Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hee meiske, heel begrijpelijk en ik ben er ook van overtuigd dat iedereen hier wel begrijpt dat je daar liever heen gaat dan naar onze meeting. Misschien kunnen we nog wel een tweede meeting doen een keer of zo?
    We hebben alle kamers ral 9010 gemaakt, dus nét van het wit af, zeg maar. De keuken is blank massief eiken (is niet mijn keus, maar hij zat er al in en is superdegelijk, dus ik haal hem er ook niet uit) en deze hebben we ook in ral 9010 geschilderd.
    Beetje neutraal allemaal. De vloer in de woonkamer en de keuken is gewoon laminaat, maar dan wel van die degelijke. Heel mooie kleur vind ik zelf, hij heet old dutch, het is een eiken, maar dan iets donkerder, maar wel zo'n hout zeg maar... Past bij ons huis, dat is ook 'old dutch' uit 1928, haha!

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette

Ik hoop het ik zou jullie graag in het echt zien hahaha,en anders wat ik al zei dan nodig ik jullie gewoon uit op de koffie allemaal 1 voor 1 of allemaal tegelijk hahaahh......

Ja dat is dan een goed idee dat je de keuken gata schilderen,het klinkt allemaal erg mooi.leuk he om je droomhuisje nog mooier te maken :)

Hahhahah maar wel een mooie old dutch zoals ik het zag op de foto's :)

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hallo allemaal,

net terug van de verjaardag. Ze hadden weer lekkere dingen klaargemaakt. Heerlijk. HIHIH.
    Andres heeft me opgehaald en nu ben ik gewoon echt gesloopt. Pffff.
    Over ongeveer een uurtje ga ik in bed liggen, Ghost Wisperer kijken en dan lekker slapen. Morgen weer de hele dag werken...

Misschien dat ik donderdag nog wel ff langsga...of even bel. Ik weet het nog niet. Ligt er een beetje aan hoe ik me van de week voel. Het zou ook kunnen zijn dat ik nu last van hoofdpijn heb door de warmte, ik weet het echt niet...

Toch wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben, die zo ineens kan huilen. Ik heb het juist in het begin eigenlijk helemaal niet gehad.... bij mij begint het nu. Maar kan ook komen, dat het bij mij nu erger word, doordat ik echt oververmoeid ben...

Wat denken jullie?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Heb niet alles bijgelezen hoor... alleen ff gespiekt wat Yvette in haar buik heeft...

Gefeliciteerd met je kleine knul.... super leuk!
    (meisje was ook leuk geweest hoor...)....

Tja.. grootte van het kindje is toch echt ff wachten tot de kleine er is..... ook al is HIJ nu wat groter....

met mijn zoontje verwachtte ik ook een reus omdat hij met 25 weken al voetjes had van 5,5 cm ipv de gemiddelde 4-4,5 cm.... bij mijn tweede pretecho kwamen ze op bevaldatum in half december.....
    Nou mijnheer is 10 januari geboren (dus twee dagen "te laat".) en was 52 cm en 3470 gram.... niet de voorspelde reus ...... gewoon netjes...

Tot 12 weken is de groei zowat gelijk per baby, daarna krijgen ze sprintjes ... en soms een groeistop... dus het blijft spannend......!

ben zo benieuwd naar volgende week maandag... ben ook benieuwd of ik deze dan ïn aktie zie aangezien hij/zij laatste echo's ook lekker sliep en idd die kleintjes laten zich niet wekken......

xxmona

5. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ IloveAndres: Ja, oververmoeidheid kan ook een reden zijn tot huilen en je hoofdpijn kan daar trouwens ook vandaan komen. Je moet wel oppassen, dat je jezelf niet voorbij loopt en straks niet overwerkt/overspannen wordt. Beter even een weekje goed bijtanken, dan straks écht overspannen, dat is voor je kleintje ook niet goed!

@ Patrieske: Oh, dat is ook gezellig! Ik hou altijd wel van bezoek, alleen komt het er nu niet zo van, omdat ik al zo lang geen auto meer kan rijden en ik thuis nog eventjes niemand kan ontvangen door de verbouwing.

Mijn man belde net en hij heeft de vloer bijna af, ook in de keuken! Hij komt me zo halen,dan kan ik even kijken, ben zo nieuwsgierig!

6. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ramona, misschien heb je dan wel geluk volgende week, want mijn mannetje sliep geen enkele keer, behalve met de pretecho!
    We wachten het af met de grootte, ik vind een 'normale' tot 'kleine' baby toch wel leuker, maar je hebt het nou eenmaal niet voor het zeggen. Ik hoop dan ook wel dat ie weer een klein beetje vertraagd in zijn groei (niet teveel natuurlijk!)
    En ja, een jongetje, leuk he! Ik moest heel even wennen aan het idee en echt de knop omzetten, maar ik ben er wel super blij mee!
    Ik heb altijd geroep
    en dat ik éérst een zoon wilde en dan een dochter (ook al heb je dat natuurlijk niet voor het zeggen) en het eerste gedeelte van mijn wens is uitgekomen.
    Wat ik alleen zo raar vind, is dat ik een paar keer van een meisje gedroomd heb ;)
    Heb jij zelf al een voorgevoel?!

Liefs

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Patrieske (dacht ik), geen zorgen maken als je je kindje niet iedere dag voelt hoor...ik geloof dat je pas met 20 wk je kindje iedere dag moet voelen bewegen (vergeef me als ik het fout zeg ;) )

Iloveadres, heh brrrr ik ben ook als de dood voor onweer :oops: Mij krijg je ook echt voor geen miljoen naar buiten als het flitst.
    Wel lief van je mannetje.
    Ik had het gister ook ff gehad...was aan het stofzuigen en liep met te ergeren aan alles en iedereen...mannetje ontweek me ff maar kwam later naar me toe en pakte me stevig vast...daar kwamen de tranen natuurlijk :rolleyes: 'zo' zeg hij 'dat lucht ff op heh?'
    Lief heh zo'n mannetje :D

Yvette, oh leuk ik zie dat jullie een jongetje krijgen :D

@ meeting...zag dat het 20 september is geworden? Tot nu kan ik dan nog wel. Is er al iets afgesproken om te gaan doen?

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ja dat klopt ook wel hoor... maarja, ik heb pas in september vakantie en eerder krijg ik geen vrij... heb het al een keer geprobeerd :( ...
    '
    Andres zei op een gegeven moment: ik wist het wel... alsof ik 's middags al kon weten dat het 's avonds zo erg te keer zou gaan...
    Het flitste gewoon echt nog, maar wel al verweg... Maarja ook al is het ver weg...dan nog ga ik niet naar buiten...
    Toen hij terugkwam bleek dus dat er nog veel meer aan kwam, dus ik heb snel mijn drinken opgedronken en Andres ook. Andres ook omdat mijn moeder zei van: Jullie kunnen nu echt beter gaan, want anders zijn jullie te laat. We waren ook net optijd bij ons eigen huis binnen hoor... want toen brak het alweer uit...
    Ik ben ook door de vermoeidheid erg emotioneel...
    Heel irritant.

Voor nu: ik ga lekker slapen. Nog even Ghost Wisperer af kijken en dan lekker slapen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Yvette1983: Mexx heeft leuke jongens kleertjes. Het is vrij prijzig, maar het is dus nu overal in de aanbieding en dan is het wel te doen! Wat zijn jullie trouwens lang bezig met jullie huisje. Wel super lekker want wij willen het straks in 2 weekjes allemaal voor elkaar gaan krijgen zodat we zo snel mogelijk kunnen verhuizen! Anders ben ik al helemaal hoogzwanger ;)

Oke dus de meeting staat vast? Dan gaan we nu een lijst maken met de mensen die komen :p

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

januari mama's meeting 20 september, aanwezigen:
    MerleQ
    chantalk
    goofychick
    iloveandres
    Journey
    Yvette1983
    Inidra

Ramona0309?
    Female?
    sjansie28?
    Mirelle28?
    Derona?
    naomiadaeze?

Als de dames met de vraagteken nog even laten weten of ze kunnen :) En dames die niet op de lijst staan maar toch mee willen het ook laten weten?
    Dan kan er nu verder gespeculeert worden over de plaats en tijdstip. Ik stel voor in de middag in ieder geval?

