Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Hoi allemaal,

Lees net bij een aantal mensen dat ze veel last hebben van maagzuur. Ik ben daar 1 van. Rennies zijn echt heel vies en was die ook behoorlijk zat. Bij de apotheek werd mij Regla aangeraden. Het is een drankje dat te koop is zonder recept en veel aan zwangere vrouwen wordt aangeraden. Het smaakt wel naar Rennie maar is in 1 slok wel terwijl je op Rennie moet kouwen bah!
    Bij mij helpt het goed. Misschien een tip dus.

Liefs Rima

2. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    @mamamakka: ja, wij hebben de babykamer nu zo goed als af. Begin september komen ze de vloer leggen en de gordijnen ophangen. Half september komen de meubeltjes. Maar zelf kunnen we nu dus even niks doen aan de babykamer, dus wat eigen arbeidsuurtjes betreft zijn we klaar met de babykamer! Zo gauw alles erin staat, plaats ik foto's in m'n album!

@Patrieske: Daar zou ik ook ontzettend kwaad om worden! Gelukkig komen die situaties hier niet zoveel voor, want wij gaan eigenlijk altijd samen als we op stap gaan met de instelling: samen uit, samen thuis. Dit werkt al 7 jaar erg goed! Ik herken het van de momenten dat mijn man moet overwerken en dan even "vergeet" te bellen dat hij wat later is en ik hier met het eten zit te kijken...

Vanmorgen weer een nesteldrangaanval gehad. Heb de bestekla uitgemest en eindelijk de splinternieuwe complete bestekset die al jaren op zolder lag te wachten in de la gelegd. Verder alle handdoeken uit de kast getrokken omdat ik vond dat ik die moest strijken (ik strijk NOOIT, laat staan handdoeken...) Bedden aan het verschonen ondertussen en wasmachine 3 staat alweer aan... Vanmiddag lekker shoppen!

Woensdag moet ik weer aan het werk, dan zit mijn 6,5 week zomervakantie er alweer op. Heb er wel zin in met mijn eerste echte eigen klasje!

3. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ MerelQ ...........Gefeliciteerd met je 19 weken meid,weer een weekje verder........Dat heb ik zelf ook meid,maar wat je voelt is wel de kleine hoor,alleen nog niet zo heel duidelijk :( ,ik hoop dat je de kleine snel beter gaat voelen meid.....

@ ramona..........Ik vind het rot dat je het herkent maar wel fijn dat je het begrijpt,mijn vriendin zei tegen mij verdomme Pat je laat hem zelf gaan en je weet dat hij zo doet,en ze heeft gelijk maar goed ik ben dan zo dom omdat weer te vertrouwen,maar nu is het echt afgelopen dat heb ik hem heel duidelijk gemaakt zo een keer naar zijn stamkroegje dat maakt niet uit maar niet meer alleen naar zo"n party :evil: ..............
    Nou herken ik jou verhaal dat heeft Mart dus ook gedaan en weer was hij niet te pakken te krijgen aan de foon,helaas was hij ook erg aggresief toen dus ik heb hem toen naar buiten gestampt en zijn broer gebeld en die is tekeer gegaan tegen hem........
    dus ik lees dat bij jou dus ook,hahahahahah ja als ik dat dus doe stampt hij de deur eruit,mart kan behoorlijk aggresief zijn als hij heeft echt teveel heeft gedronken daarom heb ik ook zijn broer eerst gebeld en toen ik die zag aankomen heb ik hem naar buiten gegooid,ik moest nog 3 weken tot mijn ksde :cry: ......
    Mart dus ook niet meer tot nu toe :evil: .......
    Nou dat zegt hij niet omdat ik dat niet doe,maar voorheen voordat we kids hafdden gingen we vaak apart op stap,en kwamen we elkaar tegen de ochtend weer tegen,maar dat kan niet meer als je kids hebt vind ik.......
    Fijn dat je me begrijpt meid.......

