@ Mona: Ja precies, ik vind het dus ook echt een rot streek. Ik had nog duidelijk op msn gezegt dat wij het zelf zouden vertellen. Maar goed, zij vinden dat ze meer recht hebben. Denk trouwens dat het van haar moeder afkomstig is, maar dan nog.. Die moet ik al helemaal niet, dus ik ging echt even uit m'n dak toen ik m'n moeder belde om te vertellen dat m'n tante had gebeld. Nou ja, foutje oke, maar dit noem ik echt geen foutje meer Gaaf, 2 pretecho's.. Ik hoorde gister van een oude vriendin dat je recht hebt op een 20 weken echo en als je dan een pretecho doet moet je 'm betalen. Maar wanneer je je 20 weken echo bij een echoburo doet ergens hier buiten uit dan krijg je die vergoed van je ziekenfonds ofzo? Wij willen ook weten wat het word, en willen dat ook
Hi Joyce 20 weken echo krijg je zowiezo.. dat is een termijnecho net als met 12 weken.... Pretecho kun je echt niet vergelijk met een gewone echo... tenminste 4 D.... ik doe dus 2x 4d echo's... De vorige keer had ik er eerst 1 en daarna wilde ik er nog 1 ... als je in een keer een pakket van twee neemt is het goedkoper dus..... Zal trouwens een fotootje van mijn zoontjes pretecho in mn album zetten.... kun je zien hoe mooi ze kunnen uitvallen... Deze is dus met 25 weken gemaakt.. xxmona
Dat ziet er echt mooi uit.. Ongelooflijk dat dat in je buik zit.. Ik kan het me nog steeds niet voorstellen... Nou ja, ik snapte er gister al niet zo heel veel van.. Maar zal morgen bij het echoburo wel vragen want morgen gaan ze zien welke groei de baby aan houd omdat we zo'n 4 dagen verschillen met de verloskundige en de echo datum..
Nettie, haha ja idd. Ben nog andere dingetjes gaan doen Aan Luca merk je al als hij gaat poepen dan kruipt hij stilletjes weg en ineens komt de geur je al tegemoet Tacha, ik hoor nog niks met de angelsound...maar zal ook nog wel te vroeg zijn Nekploometing...mag ik even vragen waarom jullie dat doen? Ik zie het vooral (is niet beledigend bedoeld ) bij de jongere meiden (tussen 20 en 26). Komt het bij jullie in de familie voor? nettie, dat wordt hard door tikken. Merleq, gefeli met de mooie echo. Sjolie, ook gefeli met de mooie echo....geniet nog lekker van je kwaaltjes vrije zwangerschap. Ik heb nu ook nergens meer last van (was een paar dagen misselijk) heerlijk! 07Britt, suc6 morgen. en sterkte voor je hubbie. Anoniempje, sterkte morgen. Mirella, fijn dat het iig geen crohn is, maar je wil natuurlijk wel weten wat het dan wel is. Hoop dat het snel over is. Fijne vakantie. Patrieske, gefeli met de mooie echo. ik zal voor je duimen dat de uitslag ook goed is. Ik weet eigenlijk niet hoe het nu precies met haar gaat...we hebben niks meer gehoord. Geloof ook niet dat ze echt met iemand kan praten. Ik hoorde al van haar schoonmoeder (mijn tante) dat ze het stom vond van haar en blablabla. Mijn moeder zei dat ook. Ik heb haar meteen verteld dat ze dat wel mocht denken maar zeker niet tegen haar moet zeggen..gelukkig vond mijn moeder dat ook. (ze is zelf 2 jaar geleden verbrand en voelt zichzelf daar ook nog schuldig om) Joyce, wat jammer dat het zo gelopen is. Kan me voorstellen dat je kwaad bent. Mikki, knuff voor jou. hoop dat je een mooie echo te zien krijgt en dan lekker kunt genieten. ramona, lekker voor je houden wat het wordt ik zou het ook heel jammer vinden als anderen er via via achter zouden komen. Wij willen ook 2 pretecho's laten maken..vind het zoiets geweldigs Joyce, hier kost een pakket van 2x een 4d echo 150 euro.
Ik ben nu ookal weer een tijdje lid van dit forum, maar me nog niet eens bij jullie aangemeld. Vind het wel gezellig om zo te kletsen op het forum. Ik merk alleen wel altijd dat ik het soms moeilijk vind om het bij te houden Op het moment dat ik dit nu typ gaat de deurbel...Mijn angelsound is op dit moment afgeleverd. Vind het zo spannend. straks even testen. Morgen om half 8 in de avond heb ik mijn 12 weken echo... Ik probeer het hier te volgen en wens iedereen een fijne zwangerschap toe. Ohja ben als het goed is 10 januari uitgerekend. Maar morgen hoor ik de exacte datum.
