd met de uitslagen............In ieder geval wat je dacht is het niet of wel?..........ben je wat opgelucht of nog niet?omdat je nu nog niet echt veel weet?...Ik heb de meeting gehad en krijg donderdag de uitslag...............Fijne vakantie meid. ben nu even weg kom later verder reageren....
ik vind babydump erg leuk wij hebben ons kamertje gekocht, de wagen halen we bij babypark omdat die daar goedkoper is
Wat baal ik.. Ongelooflijk, ik zit me ook best wel op te winden nu.. Vorige week donderdag heeft m'n moeder aan m'n broertje en schoonzusje verteld dat ik zwanger ben. Ze vroeg de volgende dag aan mij of iedereen het mocht weten op MSN, ik zei dat we het zelf zouden vertellen aan de mensen die we het wilde vertellen. Maar wat hebben ze gedaan, ze hebben het gewoon aan m'n vaders familie verteld! Ik werd dus vandaag gebeld door m'n tante, die zei ben jij iets vergeten te vertellen? ik dacht waar heb je het over?!?! Nou iedereen wist het op de zaak vorige week al En ik wilde het zaterdag op de verjaardag van m'n neefje gaan vertellen. Maar goed, m'n tante begreep het wel. En als ze zaterdag commentaar hebben, zeg ik gewoon dat ze niet moeten zeuren en dat ze het vers van de pers hebben, van wie weet ik niet. Of dat nou van m'n vader en zijn vriendin komt of van m'n broertje en zijn vriendin (ik heb geen contact met m'n vader en zijn vriendin) maakt me niet uit, ik vind het gewoon een rot streek! Blijkbaar mag ik zulke dingen dus niet zelf vertellen, en zijn er mensen die er meer recht op hebben!
@Joyce: wat een rotstreek zeg...ik kan me goed voorstellen dat je kwaad bent. Ik zou echt compleet uit mijn dak gaan om zoiets.
Ik maak me een beetje zorgen Ik krijg vrijdag mijn eerste echo, en ik ben zooooo onwijs bang dat er iets niet goed is. Ik heb niet echt aanleiding om dat te denken, maar ik heb wel minder last van zwangerschapsverschijnselen. In plaats van extreem moe, heb ik nu weer last van slapeloosheid. En ik heb ook minder snel honger dan een paar weken terug. Ook ben ik sinds een paar dagen bijna niet meer misselijk en mijn boobs doen ook minder pijn. Wel moet ik steeds meer plassen en voel ik een soort 'druk' in mijn onderbuik (het doet geen pijn). En ik ben ook onwijs emotioneel (snel huilen en woede aanvallen enzo ). Dat emotionele komt deels doordat ik me gewoon zorgen maak. Ik weet dat de zwangerschapsverschijnselen die je de eerste weken hebt, na een tijdje minder worden. Maar bij mij worden ze na 9 weken al minder (ik dacht dat dat pas rond week 12 was), en daardoor ben ik weer bang dat er iets niet goed gaat... Kon ik maar even in mijn buik kijken, ik word helemaal gek van dit gevoel Sorry voor mijn gezeur dames
mikki Begrijp het wel hoor.... die angsten en onzekerheden horen er ook bij.. Mijn misselijkheid etc werd ook al met 8/9 weken minder en dat klopt ook hoor, want als je de referentiewaarde van hcg opzoek dan zie je dat dat dan al minder is/ kan zijn dan de weken ervoor.... niet druk maken dus....! joyce Vind dat echt een klote streek hoor! Bij mij zouden ze echt een verkeerde hebben.... Echt belachelijk dat ze jou je eigen plezier niet gunnen (heel herkenbaar trouwens...) Bij mijn familie had alleen mijn oom het per ongeluk aan mijn oma verteld... maar dat was echt een foutje... Hij had erover dat mijn zoontje zo'n grappig shirtje aan had met als tekst ik word grote broer, januari 09... en gelijk had ie zoiets van oeps.... Tja op die manier kan t gebeuren.... maar in jouw verhaal is het echt opzettelijk....! Heb trouwens een afspraak gemaakt voor 18 weken pretecho... dan kunnen ze zien wat het wordt... Wij willen het toch weten.. Alleen zeg ik het hier ook niet... mijn buurvrouw is ook zwanger en ik kwam haar laatst al op een ander site tegen... (of zij mij eigenlijk)... Wil echt niet dat het uitlekt... dus sorry dames! Ik laat trouwens twee pretecho's doen.. 1 met 18 wk en dan nog rond 27 weken..... Met mijn zoontje was ik met 25 weken en een keer zowat op het einde... maar die eerdere was echt veel mooier! Veel scherper... en duidelijker in beeld te brengen...! xxmona
@ Mikki: Ik had dat ook. Ik moest 2 weken geleden naar de verloskundige en dacht, oh en straks is er niets.. En toen dezelfde dag kon ik nog bij het echoburo terecht en ik was zo blij van opwinding, maar dacht oh wat als er niets te zien of te horen is?!?! De misselijkheid was verdwenen enz. Dus ik maakte me ook wel wat zorgen, maar die misselijkhied is er af en toe nog wel wat.