Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Wij hebben het kamertje ook besteld zaterdag. We hebben gekozen voor de Sienna van Duimeland, daar waren we vorige maand al verliefd op geworden. Begin oktober komen ze hem brengen, kan niet wachten om alles lekker in te richten en alles uit te wachten en in te delen :D

De kinderwagen krijgen we van mijn ouders, en daarvoor hebben we gekozen voor een zwarte Quinny buzz 3. We hebben ook de easyfix besteld voor de maxi cosi in te zetten in de auto, mijn ventje zag die en wilde er perse een hebben, lekker makkelijk!

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Kan iemand mij in het lijstje zetten op 4 augustus hebben we de pretecho en dan gaan we ook het geslacht vragen :)

@ joyce........wat erg als je vader je heeft laten vallen meid,dat lijkt me erg moeilijk,vooral als je samen zo'n goede band had........Jeetje meid dat is ook moeilijk als je dan besluit afstand te nemen en ze blijven smsen.........ja weet je,je tante kan dat wel zeggen maar het gaat erom wat bij jou goed voelt je kan iets niet gedwongen doen........Natuurlijk doet dat je veel het is en blijft je vader he meid,ik denk dat hoor je vaker dat ze jou vader voor haar eigen wilt hebben,heb je haar daar over anagesproken,of je broertje misschien,het is zijn schoonmoeder dus misschien dat hij wel met haar kan praten..........Ja dat is inderdaad een moeilijke keuze,maar het gaat erom wat jij voelt en ja als je vader er niet meer is meid kan je niet de tijd terugdraaien dus daar moet je zelf heel goed over nadenken.........ik ben zelf 10 jaar geleden met mijn fam estopt niet met mijn ouders maar wel met mijn opa en oma en tantes en ooms en nichtjes en neefjes nog 1 broer van mijn moeder hebben we contact mee,nu is dat wel een heel ander verhaal en daar ga ik hier niet over beginnen,maar ik moest een keuze maken ik moest kiezen voor mijn ouders of hun ik heb voor mijn ouders gekozen..........en ik heb ook alles achter me gelaten,nu ligt of lag mijn opa al een paar keer op sterven dat hoor ik dan van iemand anders,je moet wel zien dat mijn grootouders voor mij mijn ouders waren ik heb heel lang bij hun gewoond,maar ik weet als hij dood zal gaan en dat is hard dat ik bergens spijt van heb,ik heb die keuze gemaakt,maar ik heb voordat ik het afsloot bij hun gana praten en de waaroms en daar antwoorden op gekregen en zo heb ik het dus wel kunnen afsluiten........en ik hou ook veel van hun,maar meid het is en blijft een hele moeilijke keuze waar je goed over na moet denken,misschien kan je hem een brief schrijven ofzo?.veel sterkte........

@ Chantal 1508........ja dat had ik ook maar nu is het echt balen hahahah,ineens zo'n zware omslag,die je ook weer onzeker maakt natuurlijk.........Dat geloof ik meteen dat je dan erg gaar bent.............meid die krampen hebben we allemaal gehad en soms heb ik ze nog ik snap dat je dan bang bent maar je kindje is nu hard aan het groeien en die heeft ruimte nodig :) .......Wat voor babykamer heb je meid?.Een lekkere luierdag voor jou...........

@ chantal...........gefelciteerd met je 12 weken meid :)

@ journey....veel beterschap meid ik hoop dat het overgeven en de misselijkheid wat minder gaat worden.

Ik ga nu Noël naar de psz brengen doei doei

3. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Iedereen genoten van het weekend? Eindelijk zomer! En steeds meer meiden de de 12 weken grens over gaan! Proficiat!

@ Journey: GOh wat vevelend zeg dat je zo misselijk bent en het alleen maar erger is geworden. :( Succes ermee, hoop dat het straks alsnog minder gaat worden.

@ Merleq: Gelukkig dat het bij jou iets beter gaat nu. Ik ben ook niet misselijk meer, heerlijk is dat zeg.

@ Patrieske: Haha, de weekend Bom! :) Die gaat hier ook wel eens af, en niet alleen in het weekend. En dat zonder kinderen.. haha (fijn zo'n vent) Gelukkig ben ik nogal van de opruim.

@ Muppet: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier! Die onzekerheid zullen velen hier herkennen. GElukkig komt die hier met vlagen en ben ik verder volop aan het genieten!

@ Nettie: Wat lekker zeg, zo'n rustdag. ben je wat bijgekomen? Geeft een heerlijk gevoel he, als alles zo netjes is opgeruimd en veranderd. Leuk van de commode!

