Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    @MerleQ: shop ze meid! :D

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hoidiehoi!

Was d'r nou ook al een Januari 2009 mama's hyve?

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai ben ik weer :)

@ re 81.............Wat een speciaal verhaal zo dicht bij elkaar wonen en elkaar dan niet kennen,en dat terwijl je nog een tekening van hem hebt :) gekregen toen je een baby was,leuk zeg dit verhaal :) .

@ annelies.............Nog gefeliciteerd met je trouwen meid,vertel hoe was je dag gegaan,ben erg benieuwd hoor :) .........Gefeliciteerd met je 14 weken meid en nog met je goede echo :) ...............Fijn dat je je beter voelt meid........

@ joyce.............ja die zijn wel heel lekker dat is het dan wel waard voor op date te gaan he hahahah.........Wat een rotstreek dus ze wilde je verraden bij je moeder ofzo,en dat terwijl je op jezelf woont,dus ook nog eens erg dom,rot dat ze daarna zo jaloers deed,dat is dan zo'n zonde he,was je allang met haar vriendin?.........dat klopt dat maakt niet uit of je in de stad woont hier gaat dat hetzelfde hoor zelfs Rosmalen wist het te vertellen en ik woon zelf in denbosch hahahah................Heb je niets tegen het zuur dan?..............Ja niet achteruit gaan dat is niet de bedoeling en zeker niet als er een kleintje aankomt maar goed als ze hem graag willen hebben dan zullen ze wel over de brug komen denk ik.........Geniet van je frietjes meid ;)

@ goofychick...leuk dat je het met ons wilt delen :) ..........Kijk een eerste blind date wat we nu lezen ;) ..........Wat spanend als ej elkaar dan zo leert kennen...........Wat romantisch dat alles op ski vakantie begon,zwijmel wat een romantische verhalen :)

@ ladybug.....Nou ik mocht vaker komen vandaag eigenlijk weer maar ik heb besloten omdat het toch moment opnames zijn alleen de vrijdagen aan te houden,want anders word het misschien te,ze hebben wel gezegd als ik me niet lekker voelde dat ik meteen moest bellen en dan kan ik langskomen,de ha zit 5 min van mij vandaan,dus dat doen we dan ook,maar ik voel me verder erg goed hoor,dus het zal wel were goed zitten en dan is het gewoon weer vrijdag meten om 11.20.............

@ Libra.........Die is er wel,maar ik weet de link niet omdat het van 3 maanden is en ik vind het forum genoeg...........ik geloof dat het van nov,dec,en jan is maar ik weet de link niet misschien als je wat gaat terug lezen,ik geloof dat het meteen in het begin er stond.......

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dank je :) We hebben al een digitale videocamera gekocht waar we al een tijdje naar aan het kijken waren maar die we niet aan durfden te schaffen. Kunnen we filmpjes maken van de baby :D

Zo ik ga nu een broodje knakworst eten, de derde van vandaag ;)

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Patrieske: dat suiker prikken als ik me niet lekker voel, word een beetje lastig, omdat het meestal op mijn werk gebeurd. Ik heb dextro en pepermunt in mijn tas, maar pepermunt werkt beter bij me.
    - Hoe heb ik mijn man leren kennen: Ik heb Andres leren kennen via de chat van 538.nl. Toen hebben we telefoonnummers uitgewisseld (ik dacht ik hoor er toch niets meer van) en hebben we vanaf 25 februari 2002 (mijn zusje was jarig) elke dag gesmst en 2x gebeld. (dat bellen duurde steeds zo'n 2 uur) De vrijdag erop zijn we uiteten geweest en naar de film (hij moest me ophalen van mijn ouders zodat ze hem konden zien, anders mocht ik niet weg). Dat was op 1 maart en sinds die tijd zijn we samen. Op 21-07-2006 zijn we getrouwd.

@ Lotus: bedankt voor je lieve woorden.

@ Chantalk: hyperventileren? Daar had ik nog niet eens aan gedacht.
    Kun je dat zo ineens krijgen, als je dat nog nooit hebt gehad dan?

