Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Dat is nog eens goed nieuws! :thumup: Nu fingers crossed dat het idd vanzelf helemaal overgaat!

@ anoniem
    Vind je heel sterk meid, hoop dat je daar morgen niet al teveel van hoeft in te leveren... *knuf*
    Hoop dat jullie het snel een goed plaatsje kunnen geven en jullie sterretje over niet al te lange tijd melding kunnen maken van een brusje-op-komst... :)

Zo, nu ff verder lezen... ;)

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Super, meid! :thumup:
    Hoe groot was jullie uk?
    Bij mij kwam ie vandaag op 6,22cm, volgens de gyn. 11w3d (dus 10 jan. uitgerekend).
    Maar als ik zo eens op internet kijk (week-voor-week sites) en echo's vergelijk, klopt mijn banner toch (12w2d) en houd ik dus ook maar gezellig 4 jan. aan. :D

Bij mijn vorige zwangerschap, waren we ingelicht dat hier de nekplooimeting standaard gedaan wordt, tènzij je zèlf aangeeft dit niet te willen. Hebben het de vorige keer dus ook niet laten doen, aangezien ik nog 'jong genoeg' ;) ben en we verder ook niet tot een risicogroep behoren. Wilde het deze keer ook niet laten doen, maar dacht dat de nekplooimeting pas later werd gedaan (gyn. had er bij de 1e afspraak ook niets van gezegd), dus dacht er ook niets bij toen hij erg lang en raar bezig was met draaien en woelen (inwendige echo), maar bleek dus dat hij nekplooimeting had gemaakt. Nou, ja, stoort me verder ook niet. Was rima in orde, had ook niet anders verwacht.

Wat ik wèl vreemd vond, was dat hij gelijk naar het inwendig echoapparaat greep, terwijl ik gedacht had, dat je uitwendig nu ook wel al wat zou moeten kunnen zien. Had daarna afspraak bij m'n internist en die vindt het altijd leuk om ook ff 'stiekumpies baby te kijken' en daar kregen we dus met uitwendig echoapparaat zelfs een veel mooier beeld! :(

Oh, manlief is eindelijk thuis, snel zorgen dat ie wat te eten krijg... :D

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje wat toon jij onwijs veel betrokkenheid terwijl je zelf in een moeilijk parket zit. Dapper en sterk! Laat je nog weten hoe het gegaan is?
    Nogmaals sterkte!

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Iuno, vreemd dat er een inwendig echo werd gemaakt als het ook uitwendig kan :(
    Bij ons komt down in de familie voor. Bij Luca hadden we het er met de vk over en zij zei dat we in laag risico hebben omdat ik nog jong ben.
    natuurlijk heb je dat risico altijd, maar zie niet in waarom ik zo'n meting zou doen als het risico laag is.
    Dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze, maar het viel me juist op dat het door de meeste jongere wel werd gedaan terwijl zij juist een lage risicogroep vallen.

5. Indira

Indira Lid

1 apr 2008
    65
    0
    0
    Dames,

even in het kort een update!

Vandaag de 2de VK afspraak achter de rug. Eigenlijk stelt het ook niks voor...

Bloeddruk gemeten (120 op 65) prima in orde! En natuurlijk hartje van de kleine geluisterd...blijft mooi zucht...met 160 slagen er minuut. Wat een drolletje! Enfin kort, alles goed en morgen 13 weken!

Ben helemaal blij!

@Anoniempjuh: ik vind jou echt een supermeid! Zo begaan met anderen terwijl jou dit net is overkomen...Echt knap hoor, ik zou het niet kunnen denk ik! Heel veel sterkte en we denken aan je! *dikke knuf*

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kans is inderdaad niet groot dat ik een grote kans zal hebben op een kindje met down. Maar dat argument is voor mij niet sterk genoeg om er niet voor te kiezen. Als deze kansberekening toch een hoge kans laat zien en ik daardoor via een extra test achter kom dat er toch wat mis is het ons kindje, geeft dat voor mij genoeg redenen om de test af te nemen. Ik heb het binnen handbereik, dus waarom niet? De uiteindelijke uitkomst heeft voor mij dezelfde betekenis als voor iemand van 40 jaar oud. Dus ik zie dat verschil niet zo.

