@ Yvette: Opzich vind ik, als ik een shirt mag van 50 euro, waarom mijn kind niet? maar een baby groeit daar zo snel uit.. Wij moeten, nou ja willen een donkerebox, ik hoorde gister dat we er eentje zonder lade krijgen.. Nou ja, ik weet het ook niet meer en bemoei me er nu ook niet meer mee!! @ Female: Oke dan 'T is toch een moeilijke kwestie, als ik dan een boekje lees (weet zo gauw niet meer welke titel) dan staat daar ook van alles in, en denk ik het is toch wel goed.. Maar ik wil mezelf veel leed besparen, dus dan doe ik het echt niet!! Maar die boekjes zijn wel makkelijk om je er over heen te zetten zeg maar.. Opzich wel slim @ Mirella: wij zouden wel graag een peugot 307 SW willen.. Een stationwagen.. We hebben nu een peugot 206 SX en die is echt zo mini, ik weet niet hoe het straks komt met onze auto en de gezinsuitbreiding.. Dus droom van een 307 SW.. Hahaha! En de kofferbak daarvan is groot, en het is gewoon een mooie auto.. Vind ik dan persoonlijk! @ Ladybug: Gefeliciteerd met je prins!! Ik weet niet meer wie, maar bij de babydump krijg je zo'n rode of grijze maxicosi twv 80 euro.. Die 80 euro krijg je ook weer korting als je een andere kiest, dus wij hebben van maxicosi eentje gekozen..
Hoi Meiden, De vakantie is nu echt voorbij....maandag weer beginnen...Heb zo geen zin! @Ladybug: van harte met je binkie! @Merleq: superleuke naam, ook met Merijn erachter, leuke combi! Ik wil ook graag een 2e naam, maar mijn vriend vindt dit onzin....moet hem nog op de een of andere manier zien over te halen! @Tasha: Noor vind ik echt de leukste naam! Ben heerlijk een paar dagen naar mijn ouders geweest, zo leuk, want ik had ze al 7 weken niet meer gezien en zij mijn buikje dus ook nog helemaal niet, baal ik wel van dat ze zo veraf wonen, vooral nu ik zwanger ben...maar ja.. Het is me niet meer gelukt om alle weken met lezen in te halen dus ben heel veel meiden vergeten, sorry!
We noemen haar nu al Noortje Dat doen we een tijdje en dan gaan we een tijdje een andere naam gebruiken Zo kunnen we goed 'aanvoelen' welke naam het best is! Straks ga ik op kraamvisite bij mn collega! Ze is 07/08 bevallen van een zoontje: Arthur! Woensdag was ze nog aan het werken, ze had toen nog geen last. Donderdag zou haar voorlaatste werkdag zijn, maar ze voelde zich niet goed. Toen mn baas snamiddags naar haar belde was ze al bevallen 2 weken te vroeg. Maar alles is in orde.. Wij gaan naar babydump na de volgende echo. We willen daar de wagen, draagmand, maxi cosi & box kopen. De wagen + draagmand is ongeveer 100 euro minder dan hier in belgië! En de maxi cosi ook 50 euro minder! Vind ik wel de moeite dan hoor.
klopt babydump doet het maar babyplanet ook daar komt onze wagen vandaan de kamer bij babydump. btw Ramona dat was ik over die levertijd alleen bij ons belde ze na een week dat ie binnen was, wij moesten wel een aanbetaling doen van 100 euro geloof ik en de kamer hoeven we pas te betalen bij aflevering.
@ ramona: handig die tips over het borstvoeden! Ik ga gewoon starten met borstvoeding en ik kijk van daaruit wel hoe dat gaat. Eventueel bouw ik een paar weken voordat ik weer voltijd ga studeren af naar overdags flesvoeding en 's ochtends en 's avonds borstvoeding. Dan hoef ik niet te kolven en kan ik overdags ook gewoon "vrij" de deur uit (natuurlijk niet helemaal, maar ik bedoel dat ik dan ook niet in het openbaar hoef te voeden als ik met mijn zoontje en man even weg wil ofzo). Ik heb gelezen dat dat wel te doen moet zijn. Dan heb ik toch bijna 3 maanden volledig bv gegeven... En voor hetzelfde geldt bevalt het wel heel goed en ga ik gewoon wel kolven @ tacha: wij zijn nu ook bezig om ons zoontje Tobe te noemen om te zien hoe dat voelt! Wel grappig is dat he om er een naam aan vast te plakken Zo wordt het weer een beetje echter. Doordat ik de kleine nog niet voel, voel ik me dus nog niet heel erg zwanger... Het is dat mijn buik het wel een beetje laat zien, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er gewoon een baby van 20 cm lang in mijn buik zit! Waaaaar dan? Hm de zon schijnt dus we moeten er even uit vind ik... Maar mijn man en ik zijn inspiratieloos!