Ff snel, want zoonlief is wakker (huilt). Top meid! Op hoeveel cm kwamen ze bij jou uit? Ben gewoon benieuwd want bij mijn echo vanochtend ( ) kwam de gyn. op 6,22cm, wat volgens hem overeenkomt met 11w3d (uitgerekende datum 10 jan.) , maar volgens mij met begin 12 weken... Zo, nu snel bij zoonlief kijken... Probeer later nog wel verder te reageren en een foto van de echo in m'n album te zetten.
Ik heb net de angelsound geprobeerd. Ik vind het wel moeilijk om te bepalen of ik nou wel of niet het hartje heb gehoort... Maar ik denk het wel Het klinkt namelijk iets anders dan mijn eigen hart. maarja dan denk ik weer, zijn het niet mijn darmen ofzo. Maarja hoor het maar aan 1 kant van mijn buik. Echt een goede uitvinding zo'n ding...
januari mama's 2009 1 januari Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv 2 januari Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 3 januari Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 4 januari Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv 5 januari Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 6 januari Birthe-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv 7 januari Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 8 januari Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv 12 januari Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv 14 januari Seilenna-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet LadyInRed-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv 15 januari Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 16 januari Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 18 januari Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv 19 januari Lotus1981-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-? 20 januari Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv 21 januari Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv 22 januari Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 23 januari iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv 24 januari Grombeertje-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 25 januari Miki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Derona-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv 26 januari Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 27 januari Ib22-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 31 januari Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet Er zijn tot nu toe 53 januari mama's agenda 2008/2009 24 juni: - Indira vk - Patrieske16 3e echo + nekplooimeting 25 juni: - Goofychick 1e echo - Sjansie 3e echo vk 26 juni: - Goofychick intake vk - Tacha1987 2de echo: nekplooimeting 27 juni: - Mikki77 1e echo 30 juni: - Nettie intake vk 2 juli: - Cobi termijnecho - LadyInRed combinatietest - Patrieske16 gyn. - Ib22 vk 3 juli: - Seilenna intake vk + 4e echo 7 juli: - RiMa81 1e echo - 8 juli: - Re81 intake vk + 1e echo 9 juli: - Female: 12 weken echo gyn. 10 juli: - chantalk: 12 weken echo vk. 15 juli: - Ladybug: 2e echo ( 1e pretecho) 21 juli: - SimplyMe VK 23 juli: - Libra vk 28 juli: - Cobi 2e afspraak vk Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug Ik heb mijzelf even aangepast op de lijst. Mijn uitgerekende datum is nu 8 januari. Ook heb ik mijn volgende afspraak er meteen bijgezet. Groetjes SimplyMe
Hallo meiden, ik kom straks even alles lezen en reageren en natuurlijk vertellen hoe de echo was. Eerst even eten. Groetjes SimplyMe
@anoniemje, heel veel sterkte! Hier gaat het ff in het koppie niet zo goed......heb een zware emotionele dag gehad.....(hormonen?) Verder komt de dag van morgen steeds dichterbij........vind het doodeng.....en het huilen staat mij nader dan het lachen...... Verder allemaal symptomen en het is juist bij mij dat het de laaste twee weken erger is... Verbeeld me wel dat ik ietsje pietsje minder moe ben, maar mijn boobs schieten mijn bh uit en mijn buik begint nu wel te groeien, de halve dag met knoop los gelopen.....dus wat dat betreft....