@ patricia.........oke hij heeft gelukkig nog wel gesmst,wel te laat maar goed,ik zou dan al boos worden omdat ik vlug erg bezorgd ben,en dat weet hij,en ik ken hem en het was ook een uur hiervan daan en dat had ik gewoon niet toe moeten laten,maar goed een wijze les voor de volgende keer toch.......Vouw ze meid ;)

@ Joyce...........oke dat vind ik geen reden om aan een kindje te beginnen,dat ligt missschien aan mij maar goed,ik snap dat je man het vreemd vind.......Ik heb er ook geen bal verstand van maar het klinkt erg mooi hahahaha.Dat geloof ik meteen dat die vissen een hoop geld kosten ;) ..............Ja dat heb ik dus ook en doordat ik bezorgd ben word ik boos........Dat is dan nog het ergste he dat ze het niet begrijpen dat had Mart dus ook,ik zou toch voor 23.00 thuis zijn dat ben ik toch :evil: ..............Dat zal wel lukken,maar goed ik wil dat niet doen waar Noël bij is,ik heb vaker tussen de ruzies van mijn ouders gezeten en ik werd daar heel verdrietig van dus dat wil ik niet voor noël........Ja dat is de laatste tijd steeds ik doe ehm nu voortaan even kopieren als ik klaar ben...........Nou meid geniet van het opruimen en neem wel op tijd je rust he........Fijn dat het iets beter gaat met je misselijkheid meid.....Ben benieuwd naar de foto's van het aquarium zal wel mooi zijn ;)

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Zow Re81...jij bent echt al heel druk in de weer zeg...
    Ik ben net klaar met de was opvouwen.
    Voor de rest heb ik vandaag niet zoveel op de planning staan...

Ben op dit moment Mr. Beans Holiday aan het kijken op film1.3 . Straks nog even karten op de WII denk ik...net ff mijn vriendin gesmst of ze zin heeft om te komen karten. :D:D

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Patrieske: we hadden niet echt een tijd afgesproken, maar had hem wel gevraagd of hij een beetje optijd naar huis wilde gaan. En als hij dan naar huis ging me even wilde smssen, zodat ik ongeveer wist hoelaat hij thuis zou zijn.
    Hij drinkt niet, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
    Vond het alleen jammer, dat hij (voor mijn eigen gevoel) laat thuis was. Was 22.30 uur (dus voor een bruiloft niet echt laat)...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Moet zo weer weg, dus denk typ even snel hoe het was bij de echo! :D
    Wat leuk om te zien dat het kleintje al zo enorm is gegroeid zeg. Zat mooi in kleermakerszit in het begin, echt grappig. Hele mooie foto's weer en een stukje video, maar we hebben alleen geen videorecorder helaas. Lag precies op schema, alles zit erop en eraan en functioneerd naar behoren. Zo genoten. En toen ging een stagiaire nog even opnieuw kijken, das altijd fijn. (Alhoewel, stagiaire, als ze had gezegd clowntje had ik het ook geloofd, zo verkeerd had ze zich opgemaakt.. hihi) Toen was de kleine het beu volgens mij want toen schopte hij tegen dat echo ding aan. hihi. Was ook de hele tijd erg beweeglijk.

Verder nog even dit: Gisteren had ie opeens de hik, haha, dat voelde echt grappig! Toen hebben mijn vader en moeder het ook kunnen voelen. Manlief ook weer dus hier zijn we helemaal happy! Nu ervandoor, tot later!

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai re -81........

ja dat hebben wij ook normaal sinds dat Zoë* der zw er was,maar toen ik zw werd van Noël en zijn vrienden gingen weg mocht hij wel mee,meteen verpest,en nu weer,dus het gebeurt nu ook niet meer...........Ow ja dat herken ik dus ook dat heeft hij ook soms gedaan maar ik kieper zijn eten dna weg en dan heeft hij niets nou naar 3 keer ging hij voortaan wel bellen.......

Nou je bent goed losgegaan hahahahah........veel plezier met shoppen meid.....

jeetje 6.5 week wat gaat het toch snel he,noël gaat vanmiddag ook weer voor het eerste naar de psz ,hij heeft er zin in zegt ie,ben benieuwd of hij gaat huilen......

