De reden dat ik dat vraag: Ik ben bij Luca begonnen met bv. Maar op een gegeven moment begonnen de kloven. In het zh hebben ze maar een beetje laten aankl*ten. De kh was echt een die voor bv was en wilde dan ook dat ik ermee door ging (ik ook btw) Maar echt goed geholpen heeft ze niet.Ik zag op een gegeven moment op tegen iedere voeding "o nee ik moet weer". Dat vond ik zo erg...het moest toch echt een moment zijn om te genieten. Toen de kloven zo erg waren en het leek alsof mijn tepels er zo vanaf zouden vallen zag ik het niet meer zitten en heb huilend geroepen dat ik ermee stopte. Van het cb kreeg ik een tel van een lactatiekundige, zij probeerde me over te halen, maar bij mij zat het al te diep. Ze was eigenlijk een beetje boos dat de kh haar niet had ingeschakeld, want zij had dat moeten zien. Maar goed kolven ging dus ook niet want bij ieder kolfbuurt zat er bloed in de melk en die mocht ik niet bewaren Ik heb er achteraf een heel naar gevoel aan over gehouden...vond mezelf een slechte moeder...ik gunde mijn kind niet het beste, dacht ik. Nu heb ik me voorgenomen om het weer te gaan proberen....maar nu komen de twijfels...wat als het weer niet goed gaat...voel ik me dan weer zo slecht..moet ik dat gevoel dan weer opnieuw gaan meemaken...om dan maar te zwijgen over het gevoel wat de omgeving je geeft omdat bv toch echt het beste is voor je kind. Ik wil ook het beste voor mijn kind, maar moet dat ten kosten van mezelf gaan? Pfff vind dit zo moeilijk.
chantalk,ik begrijp je volkomen Mijn kraamhulp was ook helemaal voor de bv,ging ook allemaal goed tot dat ze weg was,het lukte me niet meer,ik kreeg ook allemaal kloven,en ook tot bloedens toe,ik ben toen gaan kolven 6 weken lang,ook een paar keer weer geprobeerd aan de borst met hulp stukjes maar helaas het wou niet,tot op een gegeven moment weinig meer uit mijn borsten kwam,ben ik over gegaan op fv,tot dat ik bij de consultatie bureau kwam en zei dat ik over was gegaan op f,v waarop zei vroeg waarom,en ik alles had uitgelegd,waarop zei zei,dat kleine beetje uit je borsten moet genoeg zijn voor de kleine,nou het was echt ieniminie beetje wat er nog uit kwam,maja bij de tweede ga ik het echt wel weer proberen b.v
@ Iuno: Gisterennacht om 3u30, toen ik voor de 3de keer moest plassen, heb ik het ff gecheckt en de teek was weg! Totale paniek dus. Alles onderzocht etc en uiteindelijk vonden we ze onder het bed! (hondje slaapt bij ons op de kamer) De teek was nog heel en bewoog nog. Mn vriend heeft ze verbrand! Ik wilde ze door de wc spoelen maar blijkbaar kunnen ze daar tegen en dan komen ze weer boven. Ik denk dat de teek zich volgezogen had. Ik heb het wondje al 3x ontsmet, hopelijk houdt ie er geen ziektes aan over Wij gebruiken meestal Stronghold, dat is tegen teken en vlooien, maar de laatste keer hebben we advantage ofzoiets gebruikt. Pff wat een paniek en drama gisterennacht ! Moeten jullie trouwens ook elke nacht uit bed om te plassen? Ik minstens 2 keer! Ik word dan wakker en moét dan plassen anders kan ik niet meer slapen. Echt lastig wel.. Ik draag trouwens nog geen buikbanden, heb wel een zwangerschapsbroek gekocht, een jeans, want in de mijne raak ik niet meer in Deze broek zit wel héérlijk ! Ik wil ook bv geven, gewoon omdat het natuurlijk is. Het is en blijft de beste voeding, maar als het echt niet lukt dan ga ik over op fv. Ik wil ook kolven, zodat iemand anders de baby ook kan voeden, vooral snachts dan En zo raakt de baby ook gewend aan een flesje en zal de overgang bv/fv niet zo moeilijk gaan. Want na 6 maanden ofzo wil ik er wel mee stoppen (zeg ik nu, uiteindelijk weet je het pas als het zover is ) Met kolven begin ik pas enkele weken na de bevalling trouwens, anders heb je mss speen-tepelverwarring.
