Januari 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sophie, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Joyce: gefeliciteerd met je 20 weken grens meid!

Veel plezier met onderuit liggen. :D:D

Hier ben ik op dit moment weer advertenties aan het zetten op marktplaats.
    Ben een tijd terug al bezig geweest met de zolder opruimen en heb toen een aantal dingen op de foto gezet en het vervolgens op internet gezet, alleen was het termijn verstreken, dus moet ik nu alles er weer opnieuw opzetten.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik ben tot nu toe 4 kilo aan gekomen ,en eerlijk gezegd vind ik dat best wel netjes 1 omdat ik natuurlijk zwanger ben 2 omdat ik gestopt ben met roken en 3 ik werk ook niet meer dus heb veel minder beweging dan voor heen dus al met al vind ik dat niet slecht van mezelf .

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Birthe: Nee, had het totaal niet verwacht! Dat heeft hij goed geheim gehouden, want normaal weet ik altijd van tevoren al wat hij heeft gekocht of geregeld, haha!
    Tjah, en die ziektewet, dat is maar beter, want ik trek het totaal niet met werk erbij. Heb nu de hele dag door pijn en moet gewoon kunnen gaan liggen/wandelen/staan wanneer het mij uitkomt.

@ LadyInRed: Meid, wat akelig dat je zo door je benen heen zakte. Kan het niet door je bekken komen? (Het is mij ook een paar keer gebeurd namelijk… en ik heb bekken instabiliteit)
    En wat leuk dat je de eerste schopjes gevoeld hebt! Super gevoel he :D

@ Iuno: Ja, dat klopt, heb BI al vanaf 7 weken zwangerschap, dus belachelijk vroeg. Vervelend, maar niets aan te doen.
    Wat vervelend voor je, dat onderzoek… En ik dacht dat ik in the middle of nowhere terecht gekomen was! Maar bij jou is het helemaal erg… Heb echt met je te doen *knuf* Maar zoals je zelf zegt, je weet waar je het voor doet.
    Ik kan me trouwens even niet wegen, ik ben mijn weegschaal even kwijt tussen de resterende dozen, dus ik zal ook wel schrikken als ik hem straks gevonden heb! De vorige keer was ik nog niets aangekomen, zelfs geen 100 gram…. Ik merk nu dat mijn buik echt begint te groeien, dus mijn gewicht natuurlijk ook. Ik hou je wel op de hoogte, haha!

@ SimplyMe: Beterschap voor je kleintje meid! Ik hoop dat ze snel opknapt…
    Ja, ik ben inderdaad wel blij dat mijn buik nu ineens zo begint te groeien! Nu kunnen anderen het ook zien en voel ik me inderdaad meer zwanger :D
    Wat leuk trouwens hoe het bij jullie zo gekomen is, 4 kindjes :) (Ik hoop dat mijn man straks toch ook nog meer kindjes wil, want 4 lijkt mij ook heel leuk! )
    Voor jou ook nog maar 1 nachtje slapen he meid! Spannend hoor :D

@ MerleQ: He, wat zit jij vandaag lekker in je vel zo te lezen, heerlijk! Wat fijn dat je hondje zich beter voelde vanacht :D

@ Mikki77: Wat leuk! Ik ben benieuwd of je ook echt een jongetje krijgt, laat je ons dat wel even weten dan?
    Ik heb geen jeuk aan mijn buik trouwens, dus ik weet helaas ook niet wat je eraan moet doen… Lijkt me wel heel vervelend, sterkte ermee!

@ Re: haha, ach, maar wel leuk toch?! Het viel mij pas op toen het mijn man opviel ;)

@ Mirella: Beterschap met je kleine meid! Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen, ik ben mijn weegschaal nog even kwijt tussen de dozen. De laatste keer dat ik me woog, 2 weken geleden, was ik nog niets aangekomen, zelfs nog geen 100 gram… Ik heb gelezen dat je vanaf 20 weken elke week 500 gram bij gaat komen, dus tegen de tijd dat ik mijn weegschaal heb gevonden, zal ik me wel kapot schrikken!

@ Patrieske: Meid, wat akelig van je tante zeg, het zit ook gewoon niet mee… Heel veel sterkte voor jullie allemaal *knuf*
    Ook gek ja, dat je na 16 jaar ineens afscheid moet nemen van je werk…
    En van Noël, dat hoort er bij, die ongelukjes, wel heel knap dat ie zelf al naar de wc rent, het begin is er dus!

@ Poema: GEFELICITEERD meid! En welkom hier :D Succes met het bijhouden, want hier wordt veeeeeeeeeel getypt ;)
    Volgens mij is 3 kilo precies op schema, dus je bent niet veel aangekomen. Vanaf 16 weken heb ik ook zwangerschapsbroeken gehaald, gewoon omdat ik mijn eigen niet lekker meer vond zitten. Valt wel mee dus ;)
    Hee, als je ook op de lijst wilt, moet je je gegevens even doorgeven aan Nettie of Ladybug (er is nog iemand, maar ik weet zo even niet meer wie) Je kunt erop laten zetten hoe oud je bent, of het je eerste of volgende kindje is, wanneer je bent uitgerekend, wat je denkt dat het is, of je borstvoeding of kunstvoeding wil geven en of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen… Oh ja, en of je het geslacht wil weten!

