Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Re81 Ik mis toch wel soms file american

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff meis vervelend dat je vriend zo makkelijk denkt,
    anders gewoon help mijn man is klusser in schakelen hoor :D:D

dikke knuffel

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Re81
    Ik had ook het gas aanlaten staan zaterdag!
    Heb ik nog nooit gehad.... en het gekke was dat ik wel wat hoorde, maar dacht dat het de koelkast was, totdat mijn vriend binnenkwam...
    Nouja hij kon iig niet zeuren dat zijn soep niet warm was... hahaha..
    Gelukkig brand dat ook niet gauw aan....

Wat ik het meeste mis in de zwangerschap?
    Tja het is een beetje wisselend... en waar ik mee geconfronteerd word...
    Laatst was de Rosbief in de reclame.... en een tijd geleden de biefstuk en de verpakte zalm en dan denk ik hmmmmmm..... maar dat is volgens mij meer omdat je het niet mag hebben.....
    Verder zat ik laatst op een verjaardag waar iedereen gewoon gezellig een drankje dronk en dan denk ik jammer.... maar het is allemaal met momenten.....

Verslavingen...
    At in het begin elke avond een bakje cherrytomaatjes.... worteltjes en komkommer, verder drink ik heel veel jus dórange en water.....
    Eigenlijk alleen maar gezonde dingen dus....
    verder geen rare dingen, maar had ik vorige zwangerschap ook niet...
    toen viel me alleen op dat ik chocolade iets meer kon waarderen als normaal.... maar geen verslaving hoor... want at het nog bijna niet...
    (en nog meer dan 20 kilo aankomen, eigenlijk best knap)

Female
    hahahaha..... Je hebt dan toch wel voor twee uhh ik bedoel 4 gegeten?!

Simply me
    Spannend he....
    kun je nagaan ik weet pas sinds gisteren dat ik morgen voor de 20 weken echo mag.. en ik ben ook gelijk zenuwachtig.. wel fijn dat ik niet zolang hoef te wachten... ben altijd al zo ongeduldig....
    Tja zo'n week kan best lang zijn!

Merleq
    Ik lees bijna helemaal geen kranten meer... kijk soms op nu.nl, maar verder word ik echt ziek van alle berichten die erin staan... en dan niet alleen financieel, maar alle gekken die los lopen en de straffen die ze krijgen.... voor verkrachtingen, misbruik etc... "slechte jeugd gehad"....
    pffff zit me nu al kwaad te maken... Achterlijk land met die dingen!

re81
    Ben het met je eens... er is geen tijd wat ervoor staat...
    Het gaat met ups- en downs.... tja de hele scherpe kantjes gaan er misschien wat vanaf.... maar het blijft soms pijn doen...
    Zeker trouwens een vader/moeder.... Merk ik met mijn vriend ook..
    Hij is zijn vader verloren toen hij net 9 was.... en met zo'n gebeurtenis als dat jezelf vader wordt van een zoon... kun je emotioneel toch wel door een hel gaan.... alles is en blijft dubbel.... en dat is dan 21 jaar geleden...
    Er blijven momenten in je leven komen die je graag met die personen had willen delen, maar wat niet meer mogelijk is en niet meer terug komt.... dat blijft zwaar..

4. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Dat is mooi mee genomen,ben gek op kortingen hahaha en laten we eerlijk zijn tis allemaal al duur genoeg en wil er niet al teveel aan uitgeven want het is immers mijn laatste maar ik koop toch altijd wat ik wil hahahaha ik ben echt een vrouw die haar zin wil hebben en als ik iets wil dan moet het ook gebeuren hahahaha.
    Maar ik zal er is op gaan letten? Maar bedoel je dan in de babywinkels of overal eigenlijk wel?
    Liefs Sjansie

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedenmorgen meiden,

wilde vanmorgen voor mijn werk al wat plaatsen, maar toen was ik alles weer kwijt en moest ik weg dus is het er niet meer van gekomen...