@ Goofychick: Ook al zo veel geshopt! :) Het enige wat ik zelf voor de beeb heb gekocht is een mutsje en een badcape.

@ Chantal1508: Leuk dat je al hebt geschilderd. Was het moeilijk de kleur te kiezen?

@ Ramona: Ben jaloers hoor, dat je kleintje al kan voelen! Wat lijkt me dat fijn, als ie zelf af en toe aan kan geven:'hallo mama ik ben er nog!'...

@ Joyce, wat een vervelende situatie met je vader zeg. Wat rg dat hij zo ziek is. Zal moeilijk voor je zijn om hier de juiste weg in te vinden. vel sterkte en succes. Doe wat je hart je ingeeft.

Hier gaat alles prima, heb lekker veel energie en ben niet meer misselijk
    Donderdag echo, heb er zo veel zin in! echo nummer 2...Benieuwd hoe hij gegroeid is.
    Ik lees dat al heel veel meiden de babykamer of kinderkamer al hebben gekocht.
    Ik nog helemaal niets! Haha. Ben wel plaats aan het maken op de toekomstige babykamer, dan kunnen we hem over een week of 2 schilderen. Gewoon wit. Wil de babykamer wit met zilver doen.
    In Oktober of november bestellen we de kinderwagen enzo wel.
    Heb het voordeel dat mijn man een eigen zaak heeft met meubels (modern, klassiek, kinderkamers, slaapkamers, alles!) en tapijt en gordijnen.
    Daar bestellen we dan een kinderwagen van Stokke, de Xplorie. Het bedje enzo weet ik ook al ongeveer. Eerst onderhandelen met de fabrieken voor een mooie prijs. :)
    Maar dat leveren ze dan heel snel allemaal, dus perfect.
    Ook vloer komen ze leggen, en de oude eruithalen. Dus die kan ik volgende maand wel eens uit gaan zoeken.
    Dus dat heeft zo zijn voordelen. Hoewel ik het af en toe vervloek met zijn vele werken hoor. bah.

Nou ik ga hier lekker aan de poets!
    Tot later allemaal!

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai........

Zo noël weggebracht en alle moeders waren ana het mopperen op hun kinderen hahahah,iedereen is lastig waar zou dat toch vandaan komen ;) ,en de mijne stond daar lief langs de kant,wat is de jouewe een schatje,je moest eens weten hahahaha :rolleyes:
    Er nemen dit jaar wel veel kindjes afscheid vind het wel jammer want Noël heeft ze net leren kennen :cry:

@ Birthe........Ik heb wel van mijn weekend genoten hoor,vooral dat mart met Noël bezig is dat vind ik zo fijn om te zien,Mart is ook veel aan het werk ook een eigen bedrijfje en tegen de vakantie moet alles geregeld en af zijn...............hahahhaah ik heb dus zo'n kindje en zo'n vent hahahah dus dubbel op en zo'n hond die is net zo erg hahahah,maar goed nu ik wat meer energie heb vind ik het wel fijn om wat om handen te hebben hoor :) ..................Fijn dat je ook wat meer energie hebt en niet meer zo misselijk bent..........Wel fijn dat je dt via je man kan doen dan heb je ook niet zo'n lange wacht tijd voor het bezorgen of toch wel?........het klinkt erg mooi hoe je de babykamer wilt wit met zilver en wil je dan ook zilveren meubeltjes of gewoon witte?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja mn banner is een beetje vreemd... Die past pas in de loop van de dag de periode aan :(

6. Female

Female Niet meer actief

@ Chantal
    Wat spannend echo op dezelfde dag! Iets meer als een week nog maar!

@ Lotus
    Ik schrik niet hoor (over je handicap)
    Is toch helemaal niet erg? Ja wel vervelend voor je bedoel ik, maar het is niks om raar te vinden of jevoor te schamen toch?
    Raar dat je soms rottige reacties krijgt erop.

@ Grombeertje
    Heel veel sterkte meid!

@ Patrieske
    Jeetje ben je nu weer verkouden, wat rot zeg. Doe maar rustig aan! Morgen echo, spannend hoor! Zin in? Zenuwen zijn normaal hoor ;)
    Ja denk dat het ook allemaal wel komt doordat er de hele dag een kleintje rondloopt, en werk enzo. Maar idd, als buik groeit zal het besef groter worden! :)
    En nee, tussendoor gaat echt niet. Gyn moet je maanden van te voren boeken, altijd vol vol vol.
    Mss ook doordat de gynaecoloog bij ons ook alle bevallingen doet he.

