Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Vandaag 17 weekjes!Jeuj! Nog 3 weekjes dan zien we de baby weer, en ik kan al niet meer wachten.. Maar druk met aftellen aangezien het na onze vakantie is..

@ Mikki: Ik nou ja wij denken dat het een meisje wordt.. Maar m'n schoonvader zegt een jongen.. Hij had het vorige keer bij m'n zwager en schoonzus ook goed.. Maar ik denk nu van niet ;) We weten het over een week of 3.. Dus nog even geduld!

Zo werken zit er weer op.. Natuurlijk thuis genoeg te doen, maar eigenwijs als ik ben doe ik dat toch niet.. Zo wel even de boodschapjes opruimen die ik heb meegenomen.. Anders is het vlees en de spekjes niet meer zo lekker vanavond, of hebben de katten het opgegeten..

We hebben zo enorm last van mieren in de achtertuin.. gister had ik even de deur open gehad omdat ik was ophing en opeens al die beesten binnen :( Maar even lokdoosjes gekocht en poeder voor buiten.. Onze katten komen niet buiten, maar zou het schadelijk zijn voor katten? En die lokdoosjes? daar ben ik wat bang voor..

Zou me zo graag wat beter voelen als gister maar kan geen eten meer binnen houden.. Ik heb het gevoel dat het in m'n keel vast blijft zitten en het komt er dan weer uit :( zo niet leuk..

Nou ja, ik zal er weer vandoor.. Geniet van het mooie weer, wat veel te benauwd is.. Maar we mogen niet klagen, want het kan ook anders..

2. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Een van onze katten likte vorig jaar zo'n mierenlokdoosje helemaal uit (zoet hé?) en hij leeft nog steeds! Poeder weet ik ook niet.

3. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Zo! dat is echt weer lang geleden dat ik me heb laten horen!
    Hier groeit alles naar behoren, gister nog voor controle naar de vk geweest. Baarmoeder zit 2 vingers onder mn navel en heb ook al een behoorlijk bol, rond buikje....

Enige mindere, maar niet heel erg, is dat uit het bloedonderzoek bleek, dat ik een negatieve Rhesus factor heb...Komt bij 15% van de mensen voor en ik hoor dat bij....hmmm, betekent een paar prikjes extra en dan moet het in principe goed gaan.

Nog iemand die dit heeft?

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Female: Ik weet het ook niet? Ik kan de 20ste nog steeds,vind het alleen wel jammer dat Patrieske dan niet kan. Verder heb ik er niets meer over gehoord.
    Het is inderdaad ontzettend stil hier helaas!

@ Fleurisabelle: Wat leuk zeg! Wanneer ga je trouwen ;) Haha! Spannend hoor! Ik hoorde van de ambtenaar die ons ging trouwen, dat er hier op 8-8-8 wel 24 stellen trouwen!
    Alles al geregeld meid?

@ Joyce: OH, dat is even minder… niet ziek worden he meid! Ja, nog eventjes en dan hebben we allemaal onze 20 weken echo weer,super leuk!
    Ik weet niet of die lokdoosjes kwaad kunnen, maar als ik ze heb staan, laat ik mijn katjes er niet bij, gewoon uit voorzorg…

@ Seilenna: Ik zou het niet weten. Ze hebben bij mij bloed geprikt, maar mijn bloeduitslagen zijn ze vergeten door te geven. Hier moet ik dan donderdag weer voor bellen met de vk.

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

ik had er gisteravond ook willen zijn hier. Maar kreeg 's middags een smsje van een vriendin van mij (een oktober 2008 mama hier) dat ze was opgenomen in het ziekenhuis.
    De navelstreng is niet goed doorbloed meer, waardoor de kleine zo goed als geen voeding en zuurstof meer krijgt. Ze ligt veel aan de CTG om te kijken hoe het met de kleine van haar gaat.
    Naar alle waarschijnlijk gaan ze het deze week al halen (dus bijna 29 weken).

Gisteravond zijn we dus even naar Nijmegen gereden om haar te verrassen en we waren rond 23.00 uur pas weer thuis, waarna ik direct naar bed ben gegaan.

Vanmorgen moest ik werken om half 9, maar heb welgeteld gewerkt tot 9.15 uur.
    Ik voelde me echt helemaal niet goed, had echt heel erg last van hartkloppingen, begon te zweten en te shaken, dus ik heb toen de VK gebeld. Om 9.50 uur kon ik tussendoor even langskomen.