@ patricia.veel pelzier met karten met je vriendin meid :)

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia............Oke dus ik lees wel dat hij zich wel aan de afspraken kan houden ;) ,en het is wel fijn dat hij niet drinkt tenimnste dat vind ik dan.....Nee dat was inderdaad niet laat,maar goed dat is je gevoel en daar kan je niets tegen doen he........

Hai Birthe.......

wat leuk dat alles zo mooi is meid.........en wat betreft de video bij de fotozaken kan je van een video een dvd laten maken misschien heb je wat aan de tip..........Lekker dat alles goed werkt meid en dat hij zo wakker is geweest :)

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Birthe: super dat je echo zo leuk was zeg! Ben benieuwd naar de foto's. :D:D

@ Patrieske: Andres drinkt alleen als hij er zin in heeft (op verjaardagen ofzo), maar ik heb in de 7 jaar dat wij bijna samen zijn nog maar 2x echt dronken meegemaakt. Hij word niet vervelend, alleen errrrrrrug vergeetachtig.
    ALS hij al drinkt, drinkt hij beerenburg met cola, maar soms mag ik ook drinken en dan rijd hij naar huis. Maar meestal als we allebei zin hebben om te drinken, dan drink ik niet zodat hij kan drinken. Ik heb namelijk meestal na 3 tot 4 glazen wel genoeg en heb ik geen zin meer en hij drinkt er dan wel wat meer...
    Maar ik kan me niet meer herinneren wanneer de laatste keer is geweest dat hij heeft gedronken...

Mijn vriendin smste me net terug. Ze ging nog even wat schilderen en daarna komt ze naar mij toe en dan gaan we lekker karten.

Gisteren hebben Andres en ik onze keus gemaakt voor het geboortekaartje. Hij is dan ook al helemaal klaar. Als de kleine er straks is, moet hij alleen nog even aangepast worden qua datum, tijdstip en gewicht en dan kunnen ze verstuurd worden.
    Moet alleen nog even via excel een bestandje aanmaken met adressen en dan ben ik wat dat betreft helemaal klaar.

Binnenkort gaan we de woonkamer helemaal veranderen... even wat meer ruimte creëren voor de box enzo he?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

10. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    bah vannacht slecht geslapen. Werd om 02.30 wakker had flink last van diaree en kon moeilijk nog in slaap komen. Vandaag heel de dag werken en dan vanavond vroeg nestje in.

11. ladybug

ladybug Bekend lid

28 feb 2008
    543
    0
    0
    Helmond
    Jippie ik zie dat mijn bannerbaby weer een plaatsje is opgeschoven :D

12. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

@Sanne: Ik weet inmiddels precies hoe ik de babykamer wil gaan
    aanpakken. Ik heb de kleurencombi: lichtbeige/donkerbeige als basis.
    De accesoires zullen wat feller zijn en welke kleuren dat worden hangt
    een beetje van woensdag af. Ik ben al wel begonnen met al het houtwerk
    schuren en schoonmaken en alle verfspullen staan al klaar.
    Dus... Ik ben er klaar voor. ;)

@Patrieske: Mannen! $*&^%$#@ Ik weet er alles van. ;)

@Maika: Te gek dat je het hartje gehoord hebt. Wat heb je nou anders
    gedaan als ik vragen mag? Of heb je niks anders gedaan en werkt de
    kleine wurm gewoon een keertje mee? ;) En ook ik vind je niet "mega dik"
    hoor. Ik vind die dingen ook erg kwetsend klinken. Waar halen ze het lef
    vandaan? Zijn ze niet gewoon een beetje jaloers? Niks van aantrekken hoor,
    makkelijk gezegd... I know..

@MerleQ: Gefeliciteerd met je 19 weken! Ook al bijna op de helft.

