Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winter15

winter15 Niet meer actief

Van harte Chantalk!
    en dat van die 3 maanden bij 13 weken: dan feliciteren we volgende week weer :) Yes, dan ben ik vandaag 3 maanden en 1 dag!

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    morgen ga je al.?leuk

ja wij gaan een midweekje weg over 2 weekjes,in eigen land hihi

3. winter15

Nee, over een week! maar moet hele week werken dus heb eigenlijk alleen nog morgen om alles te kopen.

Eigen land is ook heel mooi, als het maar droog is! maar wat er afgelopen weken aan regen is gevallen valt straks niet meer!

4. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Lekker Sanne, die vakantie! Factor 20 is niet genoeg denk ik... Ambre solair heeft speciale zonnebrandcreme tegen pigmentvlekken. Tip..

Die krampen herken ik ook, is echt de baarmoeder. Zo nu en dan een dag. Nu al 2 dagen kramp, groeidagen zeg ik dan maar.

Vandaag verjaardag van m'n manneke, morgen viert ie feest. Had ik een mooie jurk van hem gekregen. Ik hem vandaag nog even aanpassen om te showen, voel ik me er echt doodongelukkig in, en super dik....! Opeens de balen ervan terwijl hij echt mooi is. Dus snel samen naar de winkel om te ruilen. Haha. Wat hebben die mannen het soms toch zwaar met ons.
    Maaaarrr .... nu 2 mooie jurken voor in de plaats waa ik me dolgelukkig in voel! Gelukkig een maat s, dat deed me ook wel goed. :)
    Nou ik ga gebak eten, goed voor de lijn. Ga zondag wel verder babbelen hier! Fijn weekend iedereen!

5. winter15

Hoi Birthe,
    Oh ja, Dat van Ambre Solaire, volgens mij had ik die tip al een keer van je gehad, maar ja...beetje last van zwangerschapsdementie! Heb het nu opgeschreven!
    Van harte met je mannetje! Lekker taart eten!

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hoe groot is de teek en is ie nog heel? Als ie nl nog maar klein is kan je misschien wel tot morgen wachten, maar als ie al aardig of zelfs helemaal volgezogen is, kun je hem er beter z.s.m. uit halen, want als ie nog heel is (en heel blijft), kan ie dan vannacht evt. loslaten en door je huis gaan rondkruipen...
    Als ie al kapot is, maar het lijf er nog aanzit, kun je ook beter proberen hem eruit te krijgen, anders zal je hond de hele tijd blijven bijten en likken en kan de boel gaan ontsteken...

Onze hond heeft ook af en toe teken en laatst had ie er 2 in z'n liezen, waarvan eentje al helemaal kapot gebeten (lijf weg). Heb de kop er toen niet meer uitgekregen.

Enige wat je dan nog kunt doen is met alcohol (sterilon o.i.d.) de boel regelmatig ontsmetten en in de gaten houden of het niet (verder) gaat ontsteken en de kop vanzelf verdwijnt...

Succes!

P.S. overigens goed te weten: honden hebben véél minder kans ziek te worden van een tekenbeet dan mensen, omdat ze voor de meesteziektes die teken kunnen overdragen niet of veel minder gevoelig zijn. :)

Wel nog een tip: hond behandelen met anti-tekenspul van de dierenarts (van dierenwinkels werken over het algemeen niet/niet goed!) en tekentang op verschillende plekken (zodat je er altijd één bij de hand hebt, als je een teek ontdekt).

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Komt omdat geen enkele maand exact 4 weken telt, waardoor sommige maanden (bijna) 5 weken tellen... :D

Je ziet dat ook terug in de totale berekening: (gemiddelde) zwangerschap duurt 9 maanden, maar neem je 9 x 4 = 36, terwijl er dus altijd 40 weken worden aangehouden (hebt dus 4 maanden erbij met (bijna) 5 weken). :)

@ Bithe
    Gefeliciteerd met je mannetje!