Ze heeft mijn bloeddruk opgemeten welke misschien naar mijn bloeddruk misschien net iets te laag.
    Mijn hartslag was helemaal goed.
    Omdat ze daar pas bij 15 weken het hartje opzoeken (volgende week dus bij mijn afspraak) had ik "geluk" want heb dus nog weer een echo gehad, waarvoor ze alle tijd nam.
    De kleine was druk aan het bewegen en wilde niet stilliggen. De VK wilde namelijk nog een foto maken. Dit is uiteindelijk wel gelukt, alleen helaas zonder voetjes.
    We hebben het geraamte en de ruggewervel gezien. Ow echt geweldig was dat. Met die kleine was dus gelukkig ook alles goed.

Waarschijnlijk adem ik op het moment ook verkeerd. Weet niet hoe ik dat precies uit moet leggen, maar komt erop neer dat ik me af en toe even moet gaan concentreren op het ademen naar mijn buik...

Omdat ik aangaf dat ik het niet lang meer trek, adviseerde ze toch om minder te werken en dat hebben ze me vanmorgen op het werk ook al aangeraden.
    Ik werk dus vanaf morgen 5 uurtjes per dag en de overige 3 uur per dag zit ik in de ziektewet.

Dit zodat ik 's middags als ik thuiskom even kan slapen/rusten.

@ patrieske en de rest die op vakantie gaan: Hele fijne vakantie toegewenst.

@ de rest: ben het allemaal even kwijt wat jullie ook alweer geschreven hebben :oops:. Hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo allemaal,

@Yvette1983: je ziet wel dat hij wat gegroeid is
    hoor. Leuk is dat he? Voel je de baarmoeder ook
    steeds hoger kruipen? Ik voel mijn baarmoeder
    groeien, vooral de hoogte in, niet zozeer naar
    buiten toe. Ik weet van mijzelf dat vooral na 30
    weken mijn buik goed gaat groeien, dus voor die
    tijd verwacht ik ook niet zoveel.

@Fleurisabelle: Ik heb even gekeken. Elkaar leren
    kennen op 01-01-01 en dan trouwen op 08-08-08.
    Wel speciaal hoor. Duurt niet zo heel lang meer nu
    he? Zenuwachtig? Leuke foto trouwens!

@Joyce1983: Jij ook aan het aftellen tot de 20
    weken echo! Hier nog een hoor. Ik mag morgen
    over 3 weken... Ik heb er ook zo'n zin in.

@Seilenna: Leuk he dat groeiende buikje! Enne ik
    heb geen ervaring met een negatieve Rhesus
    factor, dus ik kan je er niks over vertellen.

Verder heb ik ook maar een buikfoto gemaakt,
    beetje onhandig om het alleen te doen, maar het is
    wel redelijk gelukt. Je ziet alleen niet zo heel veel
    nog, maar is wel leuk om bij te houden. Niemand
    ziet ook dat ik zwanger ben. :( Haha..

Groetjes SimplyMe

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Iloves Andres: Het lijkt verdacht veel op hyperventilatie, dat heb ik zelf ook en komt naar voren in tijden dat je stress hebt over oververmoeid raakt. En inderdaad, op je buikademhaling letten wil helpen. Sterkte meid!

@ SimplyMe: Tja, ook al niet zo’n groot buikje he ;) Ach ja, maakt ook niet uit, dat komt vanzelf wel! Je hebt volgens mij wel een mooi buikje en dat is toch ook belangrijk! Ik voel inderdaad mijn baarmoeder ook groeien en ook meer naar boven. Ik denk dan ook dat ik dit kindje naar voren ga dragen, kun je dat zo vroeg in de zwangerschap al zien?

8. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    IloveAndres: Wat akelig trouwens voor je vriendin... ik hoop maardat het allemaal goed gaat zodra ze het kleintje halen...

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dikke donderslagen hier.. en nou lag ik net lekker op de bank.. Snel naar boven raam dicht doen.. En weer naar beneden om bij de poezen te zitten.. Zelf ben ik bang :( en ik durfde dan ook de was die buitenhangt niet binnen te halen.. Aangezien het nu ook nog met dikke druppen uit de lucht komt.. Brrr! Zit ik hier gezellig in m'n eentje thuis, vele weerlichten en keiharde donders :( Maak me blij!

10. SimplyMe

Hallo,

@Yvette1983: ik heb geen idee of je nu al kan zien hoe je het kindje
    draagt. Mijn verloskundige vertelde mij wel (bij de eerste) dat lange
    mensen (ik ben 1.74) vaker een lange en smalle baarmoeder hebben
    die wat meer naar achter (de rug in) hangt, maar hoe dat precies zit
    weet ik niet. Er zullen wel meer factoren meespelen die daar invloed
    op hebben. Hoeveel je aankomt en of je sterke buikspieren hebt bv.