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb het er gister nog met m'n moeder, schoonmoeder en zusje over gehad.. Maar ze zeggen allebei dat het bij de moeder van m'n broertjes vriendin weg komt.. Nu denken jullie vast hoe kan dat? Nou de schoonmoeder van mijn broertje is sinds een jaar onze stiefmoeder :( En ze zeggen allemaal dat zei er waarschijnlijk achter zit, wat me niets zou verbazen!

Gister nog gebeld door de man van het echoburo, hij kon vanavond niet of we gisteravond wilden. Dat hoefde je geen 2e keer te vragen, we wonen dichtbij dus snel m'n moeder opgehaald en het was super! Beeb was zo gegroeid, echt niet normaal. Op de berekening kwam korter als 12 weken uit, maar op het eind scherm was ik toch wel 12 weken :D dus vandaag weer 1 dagje er bij.. We hebben mooie foto's meegekregen, ik zal ze eens scannen (moet wel eerst de printer aansluiten, maar wanneer?) en plaatsen...

Voor nu was dit het even, zou om 8 uur op de fiets zitten naar schoonmoeder..

8. Female

Female Niet meer actief

Hey lieve meiden,
    Ik ben veel te weinig hier, ben er echt niet aan toe gekomen laatste dagen, heb het erg druk en zijn ook nog een paar dagen weg geweest.

Vandaag werken, en vanavond ook nog wat huishouden, hoop dat ik daarna eindelijk wat tijd vind om jullie verhalen te lezen ;)

Fijne dag allemaal!

Liefs

9. Female

Female Niet meer actief

@ Anoniempjuh
    Voor jou apart even heel veel sterkte voor vandaag meid, je bent zo sterk zeg!
    Liefs

10. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Good morning allemaal,

ik heb even bijgelezen, maar laat het reageren voor
    deze keer even zitten.

@iedereen met een mooie echo: Gefeliciteerd.

@alle nieuwe mama's: Gefeliciteerd en welkom.

Maandag mijn eerste echo gehad en alles was prima volgens de
    echoscopist (zover hij kon zien natuurlijk). Het hartje klopte stevig en
    het kindje bewoog lekker druk. Stuiterde mijn hele buik door. ;)

Als ik daarvan uit mag gaan wordt dit een jongen. Hihi. Mijn zoon was ook
    zo'n druktemaker in de buik en mijn 2 dochters juist het tegenovergestelde.
    Die meiden voelde ik tijdens de zwangerschap af en toe even draaien,
    soms een zacht schopje hier en daar, maar verder was het meestal stil
    daarbinnen. Van mijn zoon werd ik geregeld wakker door zijn geschop en
    gedraai. Je zag mijn hele buik golven aan de buitenkant, geregeld stak er
    een voet of knie uit en had ik een extra bobbel op mijn buik. Die lag
    amper stil. Dat was eerst echt super om hem zo vaak te voelen, maar
    aan het eind werd ik er af en toe echt gek van, deed vaak echt pijn.
    Ik ben benieuwd wat deze druktemaker van plan is. :)

Wat ik ook echt heel leuk vind is dat de placenta deze zwangerschap aan
    de achterkant ligt voor de verandering. Bij de vorige drie kids lag de
    placenta aan de voorkant. Ik ben nu dus heel benieuwd of ik deze
    zwangerschap het bewegen van de baby anders zal ervaren. Ze zeggen
    dat je de baby eerder en beter zal voelen, maar of dat klopt weet ik niet,
    want ik voelde mijn eerste met 20 weken, mijn tweede met 17 weken en
    mijn derde met 16 weken goed, maar had bij haar al vanaf 14 weken een
    vaag gevoel iets te voelen. Ik ben benieuwd wat deze banjer van plan is.
    Afwachten maar weer. ;)

Verder is volgens de echo toch gekleken dat ik iets langer (4 dagen)
    zwanger ben en is mijn uitgerekende datum toch verschoven naar 8
    januari. Ik heb mijn banner dus maar wel aangepast en ben morgen dus
    alweer 12 weken. Best snel gegaan eigenlijk.

Op naar de 20 weken. ;) Ik heb er nu al zin in. Hihihi...