!2.00 uur gewoon voor het laatst gepost hier,kan niet he meiden Gelukkig hoef ik niet zo vaak er uit om te plassen hoe gaat h et met de meiden?en de kwaaltjes ik ben eigenlijk maar een week goed misselijk geweest,en wat last van de boobs,maar voor de rest mag ik niet klagen,ja soms nog wat duizelig, hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Hebben jullie al nagedacht over werken na je zw.verlof? Ik wilde eigenlijk na mijn zw.verlof ouderschapsverlof (betaald) eraan plakken en daarna weer gewoon terug aan het werk gaan, net als nu 2,5 dag. Maar nu begon mijn schatje vanmiddag te praten over stoppen met werken. Uiteraard moeten we eerst bekijken wat het financieel zou betekenen, maar ik was stiekum blij verrast dat hij er zo over denkt... Ik zou het wel zien zitten om full-time mama te zijn. Hoe gaan jullie dit doen?
ik zelf ben ook een fulltime mama en het bevalt me prima,.daarbij ben ik ook gastouder thuis dus beter kan niet
Chantalk: Heel herkenbaar jouw verhaal! Bij mij wilde de borstvoeding ook niet lukken; helaas maar 10 dagen in totaal gegeven. Mijn tepels waren helemaal stuk en er kwam alleen maar bloed uit. Niet goed voor Britt en ook niet voor mij, want ik werd echt niet vrolijker van de gedachte: "Blijf jij nog maar lekker slapen, anders moet ik weer!". Dat wil je als net-mamma echt niet voelen! Ik voelde me ook schuldig en een slechte moeder, maar dit werd gelukkig door mijn kraamhulp (en ook door anderen) uit mijn hoofd gepraat (hoewel zij echt VOOR borstvoeding was). De reacties uit mijn omgeving vielen me heel erg mee. Er is niemand geweest die zei: doorgaan! En als iemand dat gezegd zou hebben (of op een rare manier naar me had gekeken) had ie ook flink de wind van voren gekregen! Waar bemoeien ze zich mee? Niemand bepaalt wat jij wel of niet moet doen toch? Het is niet dat je niet wilt, maar als het het niet lukt is het jammer. Tenminste dat is mijn mening. En ik zag gelukkig ook vrij snel de vele voordelen van flesvoeding. Achteraf vind ik het nog wel jammer dat het niet gelukt is, maar ik voel me er niet schuldig over. Britt is een grote, sterke meid geworden. En bij deze tweede, ga ik zeker weer mijn uiterste best doen om borstvoeding te geven, maar als het niet lukt.... jammer! Re81: Ik ga na mijn zwangerschapsverlof weer 24 uur werken, net als nu. De kids gaan dan anderhalve dag naar de creche en mijn ouders passen 1 dag in de week op. Dit bevalt me nu ook goed. Ik ben niet iemand die alleen maar thuis kan zitten, hoewel ik bij Britt wel het gevoel had dat ik weer te snel ben gaan werken (toen ze 13 weken was, 10 weken en 3 weken vakantie). Ik had graag mijn ouderschapsverlof in 1 keer erachteraan opgenomen, zodat ik nog 13 weken langer bij haar kon zijn. Maar ja, das achteraf.... Ik weet ook nog wel dat ik op een gegeven moment het ook wel echt lekker vond om weer even mijn eigen ding te doen. Even niet alleen moeder zijn, maar ook een eigen leven daarnaast te hebben. Maar ja, das ieder voor zich.... Daarnaast is het financieel ook niet haalbaar als ik stop met werken. Dus eigenlijk heb ik ook geen keuze. Tacha: Fijn dat de teek niet meer in de hond zit. Als hij is ingeent, houdt hij er geen ziekte aan over! En wat betreft het plassen: jazeker.... wel 4 of 5 keer. En dit blijft tot het einde.... helaas! Inderdaad, lastig! Waar ik last van heb, zijn zeker geen krampen of een groeiende baarmoeder en ook niet mijn darmen. Dat zou ik wel herkennen. Dit lijkt nog het meeste op harde buiken, maar die gaan naar verloop van tijd weer weg en dit gevoel blijft (de spanning op en in mijn buik zeg maar). Als ik lig, voel ik het een stuk minder. Echt heel vreemd, maar ja.... zal het advies van de verloskundige maar opvolgen he?