@ SimplyMe: de bekkenband heb ik zaterdagavond meegenomen van de verjaardag, maar omdat iedereen en de huisarts maandag ook zeiden dat ik deze niet elke dag mag gebruiken, heb ik hem nog niet gebruikt, want die mag dan pas als ik veel ga doen en lange stukken ga lopen...
    De voedingskussen heb ik vannacht ook gebruikt. Als ik op mijn zij lig, schiet het steeds naar mijn rug, dus heb het idee dat ik het dan niet goed gebruik ofzo, maar onder m'n knieën geeft het wel verlichting.
    Ik was idd degene die tussen de schouderbladen de ruggewervels scheef heeft zitten.
    Ik heb nu zoveel last, omdat ik in al mijn gewrichten te veel ruimte heb zitten. Door de hormonen gaan deze gewrichten (dus ook de bekken, rug en nek) nog ruimer worden. Hier komt dus ook die pijn vandaan...

@ Merleq: dat word dan flink aandrinken na de bevalling meid! HAHAHAHAHAH.

@ RE81: jeetje meid, dan hebben jullie zeker geluk gehad. Het had maar zo kunnen zijn dat het op brand was uitgelopen. Wel lief dat je mannetje zo lief reageerde.

@ Yvette: hier gaat het ook nog steeds slecht. Zit vanaf vandaag dan ook volledig in de ziektewet. Gisteren was ik blij dat ik veilig thuisgekomen ben. Toen had ik echt zooooooooveel pijn dat het ook steeds naar mijn benen schoot...
    Heel veel sterkte morgen met het sluiten van de kist meid! *KNUF*

@ Re81: je hebt gelijk dat je er geen tijd aan kunt verbinden. Mijn oma is overleden vlak voordat ik 1 werd (oudjaarsdag en 5 januari ben ik jarig).
    Mijn moeder was op oudjaarsdag altijd chagrijnig en heel snel gepikeerd en om klokslag 00.00 uur, was het altijd huilen geblazen.
    Toen is ze een keer naar een paragnost (er zullen er hier vast genoeg zijn die er niet in geloven) geweest en vorig jaar met mij naar de paraview en na die tijd heeft ze het eindelijk een plekje gegeven. Ik word in januari 26...
    Dus inderdaad echt een tijd eraan geven kun je niet...

@ Merleq: ik hoop voor je man, dat het gaat lukken meis.

@ Nettie: super dat het nu zo goed gaat met je meisje...

@ Re81: ik mis vooral de filet american en sinds ik zwanger ben heb ik echt een chocoladeverslaving...

@ Tascha: vervelend zeg! Geef je vriend maar even een flinke trap onder zijn kont.

Ik ben zoals jullie nu dus kunnen zien weer thuis... zit nu officieel volledig in de ziektewet :S. Vind het niet leuk, maar het is niet anders.
    Nu is het afwachten op de oproep van de arbo-arts. Wil toch graag wel terugkomen (al is het maar voor een uurtje) als dat mag van de arbo-arts.
    Ik moet mijn teamleidster in iedergeval op de hoogte houden en bellen als ik bij de arbo geweest ben.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey Meiden,
    Wil ff reageren op '''wat mis je het meest nu je zwanger bent''

Nou ik mis maar een ding en dat is zondag s'morgens verse filet americain met een uitje op mijn vers gebakken broodje ooooh ja die mis ik en heb hem al besteld voor direct na de bevalling hahahaha ;)
    Verder eigenlijk niets wat ik mis :)

En wat ik verder anders eet als anders tja veel snoep heel veel snoep hahaha mijn man wordt er gek van hij zegt wel eens je snoept als een klein kind zoveel en maar klagen dat je zo'n last hebt van zuurbranden hahaha.
    Valt me nog mee dat ik geen last heb van mijn tanden.