Volgens haar zou ik niet zo'n grote buik krijgen, omdat ik lang was en
    sterke buikspieren had. De baarmoeder zou meer in mijn rug in gaan
    hangen, zeg maar. Daar heeft ze bij mij steeds gelijk in gehad. Maar
    goed of dat bij iedereen zo is?

Ik heb dus een vriendin die lang is, sterke buikspieren heeft en een
    enorme toeter had op het einde. Ze was wel veel aangekomen, zo'n 30
    kilo. Een andere vriendin had tot een week of 25 geen buik en is toen als
    een gek gaan groeien. :) Het is, denk ik, heel persoonlijk en per
    zwangerschap verschillend.

@Joyce1983: Hier ook hoor. Klappen en flitsen en de regen zal zo ook wel
    beginnen. Ik vind het heerlijk zulk stormachtig weer, vooral 's nachts.
    Wel rot als je er bang voor bent. Mijn zusje heeft dat, die raakt helemaal
    in paniek. Zij gaat vaak (met de gordijnen dicht) met de koptelefoon
    lekker hard muziek luisteren. Sterkte ermee. :(

Groetjes SimplyMe

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Simplyme: Zo erg is het bij mij dan weer niet.. Ik ben wel bang, door de donders denk ik maar ik hoef nog net niet met een koptelefoon en gordijnen dicht te zitten.. Vroeger zou het een uitkomst zijn, maar m'n moeder heeft de angst wel wat minder gemaakt..

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hier een bloedhitte, maar er komt straks gelukkig wat regen aan, beetje verkoeling kunnen we wel gebruiken zeg...Heb echt een zwaar gevoel in mn benen echt niet normaal meer, steeds als ik ga staan dan moet ik zeg maar even op gang komen. Maar dat zal vast nog een nasleep zijn van mn 3 avonddiensten.

Hier groeit het buikje wel wat sneller maar das ook vrij normaal, bij een tweede is het allemaal wat sneller, tjonge en wat een actieveling, gisteravond in bed voelde ik em al weer bewegen en vanochtend ook weer, echt niet normaal, energie voor 10! trekt gewoon alle enrgie bij zijn of haar mams weg....dat is het vast.

@yvette: mijn buikje bij mn dochter kwam ook vrij laat hoor, toen iedereen zei: hey wat leuk ben je zwanger? wanneer ben je uitgerekend, kon ik zeggen, nog 2/3 maandjes....had je ze moeten zien kijken.....echt grappig. Bij mijn zus was het zelfs zo dat die in de 39ste week nog die vraag kreeg...tja zegt ze: waarschijnlijk komt het volgende week....haha echt supergrappig, had er wel bij willen zijn om die kop te zien van diegene die het vroeg. Maar aan je foto's te zien groeit je buikje echt wel hoor! En volgens mij kun je idd nu al wel zien hoe je gaat groeien, ik neem nl aan dat als je niet voor draagt, je nu al wel ziet dat je buik richting je heupen gaat groeien. Als je begrijpt wat ik bedoel. Bij mij zie je bv heel goed als ik lig het verschil tussen buik en heupen, zie ook mijn foto's, en ik neem dus aan dat als je het niet voor draagt het dan ook bij je heupen al behoorlijk groeit.....Maar kan me erin vergissen.

verder wilde ik nog reageren op iets maar weet zo gauw niet meer wat. Komt later wel, ga nu eerst voor bereiden op de bui die straks gaat komen, even alles alvast naar binnen en nu nog even alle ramen tegen elkaar open, want het begint lekker wat te waaien, dus even die koelte naar binnen laten komen. Zodra het gaat regenen moeten ze helaas weer dicht maar ja dat is niet anders.....

Tot later!

13. SimplyMe

Hallo Joyce1983,

gelukkig maar. ;) Is echt geen pretje die angst. Mijn zusje heeft
    een paar keer als kind een rot ervaring gehad en is echt panisch
    voor. Ze heeft d.m.v. therapie al heel wat overwonnen gelukkig,
    maar ze zit nog steeds behoorlijk te stressen. Het lukt haar nu wel
    goed om zich er alleen doorheen te slaan. Dat scheelt.

Groetjes SimplyMe

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Dat scheelt zeker.. Hoop dat het snel over is voor haar, het onweer! Hier is het al gestopt.. net dacht ik nog we gerommel te horen maar hoor verder niets meer..

