Ik heb echt regelmatig last van een soort van kramp gevoel bij de streek waar mijn baarmoeder zit. Het voelt dan ook echt ontzettend hard aan daar. Is dat nou ook bandenpijn of zijn het harde buiken? Kun je al harde buiken voelen als je pas zo kort zwanger bent? Het voelt anders dan de krampen die ik eerst had die toch een stuk lager zat en waarvan ik meer het gevoel had dat het echt de banden waren die pijn deden. Nu lijkt mijn hele baarmoeder gewoon een harde bol. Iemand?
Hoi hoi, Hoe gaat ie hier allemaal met jullie? Heb de laatste tijd geen fut gehad om op het forum te komen, sorry. Las dat jullie het over borst of flesvoeding hebben. Ik wilde heel graag borstvoeding geven, maar helaas is het niet mogelijk. Dus soms heb je gewoon geen keuze, dat kan natuurlijk ook. Moet zeggen dat het dan soms wel hard is dat borstvoeding overal zo gepromoot wordt. Net of dat je slecht bent wanneer je het niet geeft. Kreeg laatst de bevestiging van kraamzorg binnnen met een folder erbij gevoegd over borstvoeding, beetje jammer als je dan weet dat je geen borstvoeding kunt geven. Groetjes Tamara.
Ik heb daar ook last van en het is dan net of mijn ja sorry voor het viese gepraat mijn harde ontlasting in de weg zit,meestal daarna is het ff weg
Heyhey, ik heb dat ook hoor. Het is dan inderdaad het gevoel wat jij beschrijft Derona... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Pff ben blij dat meer het hebben je klinkt miss raar telkens als ik de pijn heb ga ik ff naar het hartje luister erg he
Nou dat vind ik niet raar hoor.... Ik kan het hartje nog niet horen. Ik denk dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus zal bij mij nog wel even duren, voordat ik het kan horen. Ik denk dat ik 5 augustus mijn doppler wel even meeneem naar de VK om te vragen of dit een goede is en hoe ik hem precies moet gebruiken, want ik hoor alleen maar ruis. Ik hoor zelfs mijn eigen hartslag niet eens..... Er zit een jaar garantie op, dus als hij niet goed is, kan ik hem ruilen. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Bij mij voelt het niet alsof er een harde drol zit Dat gevoel zit toch meer richting mijn rug zeg maar... Dit zit echt aan de voorkant, 2 vingers onder mijn navel. Laatst kon ik het dus ook heel erg voelen. Naja, vraag het wel aan de vk over 2 weekjes.
Hoi meiden, @Merleq: Mooie foto's meid! @ Mikki: heerlijk daar in de zon!geniet-se! Even hele snelle reacties, ben ook aan het koken vandaar.. Ik had zondag van iemand hier op het forum een anglesounds gekocht (ja, toch maar wel...hihi)en vandaag was het al binnen, duurde even voordat ik het hartje vond, want de kleine was aan het zwemmen haha, als ik het gevonden had zwom het weer naar de andere kant. enz. enz. ohw zo leuk! dus @iloveandres: mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar misschien dat je over een week het hartje beter kunt vinden, wat ik zei: duurde bij mij net ook wel even voordat ik het gevonden had en ik ben donderdag 14 weken. Tot straks!