Nou ik ga zo mijn zoon weer ophalen hopelijk is het dan droog want het hoost hier nu op dit moment :(

Liefs Sjansie

7. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Nettie: en meid, heb je je massage gekregen? Wat leuk van je kleine meid dat ze ineens zo met sprongen vooruit gaat! Heerlijk lijkt me dat om zo mee te maken :)
    Heel veel plezier vandaag, zo te lezen heb je een leuke dag voor de boeg!

@ Journey: Wat leuk, Woezel en Pip! Ook geweldig leuke boekjes :) Oh en wat spannend, nog een weekje! Ik ben heel erg benieuwd, ga je het wel met ons delen?

@ Derona: Veel plezier met de babykamer!

@Re: Meid, maar je vader is ook wel heel wat anders. Ik zou me geen raad meer weten als ik écht een van mijn ouders zou verliezen… Ik werd al helemaal gek toen mijn vader op sterven lag, laat staan dat hij er echt niet meer uitgekomen was! En twee jaar terug is mijn moeder ook opgegeven (kanker), nou je wil niet weten hoe ik me toen voelde! Ze zijn er gelukkig nog allebei en ik hoop dat ik voorlopig ook geen afscheid van ze hoef te nemen. Dat lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk… Ik vind het helemaal niet gek dat je het nog steeds moeilijk hebt met je vader… Sterkte ermee meid…

Wat ik het meest mis? Ik zou het niet weten, misschien mijn portje op maandagavond samen met mijn moeder ;) En echte verslavingen heb ik niet, alleen dan misschien mijn Evergreens ;)

@ SimplyMe: Haha, ja, hij is nu heel rustig, terwijl hij de afgelopen week heel erg druk was, dus met een beetje geluk is hij gewoon wakker straks! We zullen het zien ;)
    Wat spannend ook voor jou! Ik ben heel benieuwd wat je in je buik hebt! :D

@ MerleQ: Meiske, ik kan me goed voorstellen dat je je daar af en toe flink zorgen over maakt, maar neem van mij aan dat alles goed komt. Je man heeft (als ik je goed begrepen heb) al een goed inkomen en jij hebt straks ook een inkomen (en gezien je studie zal dat ook een mooi inkomen worden , denk ik zo) en de babyjaren zijn het duurste niet. (Kijk maar eens naar je vader met die 4 kids ;) Bij mijn ouders werd het pas echt duur toen we met meerdere studeerden) En tegen die tijd is je inkomen ook weer hoger en kun je ook weer meer gaan werken omdat je kids dan ouder zijn… Alles positief blijven bekijken meid, dan komt het vanzelf wel goed!
    (Oh, en een kleine tip, als het gaat, zet je nu alvast wat extra aan de kant voor mindere tijden… doen wij ook en dat geeft mij een geruster gevoel)

@ Female: Ja, het gaat inderdaad even wat minder, maar ik probeer nu zo positief mogelijk te blijven. Dat is toch het beste wat je in zo’n situatie kan doen. Dankje voor de condoleance. Vanavond dus kist sluiten met de familie en morgen dan cremeren, dan is het echt afgelopen, raar idee… (Ook raar dat ik het morgen pas afgelopen vind, want ze is zaterdag al overleden…)
    En verder neem ik ook mijn rust nu wel, ik kan even niet anders meer ;)
    Ik weet dat Patrieske trouwens vandaag de 20 weken echo heeft, ik ook ;) Ik ben benieuwd hoe het bij Patrieske gaat vanmiddag!
    Succes met werken vandaag meid.
    Wat leuk trouwens, je midweekje! Ik weet nog niet of wij het gaan doen, hebben een duur jaar achter de rug, maar ik vind het wel altijd lekker! En 175 euro is inderdaad geen geld zeg… Ik wens je nu alvast heel veel plezier, heerlijk is dat! :D

@ Tascha: Wat vervelend dat je ruzie hebt… Die hormonen toch ook ;) Ik kan ook niet zoveel hebben nu hoor… Hier schijnt trouwens de zon nu, misschien heb je geluk morgen?

