Even een snelle update van hier: Vandaag de nekplooimeting gehad! Alles was goed. Jippie. De kans op een kindje met het Syndroom van Down is 1 op 8250, dus errug klein. Verder kleine uk weer goed kunnen bekijken. Het bewoog ook enorm, het trappelde en zwaaide. En een heel mooi kloppend hartje! Wat is het toch bijzonder op weer mee te mogen maken zeg! Het is nu van kop tot kruin 6 cm, maar de niertjes en blaas.... alles is al aanwezig. Het moet alleen nog groeien. Hmmm, ben helemaal verliefd! Goofychick: Gefeliciteerd meid! Lekker gaan genieten nu! SimplyMe: Mijn placenta ligt ook aan de achterkant. Bij Britt ook aan de voorkant.
@ramona: Leuke info van die pretecho's. Wij willen ook graag weten wat het wordt (in de familie gaat daarover het grapje over wel/geen verrassingsei zijn). Maar waarschijnlijk vertellen we het aan niemand, omdat we niet willen dat mensen gaan "meedenken" met namen. @chantalk: wij doen ook een pretecho. Ik ben 33 (nou ja, bijna 34). We verwachten (en hopen) eigenlijk dat alles goed is, maar mijn moeder werkt op de zuigelingenafdeling in een academisch ziekenhuis. Dus ik weet al van jongs af aan dat het (flink) mis kan gaan. En van de lijdensweg die daarbij hoort. Dus wij willen eigenlijk gewoon "weten", en we hopen dat het niet nodig is om na te hoeven denken over de bijbehorende morele dilemma's. @bloempje: welkom! En ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu ook wel fijn vind dat het iets minder hard gaat met de reacties. Het was zo lastig bij te houden! @goofychick: heerlijk zo'n mooie echo en al gauw weer een echo in het vooruitzicht. Leuk! Ik merk trouwens dat ik de laatste tijd wat meer moe ben, met name 's ochtends. 's Avonds heb ik dan weer geen zin om naar bed te gaan. En met mijn eetlust gaat het wel. Ik heb rond etenstijd altijd honger. Alleen krijg ik mijn avondeten niet meer op. Mijn man valt het ook echt op dat hij vaker wat eten toegeschoven krijgt (en normaal ben ik de grootste eter).
hey meiden goh zeg wat is het hier vandaag rustig! nou ik heb het inmiddels achter de rug! vamorgen om 11uur moest ik me melden (mijn schoonmoeder was mee omdat mijn vriend moest werken, en hijhad al een aantal dagen om deze reden vrij genomen)om 12 uur zo;n prachtig hesje aangedaan, en om kwart over 12 werd ik gehaald. toen kreeg ik het infuus, viel gelukkig mee, en toen om 12:40 kreeg in me narcose, om 13:00 kwam ik alweer bij op de uitslaapkamer, tis een erg korte ingreep dus. smiddags om 4 uur mocht ik weer naar huis. lig nu lekker op de bank lui te wezen en mijn vriendlief verwent me lekker, heb een grote bos bloemen gekregen en hij verteld me steeds hoe blij ie met me is, en hoe trots ie op me is...eg lief allemaal. Naar omstandigheden voel ik me goed, voel wel dat ik het nog rustig aan moet doen maja dat lijkt me logisch! goh goofychick ben blij dat je echo zo goed was! nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden en pb tjes! liefssssss maaike
Hey Meis, Gelukkig is alles snel en soepel verlopen ik weet wat je doormaakt nu heb het ook gehad lichamelijk viel het reuze mee alleen geestelijk vondt ik het iets zwaarder neem lekker de rust en voor je het weet is het weer zover kijk maar naar mij...liefs Sjansie.
