ja en voor onze mannen ook! Die van mij baalde alweer.... het is natuurlijk de tweede keer dat ik dit flik.... al heeft hij er zelf aan meegeholpen..
Zo te horen heb jij echt haast! hahaha heb je wel allemaal snel gedaan hoor....! Als je ook zo vlot bevalt, mag er wel een catcher (honkbal) gaan staan ipv een verloskundige of gyn.. weltruste
hoi meiden Mijn vakantie was fantastisch, bedankt voor het vragen... en vreemd genoeg kwam ik thuis met iets wat ik daarvoor nog niet had.... een buikje!
Wij hebben inmiddels drie flessen champagne in de koelkast staan omdat ik ze niet kan drinken Allemaal gekregen dmv onze bruiloft (huwelijkssuite, bij trouwringen en bij parelketting). Dus dat wordt zuipen als de kleine er is Ik kan trouwens echt niet wachten totdat onze kleine mannetje er is! Gaat me veel te langzaam...
hahaha dan moet je toch ook wachten tot de bv voorbij is....! Ja een "tweede zwangerschap"ervaar je ook echt als sneller dan een eerste....
Nou, had om 18 uur eindelijk m'n pakketje, daar blijf je dan de hele dag voor thuis. Maar ja, ben blij dat het er nu is, hoef ik morgen niet thuis te blijven in ieder geval. Had om 19 uur vanavond avondwake van schoonvader van vriendin. Was een half jaar ziek, kanker, overal uitgezaaid. Daarna heel snel naar m'n nichtje, want die werd vandaag 11 jaar alweer. Nu net thuis gekomen met manlief, en toen kwamen we erachter dat mijn zwangerschapsdementie gevaarlijke vormen begint aan te nemen: was vergeten het gas uit te draaien (laag pitje). Pan met macaroni stond nog op het vuur, was al helemaal zwart geblakert... Gelukkig bleef manlief erg lief en zei alleen maar: tja, dan moeten we dat maar voortaan controleren voor we de deur uit gaan... Pfff... Hoezo mazzel gehad? Was trouwens al de 2e keer dat dit gebeurde, alleen vorige keer stond er geen pan op het lage pitje... Ga nu lekker slapen, tot morgen allemaal!
Hallo Ik probeer toch zo veel mogelijk weer even hier te zijn, dan kan ik het bijhouden en mijn zinnen verzetten Morgen is het sluiten van de kist dan is het echt bijna afgelopen @ IloveAndres: Wij hebben ook nog geen bad, maar zodra de badkamer klaar is, over een week of 2, dan is die er gelukkig wel! Ik ben er net bij mijn ouders in gaan liggen, dat hielp gelukkig wel, maar zodra ik eruit kwam, was het weer mis Ik snap er niets van, hou me netjes aan de regels, maar ik verrek van de pijn Ik ben benieuwd hoe het jou zal vergaan ik hoop voor je dat het minder wordt en je toch auto kan blijven rijden, dan ben je tenminste niet zo aan huis gekluisterd @ Patrieske: Ja, het is vreselijk, die ziekte Weten ze al wat meer, of ze kan herstellen of iets? @ SimplyMe: Lief van je meid. Ik weet dat het zijn tijd nodig heeft hoor en dat accepteer ik ook wel. Ik heb de dood van mijn andere oma ook al enigszins een plek kunnen geven. Men zegt dat het een jaar duurt voordat je het helemaal een plek kunt geven, omdat je dan alles zonder die persoon hebt meegemaakt (verjaardagen, feestdagen etc.) Wat heerlijk dat je man gekookt heeft! Dat is ook wel eens lekker en het eten smaakt dan op de een of andere manier altijd beter @ ChantalK: Oh wat heerlijk! Twee van die kleintjes bij je buik Eén erop en één erin ik zwijmel even met je mee Is de vrouw van de neef van je man dan niet op 5 januari uitgerekend? (Ik ben bijna 20 weken en op 4 januari uitgerekend ) @ Sanne: Ja, dat valt altijd tegen he, weer werken na de vakantie Ik ga morgen zeker genieten meid, maak je maar niet druk Ik geniet nu ook nog van iedere schop hoor! @ MerleQ: haha, ik vind het juist heel erg snel gaan! Over 4,5 maand is ie er al! Pff, denk eens terug aan 4,5 maand geleden! @ re: Pffff, echt mazzel gehad! Eng hoor Wat fijn dat je man zo lief reageerde zo, en nu snel naar mijn nestje...