He bah, heb net zitten huilen toen ik het met een vriendin had over het akkefietje van gisteren met mijn teamleidster. Ik ga morgen aan mijn collega nog maar even vragen bij welke Randstad hij is geweest. Als dat dezelfde is als in Zwolle, dan weten ze er hier al van, dus dan kunnen ze er alleen maar wat mee doen... Bah, het zit me gewoon echt dwars. Heb het idee dat ik op mijn tenen moet lopen, sinds dat mens er is... Sorry voor mijn geklaag meiden.... Liefs en dikke knuffel, Patricia
@ Patrieske: Zei jij dat van haaruitval? Dat heb ik zooooooo hard! Echt idd ook in de douche en ik schrik steeds heel erg echt vies
hey hoi, Ben ik ook weer even, heb het enorm druk gehad vandaag en ben kapot....maar wel voldaan, heb samen met mn schoonmams de keuken geboend en de WC en de buitenramen en de hal. Echt een goed en lekker gevoel maar ben nu kapot... Eventjes als reactie op sommige verhaaltjes hier, Over borstvoeding, ben ik echt enorm voor, alleen als je moet lopen mieren en je voelt je er slecht bij dan vind ik het zonde van iets wat de mooiste tijd van je leven zou moeten zijn. Ik had het geluk dat het allemaal prima ging bij mijn dochter, zei eerst dat ik tot een half jaar wilde gaan, maar heb haar op haar 1e verjaardag de laatste voeding gegeven. Op het laatst was dat alleen nog ochtendvoeding en eventueel als troost. Maar ik kan je vertellen, als het je lukt dan is het geweldig! Je hebt echt een momentje van je samen en als je wel een kolf hebt kun je gewoon je gang gaan, als je dan eens uit wilt of je gaat werken of zoiets dan kan je man of wie dan ook het gewoon geven. Maar ieder zijn eigen mening en keuzes, zal de laatste zijn die jou het gevoel wil geven dat je een slechte mams bent als je geen bv geeft, maar vnd het wel jammer dat zoveel mensen er zo nadelig over doen. Het voeden in het openbaar is helemaal niet vervelend....is mijn mening dan hoor, er is helemaal niemand die je raar aan kijkt want het is heel gewoon! Zo dat is mijn mening en verder vind ik moet ieder zijn eigen keus maken en zal ik nioet oordelen. Over het scheren: hubbie deed dat de vorige zw.schap bij me, vond het een vrselijk idee dat ik bijv. tijdens de bevalling met zo'n oerwoud te kijk lag te liggen zeg maar....Heb het 1 keer gezien op t.v. Hubbie en ik maakten er toen wat geintjes over, het was bij die vrouw echt ongeveer tot haar navel, toen de arts zei: ik zie de haartjes al, zeiden wij: straks komt er een kaal kind uit....was dat wat de arts zag gewoon het oerwoud......(was trouwens niet zo hoor....)Oh gemeen......maar dat zal mij niet overkomen, hubbie doet het gewoon, onder de douche, is echt niet raar hoor, voelt alleen heeeel vreemd......maar ik moet zeggen het heeft wel wat. en toen was er nog wat waar ik op wou reageren maar ik weet het zo gauw even niet kom ik nog op terug.... Ga nu eerst ncis verder kijken als de reclame afgelopen is. See you!
Nettie... Vind dus ook dat aan bv te zwaar getild word, tenminste ik vind idd zo dat je als slechte mams gezien wordt als je het niet doet of tenminste niet probeert.... is echt jammer... Als het niet lukt, lukt het niet..... en als je niet wil ook prima! toch? Jij had geen problemen met vollopen? Misschien omdat ik niet zo'n grote borsten van mezelf heb? of omdat ik zo belachelijk veel melk had... na een voeding kolfde ik nog 375 cc extra af! Even voor de duidelijkheid borstvoeding geven vond ik prachtig hoor...! Geen kloofje of iets gehad..... maar als je veel uren werkt.... breekt het kolven echt op.... 3x op een dag... en alles invriezen/ontdooien etc... Was trouwens ook de enige die op mijn werk ooit bv had gegegeven, dus werd het ook niet echt geaccepteerd..... en als "pauze houden gezien", terwijl kolven hard werken is hoor.... Zelf vind ik dat je 100% achter moet staan en alle voor en tegens moet afwegen... want afbouwen is ook niet zo 1,2,3 gedaan.... groetjes, Ramona
okay, kan mn aandacht niet echt bij het verhaal houden en ben erachter waar ik nog meer op wilde reageren dus meld ik me weer even. Over harde buiken of wat het dan ook maar mag wezen. Ik voel ook regelmatig een harde bal in mijn buik, heeft niets te maken met mn darmen, in zoverre dat ik wel weethoe dat voelt. Het kan wel zijn dat darmen het verergeren. Ik voel het ook een of 2 vingers onder mijn navel, en dan vooral als ik heel boos, verdietig of druk ben. Als ik gewoon in rust ben geen last dus maar met emoties of als ik teveel doe of druk ben dan voel ik een harde bal, denk zelf dat het gewoon een prtest is van je baarmoeder om aan te geven dat je wat rustiger moet worden. Denk ook dat het dus wel een soort van harde buiken zijn want dit is hetzelfde als op het laatst van de zw.sch. Als je je dan druk maakt oid dan krijg je ook harde buiken dus denk dat het wel kan, maar vragen aan je vk kan natuurlijk geen kwaad..... Zo en dan duik ik nu met mn neus in mn pasgeleende boek, misschien wel mn bedje in, heerlijk! Trusten!