Goofychick... Niet druk maken...! Je zegt het zelf... je hebt allemaal tekenen die ok zijn toch..... Dat minder, moe en misselijk bent kan wel kloppen hoor! Dat ging bij mij ook eerst weg voor dat de boobs hun groeispurt gingen maken.... Gewoon volop vertrouwen hebben..... al begrijp ik dat je nerveus blijft/bent voor zo'n echo... Had ik ook nog steeds..... Hoe laat moet/mag je? xxmona
@Ladyin red: spannend he meid, voor je het weet is het echotime! @Sjansie: gelukkig dat alles goed is! Enne..ikke ook mega nieuwschierig naar het geslacht maar ik ga wachten op de 20 weken echo. @Nettie: wow 56000? Dan hebben we nog eventjes te gaan zeg! maar we doen ons best! @07Britt: succes morgen! @anoniempje: succes morgen meis en ik hoop dat het rap weer zwanger geraakt en dan een prachtig beebje zult krijgen! knuf @Mirella28: fijne vakantie @Patrieske16: wowwwww mooie cho en wat een verschil al met een paar weken terug, zo duidelijk! @Journey: als je met de aanbieding of lagere prijs van een andere winkel naar babydump gaat krijg je hem daar ook voor die prijs, hebben wij ook gedaan met de wagen! @joyce1983: wat een rotstreek zeg! ik snap niet waar sommigen zich mee moeien! @Mikki77: je voelt je exact zoals ik, heb ook bijna nergens last van en boobs doen ook niet meer zeer ( af en toe met een vlaag wel), ook weinig eetlust en kan moeilijk slapen maar ben wel bekaf. En ik had vorige week een prachtige echo. Naja we zagen dan een vlek met een kloppend puntje erin hahha maar voor ons was ie prachtig. Misschien geeft dat je wat goede moed! enne...zeurpieten kennen we niet hier op het forum! @Ramona0309: ik kwam laatst ook al de vrouw van een collega tegen op het forum en die hadden ook geheim gehouden wat ze kregen maar ik kwam er zo wel achter. En als je 100% zeker wilt weten dat niemand van je omgeveing het weet kun je idd het beste zwijgen. *je kunt ons natuurlijk wel allemaal even een pb sturen hahahahaha @Goofychick: meid nogmaals succes morgen. Ik ga vol spanning wachten hoe het gegaan is meid! Als ik niet op iedereen gereageerd heb, sorry daarvoor, komen jullie volgende keer gewoon aan de beurt!
Mja, die van ons was 4,6 cm (11w1d)! En dat is van top tot de billen. Apart zeg, het is me wel vaker opgevallen dat er andere metingen op na worden gehouden. Misschien meten ze soms anders ofzo? Volgens mij staat zelfs in de meeste boeken dat met 12 weken je kind 5,5 cm is...
....thanks ramona.....tja als mijn hubbie er niet is om me even gerust te stellen zijn jullie er nog altijd Morgen om 12:40....! Als het goed is dan hebben we savonds een afspraak om bij een tweede hands baby kamer te kijken en donderdag intake VK en kopen we onze kinderwagen...mocht het allemaal natuurlijk om eentje gaan..... Ik ga lekker een boekkie pakken van Jill Mansell...lekker op de bank onder mijn fleece dekentje.
Id.. na negen weken worden de symtomen minder.. had ik ook.. alleen nog erg moe.. maar verder gaat het steeds beterder.. ik kijk erg naar 30 juni uit ! dan mag ik voor de 11week echo.. dat vond ik al vreemd normaal is het toch 12 weken? ik krijg dan een nekplooimeting... dit doe ik omdat ik niet weet wat er is in mijn man's familie.. we weten helemaal niks van die familie af.. vind ik eigenlijk wel zo jammer.. ik vroeg me ook iets af.. namen jullie jullie schoonmoeder of moeder mee naar de echo?
@Lotus: Wij doen twee pretecho's, met 13,5 week en met 26 weken en we zitten er aan te denken om de ouders met de 26 weken echo mee te laten gluren
Bloempje, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. goofychick, suc6 morgen. Lekker van genieten meid...is zo heerlijk om je kindje te zien. Lotus, ik heb 10 juli de echo. Volgens mijn berekening ben ik dan 12 weken maar volgens de vk 11 weken..volgens mij was het bij Luca ook met 11 weken (maar dat weet ik niet zeker meer ) Ik heb mijn (schoon)moeder bij Luca nooit meegenomen omdat mijn mannetje altijd mee ging. Als ik nu een keer alleen moet vraag ik denk ik wel mijn moeder mee..mss dat mijn vk dan ook wel een echo tussendoor maakt Pretecho neem ik ze zeker niet mee naar toe omdat we dan nog een keer willen kijken wat het wordt
Yep, hier gaan we ook nog zeker een extra echo maken rond de 16e week denk ik, speciaal voor de aanstaande oma, die voor het eerst oma wordt. Ze is net zo zenuwachtig als ik...hahahaha!
hey meiden goofychick:wil je even veel suc6 wensen voor morgen, eindelijk is het dan zo ver, geniet ervan meid! Ik zit ook nog op een ander forum, daar waren we maar met een stuk of 8januari mama's, maar daar zijn nu al 2 tweelingen op komst, bij jullie nog geen 1 he, van de 53......wel grappig, nou ik ga zo lekekr naar bed, beetje kracht opdoen voor morgen, voor alle anderen met een echo veel plezier. kusss
Dat is nog eens goed nieuws! Nu fingers crossed dat het idd vanzelf helemaal overgaat! Zo, nu ff verder lezen...