Dank jullie meiden voor jullie antwoord. Ik ga het ook weer proberen. Ik voel me nu soms nog een slecht mama dat ik het niet heb volgehouden, maar dat komt ook door alle advertentie en artikelen die je leest. Bv is HET helemaal en ze geven er zo'n draai aan dat je je wel slecht moet voelen als je er mee stopt of al helemaal als je er niet aan begint Gelukkig heeft mijn directe omgeving me ook nooit veroordeeld...de meeste vonden het juist knap dat ik het doorzette met zulke kloven Ik ga proberen het knopje om te zetten...lukt het niet dan is dat jammer, Luca is ook een grote stoere bink geworden met fv Re81, ik blijf 2,5 dag werken. Zou graag minder gaan werken of helemaal stoppen, maar dat zit er financieel niet in helaas mannetje is thuis met eten
Chantalk je moet j e echt geen slechte moeder vinden hoor,zo voelde ik me eerst ook,maar wat niet kan dat kan niet, knuff
@Chantalk gefeliciteerd he! Ik ga bv geven, ook omdat ik het iets speciaals vindt (en mijn hubbie jaloers wil maken....hahahahaha....grapje) en omdat het goed schijnt te zijn ook nog voor later. Tegen suiker, en overgewicht en verschillende ziektes. Stelt me gerust dat jij ook zulke krampen hebt gehad Sjansie, en dat er meerdere zijn. Moet zeggen dat ik nu wel weer rustig ben. En......mijn hubbie heeft net het hartje gehoord, en lukte afgelopen twee dagen niet, maar nu had ik hem opeens te pakken...hij straalde helemaal toen hij meeluisterde. Maar ga de kleine niet te vaak lastig vallen.....2 keer in de week, en dan hangt het er ook nog van af of ik in die week naar de VK moet, want dan hoor ik het daar natuurlijk al. Klopte zo mooi! Nou ik ga me klaar maken voor verjaardagsbezoek...pfffff....morgen gaan we het aan hele goede vrienden vertellen die op vakantie zijn geweest en best ver weg wonen....hebben er zooooo zin in. Fijne avond iedereen.......
Ik heb sinds twee dagen ook zo naar gevoel onder in de buik,maar heb soms ook het gevoel dat dan mijn stoelgang dwars ligt Fijn dat je het hartje weer hebt gehoord Goofychick
dank je goofychick. Spannend morgen...veel plezier (ook vanavond op de verjaardag) Zeg dames! Dit kan natuurlijk niet...we doen al de hele dag over pagina 325 [-X
Ja ik wil wel meer kletsen ,maar dan voel ik me zo rémi. Roelof had vandaag een wiswedstrijd maar kwam ziek thuis,dus vanavond geen plannen ja vervelen
haha! verveel me ook al Hey we zitten op pagina 326 Mannetje heeft nachtdienst...ook errug leuk. Heeft er 4 gehad, nu nog 2 te gaan...blegh!
ja, als ik sommige verhalen hoor [-( zou dat echt niet kunnen hoor. Zoals deze week een baby van 4 maanden overleden. brrrr moet je toch niet aan denken.