@ Ladybug
    Wat een gaaf cadeau zeg van je zus!

@ Muppet
    Welkom en gefeliciteerd!

Ik moet later ff verder,
    Kynan heeft aandacht nodig ;)

7. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Patrieske: Dat kan ik me echt voorstellen, hoe fijn het is te zien wanneer je man lekker met je zoon aan het spelen is. Dat geeft zo'n mega trots gevoel lijkt me. wauw! heb dat nu al als ik de mijne met z'n neefjes of nichtjes bezig zie.. Hahaha Ook zo'n vent! Maar goed dan dat de energie weer terug komt he! Lol. Ik ben net ook weer als een wervelwind door het huis gegaan om alles op te ruimen.. En dan moet manlief nog thuiskomen :rolleyes: Hahaha. Maar goed dat ik geen hond heb... lol. De babykamer wil ik met witte meubels, maar dan met zilver eronder en op de randen wat doorgeschuurd. Accessoires zilver en gordijn ook zoiets. De vloer gaat iets van wenge houtstructuur worden denk ik. Wit schapenvachtje ergens onder een kastje uit laten piepen.. Heb zoveel plannetjes! haha. Maar levertijd is inderdaad sneller in de meeste gevallen dan, dan hoeven de fabrieken enzo ook geen administratie enzo te doen. Ga zelf lakentjes maken met kant en zilveren lintjes, en een hemeltje van dat gaas in een blauw zilveren kleur (noem dat altijd de kleur van de maan, haha) Hoop dat dat gaat lukken! Heb jij al nieuwe ideeen voor de aankleding?

8. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Wat een banner problemen! :p
    De mijne loopt ook een dag achter vandaag. Zolang we het zelf maar goed weten he! Alhoewel het wel leuk is om te zien dat ie steeds verspringt..

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    zo vanmiddag weer wezen shopen en hebben we de kinderwagen besteld, het wordt nu officieel de Bugaboo antraciet met off white en een zwarte autostoeltje ook van bugaboo, we moeten nog wel een week of 10 wachten.
    Okk hebben we een lamp gevonden bij babyplent met sterretjes en een maan hij heeft 4 standen erg leuk kan niet meer wachten was het maar vast 7 januari :D
    In ieder geval begin januari komt het kamertje en dan gaan we alles inrichten.

Morgen hebben we weer een echo, de nekplooimeting ben benieuwd hoe groot het nu is

10. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    nou vandaag bij de vk geweest voor de 2e x. helaas geen hartje kunnen horen. beebs ligt tever naar achteren. Aankomende donderdag weer voor een termijnsecho. Even kijken of ik nog steeds 8 januari ben uitgerend.
    Ben blij dat nu iedereen het weet dat ik zwanger ben. Ik ben echt niet iemand die haar mond kan houden daarover.
    Werk deed super erover en ik behoud gelukkig mijn functie. Ben al op zoek geweest naar zwangerschapskleren, maar ik kan echt niets leuks vinden. Ben bij de CenA geweest wat een ouwe wijven dingen zeg. Heeft iemand nog tips waar je leuke betaalbare kleren kunt halen voor de stevige meid? Ik heb over 2 weken een bruiloft van een collega van mijn vriend. Weet echt niet wat ik aan moet. Help!

11. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Nou, eindelijk goed nieuws!
    Mijn 3e echo was vanmiddag en eindelijk hadden we mooi goed beeld van beebje.

Ben weer anderhalve week vooruit gezet en nu klopt ik weer met wat ik al dacht! nou ja, bijna dan, uitgerekende datum is 15 januari nu.

Verloskundige maakte beebje even wakker en toen leek het net of hij zwaaide, zo lief! placenta ligt trouwens aan de voorkant..

Nou, ik moest dit even kwijt, vandaag kan ik het ook tegen iedereen zeggen dus daarmee ben ik lekker druk haha!

En nu drink ik er een Crodino-cocktail op, bedankt Birthe, ! Proost!