eventjes mn meldplicht...haha nee geintje. Wil wel reageren maar eigenlijk heb ik er ook niet echt zin in. Vanochtend belden ze van mn werk of ik wel vanavond kon komen werken. Tja dat kon maar oei wat was het pittig...Heb echt last van mijn schouders en een massage zal me goed doen....kijken of hubbie z'n schouder echt aan de beterende hand is want dan zou hij het toch moeten kunnen (hij heeft al 2 dagen geen sling meer om..behalve s nachts omdat je dan anders snel een onverwahcte beweging maakt.) toch? Vandaag ook eindelijk een achterzitje gekocht voor op de fiets....dochter zat nog steeds voorop maar toen ik haar maandag naar psz bracht zat ze echt al bijna met haar knietjes tegen mn stuur aan....dus werd tijd voor een achteritje. Hubbie heeft em er direct opgezet en dus heb het ook al uitgeprobeerd (moest vaniddag even naar de bieb) en ging echt prima...wel even wennen dat er niets meer voor me zit. Dochter gaat trouwens eten daar word je helemaal niet goed van.....groente gaat ineens met smaak het mondje in en ook een mandarijn vanmiddag zo helemaal op....hebben vanmiddag nadat we het zitje kochten even bij de mac gegeten (omdat ik vanavond zou moeten werken en dus dan lekker niet hoefde koken) en mevrouwtje heeft haar hele zakje patat naar binnen gewerkt.....normaal krijgt ze de helft nog niet binnen. Verder heb ik het idee dat ze ook veel slaapt en ineens veel meer zegt, hele zinnen komen eruit rollen....Echt een enorme groeispurt maakt onze ladie...maar dan niet alleen lich. maar ook met alle rest, is echt bijzonder om te zien zeg! Zijn er mamma's die dit herkennen? Zo en dna is het nu echt tijd om te gaan slapen.....ben kapot! Oh ja: sjansie: gefeliciteerd met je zoon! Stoer gezin heb jij straks! en @chantalk: wauw wat een heerlijk geniet moment, die pik ik ook altijd extra bewust mee, hier ook weinig van zulke momenten. Kan me voorstellen dat je hebt genoten. Doen dat ook maar fijn nu met je zoontje want als straks die kleine erbij is, zul je vast wel eens wat missen omdat het zo druk is....kan ik me zo voorstellen. Zou ik zelf erg jammer vinden en dat is ook iets waar ik wel een beetje tegenop zie...de aandacht die we nu voor dochterlief hebben moet dna ineens gedeeld, terwijl ik haar die aandacht wel graag geef....maar goed...komt vast wel goed, zal ook misschien wel heel erg meevallen. Verder reageren doe ik een andere keer, morgen best druk dus weet niet of ik nog langs kom waaien maar dat zie jullie vanzelf... Slaap lekker!
Zo hier ben ik ook nog even voor ik een paar uurtjes ga werken regent hier nu pijoenstelen hoop wel dat het zo een beetje droog is. Vanacht eindelijk wel goed geslapen maar ja was dan ook zo moe na mijn gebroken nacht van gister duik er denk ik vanavond maar weer vroeg in om een beetje bij te komen. btw Sjansie gefeliciteerd met je zoon erg leuk dat lime van babyjou ons kamertje is ook lime alleen wij nemen het badje van woezel en pip heb ook een heel leuk cancas doek van woezel en pip gekregen. Morgen over een week weten we eindelijk wat het is kan bijna niet wacht mits hij os zijj het natuurlijk wil laten zien
Sorry meiden heb wel bij gelezen maar ff nu geen tijd om op iedereen te gaan reageren sorry zo eerst mijn zoon naar school brengen en dan gaan we verder met de baby kamer
hallo, Even gauw ik moet zo de kinderen naar school brengen althans een ervan! Ja lime groen vind ik een mooie kleur ik had bij de andere jongens blauw en wou nu echt niet weer blauw helemaal omdat dit de laatste keer is hahaha ben ik gevallen voor de kleur lime groen en vond dat kleine zeehondje heel leuk! En trouwens woezel en pip vindt ik ook heel leuk hoor maar had al een keus gemaakt en ga nu echt niet meer veranderen hahaha. Ik ga gauw liefs Sjansie
@yvette: heel veel sterkte meid! Volgens mij kun je er geen tijd aan vastknopen hoe lang zo iets duurt. Ik denk ook niet dat je dat moet doen. Mijn vader is nu 6 jaar geleden overleden en ik heb het nog steeds niet echt een plekje kunnen geven. Het blijft moeilijk. Sorry, wil je niet ontmoedigen ofzo hoor, wil je er alleen voor behoeden dat je er geen tijd aan gaat verbinden. Neem de tijd die je nodig hebt! Nogmaals: heel veel sterkte! @nettie: wat fijn dat je dochtertje het zo goed doet! @sjansie28: wij hebben ook gekozen voor lime-groen! Tip: veel lime-groen accesoires komen volgens mij in de aanbieding dit najaar. Heb in ieder geval al een hemeltje voor 50% kunnen kopen!