@ Ramona: Ook wij hebben het gevoel dat we een meisje krijgen, maar wij willen het geslacht niet weten voor de bevalling. We hebben wel de namen al klaarliggen.

@ de rest: hoop dat ik niemand vergeten ben.

Ik zit vandaag niet helemaal super in mijn vel. Vandaag gesprek gehad met mijn teamleidster. Ze had vorige week met mijn meegeluisterd en begon gelijk over mijn slissen en dat ik daar echt wat aan moest doen. Ze vond het echt niet kunnen aan de telefoon en maakte het nog erger door te zeggen dat ze een half uur heeft meegeluisterd en ze het gewoon doodvermoeiend vond om naar mij te luisteren.
    Ook zei ze dat ze het idee had dat ze een hijger aan de lijn had. Ook niet zo heel gek als ze gaat meeluisteren als ik zo supererg verkouden ben! Ik adem altijd door mijn neus, maar ik was vorige week dus zo verkouden dat mijn hele neus dicht zat ik ik dus bijna niet kon ademen en dus door mijn mond moest ademen. Tsja, dan kan dat als gehijg klinken....
    Morgen ga ik dus maar een logopedist bellen om te vragen of ze gecontracteerd zijn en een afspraak maken en dan gelijk de huisarts er maar achteraan bellen voor een verwijsbrief.

Het heeft mijn zelfvertrouwen in iedergeval weer een flinke deuk gegeven....

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Jippie nog 5 daagjes en dan gaat het plaatje van mijn "bannerbaby" weer een plaatsje naar rechts :D

Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik nog op plaatje 1 stond...

do I make sense? :)

7. winter15

winter15 Niet meer actief

Quote iloveandres:Ik zit vandaag niet helemaal super in mijn vel. Vandaag gesprek gehad met mijn teamleidster. Ze had vorige week met mijn meegeluisterd en begon gelijk over mijn slissen en dat ik daar echt wat aan moest doen. Ze vond het echt niet kunnen aan de telefoon en maakte het nog erger door te zeggen dat ze een half uur heeft meegeluisterd en ze het gewoon doodvermoeiend vond om naar mij te luisteren.
    Ook zei ze dat ze het idee had dat ze een hijger aan de lijn had. Ook niet zo heel gek als ze gaat meeluisteren als ik zo supererg verkouden ben! Ik adem altijd door mijn neus, maar ik was vorige week dus zo verkouden dat mijn hele neus dicht zat ik ik dus bijna niet kon ademen en dus door mijn mond moest ademen. Tsja, dan kan dat als gehijg klinken....
    Morgen ga ik dus maar een logopedist bellen om te vragen of ze gecontracteerd zijn en een afspraak maken en dan gelijk de huisarts er maar achteraan bellen voor een verwijsbrief.

@IloveAndres: Nou, wat een nare manier van je teamleidster om dat op deze manier te bespreken... ook echt goed getimed als je verkouden bent.. en hoelang werk je daar nu, komt ze er nu zomaar ineens mee?
    Leuk om te horen nu je al emotioneel bent...bah, wat een naar mens!

@ladybug: Ja, leuk! weer een maandje verder voor jou!, in het begin schoot het echt allemaal niet op en nu zie je het beebje op mijn banner ook heeeeel langzaam in beweging :)

Leuk al die "ontmoetings-verhalen" !
    Wij hebben elkaar ontmoet in een kroeg, (lekker origineel), in Breda, wat wel grappig is omdat wij in de verste verte niet daar in de buurt woonden.
    Ach...en ben toen al heel gauw bij hem ingetrokken, ben van Noord-Holland naar provincie Utrecht verhuisd en hebben hier een woning gekocht, zijn nu 3,5 jaar verder.

8. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Haa dames,

Ik loop helemaal achter met reacties. De afgelopen week was even erg druk, met als klap op de vuurpijl mijn verjaardagsfeestje op zaterdag en de doop van mijn petekindje op zondag.
    Zaterdag hebben we het dus ook aan de vrienden verteld en dat was erg leuk. Ik had het geloof ik alleen niet zo handig gedaan: "het fris staat in de koelkast in de schuur, de glazen achter op de tafel en ik ben zwanger". hihi Wel leuk zeg, al die reacties. Loop er nog van na te glimmen.