@Ramona: Heb vooral tijdens mn zw.sch. dat mn borsten enorm stevig worden, heb normaal ook "maar" een cupje b soms zelfs a dus daar lag het niet aan, maar had zeker niet zoveel voeding als jij, werd goed leeggedronken door dochterlief, dus dat scheelt natuurlijk. En over het kolven op het werk. Is zeker erg zwaar maar een oplossing ervoor is (als je echt heel graag bv wilt geven) om het te combineren. Wel iets afkolven zodra het je teveel word op je werk maar zelf blijven voeden in de ochtend en avond. Je lichaam raakt daar vrij snel wel aan gewend en dan kun je het kolven overslaan en heb je toch nog dat momentje op de dag (zeg maar 2 momentjes...) voor jou en je baby. Het kolven kan volgens mij dan helemaal stoppen en overdag geef je je kindje dan gewoon flesvoeding. Volgens mij als je het wilt lukt dat heel goed, en dan nog even wat: Als je het kan en het loopt goed dan kan je tijdens je verlof gewoon bv geven, dan heb je al een groot gedeelte meegepakt van bepaalde voedingsstoffen die in bv zitten en die ze nooit van hun leven in flesvoeding kunnen stoppen want dat is waar het om gaat, in bv zitten levende afweerstoffen die beter werken, in flesvoeding kunnen ze geen levende stoffen stoppen, dat is het hele verschil maar, een kindje die geen bv heeft gehad word net zo groot als een bv kindje en je bent juist een goede moeder als je ervoor kiest om niet altijd maar gestresst tegen dei voeding aan te moeten hikken, of tegen het kolven. Hte maakt jou rustiger als je aan de fv gaat? dan doe je dat ook uit liefde voor je kindje want zo'n kleintje heeft niets aan een moeder die veranderd in een stresskip! Wat ik wel wil melden: Ga voor je zelf alle voor en nadelen na van de fv en bv, en laat je niet ompraten door iemand anders en kies zelf! Lees op internet verhalen van bvfreaks én van fvfreaks en maak dan je eigen keuze, zo kan je nooit iemand anders de schuld geven van als jij niet had gezegt dat.....dan had ik misschien wel...... Als je heel bewust je eigen keuze hierin maakt hoef je alleen jezelf maar de schuld te geven als het anders gaat dna je verwacht. En als je kiest voor bv: ga er dan voor en laat je niet ompraten door mensen die het denken beter te weten! Ik heb het gehad met een wijkverpl. die me 2 weken na de bevalling vertelde dat ze een hongerig kindje op schoot had......Het meest foute opmerking tegen een "pasgeboren" mamma die heeeeeel graag bv wou geven....Maakte mij vreselijk onzeker en ik ben zeer gelukkig dat mijn tante (lactatiekundige) mij heeft weten te overtuigen want de bvperiode was de meest geweldige (maar heus ook best zware) periode van mn leven! Als ik had geluisterd naar de wijkverpl. dan was ik gestopt met de bv en dat had ik mezelf altijd kwalijk genomen.....Luister niet naar zulke onzin en doe wat je gevoel zegt! Dat gevoel is het beste gevoel wat er is....moederinstinct!