Hallo allemaal, Ben ik helemaal met je eens! Het was heerlijk. @Nettie: ik herken het wel hoor, die groeispurtjes. Je staat soms echt met een mond vol tanden te kijken. Ik had dat bv. ook met mijn oudste dochter tijdens het zindelijk worden. Eerst moest ik steeds mee om te kijken en bij de grote boodschap helpen afvegen. Ze plaste liever in haar broek dan alleen naar de wc te gaan, zelfs niet met de deur open. Zo op een dag hoor ik haar in de wc rommelen, dus ik even stiekem kijken wat mevrouw uitvreet, kwam ze net de wc uit, keek naar mij en zei: "ik moest gewoon plassen hoor." "Dat mag, meid." zei ik. En ze liep zo langs me heen naar binnen. Vanaf die keer ging ze gewoon alleen, zelfs de grote boodschap deed ze zelf en goed. Ik heb haar wel eens gevraagd waarom ze nu wel alleen durfde en toen zei ze ook dat ze "gewoon gegroeid" was. Wijsneus! Dus ik herken het opeens zo enorm vooruit gaan met bepaalde dingen, soms alleen op een gebied en andere keren op een hele hoop gebieden tegelijk. Te snel om te volgen idd. Haha.. Jaja, kleine meisjes worden groot. En wat aandacht geven betreft. Ik heb echt "gezonde" aandacht genoeg voor ieder kind (en man komt ook niet tekort ) hier in huis. Met gezond bedoel ik dat ze krijgen wat ze nodig hebben en niet wat ze willen hebben, als je begrijpt wat ik bedoel. En er zijn best veel een op een momentjes om even persoonlijke aandacht te geven. Dus mijn ervaring is dat dat idd. allemaal goed komt met de aandacht die kinderen krijgen als er een broertje/zusje bij komt. Patrieske en Yvette, meiden veel plezier bij de 20 weken echo. Kom gauw vertellen hoe het was. En Yvette, ik hoop dat die van jou wakker is. Verder nu nog 1 week en dan mag ik eens kijken hoe die kleine doerak van mij er nu uitziet, of alles gezond is (voor zover ze kunnen zien dan) en of we een jongetje of een meisje krijgen. Ik ben benieuwd... Nog 7 nachtjes slapen. Groetjes SimplyMe
Bleh, staat er weer in de krant dat de koopkracht nog verder achteruit gaat. En dan staat er ook nog eens dat PvdA vindt dat de laagste inkomens niet op achteruit mogen gaan. Ja en wie gaat dat weer betalen? Daarom moet ik de krant dus ook niet lezen he. Sinds ik in verwachting ben, kan ik dit soort berichten helemaal niet hebben. Ik zie ons al zitten zonder geld. En tegelijkertijd weet ik dat we dat ook wel weer overleven, maar toch! Kennen jullie die reclame van UPC waarbij ze doodleuk alle slechte financiele dingen van dit moment opnoemen (boodschappen duurder, zorgverzekering duurder, kinderopvangtoeslag omlaag, etc.). Gek word ik daarvan! Hoe deprimerend is dat? Goede nieuws is wel dat mijn man het voorstel bij zijn baas heeft gedaan om zijn eigen geld van zijn subsidie te gebruiken voor een AiO plek. Dat is nog de enige vereiste om een loonschaal omhoog te gaan namelijk. Zijn baas reageerde positief maar moet wel toestemming krijgen van andere hoge pieten om die plek te creeeren. Maar hij kent de opleidings- en onderzoeksdirecteur vrij persoonlijk dus daar gaat hij zelf ook nog mee praten. Ik hoop het zoooo want we kunnen die loonsverhoging echt zoooo ontzettend goed gebruiken straks.