@ Sanne
    Heb laatst weer gehoord dat de hoge factoren (dacht boven factor 20 ofzo) juist weer niet goed blijken te zijn...
    weet niet meer waarom, misschien voor de zekerheid ff googlen...?

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    PFff kan niet slapen zeg, en hoe dat komt Joost mag het weten :D
    dus ik denk ga hier even kijken
    maar jullie zullen allemaal al wel lekker op 1 oor liggen :D

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha die Derona, wij komen net van bezoek terug, raar is dat ik juist in de avond weer opknap.....zal toch niet betekenen dat die kleine een avond mens wordt he......maar ga nu toch maar lekker slapen.....ga lekker anders een boekje lezen in bed. :(

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Goofychick zoo nog een nachtbraker hihihi
    nou ik merk nu ook eerder sliep ik wel tegen half 10 maar nu is het echt 24,00 uur,naja en dan vanacht een uitzondering naar half 2 :D,

11. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hallo meiden,
    Wat een nachtbrakers hebben we nu al hahahaha.
    Ik kan het nog niet volhouden hoor alleen als ik smiddags echt 2 uur slaap dan wel maar ja daar kom je niet altijd aan toe he met 2 kinderen.

Nog even over de navelpiercing:
    Ik heb er een gehad met de eerste zwangerschap heeft ie er gewoon in gezeten was niet zo dik hahaha en bij de tweede heb ik hem eruit gehaald met 20 weken ofzo toen begon ie aardig strak te zitten en toen heb ik hem er maar uit gehaald maar ik kon hem gewoon na de bevalling er weer in doen zo snel groeit ie niet dicht dus....

En ja nu is het weer rustig maar heb de afgelopen twee dagen ook flinke krampen en steken gehad en dat is idd de groei van de bm.
    Nu is het weer ff rustig en ben nu dan ook weer behoorlijk gegroeid.
    Ze vroegen mij gisteren wanneer moet je bevallen?
    In januari zeg ik nou die gezichten ze hadden echt zoiets van zolang nog hahaha.
    Maar ik ben er trots op hoor!

ik ga de was even in de droogtrommel doen buiten ophangen vertrouw ik vandaag niet zo?
    Liefs Chantal

12. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Misschien is er een dierenwinkel in de buurt die verkopen van die speciale tekentangen dat je hem er zo uit kan draaien.
    Mijn hond had er van de week ook eentje ik denk nog uit zweden gelukkig kon vriendlief hem eruit halen ;)

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik heb niet alles bijgelezen :oops: dat doe ik straks wel even.

Even een vraagje aan iedereen.
    Had de lijst bekeken en zag dat er toch verschillende zijn die voor de fv gaan.
    Waarom kiezen jullie voor bv/fv?

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ik kies voor bv,omdat ik het iets heel speciaals vind,en echt iets van moeder en kind is,en natuurlijk ook omdat het goed is,

vorige keer bij Délano kon ik het maar 6 weken vol houden,met kolfen alles gedaan,maar op een gegeven moment had ik niks meer helaas,

15. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    gefeliciteerd! :)

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Wie van jullie dragen er al buikbanden?en zoja met hoeveel weken al?

17. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Even tussen door:
    Voor de meiden uit het oosten kun je hele leuke zwangerschapskleding kopen in borne!
    heb de site net ontdekt en is heel goedkoop!
    Ook kun je online bestellen....
    www.bellebelly.nl
    Echt leuke broeken voor nog geen 20 euro en veel keus.
    liefs Chantal.

18. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Ik heb ze gedragen vanaf een week of 20 bij de vorige denk nu ook weer toen had ik al een grote buik ik vind ze met kleine buikjes niet zo leuk.

19. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Ik ga voor bv vind het leuk om te doen geeft toch een bepaalde band met je kleine en het is goed voor ze maar als het niet lukt is fv een goede vervanger hoor ligt eigenlijk aan degene zelf en hoe je je er zelf bj voelt denk ik.

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ooh thnx voor de tip ga gelijk even neuzen

Deel Deze Pagina