Liefs Sanne

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hallo ladies,

Hier ben ik dan eindelijk, maar met echt supernieuws! Hebben een heel leuk gesprek gehad met de vk die de bevalling van onze dochter ook begeleid heeft en het was weer als vanouds alleen nu met een dochter erbij die heerlijk lief zat te spelen tijdens ons gesprek. En.....we hebben het hartje gehoord!Tranen in mn ogen want oh wat waren we daar blij mee. Vk zei dat ze mn bm duidelijk kon voelen dus ik ben niet gek het is echt mn bm die ik voelde....(was ik nog niet heel zeker van maar nu is het bevestigd) Ze zei direct toen ze em voelde, dat moet wel lukken om m te horen hoor zei ze. Het was wel heeeeel zacht enje hoorde duidelijk mijn hartslag er nog doorheen maar het was echt een hartslag van ons tweede wonder....Wauw...ben echt in de wolken nu! Ga nu verder genieten, alle mensen die bellen vertellen hoe gelukkig we zijn en ons grote nieuws bekend maken via mijn blogs en via dochter haar blog en mn hyves...(nee helaas ga ze nog niet linken hier i.v.m. privacy en anoniemiteit.....komt heel misschien nog wel es maar nu nog niet sorry)

Genieten hier dus......meer kan ik nu even niet kwijt. Ga later als ik weer helder ben wel reageren op iedereen.

*zwijmelt de avond in*

13. winter15

Hoi Nettie,

Jij ook van harte met het mooie kloppende hartje!
    Wat fijn he?! Nou, heel veel plezier met het gezwijmel en vertellen!

Ik ga nu eerst mijn oma bellen, ben zo benieuwd naar haar reactie!

Groetjes Sanne
    Ps. hoe gaat het met het niet-roken?

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @sanne: thanx....jij veel plezier met het vertellen aan je oma (nam tenminste aan dat je het haar nu gaat vertellen?) En over het roken? Nog steeds geen peuk meer aangeraakt! Knap he? Ja echt ben wel zo arrogant dat ik mezelf echt superknap vind.....sorry weet dat het niet netjes is om arrogant te zijn maar hierover mag het wel vind ik eigenlijk.....

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ female..........Ik denk dat het hooikoorts is ik heb er niet eerder last van gehad maar nu was ik naar die beestjes en werd ineens zo verkouden en pijn in mijn hoofd geen last van mijn ogen ik dacht dat je dan ook altijd last van je ogen had maar goed ,mijn moeder zei dat zoals ze naar mij keek dat ik hooikoorts heb dus misschien dat het dat is,maar ik nies ook net,maar goed nu is het weer weg,ik heb wel weer wat hoofdpijn maar goed dat weet ik waardoore het komt ik heb me laten gaan bij een stuk chocoalde dus eigen schuld he :cry: :oops: ...............Nee pas een woensdag ik dacht dat het vandaag 1 juli was toen zei mijn moeder het pas woensdag 2 dus ja nu een dagje langer wachten maar goed dat mijn moeder het zei anders had ik daar morgen voor niets heen gegaan.............Dat denk ik ook meid als daalijk je buikje eenmaal een buik gaat worden dat gaat het helemaal goed komen :) ............Ja dat klopt bij jullie doen de gyns dat,maar moet je daalijk ook zolang wachten op een vervolgafspraak,toch niet?........

@ Birthe............Ja vooral omdat het zo weinig is,ik weet dat mart graag meer thuis is en hij is ook niet altijd weg maar nu met de verbouwing en natuurlijk die bluw die voor de bouwvak afmoet is hij later thuis en moet hij ook op zaterdag werken dus is het op zondag papa en noël dag zeg ik altijd...........ja ik vind het heerlijk om naar ze te kijkemn zelfs als ze samen ruzie maken,want dat kunnen ze ook goed hoor hahahha........Nou dan wil ik je daalijk weleens zien als je daalijk je eigen kindje hebt..........hahhahah dus dan kan je morgen weer beginnenhahahahh........Nou d emijne is ook wel een groot kind mijn hond dan men vent trouwens ook hahahah..........Nou het klinkt erg mooi hoe je je babykamer wilt hebben erg chique klinkt hij...........Ben je zelf zo handig dan,ik heb wel op naailes gezeten maar dat was echt niets voor mij ik heb erg weinig geduld,ik kan wel weer heel goed schilderen en tekenen,wel als ik het nateken dan hoor,echt uit mijn hoofd dat lukt nog niet........Dat gaat wel lukken toch ;) .............We hebben als het een jongentje word dan wil ik een jungle kamer met beesten koppen aan de muur en de ondermuur dongroen een lijst er tussen die bruin is en dan de bovenmuren licht groen of lime daar ben ik nog niet uit.........de sleep ook in die kleuren,de vloerbedekking denk ik ook donkerbruin dan en op het plafond wil ik dan een soort netten hangen en daar in allemaal aapjes ofzo dat weet ik nog niet omdat het nogal stoft in het begin en ik wil het in het begin wel antistof houden bij zo'n kleintje en ik laat dan een goordoen scilderen iets uit jungelboek ofzo misschien dat ik het zelf ga doen...............Bij een meisje gaan we de hele andere kant op een lila ondermuur en een fel roze bovenmuur met een zilveren lijst er tuusen die de muren scheid en dan ook fel roze vloerbedekking en op het plafond wil ik haar naam laten airbrushen dat idee heb ik tenminste of het kan weet ik niet en dan echt de rest lekker kunst en kitsch op de kamer ik vind dat echt heel mooi.........