januari mama's 2009 1 januari Indira-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv 2 januari Sophie-34 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Naomiadaeze-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv 3 januari Roos80-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Ramona-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:misschien-bevalling:zh-bv 4 januari Patrieske16-31 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv of fv Yvette1983-24 jaar-1e kindje- geslacht weten:ja -bevalling:thuis- bv Iuno-28 jaar-2e kindje- geslacht weten:nee -bevalling:zh- bv 5 januari Sabrina maat-20 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Ploetertje-30 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Britt-32 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 6 januari Birthe-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Taby-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-bv Pregnantlady-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv 7 januari Journey-28 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 8 januari Muissie-23 jaar-1e kinde-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Tascha1987-20 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv SimplyMe-32 jaar-4e kindje-geslacht weten: ja-bevalling:thuis-bv 12 januari Sjansie28-27 jaar-3e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Merelrosie-28 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Sanne78-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? MerleQ-22 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv en fv 14 januari Seilenna-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv Sjolie27 jaar-1e kindje-geslacht weten: nee-bevalling:weet nog niet-weet nog niet LadyInRed-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv 15 januari Nachtvlinder82-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:thuis-weet nog niet Allahinkullu-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 16 januari Nettie-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Goofychick-34 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 18 januari Ladybug-33 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Rima-27 jaar-1e kindje-geslacht weten: twijfeld-bevalling ziekenhuis-bv Mintje29-29 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh-bv/fv 19 januari Lotus1981-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-? 20 januari Peaceful-26 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Patriesie- 26 jaar-1e kindje-geslacht weten: ja-bevalling ziekenhuis-fv Claudiaatje- 27 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling thuis-bv 21 januari Dinnetje-30 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zk-bv Danio08-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv Female-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling-bv cobi- 27 jaar-1e kindje- geslacht weten: nee- bevalling:thuis-bv 22 januari Libra-24 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-bv Lobj-23 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv chantalk-26 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 23 januari iloveanders-25 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:zh-fv 24 januari Grombeertje-35 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-bv 25 januari Miki77-31 jaar-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv Derona-24 jaar-2e kindje-geslacht weten:nee-bevalling-bv Sarake-22 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-fv Mirella28-29 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling zh- fv/bv 26 januari Fleurisabelle-?-1e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zk-? Re81-27 jaar-1e kindje-geslacht weten:nee-bevalling:thuis-bv 27 januari Ib22-23 jaar-2e kindje-geslacht weten:ja-bevalling:zh-bv 31 januari Zen- 29 jaar-1e kindje-geslacht weten: misschien-bevalling ziekenhuis-weet nog niet Er zijn tot nu toe 53 januari mama's agenda 2008/2009 26 juni: - Goofychick intake vk - Tacha1987 2de echo: nekplooimeting 27 juni: - Mikki77 1e echo 30 juni: - Nettie intake vk 2 juli: - Cobi termijnecho - LadyInRed combinatietest - Patrieske16 gyn. - Ib22 vk 3 juli: - Seilenna intake vk + 4e echo 7 juli: - RiMa81 1e echo - 8 juli: - Re81 intake vk + 1e echo 9 juli: - Female: 12 weken echo gyn. 10 juli: - chantalk: 12 weken echo vk. 15 juli: - Ladybug: 2e echo ( 1e pretecho) - Ramona0309 vk 21 juli: - SimplyMe VK 23 juli: - Libra vk - Sjansie28 vk 28 juli: - Cobi 2e afspraak vk 4 augustus: - Ramona pretecho Als je op de nieuwe lijst wilt stuur dan een pb naar sjansie28,nettie of ladybug @ Ramona0309 heb je afspraken in de agenda gezet! @ mezelf ook ff de afspraak er in gezet!