Nog een aantal reacties:
    Ik heb mijn man leren kennen via vrienden. Wij zijn ouderwets gekoppeld. Gelukkig wel door vrienden die het serieus meenden, en niet mensen die toevallig 2 vrijgezellen kennen (dat soort koppelpogingen heb ik een enorme hekel aan gehad in mijn vrijgezelle tijd). We hadden een avond met z'n vieren afgesproken, hij had te horen gekregen dat er nog precies 1 plek aan tafel vrij was (ach, is een 6-persoons tafel, dus hij wist ook wel wat het idee was ;)). Was heel erg gezellig, dus hebben we nog een keer met z'n vieren afgesproken. Na het eten zaten we koffie te drinken en ik keek hem aan en ik kreeg me toch vlinders in m'n buik. Ik wist niet wat me gebeurde, dus ik heb van schrik weer naar mijn kopje gekeken. Achteraf bleek dat hij precies hetzelfde voelde toen...
    Na veel lange mails hebben we samen afgesproken om naar het strand te gaan uitwaaien. Alleen voordat we onze "officiele" eerste date hadden, zijn we al een paar keer bij elkaar gaan eten. We zijn uiteindelijk niet meer naar het strand geweest, ook al blijft het strand voor ons heel speciaal. Gewoon vanwege die date die niet meer nodig was. *grin*
    Die vrienden zijn uiteindelijk getuigen EN ceremoniemeesters geweest op onze bruiloft.

@Ramona: Wij zijn ook nog niet bezig met namen, dat komt straks wel een keer. Inderdaad zo ergens rond de 20 weken verwacht ik...

@Iloveandres: nou dat is ook niet subtiel van je teamleidster zeg. Zij mag dan ook wel iets doen aan haar sociale vaardigheden, zeker als teamleidster. Wel goed dat je er meteen iets mee doet. En als ik het zo lees, dan had ze geen commentaar op de inhoud van de gesprekken, en dat lijkt me toch het belangrijkste!
    (ben ik helaas alleen even vergeten wat je precies doet voor je werk)

9. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Patricia, ja dat kan. Ik kreeg het de eerste keer midden onder een handbal wedstrijd. :confused: Had er nog nooit last van gehad en toen ineens boem! Ben het veld afgerend en iedereen maar roepen 'nee je moet terug de wedstrijd is nog niet voorbij' :rolleyes: :)
    Tot ik helemaal in ademnood en trillend en zwetend op de grond lag toen hadden ze pas in de gaten dat het mis was :(
    Zo erg als toen heb ik het gelukkig nooit meer gehad wel in mindere mate.
    Je klachten komen me heel bekend voor vandaar dat ik het even aankaart ;)

Ladybug, haha! het gaat snel heh?

@familiewieg...die hebben wij ook :D (had ik hier al eens verteld volgens mij :) )
    Die is iig van de oma van manlief geweest. Al haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen (die er tot nu toe zijn ;) ) hebben er in geslapen.

10. winter15

winter15 Niet meer actief

Ohw leuk een familiewieg! Helaas hebben wij dat niet, maar dat lijkt me wel superleuk...al is het natuurlijk nooit te vroeg om zelf een familiewieg te beginnen :D

11. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Idd Chantalk. Nog een week of 6 en dan zitten de meesten hier al weer op de helft en sommigen zelfs er al overheen :confused:

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Sanne, goed idee om zelf een familiewieg te starten..wie weet ligt daar later je achterkleinkind wel in ;)

Ladybug, mannetje en ik zeiden al tegen elkaar dat we na onze vakantie al op de helft zitten :confused:
    Lijkt nu ook wel of het bij de 2de sneller gaat..mss omdat Luca nu gewoon zijn aandacht vraagt en ik dus minder tijd heb om er over na te denken?!