Zo, vanmiddag ga ik even mijn nagels laten doen, vóórdat we naar de 20 weken echo gaan. Dan sta ik er morgen ook weer netjes op... Dat vind ik wel heel erg belangrijk, mijn oma was ook altijd heel erg op haar uiterlijk (dat heb ik echt van haar ;))
    Vanavond is de kist sluiten samen met de familie en morgen rijden we met de familie achter de kist aan naar het crematorium... En dan is het echt voorbij, is ook haar lichaam weg, al zegt me alleen een lichaam niet veel... Dat zie ik meer als een omhulsel van de persoon... (Klinkt voor sommigen misschien zweverig, maar ik geloof echt dat mijn oma nu op een andere plek is)

Ik weet niet of ik na de 20 weken echo nog wat kan laten horen, gezien we dan bij mijn ouders eten en daarna meteen naar mijn oma gaan, maar anders laat ik vanavond of morgen wel wat horen.

Liefs

8. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    IloveAndres: Meid, heel vervelend voor je, ik hoop dat je je snel beter voelt. Dat het steeds in je been schoot met auto rijden, dat gebeurde bij mij dus ook en, buiten dat het vreselijk pijn doet, durf ik het dus ook gewoon niet meer... Ik hoop echt voor je dat je je snel wat beter voelt. Kleine tip: Een warme kruik of een hittepit helpt! (Ik had gisteren een hittepit tegen mijn bekken/rug gelegd, kon gelukkig inslapen!)

9. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @patrieske16: Wat een rotnieuws van je tante. Wel fijn dat ze nu weer thuis is.

@Joyce1983: hihi wel leuk dat je hem zo ook blij kan maken.

@ramona0309: over een paar maanden dan heb je een kleine op je buik liggen, volgens mij kan dat gevoel in je buik daar niet tegenop! :)
    En je bent erg actief bezig geweest zo te lezen. Wij bewaren dat nog eventjes, waarschijnlijk gaan we daar in oktober mee bezig.

@Yvette1983: Wat leuk om te lezen van die sterrenbeelden. Is er ook een site waar dit een beetje overzichtelijk op uitgelegd staat? Ik had geprobeerd hierop te zoeken, maar ik vond alleen maar betaal-sites.
    Doe zelf maar lekker rustigaan. Volgens mij is het tijd om jezelf te laten verwennen. Het zal niets helpen, maar ik gun het je zo!

@sjansie: gefeliciteerd!

@iloveandres: Wel goed van je teamleidster om je naar huis te sturen. Goed voor jou! Hopelijk kan je nu gewoon lekker bijkomen, en met name je lichaam de kans geven om een beetje te herstellen.

@chantalk: heerlijk zo'n zwijmelmoment. Super ook dat hij dat gewoon kan als hij zo moe is.

@Lotus: ik kan me wel voorstellen dat je schrikt als zoveel vrienden uit elkaar gaan, zeker als het zo dichtbij komt

@SimplyMe: haha je lijkt wel zwanger. Wel heerlijk dat je man je zo verwent. Genieten! Ook leuk om te lezen dat het groeien in fases blijft gaan. Het begint al met je buik/baarmoeder, maar ook leuk om te horen dat dat later zo blijft.

@Tacha1987: wel lastig dat jullie allebei een ander tempo hebben daarbij. Misschien kan je een compromis voorstellen, dat hij achter een paar dingen aangaat die je heel belangrijk vind en die misschien versneld kunnen worden?

@Re81: Dat is inderdaad wel schrikken met het gas. In ieder geval al fijn dat het vlammetje nog wel brandde en nog fijner dat je op tijd terug was om brand te voorkomen. Dus niet alleen controleren voor je weggaat, maar ook na het eten of zo (als je niet meer weggaat).
    Ik ben zo'n muts die standaard al last heeft van zwangerschapsdementie. Dus met de zwangerschap is voor mij niets nieuws. ;) Gelukkig zag ik zulke dingen meestal wel binnen 10 minuten.