@ Journey...........veel succes morgen meid

@ cindy.................Jammer meid dat je het hartje weer niet hebt kunnen horen,maar dan mag je het een donderdag zien bij de echo,maar ik snap dat je wat teleurgesteld bent meid dat zou ik ook zijn...........Een paar meiden hadden hier erge leuke sites en ik ga zelf meestal naar noppies of toch prenetal we hebben hier niet veel keuze helaas :cry:

@ sanne...............wat leuk dat je zo'n goede echo hebt meid en dat je kleine zo lief zwaaide ;) ,jammer dat je placenta aan de voorkant ligt je volet je kleintje dan meestal wat later dat zeggen ze dan,bij deze zw kan ik kijken of het verschilt want hij ligt bij mij nu voorhet eerst aan de achterkant..........Veel plezier he meid met het tegen iedereen vertellen.

@ Nettie....... gefelciteerd met het hartje horen.

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ patrieske: Ik stuur je wel een berichtje morgen denk ik dat dat word.. Als ik reageer, komt er weer zo'n verhaal ;)

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Sanne78 en nettie: fijn :) De laatste tijd vrijwel alleen maar goede verhalen hier gelukkig :)

Ik heb morgen de nekplooimeting en ik ben zenuwachtiger dan vorige week voor de echo. Hmmm :( Ben blij als het achter de rug is en alles goed blijkt te zijn. Ik kreeg net opeens wel een heel sterk gevoel van "het is een meisje". Geen idee waar dat vandaan kwam. Ik ben benieuwd! :)

18. winter15

Hoi Patrieske,

Leuk zo'n jungle-thema! hihi...en Mart met een liaan als Tarzan ohohooooooohooooo door de kamer! Ik ben eigenlijk nog helemaal niet bezig geweest met het kamertje in mijn hoofd, komt vast wel snel nu!
    Ja, had hier al eerder ergens gelezen over dat het jammer is dat je placenta aan voorkant zit, maar ik ben inderdaad benieuwd naar het verschil, maar dat lees ik vast nog wel!

@Nettie: Tuurlijk mag je dat superknap van jezelf vinden: Is namelijk ook Superknap! Ben trouwens wel blij met het rookverbod dat morgen ingaat! hoezo eigen belang... :evil: vond t ook trouwens nooit prettig in een restaurant dat gerook om je heen ..
    Ps. Oma is weer op pad die krijg ik niet te pakken....druk..druk..druk.. ;)

@Merleq: ohw dat lijkt me ook spannend die meting...kun je in iedergeval wel even weer je beebje zien! ik laat het trouwens zelf niet doen. Vanaf wanneer kunnen ze eigenlijk het geslacht bepalen?

19. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    En ja hoor.. het is gegroeid.. en super echo.. helemaal verliefd op onze kleine! :)

ik mag over twee weken weer terug komen voor echo.. op 13 juli.. ja ik weet het het is op zondag.. maar een van de echopist is met vakantie dan.. dus dan wordt het allemaal opgepropt.. dus dan kunnen we op zondag.. dat vind ik wel heerlijk.. want dan kan ik foto meenemen naar de familieuitje! :)

ik ga proberen de foto te plaatsen in de album...

20. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Gefeliciteerd met de goede echo's...
    (zet allemaal eens de foto in jullie album! Vind het leuk om te zien!)

Vind het zelf elke keer fijn om positief nieuws te lezen...

Nettie
    fijn dat je het hartje gehoord had.....

Mijn baarmoeder lag 2 weken geleden al op 1/4 tussen schaambeen en navel...
    Vraag me af als de baarmoeder voor ligt met groeien en het kindje heeft dus meer ruimte of ie dan ook groter wordt.....
    Tweede kindje is toch vaak groter en zwaarder dan nr 1....

Ga zo ff een fotootje van mijn zoontje in het album zetten... hij is zondag (weer) geknipt...en hij ziet er zo sexy uit nu... ben helemaal verliefd... op al mn schatten...!
    Graag jullie mening over mn ventje... o en nog dames met mooie dochters in de leeftijd van 1,5... hihi.....? kunnen ze daten.... :)

Deel Deze Pagina