Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik krijg steeds op mijn banners te zien dat ik 5 weken en nog wat zwanger ben..
    maar als ik zelf terug tel dan kom ik toch echt uit op 4 weken en ong. 2 dagen..
    dat scheelt dus wel een hoop...?

insaallah ben ik gewoon veel korter zwanger..en komt het daardoor..

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm ik las net weer ergens dat iemand bij 11 weken een miskraam kreeg :( Vreselijk! Ik ben echt bang dat dat ook bij mij gebeurt.... Hoe onzeker is het wel niet om zwanger te zijn?

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja het risico is er altijd..het kan ook nog met 15 weken..of nog later..
    de kans is alleen kleiner na de 12 a 13 weken..

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    merleq hoe heb jij je banner ingesteld?
    Ik moet aangeven op welke datum ik uitgerekend ben..ja dat weet ik niet..heb wel geprobeerd uit te rekenen maar kom daar op 9 a 10 januari en dan staat ie toch echt op meer dan 5 weken en dat klopt dus niet..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm dat is vaag? Heb je de banner van deze website? Misschien ligt het aan de duur van je cyclus ofzo?

6. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee Allahinkullu!
    Wat een nieuws om van te schrikken zeg! Weet je, als de test nog steeds aangeeft dat je zwanger bent, dan zal je denk ik gewoon minder lang zwanger zijn... Probeer je niet zo druk te maken meid!
    En ehm, ik ben uitgerekend op 4 januari, dan ben je dus al langer dan 5 weken zwanger, omdat de 1e twee weken vóór de bevruchting ook al meetellen. Als jij uitgerekend bent op 9 januari, dan ben je nu dus ongeveer 5 weken zwanger, dus zal de banner toch wel kloppen... Succes ermee meid :)

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ja maar als je rekent vanaf de eerste dag van mijn menstruatie..8 april..tot de datum van nu kom je toch echt uit op 4 weken en 3 dagen...

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe lang was je cyclus dan??

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    normaal gesproken 24 dagen..maar dat maakt toch verder niet veel uit?

Er wordt altijd vanuit gegaan van je eerste dag van je laatste menstruatie..

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    voel me toch echt zwanger hoor..begin mijn borsten ook echt goed te voelen..

11. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    als jij ook maar 24 dagen hebt ingevuld, was je ei op de 18e (14 dagen voor NOD) en dan ben je nu dus ongeveer 5 weken zwanger, dat verklaart het dus ;)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

precies! Mijn cyclus was 30 dagen ipv 28 en daardoor ben ik ook iets later uitgerekend!

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    yvette dat is niet geruststellend..want zou dan zou ik dus alsnog op 5 weken zitten en dan moet er toch wel wat zichtbaar zijn lijkt me...dus dan zou dat alsnog geen goed teken zijn.
    Maar goed nog even wachten tot morgenochtend..we hebben geluk dat de dochter van een goede vriend van mijn man daar aan de balie werkt en zij zou ons persoonlijk bellen meteen zodra de uitslag bekend was.
    Als we ook nog uitleg bij de uitslag krijgen......

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Allahinkullu:

Misschien dat dit je gerust stelt......mijn eerste dag laatste menstruatie was op 8 april. En ik ben nu precies 4 weken zwanger. Eigenlijk dus pas 2 en dan kun je echt nog helemaal niks zien op een echo hoor! Ze willen niet voor niks pas bij ong 6 weken echoën.

Zolang je geen pijn of bloedingen hebt gehad is er volgens mij niks aan de hand, je test is posisief, dus ik denk dat het een kwestie van geduld is....

Er was ook iemand die hier zich afvroeg wanneer uitgerekend ivm. instellen van een banner. Heel makkelijke rekensom....de eerste dag van je laatste menstruatie + 9 maanden + 1 week.

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Er wordt erg veel geschreven en ik weet niet of ik het allemaal wel kan bijhouden, maar ik ga mijn best doen.

Nettie, erg leuk om op dezelfde dag uitgerekend te zijn. Kan nog veranderen natuurlijk na een eerste echo ;) . En beide 2e kindje...heb je een dochter of een zoon? En hoe oud?

Fijn pinkster weekend allemaal!

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dus jij (en ik dus ook) komt uit op 14 januari..?

Je hebt me een beetje gerustgesteld :)

Leuk dat we gelijklopen..insaAllah (Als god het wilt) verloopt mijn zwangerschap voorspoedig en is er gewoon een babietje aan het groeien.

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Maar als je ei een paar daagjes later was (dan de 18e), kom je dus weer op minder uit - lekker gecompliceerd allemaal hè 8) -, wat heel goed het geval kan zijn bij jou!

Heb overigens eens op 9maanden.com voor je gerekend:
    - eerste dag laatste menstruatie: 8 april 2008
    - aantal cyclusdagen: 24
    - uitgerekende datum: 9 jan. 2009
    - lengte zwangerschap: 5 weken (en 7 uur :D )

Maar zoals gezegd: als je lf korter dan 14 dagen was/is (je ei dus later is geweest), dan kom je bij lf 13 dagen uit op 4 weken en 6 dagen, bij lf 12 dagen op 4 weken en 5 dagen, etc...

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Snap er werkelijk niets van! :D

En ik word er niet vrolijker van..hehe..want als ik google zie ik dat de vrouwen die een echo met 5 weken hebben gehad de dokters allemaal op zijn minst een vruchtzakje zagen..

18. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Allahinkullu: Ik ben de 16e uitgerekend. Dit hangt er dan weer helemaal vanaf hoelang je cyclus is volgens mij, of zeg ik nu iets stoms :) Misschien ben ik ook wel de 14e uitgerekend :oops: . Dat hoor ik dan wel bij de eerste echo, dan kunnen ze het precies vertellen.

En dan is het ook nog eens zo dat niet elke vrouw ovuleert precies midden in de cyclus. Sommigen ovuleren al meteen na de menstruatie en anderen pas 3 weken later. Alles kan, maar zoals ik al zei, als je niet bloed of gebloed hebt, lijkt me niks aan de hand....

Heb geduld, hoop voor je dat er volgende week wel iets is te zien!

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ok ben het even gaan uitrekenen...

het gemiddelde van mijn cyclus..(aan de hand van de laatste 4 data)

dat is:

25 dagen

daarna een andere berekening:

Lengte zwangerschap: 4 weken, 6 dagen, 8 uren
    Nog te gaan: 35 weken, 15 uren
    Vordering: 12.27%
    Bevallingsdatum: 10/01/2009

Ja ik ga geduld hebben hoor insaAllah :) Ik kan er toch NIETS aan doen mocht er wat zijn..
    Maar het is natuurlijk niet leuk om zoiets te horen en bang gemaakt te worden over buitenbaarmoederlijke zwangerschap etc. door je dokter.
    Logisch dus dat ik opeens in angst zat/zit..

20. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, zou het dan allemaal maar ff laten rusten... :D

Je schreef zelf ook al dat
    Als het tòch 1 of een paar daagjes later was en/of je ei 1 of een paar daagjes later kwam en/of je cyclus deze keer 1 of een paar daagjes langer was, kom je màkkelijk op minder dan 5 weken! ;)

Deel Deze Pagina