@ Patricia: Die meeting was geloof ik op 20 september! Maar ik heb er eigenlijk verder ook niets meer over gehoord, dus die moeten we nog maar eens aanhalen denk ik ;)

@Jessica: Vervelend dat je zo duizelig bent. Ik heb hier ook veel last van, maar mijn bloeddruk is heel laag en mijn ijzer bleek ook weer verder te zijn gedaald, terwijl die al te laag was. Dus dat kan een oorzaak zijn. Gewoon even naar je huisarts of naar de verloskundige om dat te laten testen, als je ijzer te laag is, kun je daar tabletten voor krijgen en dan gaat het een stuk beter!
    Kun je de babykamer niet wat later laten bezorgen? Dan leg je dat toch gewoon uit, dat begrijpen ze vast wel :)

@ Joyce: GEFELICITEERD met je 20 weken! Wat leuk zeg, er komen steeds meer meiden op de helft nu :D

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Jessica83 Hier ook vaak duizelig,best irri soms,maar soms kan het ook dagen goed gaan

Female,jij bent het gewoon hihihi

5. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    pfff, wat verschrikkelijk, die hormonen af en toe! Ik zit hier naar een superoude herhaling te kijken van Grey's Anatomy en moet gewoon huilen van een verhaal met baby's... (Iets wat juist heel goed afloopt!)

6. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Female, nee in NL is zo'n huis onbetaalbaar helaas! Of je moet heel veel geluk hebben, zoals wij ;) Maar dit huis stond dan ook al 4,5 jaar te koop en er moet veel aan gebeuren...

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

@ Yvette: die moeten we dan zeker nog eens even aanhalen. Als het de 20e van september is, heb ik een probleem. Dan ben ik namelijk een weekendje weg met mijn mannetje. Dat is het enige weekend dat we in onze vakantie weg kunnen, want de rest zijn we dan bezig met de babykamer...

Voor nu... ik ga even liggen...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    iloveandres slaapse meis,ik wou dat ik ook ff kon liggen hihi maar moet zo Délano alweer ophalen hihih

9. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heb net weer alles bijgelezen, maar ben echt een zeef :oops: .

Dus wat ik onthouden heb (of terugscrollen kan :) )...:

@ de dames met veel duizeligheid en vermoeidheid
    In de gaten houden! Kan nl wijzen op een ijzertekort!

@ de dames die inmiddels ook 20 weken zijn
    JOEHOE! \:D/

Wat betreft gewicht: toen ik de eerste keer zwanger raakte, was ik nèt 4kg afgevallen (door ziekte). Ben toen uiteindelijk 17kg aangekomen (dus 13kg bovenop m'n 'normale' gewicht - maar zs niet uitgedragen, scheelt natuurlijk ook ;) ). Zag dat ik er toen met 19 weken 'al' 6kg bij had gekregen, deze keer was dat 2kg (maar ben na de bevalling nooit meer op m'n 'normale' gewicht uitgekomen (3kg zijn echt blijven zitten :oops: ). Afgelopen week 1kg aangekomen :confused:, dus nu, met 20 weken mooie +3kg op m'n 'startgewicht' :D (maar beweeg nu ook meer dan bij m'n 1e zs). Heb ook het idee dat m'n buik de laatste weken niet echt gegroeid is, iig veel minder t.o.v. daarvoor... Beebje zal momenteel wel meer 'naar binnen' groeien ofzo. :)

@ iloveandres
    Haha, sta er juist helemáál nìet van te kijken dat onze hond deuren open kan maken, hoor! Verbaast me alleen heel erg, dat ie er nù, met 4 jaar, pas achter is hoe dat moet. :)
    Maar het was natuurlijk wel erg lekker, de wetenschap, dat ie (nog) geen deuren open maakte. ;) Nu dus iig voorlopig goed opletten onze slaapkamerdeur altijd op slot te doen als de hond alleen thuis blijft...

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden.....i'm back in town! Lekker drie weken helemaal weg geweest....huis is nu een bende van alle vakantie troep dus ff druk nu.

Het is ondoenlijk om alles terug te lezen voor mij maar zijn er nog dingen gebeurd, en voornamelijke slecht nieuws dingen of gaat het met iedereen goed?

x

11. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Heeeeeeee Goofychick! Welkom terug :D

Leuk dat je er weer bent ;)

Nou wat hier gebeurd is in het heel kort: Mijn oma is plotseling overleden op 9 augustus dus dat is iets niet zo leuk.