Groetjes SimplyMe

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Goedemorgen ladies,

Zo ken ik jullie weer...Flink wat bij te lezen na een onverwachts avondje werken. Werd gister om 3 uur gebeld of ik wel wou komen werken want er had zich net iemand ziek gemeld. Ik had verder niets en had enorm veel geslapen de hele dag dus ik dacht dat doen we even. Gelukkgi maar want mijn collega had niet echt alle aandacht erbij. Haar zus gaat vandaag via euthansie sterven en dus dat gaf wel een rare avond want natuurlijk heb je het erover e.d. Ik ben enorm tegen euthanasie maar ben blij dat ik haar kon helpen met haar een rustige avonddienst te geven (ik ben bekend op die afd. en dat is dan fijner voor haar dan dat ze met iemand onbekend had moeten werken) Heb gewoon alles van haar gepikt ze kwam soms wat bazig over maar goed ik heb haar maar laten gaan en dat ging heel goed, ze was blij dat ik er was zei ze toen we naar huis gingen.... blehhh klinkt wel een beetje arrogant he? Zo bedoel ik het niet hoor. Zit nu wel met dubbele gevoelens hier in te typen, het blijft een beetje hangen, en dat maakt mn dag wel een beetje beladen zeg maar. Gelukkig wel goed geslapen, maar toen ik thuis was om kwart voor 12 heb ik eerst tot 1 uur benden gezeten om t.v. te kijken en bij te komen van de avond, die tijd had ik wel ff nodig om even tot mezelf te komen anders had ik zeker weten niet geslapen.
    Maar goed nu weer een nieuwe dag, ga zo even reageren op jullie allemaal en Yvette even bijkletsen via een pb, maar eerst even een wasje aan de lijn hangen. Tot zo!

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @sjolie: fijn meid zulk goed nieuws!

@anoniempjuh: sterkte vandaag, zal enorm lastig worden denk ik.....sterkte voor jou en je vriend/hubbie! *digi knuf*

@mirella: toch wel een beetje goed nieuws toch? dat je geen crohn hebt oid... Fijne vakantie gewenst!

@joyce: wat vervelend dat er zo voor je gedacht en gekletst word. Ik snap echt niet wat mensen denken die zoiets gaan vertellen, iedereen snapt toch dat je het nieuws zélf wilt vertellen? Tenminste dat denk ik dan.....hmmm Succes ermee iig!

@mikki: je bent nu 9 weken zw. dan veranderd alles weer wat. Veel meiden hebben dan geen last meer van misselijkheid e.d. Zou me niet al te veel zorgen gaan maken hoor, das ook niet echt goed voor jou en je kindje....probeer (snap dat het soms moeilijk is) toch te gaan genieten hoor! Dit gebeurd maar gemiddeld een keer of 3 in een vrouwenleven je bent vaker ongi dan zwanger dus geniet van het leventje in je buik, het is een wondertje! Probeer dat niet te vergeten! Succes met je zorgen hoop dat ze snel weer over zijn! oh en dat gevoel op je blaas, je bm word groter dus dat merk je tegen je blaas aan, wacht maar af als straks je kindje groter is en beweegt kan het nog wel eens gaan dansen op je blaas.....moet je om de 5 min naar de WC. Maareh.. geen zorgen hoor, sommige vrouwen hebben tot 12 weken klachten sommige de hele zw.sch. en andere hebben het geluk dat ze met 9 weken al vermindering van de eerste klachten hebben.....

@chantalk: ja dacht ik wel hoor, ik bedoel neem aan dt jij ook je luiers in no time verschoond hebt, vooral en poepluier. Hier net zo eentje hoor, speelt driftig maar zodra ze zomaar stil staat in de kamer, wat ingevallen oogjes krijgt dan weet ik wel hoe laat het is.
    Denk trouwens ook niet dat we het gaan redden zoveel berichten maar we komen denk ik een behoorlijk eind, als we zo doorgaan als nu....

@bloempjuh: welkom! Hoop dat het goed gaat vandaag, veel plezier en hopelijk kom je met goed nieuws terug. Wel leuk zo'n angelsound maar toch hoor je ook wel dat het wat onrust kan brengen als je het hartje bv niet kunt vinden.... hoop dat dat bij jou niet gebeurd....ik ben er iig geen voorstander van, voor mij is het een van de leuke dingen van naar de vk gaan het hartje weer te horen, dan blijft het echt bijzonder. Maar dat is mijn mening en kan me ook best voorstellen dat anderen hem wel in huis willen hebben.

