Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

uhhhh weet eigenlijk niet precies wat je bedoeld...
    Kraamgeld is dat je uitkering als je verlof hebt?
    Dat is evenveel als het loon hier....

en geboortepremie? Nooit van gehoord...
    zieknhuisopname heb je hier niet (als alles goed is, 2 uur na geboorte naar huis) ... daarvoor hebben wij kraamzorg thuis... waarbij je een eigenbijdrage moet betalen...
    Bevalling krijg ik met mijn aanvullende verzekering helemaal vergoed, ook zonder medische indicatie....

Denk dat dit niet te vergelijken is, omdat het heel anders werkt in Belgie...

xxmona

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Kraamgeld/geboortepremie is bij ons een premie die je krijgt omdat je een kind hebt gebaard. Maar je kan die al aanvragen voor de geboorte. Je krijgt dus 1100 euro als kadootje omdat je zwanger bent ;) Krijgen jullie dat dan niet ?

3. ramona0309

Uhhh nee niet dat ik weet....
    Tjeetje... soort startersgeld dus.... mooi meegenomen

Hebben ze ook een maandelijkse kinderbijslag bij jullie dan?

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha.........

Ik mag 3 stuks en echt niet meer fruit dan en kwa brood mag ik nog maar 5 boterhammen over de hele dag ik eet er soms wel 10 op een dag verdeeld dan,omdat ik bijna niets anders eet wel mijn avond eten dan.......dis is min schema nu............

9.00 2 boterhammen met vleeswaren,1 beker met een melkproduct

12.00 1 beker yogurt of vla zonder suiker,dus de 0 % en 1 stuk fruit

13.30 3 boterhammen met vleeswaren en iets van kaas of groenten,komkommer tomaat enz

15.00 1 boterham met vleeswaren en een stuk fruit

18.00 mijn avond eten en fruit...........en in de avond als ik nog punten over heb dan kan ik kijken wat ik nog mag besteden........

Wat betreft kraamgeld dat krijgen wij niet hoor,ik krijg gewoon 16 weken mijn zw verlof doorbetaald en dan daarna kinderbijenslag 199 euro volgens mij in de 3 maanden op 179 hahahah weet het zo even niet hoor...........wel lekker dat jullie dat krijgen zeg

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Even snel wat reageren ga zo de keuken in, kom vanavond nog wel even weer,maar las dat Patrieske een dieet heeft. Zag dat je bij je boterhammen een beker met een melkproduct moet drinken.....Vind ik een klein beetje vreemd. Ik kreeg juist te horen de vorige keer dat dat eigenlijk niet echt goed is omdat brood behoorlijk ijzerrijk is (vooral volkoren en donker brood) en melkproducten heffen dat weer op. Je kan beter jus d 'orange drinken bij je boterham, maar goed als een dietist dit zegt moet je dit doen, maar misschien iets om even te vragen als je haar weer spreekt? Je mag natuurlijk wel melkproducten hebben maar het is voor je ijzer beter om er een tijdje tussen te laten zitten. (als je bv ferrofumaraattabletten krijgt staat daar ook heel duidelijk bij dat je na het slikken zeker het eerste hafluur beter geen melkproducten kan gebruiken omdat je dan net zo goed geen ferro had kunnen slikken (dat staat er niet lettelrijk maar zo is het wel....weet ik nog van mn opleiding)

Kom straks wel eventjes weer tot dan!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet 1 van jullie waar je een naam op een mutsje kan drukken? Ik kan het gewoon niet vinden :(

7. ramona0309

https://www.simplycolors.nl/artikel.php

Dit goed?

Hele snelle levering trouwens!
    Heb er al verschillende keren wat besteld.!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben nu toevallig bezig op die site met shirtjes :) Maar je kunt dus niets op de mutsjes bedrukken :(

9. ramona0309

Vaag joh...
    Heb zelf nooit echt naar de mutsjes gekeken.... raar...

10. ramona0309

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah thanks! :D

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

hier ben ik weer even.
    Heb niet de puf gehad om alles bij te lezen...sorry :oops: en vanavond heb ik de tijd er ook niet voor, omdat we naar een verjaardag moeten...