Ik zit zelf weer voor 100% in de ziektewet omdat ik het met mijn bekkeninstabiliteit niet volhoudt.

Beebje doet het perfect, dus dat is heel goed :D

Oh jah, en ik ben zondag weer n jaartje ouder geworden ;)

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey Goofychick,

welkom terug! Hoop dat je een supervakantie hebt gehad.

Wat hier gebeurd is: mijn buurman is plotseling overleden, ik zit nu volledig thuis ivm mijn BI en moet het echt rustigaan doen.

De kleine groeit (gezien mijn buikje) goed.
    Op 3 september heb ik de 20 weken echo en 9 september heb ik weer een afspraak bij de VK.
    Op 16 oktober krijgen we de 3D/4D echo.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ah nee he...

ik zie net in een ander forum dat Mollyvg wéér een miskraam heeft gehad. Ik had haar zo gegund dat ze nu, bij de derde keer, haar kindje wél mocht houden... Dit gun je toch niemand?

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Poema: welkom, zie staan dat er 'eindelijk!' achter je naam staat, dus je zal wel extra blij zijn?
    Gefeliciteerd!

@ Patries: Zo na 16 jaar afscheid nemen is idd heel gek. Knap hoor dat je zoveel was afgevallen. Ik was van de vorige keer nog aan het worstelen met de laatste 4 kilo die ik kwijt wilde. Die bleef maar zitten ondanks het sonja bakkeren en extra trappen klimmen. Wat is je geheim?
    Denk dat ik volgend jaar misschien maar wat serieuzer ga aanpakken - ben net 30 geworden he, en dan - heb ik tenminste- wil je ineens iets nieuws met je leven: nieuwe baan, nieuwe (kleinere) kledingmaat hahaha!

Zijn naar de HA geweest met m'n dochtertje en hij zei dat het een overdreven allergische reactie is op muggenbeten. Ze ligt 's avonds in een lange pyama en alleen haar voetjes en handjes zijn dus bloot. Ik snap er niks van, heb al meer dan een week geen mug gehoord of gezien! En we hebben een hor voor het raam. Is er dan toch weer zo klein zuigertje naarbinnen gesneakt. Bah!

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: jeetje wat erg! Dit gun je idd niemand.

@ Mirella: jeetje wat balen zeg. Klote beesten allemaal toch weer.
    Sterkte met je dochtertje...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Dus als ik het goed begrijp is de meeting Zaterdag 20 Sept? En waar wordt het gehouden dan?

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou ik hou het niet meer af en toe van de pijn.. Als ik wil opstaan is het zo pijnlijk in m'n heupen (heb ik al heel lang last van trouwens) en kan dan bijna niet gaan staan, dan doet het van onder m'n rug tot aan halverwege m'n knieen pijn.. En dan toch maar weer door zetten, als ik eenmaal weer aan de wandel ben gaat het wel weer.. Dus dat even liggen was heerlijk! Dan heb ik even geen last.. Alleen weet ik dan weer niet hoe ik omhoog moet komen.. Morgen toch maar weer voorleggen bij de verloskundige.. M'n moeder denkt dat het komt omdat ik te snel zwaar wordt, aangezien m'n buik groeid ;) zegt ze.. Het deed me vanmiddag zo zeer dat ik wel kon huilen, en zo erg is het nog niet geweest.. Baal er wel van, want ik zou afwassen (ja die stapel ik nu wel even op) en de was doen.. die dump ik straks wel in de droger en gelukkig eten we stampot andijvie en daar gebruik ik altijd pure voor stampot voor dus dat is lekker snel klaar.. Hoef ik niet zo lang te staan, en dan liefje zien te overtuigen dat ik echt wil bankhangen vandaag en niet de deur uit.. Dan gaat ie vandaag maar zonder mij.. Pfff.. Ga maar weer eens een poging doen om te staan..

Wie heeft er trouwens nog meer last van kriebels (of iets dergelijks) in de benen of kramp? Ik heb dat 's avonds altijd zo vervelend..

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Joyce: weet je zeker dat het geen BI is? Ik hoorde van de fysio dat veel mensen denken dat daar de heupen zitten, maar er tijdens de zwangerschap dan achterkomen dat het de bekken zijn...
    Ik heb daar ook last van hoor in de benen. Nog geen kramp gelukkig, maar wel veel tintelingen...

Ik weet precies hoe je je voelt meid.

Doe maar lekker rustig aan!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nee ik denk het niet,.. Omdat ik zeg maar voor de zwangerschap er ook al last van had.. Moest van de vk er wel omdenken, en aangeven als ik er meer last van had, dus dat ga ik morgen ook even doen.. Maar goed, het was voor de zwangerschap beter te verdragen als nu..

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ow ok. Nou goed dat je het morgen toch even na gaat vragen.

En misschien ff fysio? Misschien helpt dat.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

Deel Deze Pagina