Wanneer willen jullie de babykamer gaan klaarmaken? Manlief vroeg wanneer ik dat wilde doen..rond de kerst vroeg hij? :confused: Nee joh dan zijn het nog maar 4 weken..kreeg het benauwd bij dat idee :) maar volgens mij hebben we de kamer van Luca ook 4 weken voor de bevalling klaargemaakt (weet dat al niet meer :oops: )

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    whahaha ooh sorry,moest ff hard lachen om wat je man zei rond kerst hahahaha,
    OOh mannen

het liefst wil ik nu al gaan beginnen haha,maar wemoeten eerst hier een wand gaan plaatsen

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik begin of nog voor de vakantie ermee, als we over de kleur uit zijn of net er na, liefst ervoor omdat ik een pittige start van het nieuwe schooljaar krijg........en ik wil gewoon al mijn gekochte spulletjes erin zetten...zwijmel!

15. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland

****breekt in*****

Hoi Patricia,

Toevallig lees ik hier dat jij een niet zo'n leuk gesprek met je teamleidster hebt gehad. Nu ben ik toevallig logopediste, en ik wil je toch even gerust stellen hoor!
    Ik heb je natuurlijk niet horen praten, maar als jij naar een logopediste toegaat, zal zij alleen behandelen wat nodig is hoor, en niet wat je teamleidster vindt dat er moet gebeuren.
    Voor het slissen krijg je oefeningen mee die je thuis kunt doen om je tongmotoriek te verbeteren, denk bijv aan klakken met je tong, een rolletje ervan maken, je neus aanraken met je tong, enz. Vervolgens oefen je samen met de logopediste eerst alleen de klank, dan in woorden, dan in zinnen en uiteindelijk in de spontane spraak. Het aanleren van de juiste tongpositie duurt meestal niet zo lang, maar het moet een automatisme worden en daar gaat meestal wat meer tijd overheen.
    Voor het "hijgerige"zoals je teamleidster het zegt, zijn ook wel wat tips en oefeningen, afhankelijk van waar het aan ligt. Maar het kan ook zijn dat het komt omdat je zo verkouden bent natuurlijk!
    Ik hoop dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, wil niet te bemoeierig overkomen...
    Veel succes in elk geval!

Groetjes, Elke

16. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Hoi Derona,

Jou ken ik nog van de juni 2008 mama's, en ik was zo benieuwd hoe het nu met je is. Zwanger zie ik, wat geweldig!
    Ik hoop dat ik snel achter je aan kom. Zoals je volgens mij wel hebt gelezen is het bij mij in maart misgegaan tgv het HELLP syndroom.

Nou meid, en alle anderen hier op het forum ook: fijne zwangerschap gewenst!

Groetjes , Elke

****breekt uit*****

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

Pff meis dat wist ik helemaal niet,
    had je het zo erg zwangerschapsvergifteging pfff,wat zou dat zwaar zijn geweest,en ik denk nog steeds,ik duim heel hard dat je snel weer zwanger mag zijn

een super dikke knuffel

18. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Derona, haha denk niet dat hij daar bij na had gedacht dat het dan nog maar 4 weken zijn :)
    Was nog even aan het nadenken waneer de kamer van Luca kwam en dat was in maart. Dus 2 maanden van te voren.
    Het verven hadden we al in december gedaan.

Goofychick, oh ja heerlijk en dan weer 10 keer per dag de kamer in lopen om lekker weg te dromen...hoewel nu zal er wel een klein menneke aan mijn broekspijp hangen dan :)

19. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

15 okt 2007
    3.250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Geeft niks, ik dacht dat je het wel gelezen had. Jij was altijd zo attent en actief op het forum, dus ik heb je onthouden :D .

Het valt inderdaad niet mee, ik ben doodziek geweest. Lichamelijk knap ik nu redelijk goed op, al kan ik nog niet zoveel en ben ik nog aan de medicijnen. Maar gelukkig was ik al vrij snel uit de rolstoel en kon ik weer zelf naar de wc en douchen na drie-vier weken. (Mocht je het eens willen lezen, mijn verhaal staat bij de vlindertjes vanaf 25 weken, Charlotte*, geboren na HELLP syndroom.)
    Het leven als moeder zonder een kindje om voor te zorgen valt me alleen wel erg zwaar... :cry:

Liefs, Elke

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik heb je een pb gestuurd Elke 1976

Deel Deze Pagina