Nou ik ga de tv aan doen.. En dan nog even luieren.. Straks weer bezig met het eten en dan juist onder ATWT en dat vind ik altijd zo jammer :( Maar ja, kan nu nog wel even relaxen.. rusten, morgen gaat de wekker weer vroeg en of ik de hele week vol houd dat weet ik niet.. Zieke collega heeft zich weer ziek gemeld dus we hebben niemand extra, en zijn dus alsnog met z'n 2en.. K*t zooi..

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hier nog superlekker weer, vanmorgen een beetje regen gehad.
    Straks koken, mijn broer en zijn vriendin komen ook mee eten, gezellig :)

@ SimplyMe: nou, dan wachten we het gewoon af ;) Mijn buikspieren zijn ook sterk, maar ik ben gemiddeld van lengte, 1,69 m.

@ Nettie: Oh, ik weet het niet, maar goed, we zullen het afwachten. Je ziet bij mij nog heel duidelijk taille en alleen mensen die me héél goed kennen, zien het, mijn baas en de vader van mijn beste vriendin en een vriend van me uit Wenen, zien het nog niet;) Maargoed, die hebbenme ook niet gezien met een blote buik!
    Wel grappig ja, als je kunt zeggen, nog maar 2/3 maanden,als mensen het dan pas gaan zien, haha! Mijn moeder had dat bij de eerste 2 en bij de 4e ook, dus ik heb zo'n flauw vermoeden dat ik haar achterna ga ;)

@ Joyce: Ook al zo'n verstokte ATWT fan? Ik neem het altijd op, voor het geval ik het mis, dan kijk ik het later alsnog ;)

16. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zo erge fan ben ik dan weer niet ;) ik kijk het wanneer het kan.. en als ik het niet kan zien dan zie ik het niet.. Maar als het even kan dan moet ik het natuurlijk wel zien! :)

17. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    ZO, ben ik weer even.

Vanochtend de schrik van m'n leven gehad. Om 5.30 stond ik op en hoorde m'n dochtertje ook wakker worden - jammer genoeg, had liever even dat ze door zou slapen tot 7 uur, maarja...

Dus ik haal haar uit d'r ledikant en leg d'r op de commode om haar luier te verschonen. Daar had ze dus geen zin in en ze draait zich razendsnel om en rolt zo van de commode af! Het gebeurde zo snel echt binnen een seconde was het gebeurd!
    Mijn hart stond stil. Ze was plat op haar gezicht gevallen en zette het op een brullen (goed teken, beter dan stilte denk ik zo). Ze had een bloedneus en een dikke lip.

Ik gauw met 'r naar de badkamer, koud water en naar de keuken ijs voor d'r lip en maar proberen te kalmeren. Toen werd ze rustig en heb ik mijn moeder gebeld om te vragen wat verder te doen.

Ze begon al gauw weer te kletsen en te lachen (ze is trouwens 17 maanden oud).

Later op de ochtend is mijn man met haar naar de huisarts geweest, maar er was niks aan de hand. (ik moest naar m'n werk)

Denk dat ik voorlopig niet meer op de commode verschoon, maar op de grond. Ik ben zo geschrokken!

18. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Zo weer thuis na een werkdag, net effe gegeten ne nu bijkomen effe mijn voeten op de stoel ben echt kapot.
    Hebben jullie dat nou ook zeker met die hitte echt niet normaal meer zeg gelukkig loop ik niet op het laatst maar komt het in de winter.

Hier nog 3 weken en 2 dagen voor de 20 weken echo ik heb echt gen flauw benul wat het gaat worden we wachten maar af als het maar gezond is.
    Wel stomen de kadootjs van kenissen binnen echt heel lief ook van mensen waar je het echt niet van verwacht is dat bij jullie ook?

19. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    jemig dat is zeker schrikken zeg gelukkig toch goed afgelopen.

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: dat zei een collega ook al, dat ze dacht dat ik dat had.
    De VK zei, dat ik in iedergeval moet gaan oefenen op mijn ademhaling.

@ Joyce: ook al zo bang voor onweer? Ikke hier ook hoor. Afgelopen zaterdag was het bij ons heel erg en toen heeft mijn vader (we waren toen op visite) de gordijnen voor mij dichtgedaan.
    Hier heeft het vanmiddag ook geonweerd, maar gelukkig niet zoals het bij jou was....

@ Mirella: jeetje dat was echt schrikken zeg! Ik schrok met je mee, toen ik je verhaal las. Jeetje. Kan me goed voorstellen dat je ervan schrok...
    Hoop dat het weer goed gaat met je dochter.

Ik heb van ongeveer half 3 tot 16.45 uur geslapen. Sjonge, zal ik het wel nodig gehad hebben...

Ik ben echt zooooo blij dat ik vanaf morgen nog maar 5 uurtjes hoef te werken...

Deel Deze Pagina