Vanmiddag even bij de huisarts geweest om te overleggen wat nu het beste voor mij zou zijn qua werk. Alleen mag hij hier niet over oordelen, omdat hij geen arbo arts is.
    Ik zal dus moeten wachten tot ik een oproep heb gehad. Tot nu toe heb ik deze nog steeds niet gehad.
    Heeft iemand er ervaring mee, om hier wat vaart achter te zetten?
    5 uurtjes worden me echt te veel... Na 2,5 uur gezeten te hebben, dan moet ik echt om de 10 minuten gaan verzitten, omdat het niet meer gaat...
    Vanmorgen stond ik gewoon echt te trillen op mijn benen en was ik gewoon echt bijna aan het janken van de pijn...

Mijn teamleidster kwam later bij me en zei ook dat ik nu echt aan mezelf moest denken. Dat de kleine er volgend jaar niets aan heeft als ik straks in een rolstoel beland, omdat ik niet naar mijn lichaam heb geluisterd...
    Ze zei ook dat ik er slecht uitzag...

Pffff, ik weet het echt even niet meer...

* En dan nu even wat leuks...ik heb zooooo'n leuke website gevonden voor geboortekaartjes! En nog niet duur ook!
    Als jullie willen weten welke website, hoor ik het wel... Je kunt er zelf kaartjes ontwerpen maar ook gewoon een kaartje uitkiezen...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wil wel weten welke website!

En ik vind het echt balen voor je dat je je zo kut voelt iloveandres :(

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Leuke sites :D

15. ramona0309

Iloveandres...

echt #$#% hoe je je voelt...
    Weet hoe het is... en weet hoe vervelend het is om op een "oordeel" van de arbo te moeten wachten....

sterkte...

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
  17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Nettie......Bedankt voor je uitleg,ik zal het wel navragen,maar ik ga ervan uit dat ze wel weet waar ze mee bezig is en mij de goede dieetpapieren geeft,ik weet dus niet of het met mijn suikers te maken heeft,en ik lust geen bruin brood :cry: ,ik eet alleen wit,ik weet niet of daar verschil inzit met een melk product voor mijn suikers in ieder geval niet,een snee brood staat gelijk aan 16 koolhydraten of het nu wit of bruin is maar bruin is wel gezonder zei ze............En ik mag dus geen sapjes,of ik moet een sapje nemen ipv fruit,omdat in fruit en sapjes fruitsuikers zitten en die zijn dus ook slecht voor mij,omdat mijn lichaam niet insuiline op tijd aanmaakt en dat komt door de hoeveel heid koolhydraten.................maar nogmaals bedankt ik vraag het in ieder geval wel na........ze belt me tusendoor.........

@ patricia...........meid wat erg dat je steeds meer pijn krijgt..........Ik heb toen mijn baas gebeld dat hij met spoed kon regelen dat ik bij de arbo kon komen en dat heeft hij gedaan toen,maar toen wilde ik gaan werken en ik weet niet of ze het dan sneller doen,dat lijkt mij wel...........maar vraag het even aan je baas meid................Nog bedankt voor de sites.......

18. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Haha.. Daar hebben wij de geboortekaartjes vandaan
    voor onze dochter. Het beviel prima. :thumup:

Groetjes SimplyMe

19. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Patrieske, dus jij voelt ook nog niets aan de buitenkant?
    Weet niet hoe het aan moet voelen als je aan de binnenkant beweging voelt. We wachten maar af, we zullen het vanzelf wel voelen. :D
    Ben al een aantal dagen niet meer heel de dag misselijk, dus we hopen dat het zo blijft. Dat misselijk zijn heb je zo gezien hoor, echt genieten doe je dan in ieder geval niet.
    Woensdag naar de gynaecoloog, dan kunnen we weer zien hoe het er allemaal bij staat.
    Vind het toch wel spannend hoor.

Groetjes Tamara.

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ik ervaar het als zenuwtrekjes die je ook wel in je oog of vingers kan hebben. Vooral in het begin voelt het zo, dat gaat trouwens snel over want ik voel het nu al veel steviger, en het word zelfs af en toe al ect lastig, heb soms het idee dta het over mijn blaas draait....Echt ook best een onprettig gevoel.....het is echt supergaaf om je beeb te voelen hoor, maar het kán ook wel eens lastig zijn....Maar goed over het algemeen is het erg leuk. Je weet het trouwens vanzelf hoor dat het je beeb is.....Gevoelsmatig is dat.....Rustig blijven afwachten hoe lastig dat dan ook is....

Deel Deze Pagina