@female: nee gaan niets doen vandaag...Ben ecth helemaal gebroken en er wacht me morgen een enorm drukke dag. Kan er nu al tegenop zien. Dit is nl het 3de weekend al dat ik moet werken en al ben ik dan vandaag wel vrij....ik moet morgen nog en dat zit me vandaag dwars.....heb al de hele tijd het gevoel: ik moet nog iets.... probeer echt te genieten van mn vrije dag maar het lukt dus helaas niet echt. Weet ook dat het een pitige ochtenddienst gaat worden morgen want er zijn maar 2 bekenden en de rest is oproep- of vakantie kracht...Betekend ook dat er maar drie mensen zijn die medicijnen mogen delen....aan 60 mensen....en dat het liefst om 8 uur half 9 klaar te hebben en dan ook nog een hele afdeling van 12 mensen in de kleren helpen (muv de mensen die zichzelf nog aardig kunnen redden maar toch...je moet eigenlijk bij iedereen even naar binnen...).....Word echt heel pitig en daar zie ik dus enorm tegenop. Plus dat we morgenmiddag weggaan omdat het kindje van onze vrienden gedoopt word, moeten we een uur voor rijden en een uur terug en het word een lange dienst....er worden 2 kindjes gedoopt en dan duurt een dienst vaak wat langer, pkus feliciteren na de dienst en koffie drinken voor de dienst en dan nog weer dat uur terug rijden.....en het is ook nog aan het einde van de middag, dienst begint om half 5 voor wij weer in de auto zitten.....Nemen dus maar broodjes mee en dan gaan we wel ergens wat eten of gewoon in de auto....Kan me nu al verheugen op morgenavodn....hangen op de bank en op tijd naar bed want dochter lief mag maandag alweer naar de psz...vakantie alweer afgelopen....ging snel die 6 weken, dus dan zal dit weekend ook gauw voorbij zijn..... Waar ik heel even op wil reageren: Vind het echt heel vervelend dat er af en toe zo heftig gereageerd word op de bv. Ik lees hier termen als: bv-propaganda, en bvmaffia....Ik vind dit echt belachelijk dat we zo over anderen praten. Geloof me ik praat het niet goed dat de lactatiekundige van Mirella zo vervelend deed, dat klopt echt voor geen meter, maar vind het ook niet leuk dat er zo (weet zo gauw even geen ander woord) neerbuigend word gedaan over mensen die helemaal enthousiast zijn van bv. Ik ben ook erg bang dat er nu meiden zijn die het niet eens aandurven om te gaan starten met bv. Tuurlijk het is echt niet zomaar even iets, en moet je het echt leren net als de baby, maar als je echt wilt en je hebt een goede lact.k dan lukt het in de meeste gevallen ook echt wel en zo niet dan kun je altijd nog overgaan op de fv. Ik ga echt niet zeggen dat je kindje daardoor slechter af is hoor, ze worden net zo groot en lief ed. met fv als met bv. Maar bv is gewoon als het goed gaat geweldig voor de moeder-kind-band en je geeft het kindje ook zoveel goeds mee. Vind het echt heel vervelend dat er hier alleen maar neg. verhalen staan over bv. Ik heb nl een supertijd gehad met het geven van bv. Tuurlijk heb je af en toe wel zoiets van....mehn nou wil ik wel stoppen en je zit er wel eens even doorheen. Maar het is echt niet zo dat jij niets kan als je bv geeft. Ik ben in die periode op 2 vrijgezellenfeestejes geweest, zonder kind....zonder kolf, en tuurlijk heb je dan op het eind van de avond echt wel een op knappen staande bom voor je gevoel maar je hoeft er niet minder lol om te hebben, als je van tevoren wat afkolft (bijv. zoals ramona zegt bv opvangen van de andere kant als je de ene aan het voeden bent) dan red je man/ moeder of welke oppas dan ook zich prima met zo'n kleintje. (als je er maar voor zorgt dat je bv nooit in de magnetron opwarmt....altijd in een flessenwarmer of een pannetje warm water....) Zo en dat wilde ik even kwijt over bv....Ga er verde niet meer over hebben want heb het idee dat je daar toch nooit over eens word want iedereen denkt er anders over, maar wilde toch ook graag even een positieve kant laten zien. Hoop echt dat er geen dames zijn die van schrik nu gaan kiezen voor fv, omdat de verhalen hier allemaal zo heftig zijn....Dat kan idd gebeuren maar laat aub ook de andere kant zien..... Ga ik me nu lekker op de bank nestelen met een boek en straks alleen eventjes wasje ophangen en later er weer afhalen...meer doen we dus niet vandaag.