@goofchick: hoe komt het dan dat je liever huilt dan lacht als het gaat om vandaag? Als je zoveel symp. hebt zou je toch haast denken dat alles wel goed zit? Of heb je een reden oid om te denken dat het niet goed zit...Succes iig en ik hoop op goed nieuws van jouw kant! welke van Jill mansell heb je? Ben echte mansell fan....

@lotus: heb mn moeder vorige zw.sch. niet mee gehad maar zit er nu over te denken haar toch een keer mee te vragen naar de vk zodat zij ook het hartje kan horen, lijkt me zo gaaf om dat te delen met mn moeder.

mmm dat viel behoorlijk mee....Ben ik nog mensen vergeten? Hoop het niet en geef me anders even een gil....haha wie weet hoor ik em hier in het hoge noorden.......

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb mijn moeder gister wel meegenomen naar de echo omdat ze dat heel graag wilde. En ik vond het leuk dat zij ook naar haar aanstaande kleinkind kon kijken :) Ze was ook helemaal in de wolken. Volgende week gaat ze weer mee omdat mijn vriend dan niet kan ivm zijn werk. Dus ze heeft mazzel dat ze 2 keer mee mag ;)

Ik krijg echt van praktisch iedereen de reactie op alcohol dat 1 glas per dag wel moet kunnen. Ik word daar eerlijk gezegd een beetje moe van. Of het nou schadelijk is of niet (ik denk van wel), ik hoef het sowieso niet want je voert je kind gewoon direct dronken :( Met die gedachte alleen al wil ik het gewoon niet. Maar ik vind het wel irritant dat ik mezelf steeds weer moet verdedigen...

Over dat doorvertellen enzo trouwens: ik ben juist blij dat mijn moeder al mijn tantes heeft ingelicht. Ik heb er zoveel en ik heb absoluut geen zin om die het allemaal persoonlijk te moeten gaan vertellen. Dan blijf ik bezig. Ik laat het balletje ook gewoon rollen op de universiteit. Ik heb absoluut geen zin om iedereen te woord moeten staan hierover. Zeker de mensen die wat verder van me weg staan zullen een aantal kritische opmerkingen gaan maken.

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Meiden, superbedankt voor alle bemoedigende woorden, te gek :D
    Het helpt echt. En Nettie, ik geniet ook al enorm hoor. Ik kan me soms alleen niet voorstellen dat zo'n wonder mij gegund is. Dat mijn lichaam dit kan, zeg maar. Nou ja...het is moeilijk uit te leggen. Ik denk wel dat ik helemaal los ga met genieten en babyshoppen zodra ik die eerste echo heb gekregen ;) En dan kan ik het ook eindelijk aan iedereen vertellen!

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Wat is het hier akelig stil zeg... zitten jullie allemaal buiten in 't zonnetje?

Ben benieuwd hoe 't met anoniempjuh gaat...

16. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    he toch leuk om te zien dat er paar mensen toch hun schoonma of ma meenemen.. ik ga ff kijken of mijn schoonma ook mee wilt.. ze wordt voor de tweede keer oma.. en de eerste heeft ze al niet zo meegemaakt...

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @goofychick
    ben toch wel erg benieuwd hoe jou echo is geweest?

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    HET HARTJE KLOPT! WHAAAAAAA!

Wat was dat spannend zeg..........peoh......slecht geslapen vannacht dus was kapot na de echo.......net twee uur liggen slapen....dus sorry voor de wachttijd :D

Was zo mooi en wonderlijk om te zien, en direct zo onwerkelijk. Je ziet het altijd op tv enzo en nu zat ik er zelf.

Het was alleen goed verstopt, ze moest goed drukken om het hartje te kunnen zien maar ze zei dat ze die al snel zag.....ik zag helemaal niks...hihhi. Omdat het zo goed verstopt zat mag ik over drie weken nog een keertje komen....vind ik zo TOP!

Hoe hebben jullie er een foto van in je album? Ik heb hem op papier en na scannen wordt ie er niet mooier op.

Thanks voor jullie meeleven.

PS ik moet wel een dag terug met mijn banner, maar dat komt nog wel.

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik heb er zelf nog een foto van gemaakt met mijn camera,ben blij dat alles goed was :D

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    zo die is ook aangepast!

Deel Deze Pagina