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ChantalK: Oh wat lief van je man! Ja leuk he, wij krijgen nu ook een jongetje als eerste! :)

@ MerleQ: Ja, wij hebben een oud huis, van 1928 en de badkamer en de wc zijn bij wijze van spreke ook van die tijd! Die hebben we dus helemaal gesloopt en toen bleek de cementvloer die erin lag ook niet goed te zijn, dus die moest er ook uit... Beetje tegenvallers gehad en het gaat ons al met al zo'n € 3000,- meer kosten dan begroot, maar goed, dan heb je ook wel wat. Het kan nog net, we hadden nog een beetje reserve, maar daarna moet het ook echt ophouden, haha!
    En Mexx heeft inderdaad ook leuke kleertjes! Patrieske had echt wat leuke sites :)

Liefs

12. Fleurisabelle

22 jan 2008
    56
    0
    0
    lerares
    breda
    Hallo allemaal

Terug van vakantie en terug van een weekend klussen in Nijmegen bij de broer van mijn (bijna) man.
    Ik heb 40 pagina's in te halen geloof ik? Weet niet of ik dat allemaal kan bijlezen....
    Komt er een meeting?

Ik ben opnieuw uitgerekend op 22 januari.
    Heb inmiddels weer een bezoek aan de verloskundige gebracht en heb het hartje horen kloppen... mijn moeder kon het niet droog houden.
    7 augustus heb ik een pretecho... en misschien kunnen ze het geslacht wel zien?
    8 augustus.... gaan we trouwen.
    Tot nu toe past de bruidsjurk nog maar ik heb de laatste 3 dagen een bolle buik gekregen, kan dat ineens zo snel gaan? poehpoeh.
    Alle meiden die nog op vakantie gaan: VEEL plezier!
    En voor iedereen die gewoon moet werken; sterkte...

Groetjes Fleurisabelle

13. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Yvette, ja lief heh? ;)
    Jongetjes zijn ook heel erg leuk ;) hihi maar toch stiekem hoop ik nu op een meisje :)
    Als ik ook meega naar de meeting kunnen we mss carpoolen?

Fleurisabelle, suc6 met bijlezen :) Ik heb ook veel gemist, maar was me teveel ombij te lezen :oops:
    Spannend....nog maar even en dan is het jullie grote dag.

Ik ga proberen om nu wat meer hier mee te kletsen. Prive gaat het nog altijd niet goed, maar ik heb het naast me neer kunnen leggen...denk nu alleen maar aan mezelf en kleine ukkie in mijn buik (en aan manlief en Luca natuurlijk ;) )

Oja Luca loopt sinds een kleine week. eerst zette hij wel stapjes maar dat was van plek naar plek...nu loopt hij echt de hele dag en als hij omkiepert staat hij op en loopt weer verder...ben zo trots op mijn binkie :D

14. Female

Female Niet meer actief

@ Iedereen
    Over de meeting:
    Op welke dag is de 20e?
    Ik weet dat het lastig is om een datum te prikken waarop iedereen kan.
    Maar het clubje dat nu nog post is best klein geworden.
    En Patrieske kan de 20e niet en zij is toch wel heel actief hier.
    Vind het toch wel jammer als ze dan niet meekan.
    Kunnen we niet nog even verder zoeken naar een andere dag?

Wil niet zeuren hoor, moest het ff kwijt ;)

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

female, daar heb je gelijk in ;)
    We kunnen de meeting toch ook nog een maandje vooruit schuiven als er in sept geen mogelijkheden meer zijn?
    Is ook wel leuk om straks met alle dikke buiken op de foto te staan en dan later alle kindjes ;)

16. Female

Female Niet meer actief

@ Yourney
    Hoe was eten met pap en mam? Gezellig?

@ Patrieske
    Nee kende het niet, heb even opgezocht waar het ligt, is toch nog zo'n 45 km van hier ;)
    Het is precies zoals je het zegt. Ik kan nu wel jaren gaan zitten piekeren maar een doel stellen om de financiele zorgen weer op orde te krijgen is wel goed. Voelt ook goed. Dan zien we over een jaar of 2/3 idd wel verder. Maar schulden blijven je een rotgevoel geven, mij dan tenminste, dus ik wil daar heel graag voor knokken.
    Jullie gaan morgen op vak. he? Vast heeeeel veel plezier!
    En thanks he ;)

@ Yoyce
    Vandaag was wel bbq weer he? Was het leuk?