@simply me: leuk dat je het herkent. Mooi verhaal zeg over je dochter...idd wijsneusjes worden het soms. Dochter zei vanochtend tegen mij nadat ik haar om een kusje had gevraagd: "nee eevuh wachtuh, Lise gaat uh olifant maken" ......hmmmm yea right....(Ze was trouwens aan het kleuren...)Echt die zinnen die eruit komen rollen zijn soms echt niet normaal....2 weken geleden waren de zinnen nog korter en veel minder duidelijk.... Heb jij ook ervaring met het Oei ik groei boek? Ik wel en heb soms het idee dat die stappen gewoon doorgaan op den duur. Waar het boek dan stopt, daar stopt een kind volgens mij niet. Hier is het nl best duidelijk dat er eerst een paar hang-dagen zijn en dat er dan ineens weer een stap vooruit gedaan word... Wil het toch eens uit gaan zoeken en eens mailen naar de makers (waarvan er wel 1 overleden is trouwens.) Zo ga straks even op de koffie bij vriendin, en omdat hubbie nog thuis is ga ik lekker eventjes alleen, kunnen we even rustig bijpraten (vriendin is ook zwanger in december uitgerekend... dus genoeg te praten!) En vanmiddag naar schoonpappa die jarig is vandaag, dus wel weer een drukke dag en waarschijnlijk zonder middagrust....(oh kunnen we daar geen nieuwe naam voor bedenken watn het klinkt echt vreselijk...middagdutje, middagslaapje.... vind het of iets kinderlijks of iets voor oude lui....mijn bewoners doen ook middagdutjes..... dus kom maar op met ideeeeeeeen....sorry weet nooit hoeveel e's in dat woord en waar de trema op komt dus....) dus zal vanavond wel aan de latten zijn... Zo en dan nu even aankleden en zorgen dat dochter ook aangekleed word enz. voor ik weg ga. Groetjes en een fijne dag vandaag!
@ SimplyMe Ja ben benieuwd hoe lang het nu nog duurt voor ie loopt. Tot nu toe heeft hij nog geen nieuwe poging gedaan Leuk jullie ook bijna 20 wk echo. Wil je weten wat het wordt? @ Patrieske Veel sterkte met je tante hoor! @ joyce En, geslaagd met de aankoop van vissen? @ Ramona Super dat alles goed was bij de vk Waar was je nou joh gister met gourmetten?! PS ik vind idd ook dat deze zwschap veeel sneller gaat als de eerste! @ Yvette Met jou gaat het wat minder lees ik. Heb vorige week wat pagina's gemist... Je oma is toch overleden? Gecondoleerd. Kan me voorstellen dat je tegen morgen opziet. Zeker als jullie zo'n goede band hadden. Veel sterkte en probeer jezelf niet te vergeten meid! Jij moet nu ook voor 2 zorgen dus dat is heel belangrijk, probeer toch wat rust te pakken! @ Sjansie Weer een zoon! Gefeliciteerd! Dat word echt leuk bij jullie, zo'n stoer jongensgezin! @ Nettie Je kunt toch ook vast wel ergens buikbanden laten bedrukken of niet? @ Birthe Wat leuk zo'n groot project! Duurt dan wel lang, maar echt iets om naar uit te kijken! Tacha Klinkt als bandenpijn hoor is het nu over? @ Chantalk Wat een heerlijk moment van gister, 2 kindjes zo dicht bij je! Patrieske jij had toch ook de 20 wk echo gister? En vandaag ook een paar, oa LadyBug dacht ik? Veel plezier!
Vraagje: wat missen jullie het meest nu je zwanger bent? Ik had verwacht dat ik mijn sigaretje het meest ging missen (hoewel ik al bijna helemaal gestopt was toen ik zwanger bleek te zijn) maar ik mis het eten van een lekker mals medium gebakken tournedootje... of carpaccio hmmm! En zacht gekookte eitjes bij het ontbijt... Filet americain op je broodje bij de lunch... En: wat voor nieuwe verslavingen brengen de zwangerschap voor je mee? Voor mij zijn dat met stip op nummer 1: salmiaklolly's hmmm!
Ok nu moet ik gaan werken. Heb niet veel zin, ging liever thuis wat rommelen. Als ik er eenmaal ben gaat het wel. Gister een heerlijke dag gehad, ook weer een stukje verder met klussen in de keuken. Morgen ga ik weer verder. na vandaag 3 dagen vrij! Vanavond mss nog iets drinken met een paar vriendinnen. PS We hebben voor okt een midweek weg geboekt! Gewoon in NL, 5 dagen er tussenuit. Kostte alles samen maar 175! Is erg goedkoop buiten het seizoen. Heb er veel zin in. Mss een tip voor jullie, voor de bevalling nog even samen eruit? Zwaai tot later! Liefs
Thanks voor jullie antwoorden meiden. De pijn is nu weg hoor! Dus wss bandenpijn of gewoon de baarmoeder die groeit? Pff heb ruzie met mn vriend Ik kan gwn niet tegen de stress van het huis enz. En hij blijft heel rustig en kalm en stelt alles uit enzo Gek word ik ervan. Er is nog zoveel dat we moeten doen. Morgen komen ze eindelijk het dak verder doen, alhoewel dat wss niet door zal gaan met de regen Het lijkt wel of alles tegenzit de laatste tijd met dat stomme huis. Ik kan niet wachten tot we over een paar jaar hier weg kunnen gaan! Normaal gingen we dit weekend naar de zee, maar het gaat regenen dus dat gaat wss niet door. Misschien gaan we naar Babydump