Vandaag toch maar nieuwe BH's gekocht, want de vorige zaten niet prettig, Had ze net 1 maand, hele dure van anita, maat 80C. Nu zijn mijn (.)(.) gepromoveerd naar 80 E! Jemig, het moet niet gekker worden zeg. Wel shit dat je dan voor ruim 100 euro aan Bh's hebt weggegooid. Zou ik die op marktplaats kunnen zetten of is dat stom? Bikini Zoekende Dames opgelet: ik heb in de zomersale op de site sonneschijn.nl 2 dezelfde bikini's gekocht, het was namelijk 2 halen 1 betalen. Deze bikini was al afgeprijsd en nu heb ik er 2 voor 22,15,-. Dus wie wil er een positie bikini, maat M van me kopen voor 11 euro? Foto staat in mijn album, heb ik van de site gepikt. Ze hebben ook nog badpakken op de site en een paar bikini's. Hebben jullie ook opeens zo'n last van dozenacties? Ik vergeet alles en doe of zeg de meest gekke dingen. Leg ik het fruit in de broodtrommel en het brood in de fruitschaal bijvoobeeld. haha. IS dat de beroemde zwangerschapsdementie? Even reactie op de algemene klets: @ Familiewieg: Die hebben wij ook! Ga hem lekker schilderen en opnieuw bekleden, toch leuk voor de eerste maandjes. @ Ontmoetingsverhalen: Heel erg leuk om dat van iedereen te lezen zeg. @ Vervelende teamleiders: Daar sturen wij onze vriend molotov op af.... @ Kinderkamer: Wij beginnen aan de kinderkamer na onze vakantie, dat zal eind september, begin oktober zijn. Misschien voor de vakantie de muren vast schilderen. @ Borstvoeding: Ik wil het wel eerst proberen, maar ik lees al dat niet alleen de prijs anders is.. @ Patrieske: Ja grappig he, hoe je iemand zo verkeerd in kan schatten. Ben blij dat ik hem nuchter heb leren kennen! Heb de ware liefde echt gevonden. Het is niet vaak dat ie zat is, maar als ie teveel gedronken heeft nu dan is hij erg druk en zevert hij vanalles bij elkaar. En iedereen maar lachen en hij nog meer uit de kast halen. Herken dat wel van jouw Mart. Rigo is net zo erg en dan denk ik echt van neeeeeheeeee... dan baal ik echt, niet dat ik me dan schaam ofzo, maar vind het niet leuk. Scheren gaat momenteel nog wel. alleen voor de benen iets meer bukken, ga maar zitten op de grond nu. haha. Gelukkig heb ik (NOG) geen last van haaruitval. Enne... jij bent echt kermis verslaafd he! Pas maar op, straks kom je van de kouwe kermis thuis. haha @ Merleq: wat een mooie foto's van een mooie bruid. Fijn dat je zo hebt genoten! Super. @ Mikki: alias miss kokosnoot in suriname.... wat leuk en lekker zo'n vakantie! geniet er van en de volgende foto ee buikfoto! RE81: heerlijk he, om eens godhuis te houde in zo'n mesthoop thuis... Dan kom je er opeens weer achter wat je allemaal bewaard hebt! haha. @ Tacha: Heb inderdaad meer buik als ik sta ja. En ik verlang er ook heel erg nar om m'n kindje te kunnen voelen zeg. Nog even geduld maar.. @ Nettie: Hahaha, moest zo lachen om je schaamhaar bevallings verhaal, met ik zie de haartjes al. Geven jullie ook overal samen commentaar op bij tv dingen? Wij wel, echt lachen. ZElf vanalles eromheen verzinnen! Doen wij ook bij mensen die hier op de gallerij wonen... hihi
Tja ik moest wel 3x op een dag kolven, want mijn zoontje was allergisch voor flesvoeding.... dus dat was voor mij geen optie... Kwam ik achter toen ik na zes weken wilde afbouwen... hij stond helemaal onder de uitslag na 2 flesvoedingen.. echt zielig Trouwens als je bv wilt geven tegen allergieen moet je het zeker een half jaar geven zonder bijvoeding, anders heeft het wat dat betreft geen nut... dat wordt dan weer teniet gedaan.... (is ook zonde). Dus daar ga ik nu weer voor... Kolven hoef ik (gelukkig) zowiezo (bijna) niet meer.. ik werk niet meer....
@birthe: yep commentaar, is hier niet van de lucht, ook in de straat idd....heerlijk lekker beetje geinen om anderen is niet echt netjes maar ach....beetje lol hoort er ook bij in het leven!
@ramona: even heel wat anders, het leek net of jij veeeeeeeel verder bent dan ik maar komt door je ticker (zo heet dat toch? dat ooievaartje van jou en beertje van mij?) die is veel breder dan mijn dunne beertje....schrok al...... Vervelend dat je idd moest kolven, hoop dat het deze keer wel gaat zoals je hoopt. En fijn dat je niet meer werkt, scheelt toch echt idd zo zonder kolven, maar goed ik schreef het ook niet alleen voor jou want anderen kunnen er natuurlijk ook best iets aan hebben. Wel balen voor jou dat mijn verhaal dan net niet van toepassing is....sorry wist ik ook niet.....anders had ik het wel wat anders gebracht.....
Sorry dames.. ik kan het niet meer volgen hier... veel te moe.. en weinig tijd.. dus ik ga maar niet meer op al die berichten reageren.. maar is er nog iets belangrijks gebeurt hier... ik ga fv geven.. ik wil graag dat mijn manneke ook alles mee gaat volgen.. en niet dat ik alleen me bed uit moet ipv samen... ik wil graag alles samen doen met me liefje..