@ Chantalk
    Druk, maar gaat alles goed bij jullie verder?
    Wat leeeuuuk dat Luca loopt! Echt stoer, hoop dat Kynan ook snel volgt ;)

@ SimplyMe
    Ja jouw man werkt ook in de horeca, je weet dan precies wat ik bedoel ;) .
    Ik vind het overdag ook niet zo erg, dan heb ik toch Kynan en alle dagelijkse dingen, maar idd 's avonds na het eten, als alles opgeruimd is, Kynan in bed, koffie gezet... Das echt ongezellig. Kijk hij hoeft echt niet elke dag om 6 uur op de bank te zitten hoor.
    Maar bij ons moet het op één of andere manier altijd weer in extremen :(
    Tis echt een worcaholic, niet altijd leuk, want soms krijg je het gevoel dat 5 % voor Kynan en mij is, en 95 % voor die kl*te-zaak... Maarja het is ook een verantwoordelijke functie en ik begrijp hem ook heel goed, en mij ook. Maar is even niet anders ;)
    Ooit gaan ze ben pensioen :)
    Jammer dat je niet maar de meeting kunt. Maar over de eenkennigheid van de jongste, ben je niet bang dat het juist erger word/ in stand blijft houden als je altijd thuis blijft? Als je de kleine meesjouwt naar nieuwe plekken wennen ze wel weer sneller...
    (Wil niet bemoeierig overkomen hoor, je moet doen wat jij het beste vind en kent je kindje goed ;) )

@ Birthe
    Thanks meid.
    Mijn man weet alles wat ik hier typ hoor. Gelukkig kan ik alles eerlijk zeggen.
    En wat je zegt, als je weet dat het over een paar jaar nog niet gaat kunnen we altijd verhuizen, dat gevoel maakt me wel iets rustiger.
    Bovendien, als we nu verhuizen heb ik het én geen kans gegeven, én we zijn duizenden euro's aan kk kwijt.
    PS je mag wel een stuk tuin van ons, wij hebben 1700 m2. Zeg maar hoeveel je wilt ;)

@ Yveete
    Dankje meid! Ja idd leuk om uit eten te gaan, maar wonen is iets anders. Ben mss toch iets meer aan die 'hollandse openheid' enz gewend dan ik dacht ;)
    Geeft een lekker gevoel zo te horen, dat nieuwe huis! We krijgen toch wel foto's straks he ;)

@ Iedereen
    Als je het geslacht al weet en al druk aan de slag bent met kleertjes kopen ;)
    Wil ik toch even de tip geven dat al die hele stoere broekjes en truitjes met ritsen enz. onwijs onpractisch zijn. Ik had ze met Kynan nl ook gekocht en ben achteraf nog allemaal zachte babypakjes gaan halen, omdat het veel fijner was.
    Ook dat de stofjes heel zacht en soepel zijn en zo min mogelijk knopen ritsen etc.
    Ook zijn die 'aan-een-stuk, zachte babypakjes' heel fijn, die knuffelen zo fijn, is veel fijner over dat mini-rugje aaien als ze op je borst liggen ;)
    Wil niet de pret bederven maar deel het toch maar even :p

17. Female

Female Niet meer actief

@ Chantalk
    Ja toch? Er moet toch nog wel een andere mogelijkheid zijn?
    Ik bedoel, zij is echt super meelevend in alle post en reageerd op iedereen en steekt er heel veel tijd in enzo...
    Wat vinden jullie verder?

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    20 sep was bij mij goed,had ik al gezegd :D

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Fleurisabelle: Welkom terug! Fijne vakantie gehad meid?! En ja, met dat buikje, dat komt in één keer spontaan opzetten! Ons knulletje liet zich in één keer gelden op de dag van de bruiloft notabene! Haha ;)

@ ChantalK: Ja, carpoolen lijkt mij een goed idee, Female wil ook misschien carpoolen. We moeten dan alleen even kijken wiens auto, ik mag die van mij niet privé rijden (is een lease auto) en ik mag zelf niet meer rijden ivm mijn bekken

@ Female: Ik ben het met je eens, ik vind het wel leuk als Patrieske ook kan. 20 september is trouwens een zaterdag.

Het maakt mij niet zo heel veel uit, als ik het op tijd weet, kan ik waarschijnlijk wel ;)

Het huis, ja dat maakt me zeker blij! Het is zo mooi geworden! Marco is mij net even komen halen om te gaan kijken, ik ben er zo verliefd op :)

Nu ga ik maar gauw slapen, ben weer doodop ;)

Tot morgen iedereen!

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Female, ik heb gelukkig ook alleen maar van die kleine babypakjes, ik vind dat ze maar heel kort klein zijn en wil ze zo comfortabel mogelijk en zo baby-achtig mogelijk houden de eerste tijd! Prima tip van je trouwens, want het is wel heel stoer en verleidelijk, die broekjes ;)

Deel Deze Pagina