@ ramona: wat was die site nou (dat was jij toch?) waar je zelf dingetjes kon ontwerpen zoals slaapzakken?
@ Nettie: je wilt niet weten hoe vaak ik dat verhaal van jou hoor En ik denk de andere meiden ook wel... Daarom is het soms ook wel even lekker om gewoon tegen "de rest" in te gaan. BV wordt overal gepromoot, tot vervelens aan toe.
Sanne78 Daarom hebben wij deze keer gezegd dat wij hetzelf niet weten.. Dan wordt er niet zo op je woorden gelet..... en "verpraat"je jezelf niet zo gauw... Mijn oma zei de vorige keer dat ik me met mijn zoontje verpraat had... omdat ze had gevraagd of mijn vriend er blij mee was.... omdat ik Ja had gezegd, had zij de conclussie getrokken dat ik me verpraat had, dat het dus een jongen was.... maarja... mijn vriend was dus ook blij geweest als het een meisje was geweest.... dus had ik mezelf helemaal niet verpraat... Ook kreeg ik met mjn verjaardag "roze flessen cadeau... om mijn reactie uit te lokken... (of heb ik dat hier al verteld....? sorry als ik soms in herhaling val hoor... ik weet t soms niet meer.. dement?) Tacha en merleq Ik ben hier ook al over namen aan t denken en aan t uitproberen... ik ben daar echt heel moeilijk in...., want ik wil iets aparts, wat niet (vaak) voorkomt en wat niet verkeerd uitgesproken kan worden..... Dus ik heb die komende 21 weken nog wel nodig... pfff... maar ach ik lig toch al zat uurtjes wakker, dus tijd zat! Box is al binnen! Mijn vriend is hem vanochtend gaan halen, want gisteren konden we hem niet meekrijgen! Ben er zo blij mee..... vind het toch leuk om wat nieuwe dingetjes te kopen en niet al de dingen van mijn zoontje te gebruiken.... en lekker rond te snuffelen.... Vind trouwens zowiezo dat de schilderijtjes etc die nu op mijn zoontjes kamer hangen, van hem zijn... en dat die gewoon meegaan naar zijn nieuwe kamer..... Hij hoeft echt niet alles af te staan... en zo heb ik een mooi excuus om voor nieuwe dingen te gaan kijken!