Simply me gefeli met je goede echo Nou als jouw verhaal ook voor mij opgaat, wordt dit een meisje, aangezien deze dus zo stil lag en mijn zoontje ook rond stuiterde. Placenta ligt bij mij weer voor..., maar voelde mijn zoontje echt al met 16/17 weken en mn vriend kon hem een week later voelen. Hij had ook aardige kracht in zijn beentjes, want na de geboorte met de controles, deed mijnheer niet het loopreflex, maar ging gewoon echt op zijn beentjes staan... VK was echt verbaasd! Ben benieuwd wanneer ik deze gup voel, want tweede is meestal eerder! Merlq Er zijn altijd mensen die raar reageren en altijd kritiek hebben... lekker laten gaan, toch? Goofychick gefeli met de goed echo... Ben je nu wat geruster...? Nu lekker genieten hoor! Misschien ligt het aan je scanner... kun je niet met verschillende resoluties scannen? Mijne heb ik ook gewoon ingescand, alleen moest ik het even omzetten want de site accepteerd geen windowsafbeeldingen. Britt.. Tja dat is idd een heeeeeele kleine kans... dus weer een zorg minder. Jammer, dat ze weer tegen mij niet gezegd hebben hoe groot ukkie was en ik ben het ook weer vergeten te vragen. Vind trouwens dat mijn ukkie al een aardig dik buikkie heeft (zie foto) zijn mijn vreetbuien niet voor niets... hihi. Lady in red. Als je het tegen niemand wilt zeggen... niet zeggen dat je t weet..! Heb t meegemaakt vorige keer... gaat iedereen zitten vissen en conclussies trekken... echt heel vervelend! Anoniempjuh.. Fijn dat het lichamelijk meegevallen is... geestelijk duurt idd langer.. en je lichaam moet ook nog ontzwangeren... dat is echt Kl*te. Had t na die mk ook... nog staan kotsen terwijl t "weg" is... is erg pijnlijk... en tja je hormoontjes zitten er ook nog.. dus laat maar gewoon gaan die tranen... fijn dat je vriend zo lief voor je is... Mijn vriend was wel lief, maar zei gelijk... tja t was nog niet echt iets.. mannen... zucht...
Je hebt direct je uitslag al gehad na je nekplooimeting? Wanneer heb je bloed laten prikken dan? Ik heb aankomende dinsdag die meting en heb gister bloed laten prikken. Krijg ik het dan ook al dinsdag te horen? Ben wel benieuwd... Gefeliciteerd trouwens met je goede uitslag Verder gister dus heel veel geshockeerde gezichten gezien haha. Maar het was echt super, iedereen reageerde heel erg blij voor ons. Het overgrote had zelfs wel verwacht dat we niet lang zouden wachten met kinderen omdat we ook al gaan trouwen (en mijn vriend 31 is). Dus het viel heel erg mee! Oh en gister mijn tweede vrijgezellenfeest gehad! En dat was echt super! We hebben cocktails gedronken en zijn naar een karaoke bar geweest. Mijn bestuursleden hadden mij naar onze boekenbalie gelokt en daar stonden dus alle vrouwen in het donker mij op te wachten haha. Mijn nichtje en zusje waren daar ook bij dus dat was een leuke verrassing. Echt een super avond gehad! Ik heb wel dat als ik nu dus uit ga, ik last krijg van bandenpijn als het wat laat wordt. Waar kan dat aan liggen? Te veel gestaan ofzo? Kan dat kwaad?
@ goofychick: gefeliciteerd met je mooie echo! Geweldig gevoel is dat he? Ik heb helaas geen scanner dus kan die van mij niet online zetten
Anoniempjuh, heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat je heel snel weer zwanger bent. xxx Meiden met goede echo's en uitslagen: gefeliciteerd! xx Sophie
Is het normaal dat je zenuwachtig bent voor de volgende echol.. althans ik krijg hem maandag.. dan ben ik 11 weken.. en ik had gisteren soort kramp in mn buik.. ben weer bang dat het weeer mis gaat.. ik wil juist rustig zijn.. want ik weet dat er niet zo groot kans is dat het mis gaat.. want het hartje klopt! dat hebben we gezien vorige keer..
Had ik ook hoor! Hoort er allemaal bij...! Denk dat we pas wat meer zekerheid krijgen als de kleine die zelf geeft... af en toe een por ... zo van mama ben er nog hoor! Daar wachten we dan maar op! Succes maandag!
Ja dat denk ik ook.. maar vanaf welke week kan je ze al voelen eigenlijk ongeveer? ik hoop t gauw.. zou zo fijn zijn.. pff.. dan weet ik het dat het goed zit hahaha.. @ramona .. voel jij je baby al?
Hi... Heb van de week 2 x pok gevoeld toen ik 's-avonds in bed lag,.. het leek er wel heel erg op.. (herken t natuurlijk), maar dacht gelijk nee. ... dat kan nog helemaal niet... toch? Voelde mijn eerste dus met 16/17 weken... en een week erna voelde mijn vriend hem ook al...., terwijl ik een voorliggende placenta had..... Meestal voel je het met de eerste rond 20 weken geloof ik....... xxmona