@Birthe: Gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn te horen dat alles goed
    was met de kleine. Nu ik nog. ;)

Nou, zoonlief is vandaag voor het eerst naar de hogere school geweest
    en hij heeft mij een tas vol boeken mee. ;) Kunnen we straks gaan
    kaften, leuk werkje... Lang niet meer gedaan. ;)

Nu mijn jongste klaarmaken, de middelste naar school werken en dan
    kunnen we zo richting VK. :D

Groetjes SimplyMe

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik wil even tussen de werkzaamheden door melden dat ik vandaag toch echt duidelijke schopjes heb gevoeld! :D Echt zooo gaaf! Ook echt een heel aantal keer, de kleine was driftig bezig! Helaas voor mijn man nog niet hard genoeg om het aan de buitenkant te voelen :)

Ik voel het wel nog steeds alleen aan de linkerkant van mijn buik. Kan het zijn dat aan de rechterkant mijn placenta ligt? Dat die dus scheef ligt zeg maar en ik het daarom alleen maar aan 1 kant voel?

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hee iedereen!

Vandaag vrije dag,,, zalig hoor!

Ik voel mn prinsesje echt vaak, ze is een drukke baby :D Vlindertjes in de buik en elke avond af en toe een echt schopje tegen mn hand! ZO LIEF! :baby: Ik laat ook elke avond het liedje 'Slaap maar' tegen mn buik afspelen en daar reageert ze precies wel op, echt schattig!

We zijn trouwens over de naam uit. Maar we zeggen het pas als ze er is ;)

6 oktober mogen we naar de 4D echo :D Kijk er al naar uit! Dan ben ik 26 weken ongeveer.

We zijn vandaag begonnen aan de eetkamer: hubbie heeft de muren afgekuist met ammoniak en de eerste laag al aangebracht aan de plafond. Morgen gaan we de muren doen samen :D

@ MerleQ: zalig gevoel he meid! Geniet ervan!

Ik ga nu ff bijlezen ;)

Mn baarmoeder is trouwens weer gegroeid, bijna over de navel nu!

15. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Kan zijn dat je placenta idd daar ligt hoor. Of dat je baby vandaag liever daar ligt ;) Ze hebben nu nog ruimte genoeg dus kiezen ze vaak één kant uit.

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    *inbraak*

Kijk af en toe hier mee hoe het met mijn buuf gaat (chantalk) tja want we zien ons toch niet zo vaak hebben het beiden druk :) maar zo te zien gaat alles goed en meid leuke echo gehad super.
    En ja je hebt gelijk ben zeker heel nieuwsgierig :) zit nu eenmaal in aard van beestje he ;)
    Maar het word tijd voor weer een gezellig avond kunnen we weer kletsen he.

Nou meiden het schiet al aardig op voor jullie nog even en jullie zitten alweer op de helft geniet er allemaal lekker van en ik kom nog wel af en toe kijken

*einde inbraak*

17. SimplyMe

Hallo meiden,

ben net terug van de VK. Alles was goed, hartje
    weer gehoord en ik ben 1 kg aangekomen. Yeah!

Nu nog 2 kg erbij en dan ben ik weer op het gewicht
    van voor de zwangerschap.

Maar goed, ik ga nu snel verder. Spreek jullie misschien
    vanavond nog wel.

Groetjes SimplyMe

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Birthe fijn dat alles goed is met de kleine :D

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    SimplyMe fijn dat alles goed was,maar 1 kilo aangekomen hoe doe je dat?

20. SimplyMe

Hallo Derona,

ik weet niet precies. ;) Ik kom zowiezo niet veel aan tijdens mijn
    zwangerschappen, dus dat speelt mee.

Daarnaast gaf ik zeker nog 4 a 5 voedingen (borst) aan mijn jongste op
    het moment dat ik zwanger werd. Dat woog mee bij de VK, zeg maar. Nu
    is de melk zo goed als op (Baba op, zoals mijn dochter zegt) en krijgt ze
    nog maar 1 voeding van mij. Ik denk dat dat ervoor heeft gezorgd dat
    ik "afviel".

Maar veel verwacht ik niet aan te komen, bij de andere kids ben ik tussen
    de 5 en 7 kg aangekomen in totaal. Niet veel dus. Kids waren ook zo'n 5
    a 6 pond, niet heel groot, maar wel heel gezond. ;)

Groetjes SimplyMe

Deel Deze Pagina