Goeie vraag trouwens wat je het meeste mist. Ik denk de geroosterde boterhammetjes met zalm op zondagochtend. Ik had me trouwens niet gerealiseerd dat ik geen zachtgekookte eitjes meer mag. Heel toevallig waren ze laatst iets te hard uitgevallen, jammer, maar komt mooi uit dus.
    En ik eet nu veel meer chocolade. Dankzij dat "onderzoek" dat zegt dat daar vrolijkere babies van komen. Het is vast onzin, maar we nemen geen enkel risico (oftewel: laat geen excuus gaan, mjammm chocolade).

Mijn man is begin september jarig en hij gaat van vrienden een Angelsound cadeau krijgen. Mag ik dus niet voor hem kopen. Ik vind het een erg leuk idee van ze en ik denk dat hij daar heel blij mee zal zijn. Enige nadeel is dat ik er nu dus nog geen kan kopen, maar dat overleef ik ook nog wel een maandje. *grin*

10. ramona0309

Lady in Red....
    Soms vervelende mensen he... die maagden...

xxmona
    (3 september)...

hahahaha

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    LadyInRed: ik zal binnenkort even voor je kijken, bij ons op de site staat een hele uitgebreide horoscoop, als ik gevonden heb waar ik die vandaan heb, dan hoor je het wel! (Wordt wel pas morgen of vrijdag, in ieder geval na de crematie!)

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    heeeeeeeeeeej,

@ Yvette: bedankt voor de tip. Ik heb een gelkruik, dus dat kan ik dan mooi vanavond proberen. Vraag ik of Andres het vanavond even van boven wil halen...

@ LadyInRed: Ik hoop ook dat ik nu een beetje bij kan komen en wacht dan ook met spanning de oproep van de arbo-arts af. Ben echt heel benieuwd wat deze gaat zeggen. Ik neem dan in iedergeval mijn man mee...

Heb net gegeten, maar nog steeds trek, dus ga denk ik maar ff een eitje bakken. HIHIHIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    tuurlijk moegen jullie het weten yvette, kan het toch niet voor me houden.

Ik mis ook het meest een lekker pistoletje met filet american en uitjes en ook heb ik vreselijk trek in een lekker biefstuk, maar nog 21 weken en dan..............

14. ramona0309

Tjeetje
    Het vervelende van al die berichten te lezen wat, wij zwangeren het meeste missen... is dat ik meteen trek begin te krijgen in al die dingen....

idd een pistoletje met filet en uitjes... hmmmmm

Heb al gezegd tegen een vriendin...
    ik verwacht dat je de eerste week langskomt met een gebakken biefstuk met champigons en filet... hahahaha

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Als ik bevallen ben, moet ook mijn man gelijk filet american halen. HAHAHAHAHAHAHAHAH

16. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Die van mij ook! Die van de slager hier...zo heerlijk....met een uitje erop..*watertand watertand.

Verder mis ik een goed gebakken ossenhaasje, medium gebakken van de argentijn njammie!

ach alles voor een goed doel he!

17. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hahahaha, ja idd. Is voor een zeeeeeeeeeeer goed doel. :p
    Ik zonder uitjes, maar met aromat. Ik lust geen uitjes...

18. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Had laatst gezien bij Prenatal hadden ze allerlei lime-groen accesoires in de aanbieding (online geloof ik, weet niet zeker, heb het niet besteld, want ik wil niet dat het té overheersend gaat worden) en ons hemeltje hebben wij ook bij (lokale) babywinkel gehaald (kids-room).

19. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Sjansie ik las dat je uitkijkt naar de bevalling. Ik kijk wel uit naar de kleine, maar naar de bevalling...brrrr ik ben er mega bang voor. Misschien ook omdat het allemaal onbekend is en ik niet weet wat ik ga voelen etc etc.

Nog meer meiden last van?

20. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    ja, maar ik probeer er toch niet teveel over na te denken. We zien wel hoe het gaat. Die kleine zit er nu eenmaal in en zal er toch eens uitmoeten (hoor mij nuchter praten, even onthouden voor eind-januari, hihi)!

Deel Deze Pagina