Hey meiden, @ kolven: ik heb overlegd met de verloskundige en ik mag vanaf het begin kolven, omdat ik geen borstvoeding wil geven. @ de rest: ben alweer kwijt wat ik net allemaal gelezen heb. Erg he? Hier erg veel pijn. We zijn nu bij mijn vriendin en haar man en hebben hier vanacht ook geslapen. Andres moest mij vanmorgen helpen om van het matras af te komen. Ik heb al een voedingskussen gevonden via marktplaats. Zo goed als niet gebruikt. Dat kon je ook heel erg goed zien op de foto's die erbij zaten. Deze kan ik dus mooi onder mijn knieën leggen en als ik op mijn zij lig, onder mijn been. Vanavond krijg ik de bekkenband te leen van mijn nicht, dus ik hoop dat dat een beetje gaat helpen. Binnenkort zal ik ook wel een oproep van de arbo-arts ontvangen denk ik. Mijn man heeft al op zijn werk gezegd dat hij met mij meegaat, voor het geval ik dichtklap. Hij is echt zo lief voor me, ik voel me echt heel erg gelukkig dat ik zo'n lieve man heb. Liefs en dikke knuffel, Patricia
@merleq: Vind het allemaal prima, wil alleen even zeggen dat er idd veel bv promotie is maar kijk eens even wat je krijgt aan informatie over zw.s.cursussen.... Ook heel veel, en daarom stoorde het woord: bvpropaganda mij echt enorm! Want je krijgt zoveel informatie over alles wat erbij komt kijken...dus ook van bv lijkt me logisch. Dus vandaar dat ik daar zo heftig op reageer. @meiden die hun kindje al echt bij de naam noemen...ben je niet bang dat je em dan een keer gaat "verklappen" of vertel je de naam ook aan iedereen....Wij hebben ook de namen al vast staan maar gebruiken ze echt niet want ben als de dood dat ik ze eens ga gebruiken als er anderen in de buurt zijn...zou ik echt jammer vinden dus wij houden het voorlopig maar bij doppie...onze dochter was purkje...haha!
Ik hoop het niet Maar mijn man en ik gebruiken het alleen op een bepaalde manier, als we echt tegen mijn buik praten ofzo. En dat doen we niet heel snel met anderen in de buurt Misschien als mijn moeder er bij is ofzo dus dan is het inderdaad te hopen dat ik het niet per ongeluk verklap. Maar ik ben er niet bang voor!
uhhh... ik heb toch opzich niets vervelend verteld? toch? Alleen tips gegeven toch? ja en mijn ervaringen waar ik tegenaan liep... Dingen die mij van te voren niet verteld waren.... Denk dat mensen zelf wel hun voor- en tegens op een rijtje kunnen zetten.... het verschilt natuurlijk ook per situatie... werk je weinig of veel... ben je vaak van huis... voor een lange tijd.. of kort.... etc.. Kan je daar voeden of kolven? etc.. Daarom lijkt mij het wel fijn om praktische dingen te horen... , omdat je dan misschien hoor van... O, daar had ik nog niet aan gedacht, dat is in mijn situatie ook zo.... Zo kun je 100% voor borstvoeding gaan of idd beslissen dat in jouw situatie misschien fv praktischer is..... Kijk borstvoeding geven is te doen.... maar heb je het er voor over? En natuurlijk kun je altijd van BV overstappen op FV... daarom melde ik dat dit ook weer tijd kost... iets wat iszelf dus ook niet wist.... wist wel afbouwen, maar niet dat het zo langzaam zou gaan.... (eigenlijk was het mn bedoeling om fv te geven toen ik werkte) Ja afschrikken door de verhalen van tepelkloven, borstonstekingen etc. moet je natuurlijk niet doen... want ikzelf heb hier geen last van gehad... en voeden deed bij mee helemaal geen pijn... ik ervaarde het als prettig, want dan ging de druk eraf..... en je zag je kleine genieten.... en soms naar je lachen.. zo mooi... Het is net als bevallen.... de ene bevalling is de andere niet!
Nee zeker niet! Ik vond jouw tips juist hartstikke fijn! Het wordt pas vervelend als mensen keer op keer gaan vertellen dat borstvoeden het enige echt goede voor je kind is etc. En gaan bekritiseren als je flesvoeding geeft.
ja.. BV wordt door mijn familie ooki altijd gewaardeerd.. ik heb aangegeven doordat ik het niet wil.. dat ik het flesvoeding ga geven.. ik heb heel hoop negatieve reacties gekregen.. maar ik hoop uiteindelijk wel begrip van ze.. ik krijg ook overal van die plekjes.. durf ik ook geen bv te geven.. Liefs Lotus
lotus Ik ben de eerste in heel de familie die borstvoeding gegeven heeft.... Wij zijn een FV-familie.... hahaha Wel grappig, want mijn moeder en stiefvader vroegen dan of ze mochten kijken, want ze hadden het nog nooit gezien.....! Ze vonden het super mooi... is toch jouw keuze?
Hier ben ik het dus wel mee eens. Het is heel vaak zo dat je als je zegt dat je geen borstvoeding wilt geven, je heel raar aangekeken wordt en het je vaak door mensen gewoon heel raar beoordeeld word.... Dat vind ik ook heel irritant hoor...